Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ja idealiter zit je 50/50 alleen, en niet alleen natuurlijk...

Maar goed, dé ideale job, bestaat die wel, vraag ik me dan ook af?
Ik kom van een toxisch fabrieks wereldje, waar iedereen elkaar in het zak zette, om toch maar goed met de "group leader" overeen te komen, om zo de beste en leukste jobkes te krijgen, het meeste van hem gedaan te krijgen, gewoon op een goed blaadje te kunnen komen....

Om eerlijk te zijn, vond ik dat eigenlijk nog veel erger.
Ho ja het is op élke hob wel iets he. Op mijn 1e job heb ik 10 jaar gewerkt. Dat was voor mij persoonlijk ongeveer een ideale job, maar daar kreeg ik langzaamaan een bore-out. Mijn GSM batterij was elke dag (zo goed als) leeg na een shift, terwijl ik mijn werk makkelijk rond had. Als je té goed wordt in je job is de uitdaging er ook soms af.
Als ze u dan dingen beloven maar die blijven maar aanslepen, ja, dan heb je het ook gezien op den duur.
 
Tuurlijk laat ik mijn mails geen dagen liggen. Maar mailverkeer is imo voor niet dringende zaken. Ik zal zelf nooit klagen als iemand mij belt via teams. Dat is voor mij hetzelfde als bellen op de gsm. Als ik kan neem ik op, als ik in een meeitng zit ofzo, dan ben ik bezig en bel ik erna wel terug.



Het hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Ik vind mijn werk dringender dan dat van iemand anders, dus nogal logisch dat mijn eigen werk een hogere prio krijgt. Ik word afgerekend op mijn eigen deadlines, niet op "dringende" zaken van iemand anders. Expliciet tussen "" omdat meestal zaken gewoon niet business critical zijn en dus helemaal niet dringend.

Edit: En laten we eerlijk zijn, dit komt gewoon door het gedrag van veel "managers" die hun eigen werk het belangrijkste vinden en gewoon wat rondmailen, maar weinig toegevoegde waarde hebben.
Ik ben allicht niet mee met jouw job enzo maar als je een mail krijgt, wordt dat niet per definitie ook "jouw" werk en niet dat van iemand anders?

Soit, je zal wel gelijk hebben in jouw situatie hoor, vond het alleen vreemd dat je een mail waar in zou staan "dringend" niet zou bekijken en helemaal onderaan de lijst zet en een mail waar nergens dringend op vermeld staat dan blijkbaar sneller behandelt/bekijkt.
 
Iemand die projectleider is van een belangrijk project en als er zware fouten opduiken na live gaan/implementeren, op verlof vertrekt en het team met de shit laat zitten dat het mag oplossen.

Regel 1 als projectverantwoordelijke: “als uw project in voege gaat, ben je aanwezig om bij te sturen en te fixen waar nodig en gaat ge niet op vakantie”.

Dat zou voor mij dikke C4 zijn als ik had te beslissen!
Regel 1 in elke job: niemand is onmisbaar en iedereen heeft recht op verlof. Verlof kan al lang vastliggen, voor de implementatiedatum bekend was. Of de implementatiedatum is verschoven, je kan niet verwachten dat iemand zijn privéleven (en van partner/vrienden/... die ook betrokken zijn in de verlofplanning) maar afstemt op de grillen van de werkgever.
 
Ik ben allicht niet mee met jouw job enzo maar als je een mail krijgt, wordt dat niet per definitie ook "jouw" werk en niet dat van iemand anders?

Soit, je zal wel gelijk hebben in jouw situatie hoor, vond het alleen vreemd dat je een mail waar in zou staan "dringend" niet zou bekijken en helemaal onderaan de lijst zet en een mail waar nergens dringend op vermeld staat dan blijkbaar sneller behandelt/bekijkt.

Tuurlijk wordt dat niet mijn werk. 1 of andere random manager gaat toch niet bepalen wat mijn prioriteiten zijn. Dat zou toch wel heel straf zijn. Iets over de muur gooien en dan is het jouw probleem...Zo werkt het gelukkig niet.

Mijn prioriteiten worden bepaald door 2 personen:
  • mijn PO
  • mijn direct leidinggevende
Als iedere manager, progress lead of epic owner of noem ze hoe je wilt, zomaar kon bepalen dat zijn ding prio 1 is, dan zou alles prio 1 zijn. Gelukkig zijn er mensen voor om te bepalen wat de echt belangrijke zaken zijn. Zolang ik daar niet van hoor dat iets anders belangrijker is, doe ik gewoon verder met wat op mijn backlog bovenaan staat.


Gelukkig ben ik dat niet :)
 
Tuurlijk wordt dat niet mijn werk. 1 of andere random manager gaat toch niet bepalen wat mijn prioriteiten zijn. Dat zou toch wel heel straf zijn. Iets over de muur gooien en dan is het jouw probleem...Zo werkt het gelukkig niet.

Mijn prioriteiten worden bepaald door 2 personen:
  • mijn PO
  • mijn direct leidinggevende
Als iedere manager, progress lead of epic owner of noem ze hoe je wilt, zomaar kon bepalen dat zijn ding prio 1 is, dan zou alles prio 1 zijn. Gelukkig zijn er mensen voor om te bepalen wat de echt belangrijke zaken zijn. Zolang ik daar niet van hoor dat iets anders belangrijker is, doe ik gewoon verder met wat op mijn backlog bovenaan staat.



Gelukkig ben ik dat niet :)
Same here, als het (te) druk is reageer ik enkel op escalaties van mijn leidinggevenden, mails met dringend of teams chats van anderen gewoon ignoren. Pas ik al jaren toe en nog nooit problemen mee gehad
 
Regel 1 in elke job: niemand is onmisbaar en iedereen heeft recht op verlof. Verlof kan al lang vastliggen, voor de implementatiedatum bekend was. Of de implementatiedatum is verschoven, je kan niet verwachten dat iemand zijn privéleven (en van partner/vrienden/... die ook betrokken zijn in de verlofplanning) maar afstemt op de grillen van de werkgever.

Als je zelf beslist wanneer uw project uitgerold wordt is dit toch niet van toepassing?
Ik vind eerder dat deze persoon de eigen grillen oplegt aan de collega’s door hen in de steek te laten.

Verlof kan idd al vastliggen, maar laat uw project dan later ingaan.
 
Ik dacht dat mijn mailbox erg was, maar ik krijg een undeliverable notification omdat de mailbox van de ontvanger vol is. :wtf:
 
Ik dacht dat mijn mailbox erg was, maar ik krijg een undeliverable notification omdat de mailbox van de ontvanger vol is. :wtf:
Zit je na enkele jaren wel aan hoor, standaard heb je via Office 50GB aan ruimte, ik heb er nu na een jaar of 8 in te hebben gemaild bericht van gekregen dat ie quasi vol zit en ruimte moet bijkopen oftewel archivering moet doen van oude mails.
 
Zit je na enkele jaren wel aan hoor, standaard heb je via Office 50GB aan ruimte, ik heb er nu na een jaar of 8 in te hebben gemaild bericht van gekregen dat ie quasi vol zit en ruimte moet bijkopen oftewel archivering moet doen van oude mails.
Is er dan een bepaalde reden dat je zo'n bonte verzameling aan e-mails wilt bijhouden?
 
Product owner en product manager die enkel bezig zijn met hoe het visuele plaatje van een nieuwe applicatie eruit ziet en niet of het effectief doet wat het belooft te doen. Ze willen nieuwe content aanbieden, maar uit mijn analyse blijkt dat de data niet goed genoeg is om daar zonder enige opkuis mee live te kunnen gaan. Ik ben dit al tot in den treurnisse van in november aan het escaleren, maar het lijkt bij hen maar niet door te dringen dat ze wel eens stevig onderuit zouden kunnen gaan als ze klanten hiertoe (betalend!) toegang geven, zelfs voor een MVP.

Ze willen begin april live gaan en nu vroeg de product manager (tevens mijn manager) mij of ik wat test cases kan bedenken waarbij de data wel accuraat is zodat ze die kan tonen aan klanten. Ik schaam me echt om op die manier te werken.
 
T was weer zo'n dag.

Oplader vergeten thuis van laptop m firma waarvoor ik woensdag werk. Zeker 20 minuten of langer staan schilderen bij de IT.
Erna miserie met de WiFi, wat uiteindelijk niet ging om 9u30 ("sorry, hebben meeting gedurende een uur, kunnen echt niks meer doen").

Uiteindelijk dan naar huis gegaan waar het ook weer niet ging doordat ik met 2 laptops zit en dus 2 VPN's.

Weer eens opsjeezen naar het werk, productieve VM.
 
Zit je na enkele jaren wel aan hoor, standaard heb je via Office 50GB aan ruimte, ik heb er nu na een jaar of 8 in te hebben gemaild bericht van gekregen dat ie quasi vol zit en ruimte moet bijkopen oftewel archivering moet doen van oude mails.

Troost je, wij hebben maar 2GB, zeker als er grotere projecten bezig zijn, betekent dat alles ouder dan 2 maanden archiveren.
 
Ik dacht dat mijn mailbox erg was, maar ik krijg een undeliverable notification omdat de mailbox van de ontvanger vol is. :wtf:
Dat is al even ergerlijk als merken dat je bijlagen te groot zijn omdat je ontvanger maar max. 10 MB mag ontvangen en dat je IT Policy je in duizend bochten doet wringen om het via een andere weg te bezorgen.
 
Ineens de vraag krijgen of ik tegen 17u een camera en tripod kan regelen en dan nog mekkeren dat ik dat hier niet heb liggen. Het is hier ne IT dienst eh, gene Mediamarkt.
 
Van de woorden "mail" en "dringend" in 1 zin moet ik altijd glimlachen. Die zaken komen consequent onderaan de to-do lijst hier.
"Mark as urgent": de douchebag flag.

Joke is on them, mijn email notificaties staan af het eerste half uur dat men mij een laptop provisioned en ik plan vaste tijdsloten in om mijn mailbox na te kijken.

Is er dan een bepaalde reden dat je zo'n bonte verzameling aan e-mails wilt bijhouden?
Sommige mensen zijn te gierig voor cloud storage :unsure:
 
Coach/chef die van de kust is en ik ben van Limburg (opleidings periode)
Hij vraagt als compromis af te spreken centraal, in het midden van Vlaanderen voor n opdracht.

Ik stel voor Leuven of misschien nog Brussel?
Antwoord: wat denk je van Gent?

Oké Limburg it is, pas u dan maar zelf aan.
Ik wil moeite doen hè, ook al moet het niet, maar het moet langs 2 kanten komen.
 
Coach/chef die van de kust is en ik ben van Limburg (opleidings periode)
Hij vraagt als compromis af te spreken centraal, in het midden van Vlaanderen voor n opdracht.

Ik stel voor Leuven of misschien nog Brussel?
Antwoord: wat denk je van Gent?

Oké Limburg it is, pas u dan maar zelf aan.
Ik wil moeite doen hè, ook al moet het niet, maar het moet langs 2 kanten komen.
Jouw ergernis is jouw ergernis, maar afhankelijk van waar in Limburg jij komt en van waar aan de kust hij komt kan jouw voorstel toch vrijwel even identiek zijn als het zijne?

Om extremen om te zoeken:
De Panne > Gent: 1u5min (is wel filevrij), De Panne > Leuven: nu 2u30min
Hamont-Achel > Leuven: 1u15min, Hamont-Achel > Gent: nu 2u26min
 
Coach/chef die van de kust is en ik ben van Limburg (opleidings periode)
Hij vraagt als compromis af te spreken centraal, in het midden van Vlaanderen voor n opdracht.

Ik stel voor Leuven of misschien nog Brussel?
Antwoord: wat denk je van Gent?

Oké Limburg it is, pas u dan maar zelf aan.
Ik wil moeite doen hè, ook al moet het niet, maar het moet langs 2 kanten komen.
Antwerpen of Brussel zijn de beste opties voor beide partijen.
 
Terug
Bovenaan