Je werkglimlach van de dag!

Ik heb een collega die niet heel handig is met pc's en ook niet heel goed let op wat die allemaal soms laten openstaan. Zo staan er in cursussen voor ons team screenshots van diens scherm waarbij tabbladen met spelletjes voor de kinderen openstaan.

Vandaag deelde die opnieuw het scherm tijdens een meeting en had die als bookmark (niet 1 maar 2 keer, dat zegt ook weer hoe handig die is met pc's) in Edge staan 'how to view and delete browser history'.

In mijn hoofd heeft het willen wissen van browser history bij de meeste mensen 1 overduidelijke reden. Ik ging er helemaal aan en omdat die, net door het willen wissen van mogelijke sporen, verraadt dat die iets te verbergen heeft. :laugh:
Een oudere collega van mij is er tijdens COVID-maatregelen eens in geslaagd een online Q&A te houden met studenten en assistenten, en dan te vergeten om de opname stil te leggen wanneer de studenten weg waren en hij met de assistenten sommige van de studenten er wat aan het doorhalen was.

Uiteraard alle hens aan dek wanneer na 30 minuten duidelijk werd dat er in die opname nogal cassante commentaren gingen staan, en hij dat zelf natuurlijk niet opgelost kreeg.

Vandaag mailtje gehad dat ik binnenkort een PHEV zal mogen leasen.
En dat buiten mijn salarisverhoging in Oktober blijkbaar ook de extra-legale voordelen zullen verbeteren. Weet niet precies was maar HR been working…

net met een zekere Guido gebeld, en zijn stem en de manier van spreken... je zou denken dat het deze was:

Guido-pallemans-diensthoofd.jpg

Ik ga mezelf een uitdaging stellen om enkel nog op e-mails en chats te antwoorden met de auto-response voorstellen die ik aangeboden krijg:

1665582919594.png

Wat een weelde aan mogelijkheden!

1666076917815.png

Eentje die ik doorgestuurd kreeg:
1666076966557.png

Dit lijkt me van het niveau data science dat zelfs ik met mijn brakke print('hello world') skills aan zou kunnen. :lol:

Een betonschaar CR26 gekocht op een veiling voor ’kleingeld’
400km tripje om die zelf te gaan halen, Aan een rupsgraafmachine gehangen en leidingen gemonteerd . En uurtje proefdraaien.

Dat eet dus betonbalken alsof het snoep is…. :bow: Zo ontspannend.

Een betonschaar CR26 gekocht op een veiling voor ’kleingeld’
400km tripje om die zelf te gaan halen, Aan een rupsgraafmachine gehangen en leidingen gemonteerd . En uurtje proefdraaien.

Dat eet dus betonbalken alsof het snoep is…. :bow: Zo ontspannend.
Na alle pressyoutube's hebde hier miss goud in u handen jong "can i cut this in half"? "yes. yes i can"

Eigen werkglimlach: (al is het met momenten bittersweet)
Een van de arbeiders in de boit hier had blijkbaar een maitresse.
Hij heeft dat gedaan gemaakt .. waarop zij is beginnen mailen op zijn werkadres.
Nu is dat in een vreemde taal, en van nen gmail, alle ik weet niet waarom: maar dat komt in quarantaine op onze windows defender.
diene mens moet dan op een knoppeke klikken om die te kunnen krijgen na dat wij review er van hadden gedaan.

Ze mist de seks, onze collega was blijkbaar nen hengst.
Maar ze zag em ook gewoon graag.. en dat vond ze dom van haar eigen.
Ze heeft zelfs gene kus gekregen bij hun afscheid.

Maar dan kwam het erge. ze ging gaan wachten op de plek waar ze afscheid hadden genomen
(dees stukje zijn.. 12 mails tussen 16h en 2h snachts ofzo)
Ze wou gewoon ne knuffel. meer ni. ze ging zelfs geen woord zeggen. ze zou er blijven tot 20h
Ze hoopt dat hij haar niet gaat laten zitten
ze mist em
Ze zit daar te huilen
Alle dan 22h
'tis daar prachtig.
Ze is kwaad
Ze kan niet slapen.

Ocharme het kind.. dat daar op een bankje zat te huilen in een park, te wachten op ne knuffel.. en al haar mails zaten in onze quarantaine te wachten om doorgelaten te worden.
Ik moet wel zeggen.. de laatste mails waren a la "ik heb u broer gezien" "ik weet niet wat dit is" "ik had de alcohol meegenomen, ik hoop dat je niet kwaad bent"
Dus alle.. toch allemaal nen iets lichteren toon, dus ik denk dat wel is terug prijs kan zijn..
We zullen het zien! (of mogelijk niet, dat zou jammer zijn.. )

Gratis tip: hou u priveleven weg van u werk..

De werkgever organiseert sessies over work-life balance met tips etc, je kent 't wel.
Ik geloof niet echt in zo'n sessies maar soit, dat is een andere zaak. Het is onmogelijk voor mij om deel te nemen wegens teveel werk. De ironie hierin deed me toch even lachen :biglaugh:

Voor het eerst in lang heb ik niet meer het gevoel van "wat heb ik nu eigenlijk vandaag gepresteerd?"

Wat een voldoening in mijn nieuwe functie, ze past als gegoten, supercollega's, enorm uitdagend en ik krijg er godverdomme zoveel energie van. Damn :love:

Wat een ongelooflijke luxe het eigenlijk is om niet alleen genoeg/veel verlof te hebben maar het ook gewoon te kunnen inplannen zonder "schaamte" omdat ge uw collega's alleen laat.
Tot einde vh jaar al 100u ingepland, ik heb nog 136u staan (max 74 overdraagbaar naar volgend jaar) en nog 38u overuren wat ook meteen het max is wat ik mag overdragen.
Kortom: ik ga 4/5de mogen gaan werken 🤣

Wanneer ge uw server rack opstart en al uw hardware van de eerste keer werkt en alle aangesloten apparaten meteen verbinding krijgen.

A9917-F55-DF49-4654-B45-B-6093-B189422-D.jpg

Onze enigste it'er binnen de afdeling 3 weken out met burn out. Had het al verschillende malen aangegeven en verschillende collega's ook dat de werkdruk te hoog ligt.

Van hoger magagement blijkbaar ook op de hoogte, onze manager zal wel keer mogen gaan denk ik. Hopelijk brengt het op. Ik mijn ontslag ondertussen gegeven maar nog geen nieuws van opzeg.

Onze enigste it'er binnen de afdeling 3 weken out met burn out. Had het al verschillende malen aangegeven en verschillende collega's ook dat de werkdruk te hoog ligt.

Van hoger magagement blijkbaar ook op de hoogte, onze manager zal wel keer mogen gaan denk ik. Hopelijk brengt het op. Ik mijn ontslag ondertussen gegeven maar nog geen nieuws van opzeg.
IT'ers laten ze meestal geen opzeg doen... je zou nogal wat schade kunnen aanrichten :biglaugh:

Als het een burn-out is, reken MINSTENS 6 maanden afwezigheid.

IT'ers laten ze meestal geen opzeg doen... je zou nogal wat schade kunnen aanrichten :biglaugh:
hangt vooral af van de manier waarop je vertrekt. Ik heb hier al meerdere IT mensen weten weggaan en die hebben allemaal hun opzeg uitgedaan. Sommigen zelf nog ietwat langer zodat er een treffelijke overdracht was

Middle-management is steeds de gebeten hond. Kunt niet goed doen “onder” u en niet “boven” u.

Werkdruk? Je moet eens budget proberen bij krijgen voor extra personeel.
Veel succes ! Maar ondertussen mag je het uitleggen aan uw team waarom er geen volk bij komt maar de werkdruk stijgt.

Middle-management is steeds de gebeten hond. Kunt niet goed doen “onder” u en niet “boven” u.

Werkdruk? Je moet eens budget proberen bij krijgen voor extra personeel.
Veel succes ! Maar ondertussen mag je het uitleggen aan uw team waarom er geen volk bij komt maar de werkdruk stijgt.
Mss, maar als er een technieker op pensioen gaat en uw logistiek zijn ontslag geeft, gaat dat niet blijven werken op een technische dienst..
Outsourcen is heel moeilijk, enfin hij liep er niet welgezind bij van de week.

Akkoord dat het moeilijk moet zijn, maar hij treft ook schuld.

Terug
Bovenaan