Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Voor die paar dagen sneeuw en/of vriezen dat we op een jaar hebben, als er al zijn vind ik dat toch maar mensen op onnodige kosten jagen.
Die banden zijn veiliger vanaf het kouder is dan 7 graden.
Het is in België meer dan "een paar dagen op een jaar" 7 graden of minder.
Daarnaast slijten uw zomerbanden dan ook niet dus gaan langer mee in aantal jaren.

Ik zat daarstraks met iemand van de andere kant van het land te bellen die zei dat het niet sneeuwde terwijl ik overduidelijk zag dat het wel sneeuwde op dat moment. Snap echt niet waarom die dat zat te ontkennen.

Tl;dr: het is in december in heel België wel koud geweest, maar het heeft zeker niet overal serieus gesneeuwd.
Als je zo'n onzinnige reacties hebt, dan heb je toch ook niet veel interessant te vertellen. Man man.

Die banden zijn veiliger vanaf het kouder is dan 7 graden.
Het is in België meer dan "een paar dagen op een jaar" 7 graden of minder.
Daarnaast slijten uw zomerbanden dan ook niet dus gaan langer mee in aantal jaren.
Klopt.
Maar aan de andere kant zijn het 2 bandenwissels extra per jaar (Al dan niet met opslag in garage, al dan niet met banden van velg wisselen. Bijv prijzen bij Auto 5)+ als uw auto kapot gaat, zit je met 8 nutteloze banden ipv 4.

Zolang je geen lange afstanden doet en voorzichtig rijdt, zie ik toch ook niet zoveel meerwaarde om met winterbanden te rijden in België.

Klopt.
Maar aan de andere kant zijn het 2 bandenwissels extra per jaar (Al dan niet met opslag in garage, al dan niet met banden van velg wisselen. Bijv prijzen bij Auto 5)+
Kost me 2x 30 euro/jaar als ik het laat doen. Bij de bandencentrale bij jou om de hoek. 😝
als uw auto kapot gaat, zit je met 8 nutteloze banden ipv 4.
Ik heb mijn auto verkocht met zomerbanden op en de winterbanden kon ik gewoon op de nieuwe auto laten leggen, ondanks dat het een andere maat was. Heeft de garage nog kostenloos voor mij gedaan. Een set -winterbanden op velg- die ik via promo van de garage voor 400 euro nieuw kon kopen omdat ik mijn auto daar nieuw had gekocht.
Zolang je geen lange afstanden doet en voorzichtig rijdt, zie ik toch ook niet zoveel meerwaarde om met winterbanden te rijden in België.
De ene is al meer risico-avers dan de andere, ik ben een schijtluis bij de minste sneeuwvlok dus ik heb ze wel om zo min mogelijk risico te lopen. 😁

De ene is al meer risico-avers dan de andere, ik ben een schijtluis bij de minste sneeuwvlok dus ik heb ze wel om zo min mogelijk risico te lopen. 😁
Moet je niet eens een schijtluis voor zijn, genoeg die denken dat ze kunnen rijden en toch ineens in de kant steken eens het wat gesneeuwd heeft of ijzel ligt.

Ze zouden het beter verplichten zoals in Duitsland, je zou (hopelijk) minder volk op de baan rare toeren zien uithalen.
In mijn beleving zijn het vooral degenen die wél winterbanden hebben die rare toeren uithalen als het sneeuwt. Die denken dat hun winterbanden gelijk zijn aan een sterreke van super mario kart of zo.

Moet je niet eens een schijtluis voor zijn, genoeg die denken dat ze kunnen rijden en toch ineens in de kant steken eens het wat gesneeuwd heeft of ijzel ligt.
maar dat heeft niks met winterbanden te maken hoor. die gaan u niet rijden in zo'n situaties.

Ik heb vanuit mijn terras zicht op de tuin van de overburen. Zonet de papa die iets te enthousiast een enorme sneeuwbal gooit recht op de smoel van zijn kleine waarop die kleine in een X spreidstand blijft liggen en wenen waarop de papa zegt "alé da is toch ni zo erg". Ni meteen vader vant jaar lijkt me. De moeder die vervolgens naar buiten stormt en de papa verrot begint te schelden😋.

Ik heb vanuit mijn terras zicht op de tuin van de overburen. Zonet de papa die iets te enthousiast een enorme sneeuwbal gooit recht op de smoel van zijn kleine waarop die kleine in een X spreidstand blijft liggen en wenen waarop de papa zegt "alé da is toch ni zo erg". Ni meteen vader vant jaar lijkt me. De moeder die vervolgens naar buiten stormt en de papa verrot begint te schelden😋.
Zo worden ze hard.
Ik ken wel meer mensen die beter eens enkele sneeuwballen in hun gezicht hadden gehad toen ze jong waren in de hoop dat ze zo wat een dikker vel zouden krijgen.

Ik weet nog een adresje in knight-rider zn straat die wintervelgen kan opleggen😁

Viel nog mee met de honda e achtertrax,wel toch niet te zot gereden ondanks de winterbanden

Achter ne bejaarde gezeten (ik kon er niet meteen langs) die 20 km/u reed op een weg waar je 70 mag rijden. OK er ligt een beetje sneeuw / het sneeuwde en het is glad. Maar 20 km/u is wel heel traag.

Achter ne bejaarde gezeten (ik kon er niet meteen langs) die 20 km/u reed op een weg waar je 70 mag rijden. OK er ligt een beetje sneeuw / het sneeuwde en het is glad. Maar 20 km/u is wel heel traag.
Ook één van de weinige momenten dat ik me wat ergerde. Op de autostrade, tja, iedereen gaat zo traag, zullen ook wel zowat pipo's zijn, maar de auto's rechtstreeks voor mij kunnen daar ook niet aan doen. Maar dan eindelijk er van af, rij je achter een volvo XC90 die 15kmh rijdt.
Zeker met zo'n auto denk je dan, als je dat kunt betalen, zorg dan ook voor winter/vierseizoensbanden he. Of leer rijden. Ik weet niet welk van de twee het precies was.

Ook één van de weinige momenten dat ik me wat ergerde. Op de autostrade, tja, iedereen gaat zo traag, zullen ook wel zowat pipo's zijn, maar de auto's rechtstreeks voor mij kunnen daar ook niet aan doen. Maar dan eindelijk er van af, rij je achter een volvo XC90 die 15kmh rijdt.
Zeker met zo'n auto denk je dan, als je dat kunt betalen, zorg dan ook voor winter/vierseizoensbanden he. Of leer rijden. Ik weet niet welk van de twee het precies was.
Allez dees vind ik toch echt bizarre opmerkingen. Het was vandaag echt wel absurd glad hoor. En nee, dat wil niet zeggen dat de hele weg zo glad is, maar ge moet maar 1 plaatske hebben waar ge juist op dat moment moet remmen of draaien, en ge hebt het vlaggen.
Dus vandaag is imo toch echt wel de dag bij uitstek om u eens NIET te ergeren aan de trage chauffeurs.

Mijn WTF vandaag was dus ook de auto's die in mijn gat plakten, en die 2 die mij zelfs voorbij staken op kleine wegen.
Ter illustratie wat ik gezien heb op mijn 60km rit vanavond:
  • Ene die mij voorbijstak en per ongeluk ne 180 deed voor mijn neus
  • 1 wagen achter mij die niet kon remmen, en langs mij is geschoven de stoeprand op
  • 4 keer iemand voor mij die tegen zijne voorganger reed wegens niet kunnen remmen
  • 1 auto die tot het midden van het kruispunt schoof door het rood licht, waardoor er 2 tegenin schoven.
  • 2 auto's die gewoon rechtdoor schoven bij een bocht, eentje gewoon de stoep op, eentje vol op een geparkeerde auto
  • En toen ik thuis kwam wisten mijn buren te vertellen dat er doorheen de dag blijkbaar 5 door de bocht zijn geschoven recht de gracht in (de tuinman die daar woont zijne tractor heeft overuren gedraaid).

Maar nee hoor, degenen die te traag rijden, laten we daar vandaag vooral op foeteren :wtf:.

Allez dees vind ik toch echt bizarre opmerkingen. Het was vandaag echt wel absurd glad hoor. En nee, dat wil niet zeggen dat de hele weg zo glad is, maar ge moet maar 1 plaatske hebben waar ge juist op dat moment moet remmen of draaien, en ge hebt het vlaggen.
Dus vandaag is imo toch echt wel de dag bij uitstek om u eens NIET te ergeren aan de trage chauffeurs.

Mijn WTF vandaag was dus ook de auto's die in mijn gat plakten, en die 2 die mij zelfs voorbij staken op kleine wegen.
Ter illustratie wat ik gezien heb op mijn 60km rit vanavond:
  • Ene die mij voorbijstak en per ongeluk ne 180 deed voor mijn neus
  • 1 wagen achter mij die niet kon remmen, en langs mij is geschoven de stoeprand op
  • 4 keer iemand voor mij die tegen zijne voorganger reed wegens niet kunnen remmen
  • 1 auto die tot het midden van het kruispunt schoof door het rood licht, waardoor er 2 tegenin schoven.
  • 2 auto's die gewoon rechtdoor schoven bij een bocht, eentje gewoon de stoep op, eentje vol op een geparkeerde auto
  • En toen ik thuis kwam wisten mijn buren te vertellen dat er doorheen de dag blijkbaar 5 door de bocht zijn geschoven recht de gracht in (de tuinman die daar woont zijne tractor heeft overuren gedraaid).

Maar nee hoor, degenen die te traag rijden, laten we daar vandaag vooral op foeteren :wtf:.
Ik weet niet of je goed beseft hoe traag die persoon reed, op een rechte baan, met een auto van bijna 100k, zonder auto in de verste verte er voor. Dat vind ik het absurde.
Ik vind traag rijden meer dan normaal. En voor bochten, verkeerspunten, manoeuvres, ... volledig terecht dat je dan ook nog voorzichtiger bent. Alsook is afstand houden absoluut prioriteit. Maar er is wel een punt dat het "te" traag wordt naar mijn mening ja. En ik herhaal, vooral dit in combinatie met een wagen die meer kost dan een vierde van de Belgen bezit maar, zo lijkt het, te pinnig zijt om winterbanden er onder te steken.

Ik moet wel erkennen dat dit niet echt "what the fuck" is. Ik dacht ff dat het in de ergernisen thread zat. Het is een lichte ergernis, ook niet meer dan dat.

Maar snelheid is, hoewel zeer belangrijk, begrijp me niet verkeerd, ondergeschikt aan "algemeen rijgedrag aanpassen aan de omstandigheden". Zoals je zelf aangeeft, zijn al die situaties "bij remmen" of "bij manoeuvre" (bocht). Daarvoor moet je inderdaad tijdig snelheid minderen (inderdaad liever uitbollen dan remmen). Maar rechtdoor, zonder obstakels, tegenliggers, ... kan er gerust iets sneller dan "max 15 kmh".

Again, ik dacht ergernissenthread, ik begrijp je sentiment en ga grotendeels akkoord. Maar er is een punt dat het "te" is, en dat ik me er wel aan erger. :)

Dus met een dure auto moet ge maar winterbanden leggen en doorrijden? 😂 Bij een goedkopere niet? Ik zou net voorzichter zijn met men dure ook al had ik winterbanden en omnium..

Als ge zo'n held zijt steek dan voorbij?

Nu misschien ook iets posten over de omstandigheden zodat mensen zich dat kunnen voorstellen?
Hier in Zuid-Limburg kon ge vandaag sneller wandelen dan dat ge met de auto vooruit ging, ook op een rechte baan.

ik vind het ook maar raar dat die conclusie getrokken wordt.
rijdt traag als't sneeuwt: die moet zomerbanden hebben.

da's zoals:
die nummerplaat begint niet met 1, da's ne gepensioneerde

Dus met een dure auto moet ge maar winterbanden leggen en doorrijden? 😂 Bij een goedkopere niet? Ik zou net voorzichter zijn met men dure ook al had ik winterbanden en omnium..

Als ge zo'n held zijt steek dan voorbij?

Nu misschien ook iets posten over de omstandigheden zodat mensen zich dat kunnen voorstellen?
Hier in Zuid-Limburg kon ge vandaag sneller wandelen dan dat ge met de auto vooruit ging, ook op een rechte baan.
Waarom zo'n persoonlijke aanval weer voor nodig is, slaat weer nergens op.
En dan de woorden ook nog eens verdraaien naar dingen die ik niet gezegd heb.

Inderdaad je weet de omstandigheden niet. Trek het dan ook niet in het belachelijke.

Terug
Bovenaan