Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Jouw ergernis is jouw ergernis, maar afhankelijk van waar in Limburg jij komt en van waar aan de kust hij komt kan jouw voorstel toch vrijwel even identiek zijn als het zijne?

Om extremen om te zoeken:
De Panne > Gent: 1u5min (is wel filevrij), De Panne > Leuven: nu 2u30min
Hamont-Achel > Leuven: 1u15min, Hamont-Achel > Gent: nu 2u26min
Antwerpen of Brussel zijn de beste opties voor beide partijen.
Dat klopt.

Verschil is, ik MOET mij niet verplaatsen.
De collega's van Kortrijk, Gent, Antwerpen, Leuven mogen alles in eigen regio doen..
Wij hebben een geste gedaan zodat hij niet naar het hol van pluto (zijn woorden) moest komen en het iets meer centraal kon.

Als ge het dan helemaal omdraait dan ist pech hè.
 
Coach/chef die van de kust is en ik ben van Limburg (opleidings periode)
Hij vraagt als compromis af te spreken centraal, in het midden van Vlaanderen voor n opdracht.

Ik stel voor Leuven of misschien nog Brussel?
Antwoord: wat denk je van Gent?

Oké Limburg it is, pas u dan maar zelf aan.
Ik wil moeite doen hè, ook al moet het niet, maar het moet langs 2 kanten komen.
Hoge venen?
 
"Fruit op het werk"

Op zich een leuk en aan te moedigen concept. Medewerkers die een stukje fruit eten ipv "een koekske te moffelen" wanneer ze om koffie gaan. Dat lolletjes kost wel 7500 euro op jaarbasis. Maar bon, alles voor de gezondheid. Doorheen de jaren is het concept echter gegaan van "een megafruitmand die op maandag gevuld wordt om op vrijdagmiddag opgesmikkeld te zijn" naar "aha, 'tis maandagmorgen, eventjes mijn voorraad voor de week gaan inslaan want anders heb ik niets meer en ik zou maar eens iets minder moeten hebben dan mijn collega". Op maandagmorgen hele borden fruit die vertrekken om dan gedurende de week daar te liggen op eenieders bureau om dan ongetwijfeld toch richting huis te verhuizen want "kheb toch niet zo een honger zoals gedacht".

En als ik dan op donderdag zin heb in een appeltje dan zijn ze op.

'tis een kleine ergernis maar ik heb goesting om heel het "fruitproject" af te schaffen. Bende egoïstische zakken (excusez-le-mot)
 
"Fruit op het werk"

Op zich een leuk en aan te moedigen concept. Medewerkers die een stukje fruit eten ipv "een koekske te moffelen" wanneer ze om koffie gaan. Dat lolletjes kost wel 7500 euro op jaarbasis. Maar bon, alles voor de gezondheid. Doorheen de jaren is het concept echter gegaan van "een megafruitmand die op maandag gevuld wordt om op vrijdagmiddag opgesmikkeld te zijn" naar "aha, 'tis maandagmorgen, eventjes mijn voorraad voor de week gaan inslaan want anders heb ik niets meer en ik zou maar eens iets minder moeten hebben dan mijn collega". Op maandagmorgen hele borden fruit die vertrekken om dan gedurende de week daar te liggen op eenieders bureau om dan ongetwijfeld toch richting huis te verhuizen want "kheb toch niet zo een honger zoals gedacht".

En als ik dan op donderdag zin heb in een appeltje dan zijn ze op.

'tis een kleine ergernis maar ik heb goesting om heel het "fruitproject" af te schaffen. Bende egoïstische zakken (excusez-le-mot)
Je vergeet nog al die collega's die met hun vettige dikke vingers het fruit grabbelen, terugleggen en zo bruine vlekjes in het fruit maken.

Doe mij maar gewoon mijn eigen betaalde fruit waarvan ik zeker ben dat vettige Swa er niet heeft aangezeten.
 
"Fruit op het werk"

Op zich een leuk en aan te moedigen concept. Medewerkers die een stukje fruit eten ipv "een koekske te moffelen" wanneer ze om koffie gaan. Dat lolletjes kost wel 7500 euro op jaarbasis. Maar bon, alles voor de gezondheid. Doorheen de jaren is het concept echter gegaan van "een megafruitmand die op maandag gevuld wordt om op vrijdagmiddag opgesmikkeld te zijn" naar "aha, 'tis maandagmorgen, eventjes mijn voorraad voor de week gaan inslaan want anders heb ik niets meer en ik zou maar eens iets minder moeten hebben dan mijn collega". Op maandagmorgen hele borden fruit die vertrekken om dan gedurende de week daar te liggen op eenieders bureau om dan ongetwijfeld toch richting huis te verhuizen want "kheb toch niet zo een honger zoals gedacht".

En als ik dan op donderdag zin heb in een appeltje dan zijn ze op.

'tis een kleine ergernis maar ik heb goesting om heel het "fruitproject" af te schaffen. Bende egoïstische zakken (excusez-le-mot)
Komen wij gelukkig niet tegen. Ik zorg zelf mss wel voor ergernis door op alle verdiepingen fruit te nemen, waar het me uitkomt. Ik heb dan ook gewoon vaak verschillende vergaderingen op verschillende verdiepingen en sommigen zullen het fruit wel eigendom van "hun" verdiep vinden.
 
Da's toch gewoon diefstal :S. Je gaat toch ook geen volledige pak papier of een toetsenbord van het werk meenemen naar huis?

Goh, bij ons worden er zelfs volle collaflesjes/chocomelkflesjes meegepakt naar huis.
En zelfs het leeggoed komt niet terug lol.
 
Ja dat is er toch echt wel over. Dat is hetzelfde als gaan kakken op de toiletten van een andere verdieping!

Ongeschreven regels jpv !!:smile:
Op andere verdiepingen kak ik idd niet op de toiletten. Maar op sommige bureau's. Heeft me nog nooit iemand gezegd dat dit ook niet toegelaten is.
 
Coach/chef die van de kust is en ik ben van Limburg (opleidings periode)
Hij vraagt als compromis af te spreken centraal, in het midden van Vlaanderen voor n opdracht.

Ik stel voor Leuven of misschien nog Brussel?
Antwoord: wat denk je van Gent?

Oké Limburg it is, pas u dan maar zelf aan.
Ik wil moeite doen hè, ook al moet het niet, maar het moet langs 2 kanten komen.
Leuven als centrale plaats in Vlaanderen is ook wel wat raar. Bij centraal versta ik Antwerpen, Mechelen of Brussel. En Gent als je het enkel over Vlaanderen hebt :p.
 
Leuven als centrale plaats in Vlaanderen is ook wel wat raar. Bij centraal versta ik Antwerpen, Mechelen of Brussel. En Gent als je het enkel over Vlaanderen hebt :p.
Volgens mijn bazen is Leuven het centraal punt en dus ook de reden dat ik 95% stoptrein moet rijden in de plaats van de mooie ic. 😞
 
Leuven als centrale plaats in Vlaanderen is ook wel wat raar. Bij centraal versta ik Antwerpen, Mechelen of Brussel. En Gent als je het enkel over Vlaanderen hebt :p.
Antwerpen had ik misschien ook wel kunnen zeggen. Brussel had ik ook al voorgesteld maarja soit.
Geen discriminatie, iedereen in eigen regio dus het kan wel eens Pelt of Voeren worden :evil:

Limburg het hol van Pluto, ik zal hem eens naar de uithoek brengen 😂
 
De logica daarachter is, dat als het echt dringend is dat je direct contact op neemt (telefoon, teams call, langs lopen, whatever). Welke mens zit nu constant elke mail die binnenkomt direct te checken. De meesten hebben wel wat beters te doen dan naar outlook te staren.

Zal ook wel van bedrijf tot bedrijf en van persoon tot persoon afhangen natuurlijk. Ikzelf heb mijn inbox altijd open staan op derde scherm en zie het dus vrijwel altijd meteen als een mail binnenkomt. Niet dat ik daarom elke mail meteen behandel, ik maak veel gebruik van de snooze-functie, maar dringende zaken worden wel meteen opgepikt en klanten weten ook wel dat ze voor echte dringende zaken bij ons gewoon kunnen mailen zonder het risico te lopen dat die mail pas uren/dagen later überhaupt gezien zal worden (ik spreek dan natuurlijk wel enkel over de kantooruren).
 
Terug
Bovenaan