Je werkglimlach van de dag!

Ik en een collega zijn vandaag door het oog van de naald gekropen bij het werken aan een elektrische installatie. Redelijke explosie en steekvlam maar dankzij onze, en ik kan het niet anders zeggen, fantastische pbm's zonder de minste verwonding ervan afgekomen.
In dit weer is het enorm warm om te dragen, maar het is het ongetwijfeld waard.
In een gesloten cel? Of wat was de context?

In een gesloten cel? Of wat was de context?
Details kan ik moeilijk geven, spijtig genoeg. Het is vrij specifiek werk en bij de minste context zou het al te herkenbaar zijn.
Laten we het erop houden dat we enkele onderdelen moesten vervangen aan de installatie en dat er, als het niet anders kan, onder spanning moet worden gewerkt. Mijn collega voerde het werk uit en ik was aan het observeren
De technieker die de originele installatie had gezet, had wel een rotslechte job gedaan. Kabels veel te ver gestript en onderdelen slecht vast gezet.
Wat er uiteindelijk fout is gegaan, geen idee zelfs. We waren zelfs maar amper begonnen

Details kan ik moeilijk geven, spijtig genoeg. Het is vrij specifiek werk en bij de minste context zou het al te herkenbaar zijn.
Laten we het erop houden dat we enkele onderdelen moesten vervangen aan de installatie en dat er, als het niet anders kan, onder spanning moet worden gewerkt. Mijn collega voerde het werk uit en ik was aan het observeren
De technieker die de originele installatie had gezet, had wel een rotslechte job gedaan. Kabels veel te ver gestript en onderdelen slecht vast gezet.
Wat er uiteindelijk fout is gegaan, geen idee zelfs. We waren zelfs maar amper begonnen

Uhu ok..ik moet zelf wekelijks 10.000V schakelen...was maar informatief.
Hopelijk wordt er gericht gezocht naar een oplossing en niet naar een schuldige..

Uhu ok..ik moet zelf wekelijks 10.000V schakelen...was maar informatief.
Hopelijk wordt er gericht gezocht naar een oplossing en niet naar een schuldige..
Ja, dat is nog net andere koek :tongue:

Bij ons was het 'maar' 400V, wat natuurlijk ook lelijk kan doen.
Schade is al hersteld en wij maken ons niet teveel zorgen voor de rest.
De hogere piefen die zijn komen kijken hebben zelf toegegeven dat het bij hun ook had kunnen gebeuren.

Amai, idd goed dat je PBM droeg, en krijgt. Ik heb beide situaties al gezien: 1 bedrijf waar je maar moest denken aan PBM en je kreeg ze al, en een ander waar een vat solvent stond te verdampen waar ik 8h per dag ook was. Geen afzuiging of maskers beschikbaar.

Het is dubbel:

Deze morgen uit het niets opgebeld door de aanstaande directeur organisatie om te vragen of ik zijn oude functie (functioneel chef van een groot team) niet wil overnemen omdat mijn naam al blijkbaar een paar keer in zijn oor gefluisterd werd.

Dus voor de ego en professionele erkenning is het heel wat om dit voorstel te krijgen maar aan de andere kant zit ik met een hele hoop twijfels en angsten: ga ik nog genoeg tijd hebben voor ons gezin, gaat deze job niet té veel van mij eisen, ...

Ben het nu aan het laten bezinken en straks nog eens contact opnemen om een gesprek te vragen om wat meer informatie over de inhoud en de (mogelijke) toekomst te krijgen.

En maandag mijn huidige chef aan een kruisverhoor onderwerpen wat de valkuilen zijn en of het leven als leidinggevende en eindverantwoordelijke echt wel zo rooskleurig is als velen denken. :unsure:
Vervolg: vandaag ja gezegd en een uur later stond ik op den bots al in het bureau voor het motivatie- en inhoudelijke interview.

Gelukkig al over veel op voorhand nagedacht en het interview was een home run.

'Ik heb normaal altijd enkele dagen nodig om na te denken over interviews maar ik ga niet hypocriet doen, mijn besluit is genomen: proficiat met de job!'

Nog wat gemarchandeerd over mijn startdatum (voor hen liever gisteren dan morgen, voor mij pas na de geplande familiecongé) en ik start dus na ons verlof.

Zal aanvoelen als een eerste schooldag, spannend :crazy:

Nu ben ik benieuwd of ik het zelf ga kunnen vertellen aan mijn huidige collega's of dat de luide tamtam op het werk mij voor zal zijn.

Een collega die me bedankt voor de snelle service en goede communicatie terwijl ik juist niks speciaals gedaan heb; gewoon mijn werk als anders gedaan. Ofwel is die niks gewoon, ofwel hebben ze op mijn nieuw werk andere maatstaven dan ik gewoon ben. Het is nu wel plaatselijke overheid ipv privé dus dat kan wel kloppen. :unsure:

Ik heb net aangegeven aan m'n n+1 dat ik klaar ben voor de volgende stap in mijn carrière nadat ik helemaal getriggerd was door een vacature van een ander bedrijf (zelfde sector).

Antwoord van n+1: "Ik zal het z.s.m. met de n+2 opnemen. Er is al wel eens besproken om je op termijn een andere positie aan bieden. Stuur me de vacature maar door."

Ik ben al gewoon blij dat het van m'n hart is en nu gaan ze ook nog goed meewerken om te kijken of er intern iets soortgelijks vrij is of komt. :love:

Ik wil zeker niet weg, want ben wel heel content van m'n werkgever.
Ik heb net een eerste verkennend gesprek gehad voor een interne overstap naar een mooie functie op de hoofdzetel. Enkel op de vraag 'wat is jouw uitdaging in de huidige job' had ik niet echt een antwoord (ik somde m'n 3 voornaamste taken op en zei dat 'er niet echt een uitdaging is, als u begrijpt wat ik bedoel'). Voor de rest was het wel oké, maar dat ene antwoord blijft dan door m'n hoofd spoken. :laugh:

Mijn dikste pluspunten waren blijkbaar:
- dat ik, tussen het plaatsen van de vacature en voor er mogelijkheid was om aan te melden voor verkennende gesprekken, al contact had opgenomen met enkele vragen over de functie en dat daaruit bleek dat ik analytisch en leergierig was.
- dat ik Nederlandstalig ben (het team bestaat momenteel uitsluitend uit Franstaligen, wat voor een team dat rapporteert over de twee landhelften heen nogal onhandig kan zijn, dus als ik het moet opnemen tegen een Franstalige, ben ik in het voordeel)
- en dat ik het diploma heb waar ze naar zoeken (het stond ook bovenaan het verlanglijstje bij de vacature, en voor de andere diploma's/achtergronden die erin vermeld stonden, bleken in het team de plekken eigenlijk al gevuld)

Ik vrees er toch voor dat ik weinig kans maak, want na het opsommen van m'n positieve punten, kwam ter sprake dat er nog een hoop gewillige mensen op gesprek moesten komen en dat het dus kon zijn dat ik niet zal worden uitgenodigd voor een vervolggesprek. Ik vrees dat daar profielen met wat meer ervaring zullen tussen zitten. Ik heb slechts 2 jaar ervaring in de sector en compleet geen ervaring in iets wat met die functie te maken heeft. Bij andere vacatures in dezelfde looncategorie wordt vaak 5-10 jaar ervaring gevraagd. :unsure:

Ondertussen hebben mijn n+1 en n+2 op de zetel waar ik werk ook intern wat gezocht naar promotiekansen voor mij, en op korte termijn zitten er wel wat aan te komen. En binnen nu en enkele weken zou er al iemand contact met mij opnemen voor wat analyses voor een groot project op onze dienst. Dat zijn ook mooie vooruitzichten.

In ieder geval is dit alvast een goede ervaring, want na enkele jaren zonder sollicitatiegesprekken weet ik nu weer enkele extra vragen waarop ik me kan voorbereiden. 🤷🏻‍♂️

Deze week al drie keer serieus wat pluimen in mijn gat gekregen. Van "beste spits van de ploeg" tot "dees heel project was volledig in 't water gevallen als gij der niet was".

Da ga pikken morgen, want mijne opzegbrief ligt te drogen op de printer.:shutup:

Deze week al drie keer serieus wat pluimen in mijn gat gekregen. Van "beste spits van de ploeg" tot "dees heel project was volledig in 't water gevallen als gij der niet was".

Da ga pikken morgen, want mijne opzegbrief ligt te drogen op de printer.:shutup:
Ze zullen wel een andere spits vinden. :unsure:

Ze zullen wel een andere spits vinden. :unsure:
Dries Mertens zit ook ni meer bij Napoli hé.

Maar ja idd. Ik ga zeker niet echt op slechte voet weg en wens hun zeker en vast een nieuwe spits. Ik heb er heel graag en heel lang gewerkt, maar als je stilaan uit de functie uit gegroeid bent.

Het gaat ook voor sommigen niet als een verassing komen.

Dries Mertens zit ook ni meer bij Napoli hé.

Maar ja idd. Ik ga zeker niet echt op slechte voet weg en wens hun zeker en vast een nieuwe spits. Ik heb er heel graag en heel lang gewerkt, maar als je stilaan uit de functie uit gegroeid bent.

Het gaat ook voor sommigen niet als een verassing komen.
Oh, ben je begrafenisondernemer?

Ja, dat is nog net andere koek :tongue:

Bij ons was het 'maar' 400V, wat natuurlijk ook lelijk kan doen.
Schade is al hersteld en wij maken ons niet teveel zorgen voor de rest.
De hogere piefen die zijn komen kijken hebben zelf toegegeven dat het bij hun ook had kunnen gebeuren.
Dat moet al een redelijk kritieke installatie zijn als je deze niet mag isoleren om aan te werken.
Hospitaal stroomvoorziening, server parken, luchthavens, chemie/energie sector... zoiets zeker?

:')

Begin september teambuilding met de directie, eind september teambuilding met mijn huidige collega's omdat ze er mij nog bij wouden hebben en in oktober al teambuilding met het nieuwe team in het vooruitzicht.

Ik ga in 1 maand tijd meer teambuildings gedaan hebben dan de laatste 3 jaar samen.

De klant waarmee een project wat in de soep is gedraaid door miscommunicatie en fouten van hun uit blijft eigenlijk wel heel kalm. En HUn klant heeft nu eindelijk ook het licht gezien dat een kleine aanpassing van het originele idee véél goedkoper is dan alles opnieuw bestellen.
De huidige oplossing doorzetten zou pakt 2-5k meer kosten dan nu voorzien. De originele oplossing (die inferieur is volgens mij) doorzetten zou 50k kosten schat ik.

Dat moet al een redelijk kritieke installatie zijn als je deze niet mag isoleren om aan te werken.
Hospitaal stroomvoorziening, server parken, luchthavens, chemie/energie sector... zoiets zeker?
We werken eigenlijk op het distributienet zelf. Dus onder spanning werken of hele gebieden zonder stroom zetten.

Vergaderruimten kunnen bij ons door externen afgehuurd worden.

Hadden die taart over en bij ons op de balie achtergelaten.

Was rijsttaart, direct opgeëist want rijsttaart is life.

Terug
Bovenaan