Dus in 't verkeer oogcontact meken met andere weggebruikers maakt van u een Eddy Snelders? Ok dan.Bedankt voor je bijdrage Eddy Snelders.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dus in 't verkeer oogcontact meken met andere weggebruikers maakt van u een Eddy Snelders? Ok dan.Bedankt voor je bijdrage Eddy Snelders.
Ik had de post van @nokeyboard net zoals Marcel in eerste instantie ook verkeerd begrepen.Ik vermoed het feit dat een baby in een babyzitje moet, tegen de rijrichting in best, en niet los in de armen terwijl de airbag daar waarschijnlijk ook gewoon actief is.
Allezja, je stopt beter dan.
Zelfs als je de baby kan vasthouden is er een groot risico op interne decapitatie als die nek niet veilig gefixeerd wordt.Zoals Makila zegt: het gaat toch ook gewoon niet om het feit of je een boob zou kunnen zien of niet? Het is gewoon niet veilig om uw kleine vast te hebben in uw armen (of ge nu borstvoedt of niet) terwijl je in het verkeer bent. Uwe kleine wordt een bloedvlek op de voorruit als ge wordt ge-rear-end aan een rood licht. (of als je tijdens het rijden zelf ergens tegen botst). No way, dat je in staat bent om die kleine vast te houden.
ik dacht dat ge bij 50km meer dan x200 moet rekenen.
Ik ben meer onder de indruk dat iemand al zittend in de auto met een kleine op haar arm, een burka kan omhoog heffen.Ik stond langs die aan de lichten en het valt wel op als iemand ineens haar burka omhoog heft terwijl ze een baby vasthoudt![]()
Filmke is wel terleurstellend, wat een slap geschreeuw.![]()
Zij schreeuwen op straat de longen uit hun lijf: “Ik doe het gewoon voor het plezier”
Wanneer was de laatste keer dat je de longen uit je lijf schreeuwde? Maandagmiddag moest niemand aan de Zuid daarover nadenken. Zestien mensen verzamelden er voor <a...www.hln.be
Seriously??
Was alleszins de 3e keer dat ik dat ooit zag met een baby. Het blijft me keer op keer verbazen.
Na mijn vasectomie was ik op de parking van het ziekenhuis aan het wachten op mijn vrouw en toen zag ik een Turks koppel met een pasgeboren baby instappen en gewoon met de baby plaats nemen in de voorste passagiersstoel. Dat was toen dus een baby van max een paar dagen oud.
Onbegrijpelijk dat mensen zo een dingen doen.
Er is een verschil tussen een kind van 10 jaar oud en een baby van een paar dagen/weken/maanden...Vreemd. Ik dacht dat je tegenwoordig je kind niet meer meekreeg van de kraamafdeling zonder maxicosi.
Vroeger was dat allemaal de gewoonste zaak van de wereld. Kinderen op de schoot, in de koffer, zonder gordel (gordelplicht achteraan is er pas sinds 1991) etc. Als wij op vakantie gingen lag ik ook gewoon op de achterbank te slapen. Was ook de tijd natuurlijk toen iedereen op het familiefeest nog pintelierde en dan zo zat als ne patat in z'n auto naar huis reed.
Niet dat ik zeg dat het vroeger beter was, enkel dat je misschien wat jonger bent dan de gemiddelde poster hier als je dit pas voor de derde keer ooit zag?
Die twee voorbeelden klinken nu ook niet bepaald veiliger dan een baby op de schoot. Er kan zoveel gebeuren waar je zelf geen schuld aan hebt ook al rij je voorzichtig.Is het ook niet allemaal een beetje te streng geworden?
Ik steek mijn kinderen ook al eens in de koffer om naar mijn ouders te rijden, is wel maar 1,5km, kalme baan en rij dan natuurlijk voorzichtiger. Of nam mijn zoon mee op de motor vanvoor voor klein stukje toen die nog jonger was.
Ik ga oud klinken, maar tegenwoordig mag niet veel nimeer en we leken vroeger toch ´vrijer´.
Een baby vooraan op de schoot zou ik nu ook wel niet doen.
Er is een verschil tussen een kind van 10 jaar oud en een baby van een paar dagen/weken/maanden...
Ik ben bijna 38, dus zo jong ben ik niet.
Ik vind het eerder vreemd dat velen het hier precies (deels) normal vinden dat een baby gewoon los op de achterbank ligt / in de handen van de moeder wordt gehouden in een auto anno 2026.
Maar tragere rijden omdat de wegen daar in slechte staat, klein of langs dorpen gaan, en er geen snelwegen zijn, is 1 van de redenen dat ze geen kinder- & babystoel gebruiken, er is ook geen markt voor en dat zijn ook dure dingen...Tja in veel niet Europese landen kennen ze geen autostoel voor baby's dus ze op de schoot nemen is daar de normaalste gang van zaken.
"Hoe bedoel je? Hoe is kinderen in de kreukelzone steken gevaarlijk?"Die twee voorbeelden klinken nu ook niet bepaald veiliger dan een baby op de schoot. Er kan zoveel gebeuren waar je zelf geen schuld aan hebt ook al rij je voorzichtig.
Maar kan je de weginfrastructuur en drukte op de baan daar vergelijken met hier?Los van het duidelijk nut van baby- en kinderstoeltjes, en de terechte verplichting, klopt het nu wel dat in veel landen dat onbekend is of iets voor mensen met geld. In pakweg Mexico is de gordelplicht niet eens ingeburgerd, laat staat het idee dat je een jong kind in een speciale stoel moet zetten ter bescherming.
Weginfrastructuur mss wel nogMaar kan je de weginfrastructuur en drukte op de baan daar vergelijken met hier?