Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Vandaag had ik het dus weer opnieuw voor. :bow: (Mijn wagen staat wel buiten)

Ik heb bij nader inspectie hier aldus 3 knoppen. De S.O.S. knop zit achter een klepje en is een echte knop en deze kan je niet zomaar onbewust indrukken. Je moet dan al dat klepje manueel openen en daarna echt op die fysieke knop drukken.

MAAR er zijn ook nog 2 touchscreen knoppen. Een info en een pechverhelping "touchscreen" knop. En je hoort hem al komen :D Blijkbaar hebben die touchscreen knoppen last van de koude waardoor mijn wagen dan denkt dat ik die heb ingedrukt (bij heel koud weer), terwijl dat helemaal niet het geval is. Nu heb ik tijdig geannuleerd maar gisteren had ik dus iemand van pechverhelping aan de lijn.

Dus voor de grapjassen onder ons: Het gaat zoals ik al zei NIET over de S.O.S. knop hé. Het gaat over de pechverhelping touchscreen knop. dat zijn TWEE verschillende knoppen.

Touchscreen is allemaal leuk en wel en mensen mogen er hier nu wel mee lachen maar als die knoppen door de koude deels bevroren zijn (denk ik ?????) dan krijg je dit dus voor. :tongue:

Laatst bewerkt:
Hoe bevriest een touchscreen? Daar zijn toch geen mechanische componenten aan?
Geen idee, maar vermits ik dit nu 2x achter elkaar voor heb als het -5 graden is, gok / gis ik dat het iets met de temperatuur te maken heeft? Het feit is dat die knop dus op licht van het ogenblik dat ik in de wagen stap en dat de pechverhelping dan doodleuk wordt opgebeld.

Anyways er gaat iets mis. Ik ga dat hier nu niet posten om te liegen, daar heb ik geen reden voor. Om één of andere reden wordt die touchscreen geactiveerd zonder dat ik zelf iets doe. :confused:

Als dit probleem er nog steeds is als het straks warmer is dan ga ik toch eens langs de garage om dit te laten nakijken.

Laatst bewerkt:
moest ik toch ook even opzoeken.
Ah thanks merci. Dat wist ik dus niet. Zoiets check je ook niet als je dit niet voor hebt he :D

Ja, maar dat gaat over minder goed werken omdat je aanraking niet wordt geregistreerd (en optimaal met onderste limiet -5 °C lijkt me dan voor vandaag nog wel ok). Hier gaat het over zonder aanraking signaal geven.
Dat zou id niet mogen he. Maar ja .. anyways ik heb het dus wel voor.
Voor hetzelfde geld is er iets mis met de soft- of hardware (een bug?). Het blijft tevens een soort van development dat er achter zit.

Ah thanks merci. Dat wist ik dus niet. Zoiets check je ook niet als je dit niet voor hebt he :D

Dat zou id niet mogen he. Maar ja .. anyways ik heb het dus wel voor.
Voor hetzelfde geld is er iets mis met de soft- of hardware (een bug?). Het blijft tevens een soort van development dat er achter zit.
Bij verschillende VAG-modellen, zeker Skoda, begint alles rond de noodoproepknop vreemd te doen als de batterij aan de lege kant is. In dat geval krijg je een melding dat je naar de garage moet, en niets van je entertainmentsysteem werkt nog. Oplossing is dat om dat spel te resetten, wat gewoon de "power" knop inhouden is.

Ik zou het dus daar gaan zoeken, batterij die afziet van de koude en hierdoor storingen. Reset al dat systeem eens, en doe een lange rit indien mogelijk.

liquid crystal display. Die liquid kan weldegelijk bevriezen.
Vloeibare kristallen zijn geen vloeistoffen hé, dat slaat op fasen met een gedeeltelijke ordening die de polarisatie van licht beïnvloeden. Nu, je hebt gelijk dat je dan ook bij bepaalde koude temperaturen een werkelijk kristal zou moeten krijgen (wat in feite bevriezen is), maar ik denk dat als dat gebeurt je scherm permanent om zeep is.

Heb zo mijn pa is een verhaal horen vertellen.
Was met mijn auto weg en wou het lichtje aansteken. Duwt dus op de sos knop (rode klep die open springt en dan nog op een knop, btw). Zich van geen kwaad bewust. Ineens kei luid 'JA MENEER WAARMEE KAN IK U HELPEN'.
Verschoot zich toch ff een bultje.

Bij ons zitten redelijk wat consultants met elektrische bedrijfswagens.
Toch ook veel horrorverhalen.
Ook van mensen die particulier ene gekocht hebben. Kost dan nog belachelijk veel ook.
Idem met hybrides.

Zelfs de bandenspanningindicator klopt vaak niet. Zelfs dat kan je resetten blijkbaar, alvorens je maar blijft oppompen.

Ik blijf nog zolang mogelijk bij een basic benzine.

Een consultant bij ons ocharme.
Softwarefouten bij de paal bij opladen. Kutappjes die dan niet deftig werken.
Die noodinstallatie die vanzelf afgaat na een tik tegen een paal, alles flipt.

Laatst bewerkt:
Dat van die bandenspanning is op mijn benzinewagen toch ook hoor. Sensor geeft storing aan? Gewoon resetten, een andere optie is er zelf niet.
Vraagt dan wel eens beleefd of je gecontroleerd hebt, maar je kan gewoon ok tikken.

Bij ons zitten redelijk wat consultants met elektrische bedrijfswagens.
Toch ook veel horrorverhalen.
Ook van mensen die particulier ene gekocht hebben. Kost dan nog belachelijk veel ook.
Idem met hybrides.

Zelfs de bandenspanningindicator klopt vaak niet. Zelfs dat kan je resetten blijkbaar, alvorens je maar blijft oppompen.

Ik blijf nog zolang mogelijk bij een basic benzine.

Een consultant bij ons ocharme.
Softwarefouten bij de paal bij opladen. Kutappjes die dan niet deftig werken.
Die noodinstallatie die vanzelf afgaat na een tik tegen een paal, alles flipt.
Jawadde zeg, echte horrorverhalen over bandenspanningsmeters. :sarcastic:
Of misschien blazen mensen nogal veel op.

Hopelijk heeft men het overleefd, want zie dat je de softwarefout, het appje die niet werkt of een noodinstallatie die eens afgaat nooit meer te boven komt. Ik kan mij het wel voorstellen hoe diep die mens nu zit zeg.

Laatst bewerkt:

Een wildvreemde een mengsel van olie, water, hondenuitwerpselen en verdorde bladeren over zijn hoofd kappen, dat filmen, en op youtube zetten. WTF
Daar mag voor mij gewoon een korte gevangenisstraf op staan eerlijk gezegd.

Hij zit eindelijk ook effectief (voorlopig) in den bak : https://www.hln.be/brussel/youtuber...etroreizigers-in-brussel-uitkiepert~a26935e1/ .

Vandaag had ik het dus weer opnieuw voor. :bow: (Mijn wagen staat wel buiten)

Ik heb bij nader inspectie hier aldus 3 knoppen. De S.O.S. knop zit achter een klepje en is een echte knop en deze kan je niet zomaar onbewust indrukken. Je moet dan al dat klepje manueel openen en daarna echt op die fysieke knop drukken.

MAAR er zijn ook nog 2 touchscreen knoppen. Een info en een pechverhelping "touchscreen" knop. En je hoort hem al komen :D Blijkbaar hebben die touchscreen knoppen last van de koude waardoor mijn wagen dan denkt dat ik die heb ingedrukt (bij heel koud weer), terwijl dat helemaal niet het geval is. Nu heb ik tijdig geannuleerd maar gisteren had ik dus iemand van pechverhelping aan de lijn.

Dus voor de grapjassen onder ons: Het gaat zoals ik al zei NIET over de S.O.S. knop hé. Het gaat over de pechverhelping touchscreen knop. dat zijn TWEE verschillende knoppen.

Touchscreen is allemaal leuk en wel en mensen mogen er hier nu wel mee lachen maar als die knoppen door de koude deels bevroren zijn (denk ik ?????) dan krijg je dit dus voor. :tongue:
Mijn Skoda doet dat ook constant. Toch eens binnen steken denk ik. De lichten gaan aan en uit en pechverhelping wordt soms gebeld. Zit ik zo'n hele rit altijd maar op die rode telefoon te duwen op mijn touchscreen en daarna belt die gewoon opnieuw. Leuk hoor.

Ook gewoon tijdens de zomer dus heeft hier niks met het weer te maken.

giphy.webp

Hopelijk heeft men het overleefd, want zie dat je de softwarefout, het appje die niet werkt of een noodinstallatie die eens afgaat nooit meer te boven komt. Ik kan mij het wel voorstellen hoe diep die mens nu zit zeg.
Ze hebben die wel mogen takelen bij die softwarefout bij de laadpaal. Was dan nog eens langs een snelweg.
Idem hebben ze die getakeld toen de boel begon te flippen na die tik tegen de paal.

Dus ja, horror.

Die moeten ook voortdurend oplettend zijn, want zomaar overal opladen gaat niet uiteraard.
Uw naftbak bijna leeg, je stopt gauw ergens, en op 3 minuten ben je weer verder.

Dikwijls komen die al kei vroeg aan op het kantoor om toch maar bij de eerste te kunnen zijn, om aan een paal te kunnen hangen.
Eens geladen, moeten ze die verzetten naar de gewone parking die ook al gauw volzet is.

Sommigen moeten soms naar hun hoofdkantoor tegen het Brusselse, daar hebben ze amper laadpalen blijkbaar.
Dus doen die dat langs de snelweg, staan ze daar weer een tijd te staan, als er al geen voorgaande wachtenden zijn.

Te veel gedoe nog.

Ze hebben die wel mogen takelen bij die softwarefout bij de laadpaal. Was dan nog eens langs een snelweg.
Idem hebben ze die getakeld toen de boel begon te flippen na die tik tegen de paal.

Dus ja, horror.

Die moeten ook voortdurend oplettend zijn, want zomaar overal opladen gaat niet uiteraard.
Uw naftbak bijna leeg, je stopt gauw ergens, en op 3 minuten ben je weer verder.

Dikwijls komen die al kei vroeg aan op het kantoor om toch maar bij de eerste te kunnen zijn, om aan een paal te kunnen hangen.
Eens geladen, moeten ze die verzetten naar de gewone parking die ook al gauw volzet is.

Sommigen moeten soms naar hun hoofdkantoor tegen het Brusselse, daar hebben ze amper laadpalen blijkbaar.
Dus doen die dat langs de snelweg, staan ze daar weer een tijd te staan, als er al geen voorgaande wachtenden zijn.

Te veel gedoe nog.
Dat doet me terugdenken aan die keer dat ik een lekke band had met de wagen. Nog geregeld huil ik mijzelf in slaap als ik daar aan terug denk. Om nog maar te zwijgen van hoeveel nachten ik badend in het zweet wakker schiet van die keer mijn pinker niet meer werkte.

Werk jij bij een sneeuwkanon misschien?

Terug
Bovenaan