Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Op de klas whatsapp groep net een uitnodiging gekregen voor een feestje deze zaterdag. De sint komt niet, maar wel...

✨💫Queen Nikkolah💫✨

Ik quote:
"Dekoloniaal en niet Eurocentrisch"
"Queen Nikkolah is een kunstenares die een 'nieuwe traditie' belichaamt om af te stappen van de witte (blanke) beeldtaal van eindejaarsfiguren"

Owkeeej
Daar is enige heisa rond geweest omdat die zou langskomen in Gent: https://nl.wikipedia.org/wiki/Queen_Nikkolah

Nuja, zoiets hip en "tegencultuur" dat iets te hard probeert in mijn ogen. Laat ons ook dekoloniaal en niet-Eurocentrisch een Engelse titel gebruiken zoals "Queen".

Dat ze zoiets "aanbieden" voor de mensen die daar behoefte aan hebben, geen probleem, maar als dit op school ter vervanging van Sinterklaas is, vind ik dat wel compleet onnodig.

Op de klas whatsapp groep net een uitnodiging gekregen voor een feestje deze zaterdag. De sint komt niet, maar wel...

✨💫Queen Nikkolah💫✨

Ik quote:
"Queen Nikkolah is een kunstenares die een 'nieuwe traditie' belichaamt om af te stappen van de witte (blanke) beeldtaal van eindejaarsfiguren"

Owkeeej
Da's zo een doogeslagen overcompensatie voor iets wat imo eigenlijk een non-issue is. Als je de sint historisch correct wilt maken, maak er dan een Turk van.

Regelmatig in uw spiegels zien ook al rijdt ge gewoon vooruit is toch een basisregel die u wordt aangeleerd op de rijschool? Niet moeilijk dat sommige totaal geen besef van het verkeer rondom hen lijken te hebben.

edit: schaamtelijke typo

Laatst bewerkt:
Feestje is in Zinnema. Da's wel inderdaad voor het blote voetenvolk. Nuja, ik ga er niet naartoe en daarmee is de kous wel af.

✨💫Queen Nikkolah💫✨

Ik quote:

Owkeeej
Ben ik blij dat ik in een klein Vlaams dorp woon waar de waar je deze zever niet ziet.

✨💫Queen Nikkolah💫✨

Ik quote:

Owkeeej
Eerlijk, ik ben blij dat mijn kinderen niet in aanraking komen met dit soort rotzooi. Beide hebben een mentale problematiek waardoor ze op een type 9 en type 2 school zitten. Ik durf mij niet te wagen aan het idee dat ze nog meer verward en in paniek zouden raken door "moderne" tradities...

Mijn mening is dat ieder een eigen leven mag leiden zoals hij/zij wil, dwing gewoon niet jouw ideeën en visies op aan anderen en al zeker niet aan kinderen... Bring out your pitchforks if you must.

Eerlijk, ik ben blij dat mijn kinderen niet in aanraking komen met dit soort rotzooi. Beide hebben een mentale problematiek waardoor ze op een type 9 en type 2 school zitten. Ik durf mij niet te wagen aan het idee dat ze nog meer verward en in paniek zouden raken door "moderne" tradities...

Mijn mening is dat ieder een eigen leven mag leiden zoals hij/zij wil, dwing gewoon niet jouw ideeën en visies op aan anderen en al zeker niet aan kinderen... Bring out your pitchforks if you must.
To be fair, een uitnodiging van een evenementenlocatie is nu ook niet opdringen hé. Leven en laten leven enzo. Mensen zijn soms ook wel heel gevoelig aan zaken waarvan ze 0 impact voelen.

To be fair, een uitnodiging van een evenementenlocatie is nu ook niet opdringen hé. Leven en laten leven enzo.
Zo ervaar ik het ook niet maar je maakt wel een fair punt.

Het werkt in beide richtingen. Als mensen blij worden van dit soort evenementen is er niemand die hen moet tegenhouden van dit bij te wonen.

Edit: eigenlijk net opgezet en toeval of niet maar ze kijkt continue in haar linker spiegel.
ze kijkt naar haar chat, ze reageert er ook op.
haar chat hangt naast haar linkerspiegel. Pas op, ik wil haar ook niet demoniseren. Iemand die rookt of whatever aan het stuur is even afgeleid als haar.
Maar moeten we als maatschappij accepteren dat een krant hier reclame voor maakt?

Mocht ze morgen een fameus ongeluk hebben, dan zullen de zelfde kranten moord en brand schreeuwen...

ze kijkt naar haar chat, ze reageert er ook op.
haar chat hangt naast haar linkerspiegel. Pas op, ik wil haar ook niet demoniseren. Iemand die rookt of whatever aan het stuur is even afgeleid als haar.
Maar moeten we als maatschappij accepteren dat een krant hier reclame voor maakt?

Mocht ze morgen een fameus ongeluk hebben, dan zullen de zelfde kranten moord en brand schreeuwen...
Nee, ik zei direct dat het niet slim is van hiermee te koop te lopen.
Maar net zoals we hier geen reclame voor moeten maken vind ik ook dat we niet op alles specifieke regeltjes moeten gaan toepassen en alles verbieden.

To be fair, een uitnodiging van een evenementenlocatie is nu ook niet opdringen hé. Leven en laten leven enzo. Mensen zijn soms ook wel heel gevoelig aan zaken waarvan ze 0 impact voelen.
Het is natuurlijk ook wel een beetje een statement die gemaakt wordt, de tekst had in de plaats van "dekoloniaal en niet eurocentrisch", bijna net zowel: "voor niet-klootzakken" kunnen zijn. Want da's wel wat het eigenlijk wel zeggen, dat de traditionele traditie moreel minderwaardig is aan wat zij doen. Dus snap wel dat het wat irriteert als je zoiets krijgt van andere ouders. Ze hadden het ook multiculturele versie van sinterklaas of iets dergelijk kunnen noemen zonder zo wat sluiks in de aanval te gaan, want dat zo'n uitnodiging die via de klas gestuurd wordt lijkt me nu niet echt de plaats om dat te doen.

Het is natuurlijk ook wel een beetje een statement die gemaakt wordt, de tekst had in de plaats van "dekoloniaal en niet eurocentrisch", bijna net zowel: "voor niet-klootzakken" kunnen zijn. Want da's wel wat het eigenlijk wel zeggen, dat de traditionele traditie moreel minderwaardig is aan wat zij doen. Dus snap wel dat het wat irriteert als je zoiets krijgt van andere ouders. Ze hadden het ook multiculturele versie van sinterklaas of iets dergelijk kunnen noemen zonder zo wat sluiks in de aanval te gaan, want dat zo'n uitnodiging die via de klas gestuurd wordt lijkt me nu niet echt de plaats om dat te doen.
Inderdaad, ik hoop dan ook dat ze volgend jaar zelf moreel in de schaduw gezet worden door de niet-tot-twee-gender-of-kleuren-beperkende “Fabulous Nico en de regenboogpieten”.

Laatst bewerkt:

✨💫Queen Nikkolah💫✨

Ik quote:

Owkeeej
Mocht ik dat op een schooldag ontvangen, ren ik naar die school, neem ik m'n kind mee, en schrijf ik daar meteen m'n kind uit, om nooit nog wat te laten weten.

Komt dit van de school zelf of van ouders die wat organiseren?

Van ouders, is een WhatsApp groep van ouders. Trek me daar niet zoveel van aan. Leven en laten leven zoals al eerder gezegd. Vind het wel grappig/idioot gewoon. Is ook op een zaterdag dus voilà.

Terug
Bovenaan