Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Uit al men jaren plop kijken ben ik vrij zeker dat ge het bij klus moet gaan zoeken.

c9d9c486573db6406b81e60d086fbcc6_400x400.jpeg

PWC auditor snapt niet waarom het bedrag in kosten genomen van een leasingfactuur verschilt v/d maatstaf van heffing op de factuur. Ja misschien omdat er zo iets is als niet-aftrekbare BTW hé... :unsure:

161 mails ontvangen vandaag en subiet namiddag vrij. I don't wanna know hoe mijne mailbox er morgen uit gaat zien.

Vrijdag dag verlof. Deze morgen gezien dat er enen op mijn bureau heeft gezeten. Alles verandert.
Puur omdat em zijn oplader van laptop niet wist liggen ( lag achter zijn scherm). Groot kalf 🙃 en blijf van mijn bureau!

Vrijdag dag verlof. Deze morgen gezien dat er enen op mijn bureau heeft gezeten. Alles verandert.
Puur omdat em zijn oplader van laptop niet wist liggen ( lag achter zijn scherm). Groot kalf 🙃 en blijf van mijn bureau!

Lader van de werklaptop bij klant in Brugge laten liggen (woon in Antwerpen . ;) )
Heb hem wel dringend nodig deze dagen dus morgen langs den IT voor een nieuwe lader denk ik . ;)

Komt overeen he mannekes!

"Fruit op het werk"

Op zich een leuk en aan te moedigen concept. Medewerkers die een stukje fruit eten ipv "een koekske te moffelen" wanneer ze om koffie gaan. Dat lolletjes kost wel 7500 euro op jaarbasis. Maar bon, alles voor de gezondheid. Doorheen de jaren is het concept echter gegaan van "een megafruitmand die op maandag gevuld wordt om op vrijdagmiddag opgesmikkeld te zijn" naar "aha, 'tis maandagmorgen, eventjes mijn voorraad voor de week gaan inslaan want anders heb ik niets meer en ik zou maar eens iets minder moeten hebben dan mijn collega". Op maandagmorgen hele borden fruit die vertrekken om dan gedurende de week daar te liggen op eenieders bureau om dan ongetwijfeld toch richting huis te verhuizen want "kheb toch niet zo een honger zoals gedacht".

En als ik dan op donderdag zin heb in een appeltje dan zijn ze op.

'tis een kleine ergernis maar ik heb goesting om heel het "fruitproject" af te schaffen. Bende egoïstische zakken (excusez-le-mot)
Is toch gewoon heel makkelijk op te lossen?

Je geeft iedereen aan het begin van de week x aantal fruit bonnen,
legt die fruitmand aan de receptie, en iedereen die een stuk fruit wil, geeft een bonnetje af.

Is toch gewoon heel makkelijk op te lossen?

Je geeft iedereen aan het begin van de week x aantal fruit bonnen,
legt die fruitmand aan de receptie, en iedereen die een stuk fruit wil, geeft een bonnetje af.
Hoewel dat principe wel werkt, vind ik het toch heel bedroevend dat volwassen mensen op die manier met elkaar moeten omgaan.

Hoewel dat principe wel werkt, vind ik het toch heel bedroevend dat volwassen mensen op die manier met elkaar moeten omgaan.
Ach wie verwondert er zich daar nog aan?
Je weet toch ook hoe mensen bestaan...

Hoeveel zulke voorbeelden moet ik nog aanhalen:

Werkmensen hier gooien werkhandschoenen na 1 dag gebruiken al weg. Oplossing: Ze komen ze eerst binnen brengen, en ik beslis of deze nog gedragen kunnen worden of dat ze een nieuw exemplaar mee krijgen.

Toiletbezoeken. Als jij naar toilet gaat thuis en er blijft "iets hangen" aan de pot, gebruik je toch ook de wc borstel neem ik aan?
Hoeveel keer ik al niet op mijn vorig werk in een toilet ben binnen gestapt, waarvan ik dacht "jeezes wat is dit hier".

Werkmensen die hun bedrijfswagen afgeven bij uitdienst gaan, en dan zie je welk zwijnenstal dat is. Maar als je hen ziet op personeelsfeestjes, komen ze af met hun tot in de puntjes gepoetste sportwagen.

(treinreizigers die met hun schoenen op de zetels zitten is nog zo'n voorbeeld)
....
Ik denk dat dit allemaal wel voorbeelden zijn van zaken die niet ver gezocht zijn hé?
Het is nu eenmaal een feit dat DE MEESTE mensen minder belang hechten aan zaken die "niet door hen betaald" zijn....

Ach wie verwondert er zich daar nog aan?
Je weet toch ook hoe mensen bestaan...

Hoeveel zulke voorbeelden moet ik nog aanhalen:

Werkmensen hier gooien werkhandschoenen na 1 dag gebruiken al weg. Oplossing: Ze komen ze eerst binnen brengen, en ik beslis of deze nog gedragen kunnen worden of dat ze een nieuw exemplaar mee krijgen.

Toiletbezoeken. Als jij naar toilet gaat thuis en er blijft "iets hangen" aan de pot, gebruik je toch ook de wc borstel neem ik aan?
Hoeveel keer ik al niet op mijn vorig werk in een toilet ben binnen gestapt, waarvan ik dacht "jeezes wat is dit hier".

Werkmensen die hun bedrijfswagen afgeven bij uitdienst gaan, en dan zie je welk zwijnenstal dat is. Maar als je hen ziet op personeelsfeestjes, komen ze af met hun tot in de puntjes gepoetste sportwagen.

(treinreizigers die met hun schoenen op de zetels zitten is nog zo'n voorbeeld)
....
Ik denk dat dit allemaal wel voorbeelden zijn van zaken die niet ver gezocht zijn hé?
Het is nu eenmaal een feit dat DE MEESTE mensen minder belang hechten aan zaken die "niet door hen betaald" zijn....
Voor sommige mensen zouden ze alleszins de schandpaal terug mogen invoeren. Maar ja, privacy en mensenrechten enzo ...

Je manager die met jouw geleverde werk en inzichten (niet alleen van mezelf, maar ook van collega’s) naar de directie gaat, om daar de eer wat op te strijken… Achja dat zal overal zo wel wat zijn zeker.

Je manager die met jouw geleverde werk en inzichten (niet alleen van mezelf, maar ook van collega’s) naar de directie gaat, om daar de eer wat op te strijken… Achja dat zal overal zo wel wat zijn zeker.
Dat is idd +- overal zo.

Zelfs ooit ene gehad die geen schaamte kende om mails te forwarden en zodanig aan te passen van alsof hij de oplossing had aangebracht.

Of van die one-liner vraagskes spammen, en met uw hele antwoorden elders krediet gaan scoren.

Ik werk voor een groot project samen met een andere business analyst. Zij is eigenlijk de senior, ik de junior, maar ik moet alles aansturen en haar hand bij alles vasthouden. "Ik ben niet technisch, ik kan dat niet, ik weet dat niet". Zoek het dan uit, dat is deel van uw job?

Dan vraag ik haar om een procesbeschrijving, gewoon uitgeschreven in bullet points (want een diagram maken kan ze ook niet), krijg ik een doorlopende lap tekst met screenshots, waarbij de tekst op verschillende momenten niet klopt als je de screenshots ziet.

Dan trek ik de toegevoegde waarde van wat stappen in twijfel, krijg ik als antwoord "dat moet zo blijven want zo doen ze het nu".

Zucht.

Ik werk voor een groot project samen met een andere business analyst. Zij is eigenlijk de senior, ik de junior, maar ik moet alles aansturen en haar hand bij alles vasthouden. "Ik ben niet technisch, ik kan dat niet, ik weet dat niet". Zoek het dan uit, dat is deel van uw job?

Dan vraag ik haar om een procesbeschrijving, gewoon uitgeschreven in bullet points (want een diagram maken kan ze ook niet), krijg ik een doorlopende lap tekst met screenshots, waarbij de tekst op verschillende momenten niet klopt als je de screenshots ziet.

Dan trek ik de toegevoegde waarde van wat stappen in twijfel, krijg ik als antwoord "dat moet zo blijven want zo doen ze het nu".

Zucht.
Durven aankaarten bij uw projectverantwoordelijke dan eh. Als haar werk niet voldoet om tot aan de finish line te geraken dan moet er een vervanger komen (of extra mankracht).

Het veranderen van het proces, ondanks wat nutteloos lijkende stappen daarentegen ... jah ... is wat het is.
Als het niet de bedoeling is dat proces te herwerken is dat het antwoord dat je gaat krijgen (basically ... don't fix what ain't broke).

Echter, als dat het proces is dat onder de loep genomen wordt & er toch moet aan gesleuteld worden ... kan je een optimalisatie tegelijkertijd mee nemen/voorstellen. Althans, het zou niet onlogisch zijn dat dit gebeurd aangezien je er toch al wijzigingen gaat aan doen.

Durven aankaarten bij uw projectverantwoordelijke dan eh. Als haar werk niet voldoet om tot aan de finish line te geraken dan moet er een vervanger komen (of extra mankracht).

Het veranderen van het proces, ondanks wat nutteloos lijkende stappen daarentegen ... jah ... is wat het is.
Als het niet de bedoeling is dat proces te herwerken is dat het antwoord dat je gaat krijgen (basically ... don't fix what ain't broke).

Echter, als dat het proces is dat onder de loep genomen wordt & er toch moet aan gesleuteld worden ... kan je een optimalisatie tegelijkertijd mee nemen/voorstellen. Althans, het zou niet onlogisch zijn dat dit gebeurd aangezien je er toch al wijzigingen gaat aan doen.
Hele applicatie moet worden vervangen, dus met kritische blik ernaar kijken is nodig. En ze is mee op het project gezet omdat het te veel is voor mij alleen om te doen in de timeframe die we hebben, en omdat zij blijkbaar al een jaar met haar vingers zit te draaien omdat ze geen werk heeft. Er is werk genoeg nochtans, maar iedereen kent haar intussen en weet dat ze echt niets van toegevoegde waarde brengt...

Mijn werk dat tegenwoordig voor 90% bestaat uit OneDrive/Sharepoint shit oplossen en mensen leren hoe ze met shared mailboxen en archives moeten omgaan. Niet dat het helpt want ze blijven het toch verkeerd doen. Duizenden en duizenden mails in een archief knallen en de kous is af. Nooit die mailboxen eens opkuisen, dan zit hun OST vol en loopt de boel vast. Natuurlijk allemaal mijn fout.

Dom dommer domst.

Terug
Bovenaan