Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Stuk grond achter ons verkocht. Heeft voorlopig nog inkijk in onze tuin/keuken/living maar dat gaat wel veranderen in de zomer.
Squid wil vriendelijk zijn en zegt aan de buurman-koper ‘gebruik die ene trap maar wanneer ge wilt, moet dat niet elke keer aankondigen’ onder het motto ‘er is toch niks te zien in huis’.

Vanmorgen - ongeveer 22u na bovenstaande uitspraak - bedenk ik mij plots ‘oeie’ terwijl ik in mijn keuken sta om van pyjama naar kleren te gaan in mijn volle blote zelve. Iets wat ik in de drie voorgaande jaren nog nooit gedaan had, maar vandaag voor mijn brein een perfect logische onderneming leek

Stuk grond achter ons verkocht. Heeft voorlopig nog inkijk in onze tuin/keuken/living maar dat gaat wel veranderen in de zomer.
Squid wil vriendelijk zijn en zegt aan de buurman-koper ‘gebruik die ene trap maar wanneer ge wilt, moet dat niet elke keer aankondigen’ onder het motto ‘er is toch niks te zien in huis’.

Vanmorgen - ongeveer 22u na bovenstaande uitspraak - bedenk ik mij plots ‘oeie’ terwijl ik in mijn keuken sta om van pyjama naar kleren te gaan in mijn volle blote zelve. Iets wat ik in de drie voorgaande jaren nog nooit gedaan had, maar vandaag voor mijn brein een perfect logische onderneming leek
De innerlijke exhibitionist die naar boven komt?

De tuinaannemer werkt precies graag...

Gisteren was die pas om 22h30 weg. Is momenteel nog bezig. In de ochtend is die hier rond 07h00. Lange dagen, ik zou het niet volhouden.
Sommige mensen kunnen blijven doorgaan blijkbaar. Ik ken ook enkele kleine zelfstandigen die zo werken. Zelf ooit de laatste 4 maanden voor de verhuis naar onze nieuwbouw dag en nacht gewerkt omdat ik persé met de vrouw haar verjaardag erin wou (wat voor haar geen issue was overigens maar enkel iets dat ik in mijn kop had gestoken). Het was gelukt maar het halfjaar daarop nog nooit zoveel de dokter gezien als toen mijn weerstand was volledig weg.

Die beelden zijn wel confronterend :oink:
verkeerde post gequote.

Sommige mensen kunnen blijven doorgaan blijkbaar. Ik ken ook enkele kleine zelfstandigen die zo werken. Zelf ooit de laatste 4 maanden voor de verhuis naar onze nieuwbouw dag en nacht gewerkt omdat ik persé met de vrouw haar verjaardag erin wou (wat voor haar geen issue was overigens maar enkel iets dat ik in mijn kop had gestoken). Het was gelukt maar het halfjaar daarop nog nooit zoveel de dokter gezien als toen mijn weerstand was volledig weg.
Aah zo herkenbaar.

Wij zijn met totaal renovatie bezig, ik ben bijna half jaar bezig met om 6u op te staan, naar de werf te gaan, naar het werk te rijden, naar huis te gaan, te eten, naar de werf, douche, in slaap vallen tussen 12 en 1u snachts.

Vorig weekend voor het eerst "niets" gepland (weekendje met bevriende koppels naar de ardennen), lig sinds zaterdag ziek in bed...

Ze zijn niet dood hé.

Maar zonder zeveren: ik ken niemand die denkt dat een mes niet gevaarlijk is?
Nee I know, maar toch. Je hoort vaak genoeg in zo zaken als de politie dan schiet, dat mensen zeggen: "Waarop pepperspray ze die niet" of iets dergelijke. Maar er zijn genoeg videos waar een mes niet fataal lijkt maar toch zie je plots 5 seconden later iemand neervallen wiens leven voorbij is.

Ik zal nooit snappen waarom het nodig is, of zelfs toegestaan, om zo een beelden te publiceren in een journalistiek artikel.
Ik vind dat mensen het recht hebben om dat te zien (mits waarschuwing dat het harde beelden zijn). Je afschermen van de waarheid of realiteit is ook maar gevaarlijk.

Ik vind dat mensen het recht hebben om dat te zien (mits waarschuwing dat het harde beelden zijn). Je afschermen van de waarheid of realiteit is ook maar gevaarlijk.
Ik vind ook niet dat dit van het internet gescrubed moet worden. Als mensen dit willen zien, kunnen ze dat vrij makkelijk vinden, sites genoeg voor. Ik vind echter wel dat een mainstream media dienst niet hoort aan te bieden.

Vergeet niet dat kinderen ook leren om nieuws te lezen. Vanaf 6-8j beginnen de meeste scholen om de studenten nieuws te laten innemen. En dat begint uiteraard met jeugdnieuws, maar evolueert daarna snel naar echte nieuwspublicaties.

En ik vind het zelf belangrijk dat mijne kleine nieuws leert lezen (en interpreteren). Maar zolang die niet een bepaalde leeftijd heeft, vind ik niet dat die "zomaar" zo een beelden moet te zien krijgen.
Dus wat is de keuze dan? Kinderen geen "volwassen" nieuwsbron laten lezen? Dat lijkt mij nog minder een gewenste situatie.

Zo zie je maar weer dat een mes toch gevaarlijker is dan mensen soms denken.
Tis maar gevaarlijk omdat mensen niet standaard leren hoe ze zich kunnen verdedigen.
Als je kijkt op die beelden, zelfs die andere politie agenten staan er maar wat rond te draaien en te roepen wanneer hun collega daar al op de grond ligt te rollen met die messentrekker. Niemand van hen die de reflex heeft om iets te doen aan die hand met dat mes erin.

Iedereen basis lessen Araken meegeven in de lessen lichamelijke opvoeding op school zou ik al geen overbodigheid meer vinden in deze samenleving.
Al zeker de politiemensen.

Tis maar gevaarlijk omdat mensen niet standaard leren hoe ze zich kunnen verdedigen.
Als je kijkt op die beelden, zelfs die andere politie agenten staan er maar wat rond te draaien en te roepen wanneer hun collega daar al op de grond ligt te rollen met die messentrekker. Niemand van hen die de reflex heeft om iets te doen aan die hand met dat mes erin.

Iedereen basis lessen Araken meegeven in de lessen lichamelijke opvoeding op school zou ik al geen overbodigheid meer vinden in deze samenleving.
Al zeker de politiemensen.
Wtf is Araken.
Ge flatst dat hier tussen uw tekst alsof iedereen dat moet kennen. Maar nog nooit gehoord, en vind letterlijk 1 link op Google daarover?

...
Dus wat is de keuze dan? Kinderen geen "volwassen" nieuwsbron laten lezen? Dat lijkt mij nog minder een gewenste situatie.
Hangt af welke leeftijd je bedoelt maar laat kinderen nog kind zijn imo, het nieuws is niet zo belangrijk (en zeker niet voor een kind). Leren omgaan met bronnen, en kritisch denken, is uiteraard nodig maar dat kan ook (initieel) op ander manieren/media. Om nieuws kindvriendelijk(er) te maken omdat ze misschien meekijken is 10 stappen te ver en een straatje zonder einden.

(heb het artikel en de beelden niet gezien, schrok vooral van de vermelde 6-8j leeftijd in uw post)

Wtf is Araken.
Ge flatst dat hier tussen uw tekst alsof iedereen dat moet kennen. Maar nog nooit gehoord, en vind letterlijk 1 link op Google daarover?
Ik geef maar 1 voorbeeld, ik kon ook systema vermelden en er zijn wel meerdere andere street martial arts.

Try youtube :)

Terug
Bovenaan