Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Voor morgen voormiddag vonden we geen opvang voor onze kleuter. Schoonzus had al regelmatig laten vallen dat ze graag eens wil opletten als we nood hebben aan opvang.
Dus gevraagd als ze ons morgen voormiddag een paar uurtjes uit de nood kan helpen, ook gezegd dat we echt niemand anders gevonden hadden.
's avonds krijg ik een berichtje om te zeggen dat ze geen plannen hebben maar misschien wel iets willen gaan doen met hun eigen kinderen dus de dag het liefst vrijhouden. Ze wenste ons wel nog succes met de verdere zoektocht naar opvang ...

... Kan me daar zo ontzettend boos in maken.
+1. Ik hoop dat die man zwaar gestraft wordt. En nadien voor de rest van zijn leven wekelijks een injectie met een product zodat hij geen druppel alcohol en/of drugs meer kan binnennemen (helaas bestaat dat wss niet).

Wtf dat ouders zo met hun kinderen communiceren of omgekeerd?

Ik dacht eerst dat je een grapje maakte, maar helaas?
Goh ja… Kijk, tot zijn vijf jaar was hij non-verbaal. Kernautisme. Maar ondertussen heb ik een ventje dat wel bij ons komt zitten en van alles uitlegt en toont waar hij een grote interesse in heeft. Hij is stapelgek op zijn oudere broer. Als daar dingen tegenover staan zoals ‘oei, die communiceren raar’ dan neem ik dat er bij, want er is communicatie waar het er zo lang op leek dat het niet zou gaan gebeuren.
Zolang ze allebei zich op hun gemak voelen om te komen praten, vragen, ‘communiceren’ soit, dan is dat in mijn ogen een win voor mij als mama. En iets dat ik wil open houden vooral nu ze ouder worden.
Maar, idd, het is geen ‘ja, mevrouw, nee, mevrouw’ zoals het in mijn tijd was.

+1. Ik hoop dat die man zwaar gestraft wordt. En nadien voor de rest van zijn leven wekelijks een injectie met een product zodat hij geen druppel alcohol en/of drugs meer kan binnennemen (helaas bestaat dat wss niet).
Ik dacht voor alcohol dat er zoiets bestaat! Maar niet binnen een ‘strafmaat’ kader :(

Ondanks de wetgeving vind ik dat er van katteneigenaren veel wordt getolereerd eigenlijk. Loslopen eender waar, kleine vogels die het als soort moeilijk hebben doden, 's nacht voor heel de straat krijsen, en dan gewoon kittens maken bij de vleet. Ik heb niets tegen die beesten maar ik vind de manier waarop ermee wordt omgegaan nogal verkeerd.

Tenzij het een echte marginaal/psychopaat is zal die dat ook wel heel zijn leven meedragen.

En terecht.
Hij is al meer dan 10 keer veroordeeld waaronder een aantal keer voor rijden onder invloed. Dus ja het marginaal type.

Ik ook. Amai dat is toch niet meer normaal. En die kerel was al 10 keer veroordeeld? Wat deed die nog in een auto?
Levenslang opsluiten wegens driedubbele doodslag.
Zou nog goed kunnen tegenvallen. Vorig jaar in onze zone een gelijkaardig marginaal geval die onder invloed van drugs een fietser doodgereden heeft. Die heeft een half jaar terug zijn broer zijn huis in brand gestoken, veel bak heeft die dus niet gezien.

Zou nog goed kunnen tegenvallen. Vorig jaar in onze zone een gelijkaardig marginaal geval die onder invloed van drugs een fietser doodgereden heeft. Die heeft een half jaar terug zijn broer zijn huis in brand gestoken, veel bak heeft die dus niet gezien.
Die gaat er sowieso veel te goed van af komen.
Hopelijk dringt het tot m door wat hij gedaan geeft, maar dat is ook vaak niet het geval.

Je zou als nabestaanden toch wel het recht in eigen handen beginnen nemen, als je ziet welke straffen ze maar krijgen degoutant.
Soms denk ik als je iemand echt haat dat je hem bijna beter de grond in steekt. Paar jaar bak en je bent er vanaf en anders moet je er nog heel je leven op kijken.

Daar krijg je het nu toch van onder invloed gewoon compleet een jong gezin weggerukt
Door ene gast die weer zo nodig dronken achter het stuur moest.
Echt zo diep triest he. Je zou nog bijna denken dat het goed is dat er er alledrie aan zijn, want hoe leeft gelijk wie verder van die 3 als er pakweg 'maar' 2 van de 3 er aan zijn.
En uiteraard een recidivist. Ik vraag me af wanneer ze zich eens gaan bezig houden met dit soort volk permanent uit het verkeer te halen. Die mens moet gewoon voor lange tijd de bak in om hopelijk een les te leren. En dat ze eens véél meer de mensen doen blazen ipv die onnozele fratsen van overal de snelheid te verlagen. Op 20 jaar deelname in het verkeer heb ik nog altijd nooit moeten blazen. Dat KAN gewoon niet.

Op 20 jaar deelname in het verkeer heb ik nog altijd nooit moeten blazen. Dat KAN gewoon niet.
Dit. Ik ben jaren lang quasi elk weekend 2 tot 3 avonden met de wagen op stap geweest en ik ben nooit tegen gehouden voor een controle.
Ik denk dat ik nog maar 2 of 3 controle's heb gehad in die jaren dat ik met de wagen op de baan ben en eentje ervan was dan nog aan de afrit vd E313 bij Graspop.

Dronken chauffeurs stappen wekelijks in hun wagen omdat ze weten dat de pakkans quasi 0 is en de boetes ook enorm meevallen als je binnen de "3 tot 6u rijverbod" blijft. Dat is de kern vh probleem, uiteraard in combinatie met een aantal mensen zonder enig besef van het gevaar van dronken rijden.

Echt zo diep triest he. Je zou nog bijna denken dat het goed is dat er er alledrie aan zijn, want hoe leeft gelijk wie verder van die 3 als er pakweg 'maar' 2 van de 3 er aan zijn.
En uiteraard een recidivist. Ik vraag me af wanneer ze zich eens gaan bezig houden met dit soort volk permanent uit het verkeer te halen. Die mens moet gewoon voor lange tijd de bak in om hopelijk een les te leren. En dat ze eens véél meer de mensen doen blazen ipv die onnozele fratsen van overal de snelheid te verlagen. Op 20 jaar deelname in het verkeer heb ik nog altijd nooit moeten blazen. Dat KAN gewoon niet.

Rijbewijs met punten is gestemd in de jaren 90 en sindsdien stelselmatig tegengehouden door de Walen. Zo simpel is het.

Voor morgen voormiddag vonden we geen opvang voor onze kleuter. Schoonzus had al regelmatig laten vallen dat ze graag eens wil opletten als we nood hebben aan opvang.
Dus gevraagd als ze ons morgen voormiddag een paar uurtjes uit de nood kan helpen, ook gezegd dat we echt niemand anders gevonden hadden.
's avonds krijg ik een berichtje om te zeggen dat ze geen plannen hebben maar misschien wel iets willen gaan doen met hun eigen kinderen dus de dag het liefst vrijhouden. Ze wenste ons wel nog succes met de verdere zoektocht naar opvang ...
Wel chapeau voor de eerlijkheid. Zie je niet vaak meer.
Wij hebben ook al vaak negatief moeten antwoorden als iemand ons zoiets vraagt omdat we zelf potentiële plannen hebben of omdat het gewoon niet binnen onze mentale staat past op dat moment. Zijn daar ook altijd eerlijk in.

Wel chapeau voor de eerlijkheid. Zie je niet vaak meer.
Wij hebben ook al vaak negatief moeten antwoorden als iemand ons zoiets vraagt omdat we zelf potentiële plannen hebben of omdat het gewoon niet binnen onze mentale staat past op dat moment. Zijn daar ook altijd eerlijk in.
Goh ja...het is maar hoe je het bekijkt zeker.

Als mijn broer nood heeft aan opvang (en ik heb geen concrete plannen )dan vang ik zijn dochter met plezier op en als ik iets ga doen met mijn eigen kinderen dan neem ik hun nichtje mee. Zouden ze alleen maar leuk vinden.

Terug
Bovenaan