Je werkglimlach van de dag!

Een glimlach: vandaag terug de eerste stakingsactie. Geen glimlach op zich, want ik staak eigenlijk niet graag (ben dan liever bezig met m'n dagelijkse job die uiteindelijk hopelijk méér mensen zal helpen), maar betekent wel dat alles écht terug normaal wordt.
 
gisteren laat bezig geweest met een productie gang, tot 19u.
daarna lees ik principieel geen mails meer, maar ik had het beter wel gedaan.
alles verloopt vlot, ongezien voor een eerste persoonlijke productiegang.

Na 5 jaar werken is er dus een eerste keer code van mij dat gebruikt gaat worden door klanten :unsure:
(noot: anders deed ik enkel Proof of concepts en proof of values voor nieuwe klanten binnen te halen, die code wordt meestal integraal weggegooid)
 
T moet niet altijd slecht zijn.
Deze voormiddag met de baas op schok, deze keer niet vr kutwerkskes maar dus om de werfvergadering mee te volgen
" ja, komt gij ma gewoon mee, dat zijn dingen die gij moet weten en vragen die gij beter/sneller kunt beantwoorden dan ik, gij kent al die werven precies altijd van buiten"
Zo rond de middag, op de terugweg had hij een hongertje dus zijn we maar ergens in een zaakske dat hij kende frit-stoofvlees gaan eten.
Die dingen gebeuren dus ook wel vaak en maken toch een deel vd andere shit goed.
 
T moet niet altijd slecht zijn.
Deze voormiddag met de baas op schok, deze keer niet vr kutwerkskes maar dus om de werfvergadering mee te volgen
" ja, komt gij ma gewoon mee, dat zijn dingen die gij moet weten en vragen die gij beter/sneller kunt beantwoorden dan ik, gij kent al die werven precies altijd van buiten"
Zo rond de middag, op de terugweg had hij een hongertje dus zijn we maar ergens in een zaakske dat hij kende frit-stoofvlees gaan eten.
Die dingen gebeuren dus ook wel vaak en maken toch een deel vd andere shit goed.
Maandag: Gromker wtf ge loopt nen halve dag achter op uw planning. Wat hebt gij vrijdag gvd gedaan? Zorgt ma da ge het inloopt :angry:.
 
Enkele maanden terug deed Virginie Claes eens een beide delen van een tweetalige presentatie voor mijn werkgever. Daar is dan (deels terecht) door sommigen commentaar op gekomen omdat we genoeg Franstaligen in dienst hebben die dat Frans stuk ook zouden kunnen doen.

Fastforward naar vandaag: we hebben een mail gekregen met een verplichte opleiding, in 1 taal, het Nederlands, waar een presentatie bij hoort. De Nederlandse versie die ik ontvangen heb is ingesproken door een Franstalig persoon die sommige woorden compleet onverstaanbaar maakt.

Ze leren het niet. :laugh:
 
Laatst bewerkt:
Wel amai, ik werkte in opdracht van een horecagroothandel. Werd ik opeens in 't Engels aangesproken toen ik belde voor wat info naar een leverancier, wist ik het woord ineens niet meer voor horeca.
Ho-reij-ca :unsure: is dus niet hetzelfde als in het Engels.
 
De uitspraken van onze manager. Die zit praktisch naast mij en de praat dat daar uitkomt is bij momenten hilarisch.

Hoor je plots in een telefoongesprek met een leverancier: 'Ja, ik heb graag een geladen revolver op mijn nachtkastje, je weet maar nooit'

Als je dan er tegen zegt: 'allé, morgen zijn we weer vrijdag' krijg je terug :' nogal een geluk, was het morgen donderdag, ik sprong door 't raam'
Met gestreken gezicht gezegd en die draait zich gewoon om en werkt voort.

We hebben een excelleke met uitspraken. We zitten al aan een stuk of 200.
 
De uitspraken van onze manager. Die zit praktisch naast mij en de praat dat daar uitkomt is bij momenten hilarisch.

Hoor je plots in een telefoongesprek met een leverancier: 'Ja, ik heb graag een geladen revolver op mijn nachtkastje, je weet maar nooit'

Als je dan er tegen zegt: 'allé, morgen zijn we weer vrijdag' krijg je terug :' nogal een geluk, was het morgen donderdag, ik sprong door 't raam'
Met gestreken gezicht gezegd en die draait zich gewoon om en werkt voort.

We hebben een excelleke met uitspraken. We zitten al aan een stuk of 200.
Dit doet mij denken aan onze finance manager bij Coca Cola indertijd. Tijdens een vergadering met gans finance (80-100 mensen) bij de introductie van SAP, drinkt hij van zijn cola en laat een boer in de microfoon. "Amai, zo nen brol die Cola Light" (hij was fervent Cola Regular drinker). Gans de zaal plat vant lachen natuurlijk.

Zalige mens, harder werker, maar zijn stijl was toch apart hoor :)
 
Dit doet mij denken aan onze finance manager bij Coca Cola indertijd. Tijdens een vergadering met gans finance (80-100 mensen) bij de introductie van SAP, drinkt hij van zijn cola en laat een boer in de microfoon. "Amai, zo nen brol die Cola Light" (hij was fervent Cola Regular drinker). Gans de zaal plat vant lachen natuurlijk.

Zalige mens, harder werker, maar zijn stijl was toch apart hoor :)
Blij te lezen dat David Brent toch nog goed terecht is gekomen.
 
Momenteel gaan we door een zeer drukke periode, vakantie ligt momenteel heel moeilijk en we hebben iedereen nodig.
Nu vroeg iemand uit het team om alsnog toch verlof te krijgen want hij wou met het gezin naar Plopsaland als verassing.
Man zit niet super goed in zijn vel want veel probleem met zijn vrouw en kinderen. De uitstap zou hen goed doen.

Gewoon gezegd dat de vakantiedag oké was.
De smile en het geluk droop eraf. Maakte effectief mijn dag goed.
 
Een van de voordelen van een job met een zeer flexibele agenda, is toch ook het gemak om redelijk vrij overuren en verlofdagen in te plannen.
Intussen zit ook bijna de hele maand december vol met afspraken/(hopelijk digitale) meetings, met hier en daar nog wel een vrije voor- of namiddag, tot aan de kerstvakantie.
Planning van vandaag lichtjes aangepast wegens geen afspraken, doorwerken aan mijn administratie (thuiswerk) en straks vroeger stoppen, hoezee. :coolbrows:
 
Klemgereden worden door de wegpolitie terwijl ik met een grote vrachtwagen dieplader onze vestiging wil binnen rijden. Die trekt een spurtje naar mijn cabine en begint gestapo gewijs vragen te stellen (altij Tof hoe die mannen zich opstellen naar de klant toe).

(Ik ben maar vervanger omdat de vaste chauffeur papa is geworden en reserve chauffeur 1 ook.).

Ik zou van de uitzonderlijk vervoer route zijn afgeweken en da gaat mij veel geld kosten enz…. Die aan hun verstand gebracht dat 22ton graafmachine + 20 Ton vrachtwagen maar 42 ton is en ik dus binnen de 44ton mtm zit. (Dat ik 3meter breed ben mag)

Ge zag de ontgoocheling gewoon op die mannen hun gezicht 😂.

Voor de politie heb ik veel respect, maar bij de wegpolitie werken er toch veel met een God-complex hoor.
 
Klemgereden worden door de wegpolitie terwijl ik met een grote vrachtwagen dieplader onze vestiging wil binnen rijden. Die trekt een spurtje naar mijn cabine en begint gestapo gewijs vragen te stellen (altij Tof hoe die mannen zich opstellen naar de klant toe).

(Ik ben maar vervanger omdat de vaste chauffeur papa is geworden en reserve chauffeur 1 ook.).

Ik zou van de uitzonderlijk vervoer route zijn afgeweken en da gaat mij veel geld kosten enz…. Die aan hun verstand gebracht dat 22ton graafmachine + 20 Ton vrachtwagen maar 42 ton is en ik dus binnen de 44ton mtm zit. (Dat ik 3meter breed ben mag)

Ge zag de ontgoocheling gewoon op die mannen hun gezicht 😂.

Voor de politie heb ik veel respect, maar bij de wegpolitie werken er toch veel met een God-complex hoor.
Noem jij jezelf nu de klant van de politie? :wtf:
 
Terug
Bovenaan