Een oudere collega van mij is er tijdens COVID-maatregelen eens in geslaagd een online Q&A te houden met studenten en assistenten, en dan te vergeten om de opname stil te leggen wanneer de studenten weg waren en hij met de assistenten sommige van de studenten er wat aan het doorhalen was.Ik heb een collega die niet heel handig is met pc's en ook niet heel goed let op wat die allemaal soms laten openstaan. Zo staan er in cursussen voor ons team screenshots van diens scherm waarbij tabbladen met spelletjes voor de kinderen openstaan.
Vandaag deelde die opnieuw het scherm tijdens een meeting en had die als bookmark (niet 1 maar 2 keer, dat zegt ook weer hoe handig die is met pc's) in Edge staan 'how to view and delete browser history'.
In mijn hoofd heeft het willen wissen van browser history bij de meeste mensen 1 overduidelijke reden. Ik ging er helemaal aan en omdat die, net door het willen wissen van mogelijke sporen, verraadt dat die iets te verbergen heeft.![]()
Uiteraard alle hens aan dek wanneer na 30 minuten duidelijk werd dat er in die opname nogal cassante commentaren gingen staan, en hij dat zelf natuurlijk niet opgelost kreeg.

Zo ontspannend.