Ik ben daar paar jaar geleden eens 4 dagen naartoe geweest. Maar inderdaad afschuwelijk druk en hyper toeristisch. Eens langs de wallen, de coffeeshops, peepshow gaan bekijken met de madam. Dan nog twee musea gedaan (die van de OIC vond ik wel tof) maar dat was het dan ook wel in het toeristisch gedeelte. Je hebt buiten het centrum wel wat kalmere delen (vlak buiten de jordaan) maar daar valt eigenlijk helemaal niks te zien. Na enkele dagen blij dat ik daar weg kon. Tof om eens te doen, maar max. 2 dagen.Enkele jaren geleden naar Amsterdam geweest voor een concert. We hebben het met een overnachting gedaan met het idee er een citytrip van te maken. 1 dag rondgelopen in de stad en dag 2 na het ontbijt terug naar huis. Het viel ons daar echt tegen, ofwel ook de verkeerde buurt. Fietsstad dat is duidelijk, je moet quasi constant op straat lopen omdat het voetpad vol staat met fietsen. En we vonden het er ook wel vuil. Qua winkels viel het ook wat tegen.
Ohja, en een ramp qua eten. Ofwel heel overpriced restaurants die dun gezaaid zijn, ofwel in letterlijk elke straat de McDo/BK/snackbar. Er zal heus wel wat beters te vinden zijn, maar dan ga je als gewone toerist wel al serieus moeten gaan zoeken.