Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Waarom zou je dat nu doen? En dan gewoon je ergernis oplossen?
Terwijl je hier op een forum ook gewoon kan beginnen zeiken en dan verder je te blijven frustreren?
Dan kunnen anderen ook nog eens beginnen generaliseren dat dat vooral een probleem is met vrouwelijke leidinggevenden ...

Ik lees ook dat het een nieuwe teamleader is, misschien mist ze wel opleiding. Of heeft ze ondertussen begrepen dat @flowerfield daar niet over wilt spreken.

Ik heb medewerkers waarvan ik echt veel weet, en waar ik bijna wekelijks naar de gezondheidssituatie van een familielid vraag, omdat ik weet dat die personen dat appreciëren. Ik heb mensen in mijn team waar ik > 5 jaar mee samenwerk en waarvan ik geen flauw benul heb wat voor hobby's ze hebben, en of ze een partner/kinderen hebben of whatever. Maar je moet wel als leidinggevende de kans krijgen om die mensen in te schatten.
Waarom wil je teamleaden inschatten? Of hoe gebeurt zo'n inschatting precies?
Ik heb haar al meegedeeld dat ik graag soms alleen lunch, niet houd van kletsen over zaken die mij niet interesseren...
Dat alles OK is, ook wanneer ik niet meezing.
Waarop ze "heel bezorgd" vroeg of er iets was :laugh:

dit.

Dan krijg je zo opmerkingen van : “amai die is steeds zo stil”, en dan zeggen ze dat ook luid.
Waarop de introverte nog minder zal zeggen.
Ook vermoeiend is wanneer de stilte of de rust van de introvert moet worden ingevuld door de ander.
Dat men er van uit gaat dat je heel onzeker bent, of dat je heel timide bent. Of dat er iets gebeurd is in het weekend. :biglaugh:
LOL ik houd dit echt niet vol tot aan mijn pensioen.

Weet je, niet iedereen is gelijk.
En dus probeer je iedereen te begeleiden/managen/coachen zoals dat voor zijn/haar persoonlijkheid het beste past.
En dat inschatten, dat is mensenkennis
Ik heb haar al meegedeeld dat ik graag soms alleen lunch, niet houd van kletsen over zaken die mij niet interesseren...

Dat is niet OK

Volgende keer misschien even vragen of ze een stap opzij kan zetten. Ze staat namelijk in de weg van je geluk :unsure:

Van wacht zijn op een feestdag :frown:.
Zeker als het geen algemene Europese feestdag is en klanten gewoon blijven bellen/mailen.

't blijft hier natuurlijk nog een ergernis-topic he. Ook al zijn er potentiële oplossingen, dan nog kan het een ergernis zijn.
En ja, het wordt op een openbaar forum gepost, dus kan men reactie verwachten. Maar soms is een ergernis ook gewoon maar een ergernis en heeft men geen behoefte aan een oplossing of raad. misschien is dat nog een idee voor een topic: een ergernis-tppic waar je je ergernis kan posten zodat je je frustratie kan uiten, maar waar het verboden is om er op te reageren
Tjah... Met een ergernis zitten waar perfect een oplossing mogelijk is maar ze niet willen oplossen, dat klinkt toch ook een beetje als zelfkwelling, niet? Ik begrijp dat de zeer introverte persoon dat misschien niet zal aankunnen om met iemand te spreken (over zoiets) maar net zoals die zeer extraverte persoon zou moeten leren om met momenten wat minder te praten mag je toch exact het tegenovergestelde verwachten van die zeer introverte persoon? (nl. met momenten wat meer te praten)

Tjah... Met een ergernis zitten waar perfect een oplossing mogelijk is maar ze niet willen oplossen, dat klinkt toch ook een beetje als zelfkwelling, niet? Ik begrijp dat de zeer introverte persoon dat misschien niet zal aankunnen om met iemand te spreken (over zoiets) maar net zoals die zeer extraverte persoon zou moeten leren om met momenten wat minder te praten mag je toch exact het tegenovergestelde verwachten van die zeer introverte persoon? (nl. met momenten wat meer te praten)
nee toch, vergelijk het met een beperking. Als je als atletische twintiger met lange benen gaat wandelen met een klein oud vrouwtje dat slecht te been is, ga je ook niet vragen aan dat oud vrouwtje om een beetje tegemoet te komen en wat sneller te wandelen, want je weet dat die al tegen haar limiet aan zit.

Voor iemand die ergens goed in is, is het altijd gemakkelijker om een beetje af te remmen dan dat het voor iemand die ergens niet goed in is zichzelf te overtreffen. Als je kan schaken, kan je bewust een spelletje verliezen, maar als je niet kan schaken, kan je niet bewust ineens wel beter schaken.

Als ik bijv. aan een koffiemachine kom te staan met een collega zit ik soms ook te denken van 'ik moet iets zeggen, komaan bedenk iets', maar mijn hersenen willen niet. Dus is er gewoon een awkward stilte. Dan kan je niet zeggen: ge moet wat meer babbelen. Duh, I know, maar het gaat niet.

Zelfde voor het energieniveau: gewoon onder mensen zijn zuigt de energie uit uw geest. Die kan je niet magisch aanvullen. Dus het is veel moeilijker om een toegeving te doen vanuit de introverte zijde dan aan de extraverte kant, want die heeft energie in overvloed.
Beetje zoals met de inhoud van een benzinetank. Mijn benzinetank van de moto is 21 liter en ik kan daar ongeveer 300km mee doen. Mijne Clio heeft een tank van 45L en daar kan ik dus ook meer dan het dubbele mee doen.
Stel dat ik samen met mijn partner op vakantie wil, maar ik ga met de moto en zij met de auto, dan gaat mijn motor zich niet kunnen aanpassen aan de energiereserve van de Clio. Willen we gelijk aankomen op onze bestemming, dan gaat die mee moeten stoppen op 300km. De aanpassing gaat moeten komen van degene met het meeste energie.

Dat betekent niet dat je je als introvert er gewoon moet achter verschuilen en totaal geen inspanning kan leveren, maar je blijft wel beperkt door dat introvert zijn.

Laatst bewerkt:
nee toch, vergelijk het met een beperking. Als je als atletische twintiger met lange benen gaat wandelen met een klein oud vrouwtje dat slecht te been is, ga je ook niet vragen aan dat oud vrouwtje om een beetje tegemoet te komen en wat sneller te wandelen, want je weet dat die al tegen haar limiet aan zit.

Voor iemand die ergens goed in is, is het altijd gemakkelijker om een beetje af te remmen dan dat het voor iemand die ergens niet goed in is zichzelf te overtreffen. Als je kan schaken, kan je bewust een spelletje verliezen, maar als je niet kan schaken, kan je niet bewust ineens wel beter schaken.

Als ik bijv. aan een koffiemachine kom te staan met een collega zit ik soms ook te denken van 'ik moet iets zeggen, komaan bedenk iets', maar mijn hersenen willen niet. Dus is er gewoon een awkward stilte. Dan kan je niet zeggen: ge moet wat meer babbelen. Duh, I know, maar het gaat niet.

Zelfde voor het energieniveau: gewoon onder mensen zijn zuigt de energie uit uw geest. Die kan je niet magisch aanvullen. Dus het is veel moeilijker om een toegeving te doen vanuit de introverte zijde dan aan de extraverte kant, want die heeft energie in overvloed.
Beetje zoals met de inhoud van een benzinetank. Mijn benzinetank van de moto is 21 liter en ik kan daar ongeveer 300km mee doen. Mijne Clio heeft een tank van 45L en daar kan ik dus ook meer dan het dubbele mee doen.
Stel dat ik samen met mijn partner op vakantie wil, maar ik ga met de moto en zij met de auto, dan gaat mijn motor zich niet kunnen aanpassen aan de energiereserve van de Clio. Willen we gelijk aankomen op onze bestemming, dan gaat die mee moeten stoppen op 300km. De aanpassing gaat moeten komen van degene met het meeste energie.

Dat betekent niet dat je je als introvert er gewoon moet achter verschuilen en totaal geen inspanning kan leveren, maar je blijft wel beperkt door dat introvert zijn.
Ben ik volledig in mee, alle begrip voor hoor. Maar je kan als introvert ook bepaalde acties ondernemen en ambivert worden. Opleidingen, cursussen of zelfs praten met mensen die je daarbij kunnen helpen.

Een oud vrouwtje zal nl. met de beste wil van de wereld niet zomaar sneller kunnen lopen, je kan echter jezelf wel daarin trainen om extraverter te zijn. Ik ben zelf ook ambivert en had 10j geleden nooit gedacht dat ik vandaag de dag zoveel 'vertrouwen' in mezelf zou hebben en bij situaties met veel mensen geen probleem zou hebben om te praten (laat staan de leiding nemen over een topic of presentaties geven).

Maar zomaar zeggen 'ik ben introvert, ik kan er niets aan doen' geloof ik niet echt in.

En heel extraverte mensen hebben dan weer moeite met stiltes.
Als je met 2 uitersten zit, is het niet fair van maar te verwachten dat de ander alle moeite doet.
Introvert zijn is een karaktereigenschap, geen handicap.

Ben ik volledig in mee, alle begrip voor hoor. Maar je kan als introvert ook bepaalde acties ondernemen en ambivert worden. Opleidingen, cursussen of zelfs praten met mensen die je daarbij kunnen helpen.

Een oud vrouwtje zal nl. met de beste wil van de wereld niet zomaar sneller kunnen lopen, je kan echter jezelf wel daarin trainen om extraverter te zijn. Ik ben zelf ook ambivert en had 10j geleden nooit gedacht dat ik vandaag de dag zoveel 'vertrouwen' in mezelf zou hebben en bij situaties met veel mensen geen probleem zou hebben om te praten (laat staan de leiding nemen over een topic of presentaties geven).

Maar zomaar zeggen 'ik ben introvert, ik kan er niets aan doen' geloof ik niet echt in.

Lijkt meer alsof je niet kan geloven in 'ik ben introvert en ik heb daar geen probleem mee'. Extravert zijn wordt echt overgewaardeerd op de werkvloer.

Lijkt meer alsof je niet kan geloven in 'ik ben introvert en ik heb daar geen probleem mee'. Extravert zijn wordt echt overgewaardeerd op de werkvloer.
Uiteindelijk de blabla wordt idd het meeste gewaardeerd.
Gewoon omdat dat opvalt.

De introverte zal eeder het labeur mogen doen en wegkwijnen op de achtergrond.

Gewoon omdat dat opvalt.

Idd.

Ik ben wel zo iemand die in een overleg expliciet de introverte mensen aanspreekt en vraagt wat hun idee en input is.
Vaak weten ze het ook en méér, maar ze durven het niet zeggen en dan 5 minuten later zegt een ander het.
Niets is meer frustrerend voor een introverte.

Gewoon omdat dat opvalt.

Soit, dan stopt de discussie natuurlijk. Een extravert iemand staat waar die staat omdat ze het luidst zijn, de introvert is de harde werker.

Om met nog een cliché af te sluiten, het ligt niet aan u maar aan mij.

Gewoon omdat dat opvalt.

Dat is ook wel wat overdreven voorgesteld zo. Ik mag toch hopen dat er nog veel teamleiders zijn zoals bv @Topgear of @ugar, die enige people skills bezitten en dus ook weten hoe ze met verschillende types mensen moeten omgaan zodat die het beste uit zichzelf halen.

Soit, dan stopt de discussie natuurlijk. Een extravert iemand staat waar die staat omdat ze het luidst zijn, de introvert is de harde werker.

Om met nog een cliché af te sluiten, het ligt niet aan u maar aan mij.
Dat is ook wel wat overdreven voorgesteld zo. Ik mag toch hopen dat er nog veel teamleiders zijn zoals bv @Topgear of @ugar, die enige people skills bezitten en dus ook weten hoe ze met verschillende types mensen moeten omgaan zodat die het beste uit zichzelf halen.
Introvertheid wordt vaak als een zwakte aanzien, waarvan al gauw geprofiteerd wordt door anderen.
Krijgt al gauwer de vuil taakskes toegeschoven in de zin van haha die zegt toch niet veel.
"Of ik pik zijn krediet, die durft zich toch niet verweren."

Ja met correcte bazen waar enige principes heersen, hoeft het allemaal niet zo te zijn.
Maar we weten ook dat de vloer vaak afwijkt van idealen.
Echte peoplemanagers zijn een minderheid.

"'t'is nen goeie jongen" betekent vaak "de teef"

Een gemiddelde manager is uiteindelijk ook gemakzuchtig. Die kiest ook de weg van de minste weerstand.
"Kapt het dus bij die stille die toch niet veel zegt."

Laatst bewerkt:
Introvertheid wordt vaak als een zwakte aanzien, waarvan al gauw geprofiteerd wordt door anderen.
Krijgt al gauwer de vuil taakskes toegeschoven in de zin van haha die zegt toch niet veel.
"Of ik pik zijn krediet, die durft zich toch niet verweren."

Ja met correcte bazen waar enige principes heersen, hoeft het allemaal niet zo te zijn.
Maar we weten ook dat de vloer vaak afwijkt van idealen.
Echte peoplemanagers zijn een minderheid.

"'t'is nen goeie jongen" betekent vaak "de teef"

Een gemiddelde manager is uiteindelijk ook gemakzuchtig. Die kiest ook de weg van de minste weerstand.
"Kapt het dus bij die stille die toch niet veel zegt."
In de regel zal je gelijk hebben. Zelfs binnen mijn eigen bedrijf zijn er managers die het totaal anders aanpakken dan ik.
Bv. mijn eigen manager zal introverte mensen deels pushen om hen uit hun comfort zone te halen. Maar ze zal niet zomaar de 'vuil taakjes' geven aan de introverte persoon.

Soms werkt dat, maar dat heeft veel tijd nodig en die persoon moet dat zien zitten. Maar je hebt gewoon personen die helemaal niet uit hun comfort zone gehaald willen worden. Terwijl mijn manager dat soms iets te ver doordrijft, waardoor ik haar moet afremmen en ze dat uiteindelijk ook wel respecteert.

En dat gaat dan over zaken zoals je project presenteren voor een grote groep, de leiding nemen van een project, workshops organiseren, trainingen geven, etc. Niet iedereen wil in de picture staan en voor een grote groep spreken.

Wat ik probeer te zeggen is dat het niet allemaal zwart wit is. Het is soms aftasten als manager en soms ga je in de fout, maar als je begrip toont en een goede band hebt, dan kom je daar samen wel uit.

Ik ben ook heel introvert, maar met presentaties, klantencalls, ... en dergelijke heb ik geen problemen. Ik doe het niet graag, maar ik zet me daar gemakkelijk over. Hetgene ik echt een hekel aan heb en wél moeite mee heb, is smalltalk. Laat mij een uur mijn werk presenteren, dat lukt wel, maar vraag me niet om 2 minuten smalltalk aan de koffiezet te voeren.

Terug
Bovenaan