Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

dus zo één Michelin ster is superhard om te krijgen als restaurant, maar da's dan "ja, als ge er dan toch zijt, kunt ge evengoed efkes binnen springen"

Even uit nieuwsgierigheid opgezocht. Vanuit Michelin hun FAQ.

De MICHELIN ster - in het begin was er maar één - ontstond in 1926. Het systeem werd daarna, tussen 1931 en 1933, uitgebreid en er werden drie niveaus van sterren ingevoerd.

Ze betekenen respectievelijk:

• één MICHELIN ster: verfijnde keuken - zeker een bezoek waard.
  • twee MICHELIN sterren: uitzonderlijke keuken - een omweg waard.
  • drie MICHELIN terren: unieke keuken - de reis waard.
Als we het dan toch over weetjes hebben. De Michelin gids werd ingevoerd om het autorijden van en naar de restaurants te stimuleren om zo meer banden aan de man te brengen. Het Michelin-mannetje heeft witte banden omdat er toendertijd nog geen zwarte banden waren of tenminste niet zo courant als vandaag.

Laatst bewerkt:
Als we het dan toch over weetjes hebben. De Michelin gids werd ingevoerd om het autorijden van en naar de restaurants te stimuleren om zo meer banden aan de man te brengen. Het Michelin-mannetje heeft witte banden omdat er toendertijd nog geen zwarte banden waren of tenminste niet zo courant als vandaag.
IMG_2379.jpeg

Bij een vriendin wordt fiber gelegd in de straat. Ze kwam vorige week thuis van haar werk, zat er briefje in de bus “we hebben de gasleiding geraakt en gas naar uw woning is afgesloten, gelieve contact op te nemen met fluvius”. Na 20 min wachtmuziek dan toch iemand van fluvius aan de lijn, zei die dat ze iemand moest laten komen om te herkeuren voor dat terug aangesloten kon worden en dat dat wel enkele dagen kon duren. Zonder verwarming en gasvuur dus. Ze kon ervoor bellen naar een coördinator voor zo’n fratsen. Die nam telefoon niet op en dan had ze na 20 min wachtmuziek iemand anders aan de lijn bij fluvius. Die kon dan wel een technieker sturen die het dan savonds nog in orde heeft gebracht. Zo leek het, want gasvuur en verwarming brandden normaal.
De volgende dag wou ze douche nemen, lauw water werd al snel ijskoud (zodra de boiler leeg was). Gasvuur brandde heel flauw en onregelmatig.
Terug fluvius gebeld, 20 min wachtmuziek en dan iemand aan de lijn die zei dat hun systeem haperde en ze niemand kon bereiken en dus ook haar protocol niet kon aflezen. Maar “ze herinnerde zich nog” dat ze de gas moest dichtdraaien en zeker geen elektrische toestellen mocht aanzetten en dat ze de deur in de gaten moest houden want dat de technieker niet zou aanbellen want de deurbel zou een vonk kunnen maken. Lichten mocht ze laten branden en dat de frigo aansprong kon ook geen kwaad. Hmm ok. Nu goed, er was geen gasgeur.
Uiteindelijk komt dezelfde technieker eraan, die even verbaasd was dat het niet meer werkte. Zet gas terug open en stelt vast dat er veel te weinig druk op de leiding zit.
Doet hij de put terug open die de mensen van fiber overdag hadden dichtgegooid. Bleek op haar aansluiting de kraan zo goed als dicht te staan. Die technieker wist niet wat hij zag (want de avond ervoor stond die gewoon open). Kraan zit achter een beschermende kap, dus het is niet per ongeluk dat die dicht is gegaan bij het dichtgooien.

Michel Van den Brande niet welkom bij Vlaams Belang: “Ze vinden me te racistisch om op hun lijst te staan”​

:lol: Dan moet je het toch wel écht al te bont maken :rofl:
wtf

Michel Van den Brande niet welkom bij Vlaams Belang: “Ze vinden me te racistisch om op hun lijst te staan”​

:laugh: Dan moet je het toch wel écht al te bont maken :rofl:
wtf

Ze zoeken nochtans liefhebbers van chocomouse en het is er aan te zien dat Michel waarschijnlijk een groot liefhebber is. :unsure:

Gisterenavond een vrouw op leeftijd aan de kassa bij de Lidl die 5,5€ moest betalen en het niet bij elkaar geschraapt kreeg uit haar portemonnee..

kassierster, moest meer dan 3 artikels annuleren en dan moet er een manager iets aan de kassa doen blijkbaar..

Stond aan een andere kassa af te rekenen anders had ik die snel 20€ gaan geven.
Was er echt effe niet goed van,

wtf
Na hun bijeenkomst van dit weekend is het spreken van het nederlands een vereiste.

Laatst bewerkt:

wtf
Het probleem zal vooral zijn dat de Michel te openlijk racistisch is. Dat is een ongeleid projectiel waar Van Grieken zijn handen niet aan wil branden...

Gisterenavond een vrouw op leeftijd aan de kassa bij de Lidl die 5,5€ moest betalen en het niet bij elkaar geschraapt kreeg uit haar portemonnee..

kassierster, moest meer dan 3 artikels annuleren en dan moet er een manager iets aan de kassa doen blijkbaar..

Stond aan een andere kassa af te rekenen anders had ik die snel 20€ gaan geven.
Was er echt effe niet goed van,
Kan ik geloven.

Onlangs stond er een kerel voor mij die een belegd broodje gekocht had in de lokale supermarkt. Aan de kassa komt die helemaal rood en komt tot het besef dat z'n portefeuille nog thuis lag. Zag er mij een deftige kerel uit. Bood nogal ongemakkelijk z'n excuses aan en vroeg om het aan de kant te leggen. Hij ging in zijn auto springen en om z'n portefeuille gaan.

Ik heb z'n broodje betaald. Ook al weigerde hij dat in eerste instantie, ik stond erop.

't Was lekker. Eentje met tonijnsalade.

Nee, dat laatste is zever. Die kerel was heel content en wou m'n gegevens om het terug te betalen. Ik zei hem dat hij dan maar eens een random iemand z'n broodje moest betalen.

Zo'n onnozele zaken kunnen u toch een goed gevoel geven hé. :)

Omdat ik dicht bij de grens woon met Frankrijk kan ik niet kiezen tussen de NL en FR klantendienst bij Orange.
Het is gewoon standaard FR voor iedereen hier :rofl: Een aanpassing is niet mogelijk.

Maar als ik bel met een niet-Orange nummer uit dezelfde locatie kan ik wel kiezen...

Hier in de stad werkt men met het diftar systeem voor de huisvuilophaling.
Mijn gebuur zijn kleine grijze container is verdwenen, hij denkt gestolen.
Wie steelt er nu in godsnaam een restafvalcontainer?

Iemand die denkt voortaan die voor zijn deur te zetten, de chip leest en factureert op diegene van wie je steelt.
Maar vergeet waarschijnlijk dat de bestolene een nieuwe zal krijgen en de chip dus "onleesbaar" gezet kan worden....

Was dat op de dag van ophaling? Heb dat zelf ook eens gedacht,
maar blijkbaar was die in de camion gevallen tijdens het lossen en moest ik gewoon een nieuwe aanvragen.

Terug
Bovenaan