Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Voor wat het waard is: tijdens die BG beer tasting hebben we niet echt filosofisch diepgaande gesprekken gevoerd, en je zal me niet horen zeggen dat ik achter al Trump's posts sta (of zijn voorliefde voor Trump :p), maar als persoon kwam hij sympathiek over, authentiek (liever iemand die zegt wat hij denkt, of dat nu een mening is die ik deel of niet, dan mensen die zich anders voordoen) en vooral ook iemand die niet continu over zichzelf bezig is of het ene straffe verhaal na het andere vertelt om interessant te doen, maar wel geïnteresseerd is in een degelijk gesprek voeren, wat misschien een heel ander beeld is dan mensen hier hebben door zijn posts?

Een beetje het cliché van de ongecompliceerde, niet altijd even genuanceerde of gesofisticeerde Vlaming, maar inderdaad zeker geen slechte mens voor zover je na een paar uur al een beeld kan hebben van iemand.

Al denk ik dat de mensen die naar zijn barbecue gegaan zijn, beter kunnen oordelen?
Akkoord :)

Niet echt aan veel geërgerd bij de BBQ. Amicale mens met af en toe eens wat straffe verhalen. Your average guy. 🤷‍♂️ Het hangt er maar vanaf waar je je aan ergert zeker.

Nee bedankt, de 95 manen van Jupiter, dat is altijd zo'n nest hé.

FaOpzx7XwAE5OWT.jpg

Och. Ik denk dat @trump helemaal niet zo slecht was. Eerder iemand die wat moeite heeft om zijn plek in de samenleving te vinden en ook niet echt aanvaard wordt door die samenleving. Maar geen echt slechte mens. Maar de enigen die daar eigenlijk kunnen over oordelen zijn diegenen die hem irl al ontmoet hebben.
Dit forum is voor mij soms ook een uitlaatklep om eens (semi)anoniem mijn gedacht te zeggen waarbij de enigen die kritiek spuien (meestal) 'anonieme' mensen zijn. Vooral "na een zatte avond of een stevige werkdag". De enige reden dat ik de middelweg heb gekozen en ik met de helft geminderd ben met mijne zever is om andere mensen op dit forum (die ik niet ken) te plezieren. MAAR daar volledig mee stoppen? Neen dat doe ik niet. En ja dan moet ik weer aanhoren: "Makila ben je daar weer?"

Ik dacht dat in het vet gedrukt iedereen wel eens doet. MAAR dat is blijkbaar niet zo. Sommige mensen zijn echt 100% van de tijd doodernstig op dit forum en ja dat botst soms wel eens. Trump is op dat vlak nog wat extremer als ik. Maar ik denk dus ook dat hij best wel een aardige mens is hoor. Ik ben daar zelfs bijna zeker van.

Maar ja er zijn nog altijd bepaalde regels te volgen op dit forum. Daar moet iedereen zich aan (pogen te) houden. :support:

Maar goed, zo anoniem ben ik niet. Spooky, Loser, Vlitser, Karry, Kay-gell .. (die laatste twee zijn momenteel inactief)
Ik heb door mijn hobby sport (lopen) wel al een paar mensen gezien en gesproken in het echte leven.

Laatst bewerkt:
Zijnde als daar ik ben ene betrokken moeder, ging ik gisterenavond akkoord om vandaag met (lees dus ‘voor’) mijne zoon de planeten te tekenen en uit te knippen om te spelen. Dat moet voor hem niet foto-perfect zijn, dus ach waarom ook niet. Nu blijkt dat ik kennelijk niet akkoord gegaan met de planeten. Oh nee! Ik ben akkoord gegaan met het zonnestelsel! Jazeker! Dat wil zeggen dat elke satelliet per planeet, alles van manen, Kuyper Belt, melkweg, kometen, sterren van enige omvang etc etc daar ook bij horen. Tis maar dat ik hem graag zie of ik ontsnapte door de velux.

@zwarten zal ze dit weekend wel fotograferen met z'n telescoop, hoef je ze enkel maar af te drukken :unsure:

Laatst bewerkt:
Zijnde als daar ik ben ene betrokken moeder, ging ik gisterenavond akkoord om vandaag met (lees dus ‘voor’) mijne zoon de planeten te tekenen en uit te knippen om te spelen. Dat moet voor hem niet foto-perfect zijn, dus ach waarom ook niet. Nu blijkt dat ik kennelijk niet akkoord gegaan met de planeten. Oh nee! Ik ben akkoord gegaan met het zonnestelsel! Jazeker! Dat wil zeggen dat elke satelliet per planeet, alles van manen, Kuyper Belt, melkweg, kometen, sterren van enige omvang etc etc daar ook bij horen. Tis maar dat ik hem graag zie of ik ontsnapte door de velux.
Bonus punten om dit op een realistische schaal te doen die de effectieve afstanden correct weergeeft.

🤪

Aangezien foto-perfect niet hoeft, lijkt het reservoir van deze wel een geschikt hulpmiddel:

giphy.gif

Dit forum is voor mij soms ook een uitlaatklep om eens (semi)anoniem mijn gedacht te zeggen waarbij de enigen die kritiek spuien (meestal) 'anonieme' mensen zijn. Vooral "na een zatte avond of een stevige werkdag". De enige reden dat ik de middelweg heb gekozen en ik met de helft geminderd ben met mijne zever is om andere mensen op dit forum (die ik niet ken) te plezieren. MAAR daar volledig mee stoppen? Neen dat doe ik niet. En ja dan moet ik weer aanhoren: "Makila ben je daar weer?"

Ik dacht dat in het vet gedrukt iedereen wel eens doet. MAAR dat is blijkbaar niet zo. Sommige mensen zijn echt 100% van de tijd doodernstig op dit forum en ja dat botst soms wel eens. Trump is op dat vlak nog wat extremer als ik. Maar ik denk dus ook dat hij best wel een aardige mens is hoor. Ik ben daar zelfs bijna zeker van.

Maar ja er zijn nog altijd bepaalde regels te volgen op dit forum. Daar moet iedereen zich aan (pogen te) houden. :support:

Maar goed, zo anoniem ben ik niet. Spooky, Loser, Vlitser, Karry, Kay-gell .. (die laatste twee zijn momenteel inactief)
Ik heb door mijn hobby sport (lopen) wel al een paar mensen gezien en gesproken in het echte leven.
En het is door mensen die een anoniem hun gedacht zeggen dat ik goesting krijg om een lidkaart van de sossen, gaia, voka, unia, de hells angels, ptb, okra en bond van kleine, grote en samengestelde gezinnen te kopen, nochtans allemaal organisaties die mijn rug op kunnen maar gezien dat anonieme uitspraken meestal zodanig erover zijn borrelt de weerstand op in mij. Nee, Makila, de samenleving is niet gebaat met uitspraken die mensen maar anoniem durven doen.

Specifiek WTF:
Een kleine twintig jaar hebben de drie gewesten (Vlaanderen, Wallonië en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest) in ons land gewerkt aan de nieuwe federale verkeersregels en -borden die vandaag zijn voorgesteld.
:wtf:

edit: en ik lees hier al direct zaken die fysiek onmogelijk zijn in mijn straat / staad
  • Bij het parkeren van tweewielers (fietsen, bromfietsen, motorfietsen) op het voetpad zal altijd 1,5 meter vrije doorgang gelaten moeten worden voor voetgangers.
  • Of het nu op of naast de rijbaan is, de afstand tussen een bewegend voertuig en een voetganger zal minstens 1 meter zijn, en 1,5 meter buiten de bebouwde kom. Dit zal gelden voor alle voertuigen.
Voldoende trottoirs die nog geen halve meter breed zijn, veel succes met de implementatie van deze regels.

Voldoende trottoirs die nog geen halve meter breed zijn, veel succes met de implementatie van deze regels.
Makkelijk, geen tweewieler parkeren op dat trottoir dat geen halve meter breed is.

Staat er ergens dan dat dat verboden is?
Of het nu op of naast de rijbaan is, de afstand tussen een bewegend voertuig en een voetganger zal minstens 1 meter zijn, en 1,5 meter buiten de bebouwde kom. Dit zal gelden voor alle voertuigen.

zal eerder zijn dat ge met uw voertuig geen voetganger moogt inhalen als ge geen anderhalve meter kunt houden.
tof in onze middeleeuwse infrastructuur

Juist ja.

Dus binnenkort mogen (voetgangers en ??) fietsers diagonaal oversteken.
Ook mogen fietsers op bepaalde locaties door het rood rijden
Men maakt gender neutrale verkeersborden
Fietsen op het voetpad mag nu vanaf 11 jaar (ipv 9 jaar). Hetvolgende? Dat elke tiener dit mag doen?

Echt de WTF van het hele jaar voor mij. Dit maakt het toch absoluut niet veiliger voor de zwakke weggebruikers? :support:

Laatst bewerkt:
Bij dat vierkant groen krab ik nu ook eens aan mijn hoofd? Wa wil dat zeggen?
7126e02d-7ca2-11e9-abcc-02b7b76bf47f.jpg

edit: dit dus
https://www.o2o.be/nl/fietsnieuws/vierkant-groen-het-nieuwe-wondermiddel-voor-veilige-kruispunten/

maw op een kruispunt is er een 'oversteek tijd' enkel voor zwakke weggebruikers gegeven waar fietsers dan nog eens diagonaal mogen oversteken als ze naar links moeten.
  • Fietsers en voetgangers uit alle richtingen mogen om te beginnen tegelijkertijd oversteken. Als je naar links wil afslaan, mag je dat in één keer doen. Je moet dus niet zoals op de meeste kruispunten halverwege wachten op groen licht. Als fietser mag je zelfs diagonaal het kruispunt oversteken (te voet moet je nog altijd op het zebrapad blijven). Wel opletten: op de fiets moet je voorrang geven aan voetgangers op het zebrapad én aan andere fietsers die van rechts komen.
  • Het tweede grote voordeel van vierkant groen is dat fietsers en voetgangers niet meer in conflict komen met auto’s en vrachtwagens. Wanneer je groen licht krijgt, blijft het licht op rood voor alle gemotoriseerd verkeer. En omgekeerd. De twee stromen worden strikt gescheiden en steken nooit nog op hetzelfde moment het kruispunt over. Weg met het risico op dodehoekongevallen, want op de fiets of te voet kom je geen auto’s meer tegen op het kruispunt. Laat staan dat ze jou nog moeten kruisen.

Laatst bewerkt:
Wat ik het gekste vind is dat er een bord gaat komen dat aanduidt dat fietsers daar mogen kiezen tussen fietspad en weg, met als logica dat zo snelle fietsers tragere kunnen voorbij steken.

Dat gaat zeker goed lopen, want iedereen vindt zichzelf wel snel genoeg vermoed ik. Meer vrije keuze hé, dat hadden we nodig.

Mijn "wtf van de dag" is dat ze zonder blozen deze statement maken:
"Het gaat om regels die zijn aangepast aan de nieuwe noden en de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van mobiliteit"

maar dan ook:
Een kleine twintig jaar hebben de drie gewesten (Vlaanderen, Wallonië en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest) in ons land gewerkt aan de nieuwe federale verkeersregels en -borden die vandaag zijn voorgesteld.

OK boys checks out :wtf: :wtf: :wtf: :wtf:

Wat ik het gekste vind is dat er een bord gaat komen dat aanduidt dat fietsers daar mogen kiezen tussen fietspad en weg, met als logica dat zo snelle fietsers tragere kunnen voorbij steken.

Dat gaat zeker goed lopen, want iedereen vindt zichzelf wel snel genoeg vermoed ik. Meer vrije keuze hé, dat hadden we nodig.
Allemaal goed en wel dat wanneer voetgangers en fietsers (diagonaal) mogen oversteken dat wagens altijd rood hebben op dat ogenblik hé.
Dat werkt op bepaalde locaties maar doe zoiets aan het station in Antwerpen Berchem en je hebt dikke shit tijdens de spits? Ahum ..

Fietsers en wagens allemaal door elkaar op het kruispunt wegens filevorming en mensen die nog willen oversteken wanneer dit niet meer gaat lukken. Ik zie dat dus echt gebeuren.

Terug
Bovenaan