Jeugdvoetbal

Jep, helemaal officieel is het nog niet maar Club zo goed als zeker nu. Gent wint ook niet meer alles, laat staan met een sterk doelsaldo of zo.
 
Club NXT gewonnen van Genk dus ook zeker van 1B volgend jaar, voorlopig Genk, RSCA, Club en Standard

Nu officieel, Standard had genoeg aan gelijkspel, Gent vijfdes op 1 punt
 
Eupen wint 0-2 op Beerschot en wint daardoor groep 2 van de Beloften net voor Beerschot. Beide ploegen treden volgend seizoen aan in 2e Amateur.
Voor een jeugdploeg als die van ons waar we nog geen 10 jaar geleden van 0 moesten beginnen, is dit toch een geweldig feit.
 
Club NXT gewonnen van Genk dus ook zeker van 1B volgend jaar, voorlopig Genk, RSCA, Club en Standard

Nu officieel, Standard had genoeg aan gelijkspel, Gent vijfdes op 1 punt
Maar maar... En al die doorbrekende Gentse jeugd dan? Nu kunnen die zich niet tonen in 1b... Oh wait...
 
Ik denk dat je het niveau van 1e Nationale (1e amateur bestaat niet meer) wat onderschat. Of ik mis uw sarcasme.
 
Ik denk dat je het niveau van 1e Nationale (1e amateur bestaat niet meer) wat onderschat. Of ik mis uw sarcasme.

Ik denk dat er tussen 1e Nationale en 1B een grote kloof gaapt, en gezien de top van 1e Nationale vaak geen licenties aanvragen voor 1B, zie ik mogelijkheden voor de U23 ploegen.
Onze U21 won al in oefenwedstrijden van 2e Afdeling clubs met grote cijfers en die van Gent is een pak beter.

Maar goed, we zien wel. Misschien iets om in mijne signature te kleven...
 
Tja, waarom vragen ze geen licentie aan?
Omwille van de veel te hoge eisen die er aan verbonden zijn. We zitten al met buitenlandse investeerders in 1e Nationale begot.
Seraing stond op een 3e plaats toen ze naar 1B mochten, RWDM op de 6e plaats en Lierse op de 13e (!!) plaats.

Ik moet het nog zien dat de U23 van Gent los kampioen speelt.
Oefenwedstrijden (lees: geen vette winstpremies) zeggen niks.
 
En alsof Brugge en Standard sowieso zakken en Genk en Anderlecht sowieso boven Club en Standard eindigen. Onderling heeft Club 1-1 thuis en 0-2 gaan winnen (als enigste ploeg kunnen winnen van Genk) en 2-0 winst tegen Anderlecht en 1-0 verlies op Anderlecht. Club eindigt relatief laag in de beloftencompetitie omdat ze veel punten hebben laten lighen tegen de kleintjes omdat de sterkhouders telkens met de a kern op schok waren.

Soit, heel bold statement om Genk en Anderlecht sowieso safe te zetten, Club en Standard sowieso op zakken en Gent al meteen uit te roepen tot kampioen van 1e amateur.
 
En alsof Brugge en Standard sowieso zakken en Genk en Anderlecht sowieso boven Club en Standard eindigen. Onderling heeft Club 1-1 thuis en 0-2 gaan winnen (als enigste ploeg kunnen winnen van Genk) en 2-0 winst tegen Anderlecht en 1-0 verlies op Anderlecht. Club eindigt relatief laag in de beloftencompetitie omdat ze veel punten hebben laten lighen tegen de kleintjes omdat de sterkhouders telkens met de a kern op schok waren.

Soit, heel bold statement om Genk en Anderlecht sowieso safe te zetten, Club en Standard sowieso op zakken en Gent al meteen uit te roepen tot kampioen van 1e amateur.
Veel punten laten liggen tegen de kleintjes omdat uw jeugd in de a kern zit , dan gade wa meer moeten investeren in uw jeugd lol
 
@Radbraker @Solleke89

Ik heb nergens gezegd dat Gent U23 kampioen speelt, ik heb gezegd dat ik ze zie promoveren. Zoals Radbraker opmerkte, Lierse stond 13e toen ze promoveerden omdat de rest niet geinteresseerd was. Je hoeft niet kampioen te spelen om te promoveren, en ik zie Gent U23 inderdaad niet kampioen spelen. Al hebben ze natuurlijk deftige spelers van Beerschot U21 aangetrokken met Walicki en Mukuna.

Interessant statement overigens: "omdat ze veel punten hebben laten lighen [sic] tegen de kleintjes omdat de sterkhouders telkens met de a kern op schok waren."
Club Nxt heeft 4 keer gelijk gespeeld (Standard, RAFC, OHL, Genk) en 5 keer verloren (Anderlecht, OHL, KV Mechelen, Gent, Standard). 10 punten tegen de kleintjes, 13 tegen de groten.
En als ik de opstellingen nakijk, merk ik weinig van die zogenaamde afwezigen...
- Tegen KV Mechelen ontbraken Lammens en Perez. Waren wel aanwezig: Mbamba, Audoor, Sandra, Nusa en Ignace van der Brempt die voor zijn transfer naar RB Salzburg wat kwam meedoen.
- Tegen OHL (nederlaag) ontbrak enkel Sandra. Deden wel mee: Lammens, Mbamba, Nusa, Perez, Audoor.
- Tegen OHL (gelijkspel) ontbrak niemand. Deden wel mee: Lammens, Perez, Sandra, Audoor en zelfs een surprise performance van Jack Hendry! (Bon, Mbamba stond niet op het wedstrijdblad maar was evenmin geselecteerd voor de match tegen Seraing 2 dagen eerder.)
- Tegen RAFC ontbrak wederom niemand. Deden wel mee: Lammens, Audoor, Nusa, Mbamba, Perez, Sandra.

Geen idee of dat de grote mannen zijn van Club Nxt, maar dat zijn alleszins de namen die ik terug zie op de bank van Club in 1A. Dus waarom je dan met zo'n heel gemakkelijk te ontkrachten uitvlucht komt, weet ik niet. Waarschijnlijk niet gedacht dat iemand dat effectief zou gaan controleren, hah, mispakt! Ik heb tijd teveel!
Of heb je het over andere sterkhouders die niet meededen omdat ze met de A-kern op schok waren maar dan achteraf niet op de bank zaten terwijl een Lammens, een Sandra en een Perez vaak zowel bij Club Nxt meededen als bij de A-kern op de bank zaten?

Aangezien ik fan ben van stoutmoedige statements en ik denk dat het tijd wordt om er eens een te maken over Club Brugge, zal ik met veel plezier de volgende statement aan mijn signature toevoegen: in seizoen 2022-23 zie ik Club U23 en Standard U23 als grootste degradatiekandidaten in 1B en Gent U23 als topkandidaat voor promotie uit 1e Nationale.
Voila, kunnen de Club-boys samen met die van Anderlecht mij in 2023 te kakken zetten.
 
Helaba, eerst afwachten wat Sambi nog gaat uitsteken bij Arsenal en de transfermarkt na dit seizoen.
 
Ik neem uitspraken van @Solleke89 meestal ook met een korrel zout, fijn dat iemand de moeite doet om het uit te klaren :laugh:

Tweede amateur kan wel plezant worden met Antwerp B, Beerschot B, KV Mechelen B, Berchem en RC Mechelen. Misschien toch eens een paar matchkes meepikken dan.
 
Ik neem uitspraken van @Solleke89 meestal ook met een korrel zout, fijn dat iemand de moeite doet om het uit te klaren :laugh:

Tweede amateur kan wel plezant worden met Antwerp B, Beerschot B, KV Mechelen B, Berchem en RC Mechelen. Misschien toch eens een paar matchkes meepikken dan.

Ook Eendracht Aalst, Lyra-Lierse, City Pirates, Hasselt, Lokeren-Temse bv.
Al zullen er een aantal U-23 bij de A-reeks moeten gaan spelen omdat er teveel U-23 van Antwerpen/Vl Brabant zijn. Ik zie het wel gebeuren dat ze of Beerschot of Antwerp bij al die Oost Vlaamse clubs stoppen :biglaugh:

@Radbraker Ik heb niet gezegd dat hij reeds deze transferperiode zal verhuizen ;) Al denk ik wel dat hij uitgeleend zal worden, zal het beste zijn voor hemzelf.
 
Onze u17 duivels bezig op het EK in Israël.
1-0 voor tegen Servië voorlopig . Met Agyei, Stanis Idumbo en Godts toch wel wat spelers om naar uit te kijken.

Allemaal te volgen via de sporza site.
 
Terug
Bovenaan