Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Dat is toch gewoon vragen om problemen? Dus ofwel ga je ervan uit dat instanties dit zullen negeren en dat er nog meer mensen zullen kijken, in which case... greed. Ofwel is die echt zo dat ze er geen graten in ziet om meer met de gsm bezig te zijn dan met het rijden van een 40 ton vrachtwagen..., in which case... stupid.

Zowiezo kom je er niet goed uit als je akkoord bent met dat artikel. Als je zoiets doet, hou het voor jezelf, hou alles van publicaties af en wees blij met het extraatje die je ermee verkrijgt. Niet nodig om het aan de hoogste boom te gaan hangen als een pinata tot de overheid of een verontwaardige menigte erop komt timmeren.

Wil niet zeggen dat ik het gedrag goedkeur maar wees dan tenminste zo slim om niet onnodig de aandacht te trekken

Deze ochtend op het rondpunt aan afrit Loppem ene (in een BMW) zien donuts driften. Ie kon het nog wel. Wel marginaal.

Ik kan voor sommigen nu misschien een dikke eikel zijn, maar ik heb het VIAS kennis gegeven van die filmpjes en het artikel van het nieuwblad.

Allemaal niet slim van daar met te koop te lopen idd maar op zich zal dit wel vaker gebeuren en op de letter doen ze ook niets fout. Hoeveel truckers zetten geen film of chat ofzo op. Een dispatch systeem komt ook alles op en kan je ook op antwoorden. Ok dat is niet continue die chats lezen maar als die in een houder zit en goed te lezen valt valt de afleiding op zich ook wel mee. Als ze het zo al lang doet en er zijn nog geen accidenten van gekomen zal het toch zijn dat de prioriteit goed ligt en dat de afleiding meevalt.

Laatst bewerkt:
Allemaal niet slip van daar met te koop te lopen idd maar op zich zal dit wel vaker gebeuren en op de letter doen ze ook niets fout. Hoeveel truckers zetten geen film of chat ofzo op. Een dispatch systeem komt ook alles op en kan je ook op antwoorden. Ok dat is niet continue die chats lezen maar als die in een houder zit en goed te lezen valt valt de afleiding op zich ook wel mee. Als ze het zo al lang doet en er zijn nog geen accidenten van gekomen zal het toch zijn dat de prioriteit goed ligt en dat de afleiding meevalt.
je ziet haar echt om de 15 seconden 3 4 seconden naar haar scherm staren. Ah en nog geen accidenten is ook niet echt van toepassing
lijkt mij dat ze hierop beter kon anticiperen, maar dit kan iedereen ook wel overkomen. geen idee of ze hier bezig was met telefoon of niet.

Laatst bewerkt:
je ziet haar echt om de 15 seconden 3 4 seconden naar haar scherm staren. Ah en nog geen accidenten is ook niet echt van toepassing
lijkt mij dat ze hierop beter kon anticiperen, maar dit kan iedereen ook wel overkomen. geen idee of ze hier bezig was met telefoon of niet.
Ze komt inderdaad nogal gezwind naar het kruispunt gereden, maar veel ontwijken was hier ook wel niet aan.
Die auto denkt van “camion, kan ik nog mooi voor”
En dan totaal niet optrekken.

Ja, wel volledig die auto zijn fout he. Ziet ze afkomen(ale, waarschijnlijk niet maar zou toch moeten), is een voorrangsweg en toch vertrekt die nog, en vrij laat zelfs dat je als chauffeur zeker denkt dat die u gezien heeft. Hier kan geen enkele andere chauffeur in die vrachtwagen iets aan veranderen.

Lijkt mij ook niet het beste filmke om een punt mee te maken.

Ze heeft daar voorrang, en die wagen is verstopt achter een bemist buskotje (kan die wagen ook niet aan doen, en misschien betere zichtbaarheid vanuit de chauffeurszetel).

En dan neemt die wagen veel te laat zijn voorrang die hij niet heeft. Ik denk dat elke volgeladen camion dit accident heeft.

Na mijn toilet debacle: mijne gsm wilt nog laden, it's alive!

Wel iets dat ik misschien ga meenemen uit dit voorval, op mijne Google pixel 9 pro zit een extreme batterij besparingsmodus.

Dat ding doet het ongelooflijk goed. En een kleine plus is dat het veel achtergrond processen killt. Als je dan toch een app wilt gebruiken die uitgeschakeld is start je gewoon de app en klik je op gebruiken voor 30 minuten, telefoontjes komen door, en al de rest is in werking wanneer je het zelf wilt.

Misschien toch een kleine detox incentive. Minder prikkels zo... Enkel iets doen wanneer je er zelf achter vraagt.

Is gewoon een kwestie om het voor de verzekering gemakkelijk te maken bij een botsing :unsure:

On a serious note: ik kan me inbeelden dat de verzekering asap de vloot saneert. (Opzegt)
Dit is gewoon een tikkende tijdsbom.

Die rijdt met een 44 tonner en ik heb eens random een paar minuten gekeken en die zit 25% van de tijd naar haar gsm/de chat te kijken en ik heb die geen enkele keer in de spiegels zien kijken.

Laatst bewerkt:
en ik heb die geen enkele keer in de spiegels zien kijken.
Ik heb het niet bekeken maar de vraag is op wat voor wegen is dat dan.
Spiegels zijn er nog altijd om achteruit te rijden, te manoeuvreren of iemand in te halen, met een vrachtwagen heeft dat verder weinig nut op een normale binnenweg, je kan niet meer doen dan je baan te volgen. Op een autostrade ook discutabel omdat je toch meestal in je treintje aan 90 achter een ander hangt. Met een auto zit je inderdaad constant met mensen rond u die andere snelheden rijden.
Dus naar wat moet ze zien? Dat ze mooi tussen de lijntjes blijft? Dat heb je ook door zonder spiegels hoor.

Spiegels zijn er nog altijd om achteruit te rijden, te manoeuvreren of iemand in te halen, met een vrachtwagen heeft dat verder weinig nut op een normale binnenweg, je kan niet meer doen dan je baan te volgen. Op een autostrade ook discutabel omdat je toch meestal in je treintje aan 90 achter een ander hangt. Met een auto zit je inderdaad constant met mensen rond u die andere snelheden rijden.
Dus naar wat moet ze zien? Dat ze mooi tussen de lijntjes blijft? Dat heb je ook door zonder spiegels hoor.
Hopelijk is dit sarcasme. Precies nog nooit met een vrachtwagen gereden?
Je moet nog meer in je spiegels kijken dan met een auto.
Om te beginnen volgt er 16-19m achter u nog een deel van uw voertuig, je moet ten alle tijde weten waar dat zit.

Dan ook ongelooflijk belangrijk: de dode hoek. Als er "plots" iets in je dode hoek zit, had je geweten dat het er was als je voldoende in je spiegels kijkt, want je had het zien aankomen. Hoe zij rijdt is echt gewoon wachten op een dodehoeksongeval. Al die extra spiegels die je niet op een gewone auto ziet, hangen er niet om achteruit te rijden he, maar net om meer te zien tijdens het vooruit rijden.

Plots verrast worden door een prioritair voertuig dat je al lang had kunnen zien, maar op gewone banen kijken we enkel voor ons, dus niet gezien?

Je bent professioneel bestuurder, je moet elke seconde van de rit bezig zijn met de weg. En de weg is meer dan wat er voor je rijdt, je moet altijd weten wat er naast en achter je gebeurt.

Toen ik 17 jaar geleden mijn CE ging gaan doen, zei mijn intructeur toen: "Wat er achter uw cabine komt, is vaak belangrijker dan wat er voor zit". En eens je met zo'n groot spel de baan op gaat, besef je pas waarom hij dat zei.

Zelfs met een gewone wagen kijk ik toch voortdurend in mijn spiegels om te weten wat er op de baan gebeurt. Zelfs "in je treintje aan 90 achter een ander" heb je moto's die langsrijden.

Hopelijk is dit sarcasme. Precies nog nooit met een vrachtwagen gereden?
Je moet nog meer in je spiegels kijken dan met een auto.
Om te beginnen volgt er 16-19m achter u nog een deel van uw voertuig, je moet ten alle tijde weten waar dat zit.

Dan ook ongelooflijk belangrijk: de dode hoek. Als er "plots" iets in je dode hoek zit, had je geweten dat het er was als je voldoende in je spiegels kijkt, want je had het zien aankomen. Hoe zij rijdt is echt gewoon wachten op een dodehoeksongeval. Al die extra spiegels die je niet op een gewone auto ziet, hangen er niet om achteruit te rijden he, maar net om meer te zien tijdens het vooruit rijden.

Plots verrast worden door een prioritair voertuig dat je al lang had kunnen zien, maar op gewone banen kijken we enkel voor ons, dus niet gezien?

Je bent professioneel bestuurder, je moet elke seconde van de rit bezig zijn met de weg. En de weg is meer dan wat er voor je rijdt, je moet altijd weten wat er naast en achter je gebeurt.

Toen ik 17 jaar geleden mijn CE ging gaan doen, zei mijn intructeur toen: "Wat er achter uw cabine komt, is vaak belangrijker dan wat er voor zit". En eens je met zo'n groot spel de baan op gaat, besef je pas waarom hij dat zei.
Zoals gezegd heb ik haar streams niet gezien, maar als het gaat over rechtdoor rijden en een baan volgen valt dat echt goed mee.
Akkoord dat vanaf je een rondpunt neemt of ergens moet afslaan je u spiegels nodig hebt om alles te volgen en in het oog te houden.
Ik ga er inderdaad van uit bij traag verkeer of drukke omgeving dat ze wel in de spiegel kijkt.
Maar als basis in acht nemen filmpje hierboven is er geen enkel moment dat een meerwaarde zou gehad hebben om in de spiegels te kijken.
Net zoals op de autostrade dat ook best zonder kan zolang je niet gaat inhalen.
Ik wil het niet goed praten ook niet want ik kijk zelf wel ten allen tijde in mijn spiegels omdat dat een gewoonte is en ik ben geen beroepschauffeur die 8uur per dag aan het rijden is maar rijd wel al +10 jaar met allerlei vrachtwagens zo goed als om de dag.
Dus waarheid ligt zeker tussenin maar was wel nuance brengen, maar goed misschien moet ik maar eens naar de stream kijken.

Edit: eigenlijk net opgezet en toeval of niet maar ze kijkt continue in haar linker spiegel.

Zelfs met een gewone wagen kijk ik toch voortdurend in mijn spiegels om te weten wat er op de baan gebeurt. Zelfs "in je treintje aan 90 achter een ander" heb je moto's die langsrijden.
In een auto sowieso, en treintje aan 90 bedoel ik autostrade met vrachtwagen, dus dan rijden er veel auto's/moto's etc langs, maar moet je die echt allemaal gezien hebben als je rechtdoor gaat op een autostrade? Als je niet uitwijkt of inhaalt maakt dat toch niet uit?

In een auto sowieso, en treintje aan 90 bedoel ik autostrade met vrachtwagen, dus dan rijden er veel auto's/moto's etc langs, maar moet je die echt allemaal gezien hebben als je rechtdoor gaat op een autostrade? Als je niet uitwijkt of inhaalt maakt dat toch niet uit?
Bwa als algemene wijsheid rijdt de weg vol idioten, dus ik denk dat je nu wel moet zien wat er rond je gebeurt. Zo zag ik twee weken terug nog iemand die op 1-2 meter voor een vrachtwagen wou invoegen, en na een waar klank- en lichtspel van de vrachtwagen zelf dan toch bedacht dat het misschien verder in die 100 lege meters voor de vrachtwagen kon. Als die vrachtwagenchauffeur die niet had zien aankomen in de spiegels was dat sowieso een botsing, want volgens mij zat die op dat moment in zijn blinde hoek.

Bijvoorbeeld toen ze op een kruispunt afsloeg terwijl fietsers ook groen hadden.
Maar ze zal wel gezien hebben dat er geen fietsers waren door naar haar gsm te kijken.

Op de klas whatsapp groep net een uitnodiging gekregen voor een feestje deze zaterdag. De sint komt niet, maar wel...

✨💫Queen Nikkolah💫✨

Ik quote:
"Dekoloniaal en niet Eurocentrisch"
"Queen Nikkolah is een kunstenares die een 'nieuwe traditie' belichaamt om af te stappen van de witte (blanke) beeldtaal van eindejaarsfiguren"

Owkeeej

Terug
Bovenaan