Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Je verwart feiten met holle fantasiën vrees ik :')

on topic: in de serie tulsa king, een WTF momentje:
Daar kwamen agenten in een bar langs, en die werden buiten gezwierd door de eigenaar omdat deze bar op "cherokee property" bevond.
Klopt dit? Hebben locale agenten niets te zeggen in een staat, als er iets op "cherokee property", indianengebied of wat is dat? , zich bevind?
Dat klopt, met een paar mitsen en maren. Maar ja, verschillende Tribes hebben een eigen bestuur en politie. Ze zijn net zo soeverein als staten dat zijn.Tribal law = State Law > Federal Law, zo ongeveer.

het is beetje gecompliceerd. Reservaten vallen buiten state laws, dus lokale politie en state police heeft daar eigenlijk niks te zeggen.
Federale politie-agentschappen wél, omdat de federale wet overal van toepassing is, dus ook in die reservaten.

ze hebben natuurlijk wél hun eigen politiediensten (waarmee de federale politie diensten moeten samenwerken als ze iets willen doen.)

het is niet alsof ze daar wetteloos leven.

Dat klopt, met een paar mitsen en maren. Maar ja, verschillende Tribes hebben een eigen bestuur en politie. Ze zijn net zo soeverein als staten dat zijn.Tribal law = State Law > Federal Law, zo ongeveer.
Ewel dat vind ik nu eens interessant zie... en dan nog durven mensen beweren dat USA een politiestaat is... :rolleyes:

Toch straf, dat na al die jaren die cowboys en indianen nog steeds eigen bestuur en politie hebben. Je ziet dus dat die zomaar niet zijn verdreven. Oklahoma lijkt me ook zo'n typisch ouderwetse setting ook. (daar leven dus maar 4 miljoen mensen heb ik opgezocht... voor zo'n grote staat)
Maar goed, deze discussie is misschien voor in het TULSA KING topic bij de series. ik vind het alvast een leuke kijk. Het hoeft niet altijd NY, Miami, of California zijn, die in beeld wordt gebracht.

Iemand nog aanraders, van series die zo'n lokalere staten in beeld brengen? Dan denk ik aan Arkansas, Louisiana, Wyoming, Kansas.... Die spreken mij wel aan.

Ook vond ik het raar dat ze mochten cannabis verkopen in de serie, in Oklahoma. Maar dat het dan weer federaal verboden is. Hoe rijm je dat nu weer ??

Iemand nog aanraders, van series die zo'n lokalere staten in beeld brengen? Dan denk ik aan Arkansas, Louisiana, Wyoming, Kansas.... Die spreken mij wel aan.
Banshee, buiten het feit dat het een fantastische serie is, komen die indianenreservaten, met hun eigen wetten, er ook in voor.
Is opgenomen in North Carolina, laatste seizoen in Pennsylvania. Banshee zelf is uiteraard fictief

Als papa grijpt dat mij toch echt bij de keel.

Sinds ik een kind heb zijn dat soort zaken heel moeilijk om naar te kijken/luisteren.

Skiester Lindsey Vonn die vandaag met een kapotte knie (die met titanium gerepareerd is) op haar 41ste nog eens een wedstrijd wint. :wtf:

Dat kan toch niet gezond zijn? Die is op haar oude dag toch helemaal kaput?
Maar goed het is haar leven en kudos dat ze dat nog kan opbrengen om zo'n comeback te maken en dan nog te winnen ook.

En dan ? Als je in Thailand de spot drijft met het koningshuis, vlieg je voor 50+ jaar in de cel.
Dus is het maar ok? En moest wonder boven wonder biden opeens terug president geraken de volgende verkiezingen, dan zou je het niet problematisch vinden dat je het land niet meer binnen mag omdat je kritiek had op de zittende president?

En dan ? Als je in Thailand de spot drijft met het koningshuis, vlieg je voor 50+ jaar in de cel.
Allée, vind jij dat nu echt normaal? Want in andere landen gebeurd het ook?
Ga je straks naar Noord Korea verwijzen om dingen in de VS goed te praten?

Die prijzen voor een ticket op het wk. Holy shait.
Iemand moet die 'vredesprijs' voor Trump bekostigen hé

Skiester Lindsey Vonn die vandaag met een kapotte knie (die met titanium gerepareerd is) op haar 41ste nog eens een wedstrijd wint. :wtf:

Dat kan toch niet gezond zijn? Die is op haar oude dag toch helemaal kaput?
Maar goed het is haar leven en kudos dat ze dat nog kan opbrengen om zo'n comeback te maken en dan nog te winnen ook.
Ah, Lindsey Vonn. Voor altijd in mijn geheugen gegrift als de dame die mij geld gekost heeft.

Het is ongeveer 15 jaar geleden. Ik ontdekte Unibet en volgde met vrienden de Olympische winterspelen (het kan een andere wedstrijd geweest zijn ook). Ik ken daar niets van, maar wou wat gokken. Lindsey Vonn moest aantreden en de commentatoren stelden ook de tegenstanders voor. Beiden zeiden heel overtuigd dat de tegenstanders er eigenlijk maar bijstonden als decor. Lindsey ging hoe dan ook winnen, zoveel was duidelijk.

Dus pipo hier zet al z'n centen op Lindsey. Easy start om het gestorte geld al wat aan te spijzen van bij de start.

De wedstrijd start en Lindsey komt ten val na de eerste jump.

Ewel dat vind ik nu eens interessant zie... en dan nog durven mensen beweren dat USA een politiestaat is... :rolleyes:

Toch straf, dat na al die jaren die cowboys en indianen nog steeds eigen bestuur en politie hebben. Je ziet dus dat die zomaar niet zijn verdreven. Oklahoma lijkt me ook zo'n typisch ouderwetse setting ook. (daar leven dus maar 4 miljoen mensen heb ik opgezocht... voor zo'n grote staat)
Maar goed, deze discussie is misschien voor in het TULSA KING topic bij de series. ik vind het alvast een leuke kijk. Het hoeft niet altijd NY, Miami, of California zijn, die in beeld wordt gebracht.

Ook vond ik het raar dat ze mochten cannabis verkopen in de serie, in Oklahoma. Maar dat het dan weer federaal verboden is. Hoe rijm je dat nu weer ??
't Is maar een detail maar de serie werd vanaf seizoen 2 opgenomen in Atlanta, dacht ik.

Zijn dezelfde mensen die pizza bestellen om mee te nemen, en dan toch aan een tafeltje gaan zitten. Echt erg.
Hoezo? Ik neem ook altijd de take-away optie in de McDo of BK, ook al eet ik daar. Die mensen verdienen al niks, vind het beetje zielig dat ze het nu nog eens tot aan uw tafel moeten komen brengen.

Hoezo? Ik neem ook altijd de take-away optie in de McDo of BK, ook al eet ik daar. Die mensen verdienen al niks, vind het beetje zielig dat ze het nu nog eens tot aan uw tafel moeten komen brengen.
aangezien dat die per uur worden betaald: wat maakt het uit of ze het aan uw tafel moeten komen brengen? Integendeel: hoe meer dat er gebracht moet worden, hoe meer personeel ze nodig hebben wat dus goed is voor de studentenjobbers of de laaggeschoolden. En als ge uw McDo toch aan tafel gaat eten, gaan ze sowieso ook nog moeten komen kuisen, speciaal voor u + de vuilbak nog wat rapper vervangen, want take-away is meestal nog in een zakske en zo, dus meer afval.

Pizza Hut geeft op sommige dagen korting voor afhaal, denk dat het bij zaken als mcdo inderdaad niks uitmaakt.

het is hun job toch gewoon? en het is beter, want met die bestelkiosken hebben ze minder volk nodig om bestellingen aan te nemen. maw dat naar tafel brengen is wat ervoor zorgt dat ze hun job nog kunnen houden

Deze middag met wat collega's mcdo op kosten van het bedrijf.
Brengt zo'n jong ding mijn plateau en zegt,oei u drinken vergeten, ik breng het meteen.
10 minuten later komt ze terug "hebt gij u drinken al gehad?"
Ik zeg nee.

Komt ze terug "oei ik heb een medium cola bij en u had een large besteld en betaald, is da een probleem?"
....

aangezien dat die per uur worden betaald: wat maakt het uit of ze het aan uw tafel moeten komen brengen? Integendeel: hoe meer dat er gebracht moet worden, hoe meer personeel ze nodig hebben wat dus goed is voor de studentenjobbers of de laaggeschoolden. En als ge uw McDo toch aan tafel gaat eten, gaan ze sowieso ook nog moeten komen kuisen, speciaal voor u + de vuilbak nog wat rapper vervangen, want take-away is meestal nog in een zakske en zo, dus meer afval.
Ik ben een propere jongen, scheur dat zakske open en gebruik dat als dienblad. En nadien proper in de vuilbak. Al is´t meestal gewoon in den auto!

Terug
Bovenaan