Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

De wind :( :(

Zo meteen middag pauze. De enige manier om toch wat menselijk contact te hebben is hier naar de buren op de koffie te gaan (naast mijn werk).

Maar door de wind is het haast onmogelijk je buiten te begeven. Echt erg vandaag hier.

Dan maar weer mijn hele middagpauze binnen blijven, en straks naar huis gaan zonder ook maar 1 woord effectief te hebben gesproken...

(Misschien bellen de microsoft scammers nog vanmiddag.... Dan kan ik hen weer eerst 3 minuten laten uitleggen, en hen dan keihard terug aanpakken dat ik wel weet dat het scammers zijn. Dan heb ik toch eens iets gezegd vandaag).

Toch wel erg, dat sociaal isolement vaak. Nog een geluk dat ik dit forum heb om toch ietwat "te communiceren".

Is da nog steeds op een werf in Lokeren dat je zit?
 
incident manager:

"Kan dat?"
"Hoe kan dat?"
"Wanneer is het in orde?"
"Hoe voorkom jij dat dit opnieuw gebeurt?"

Repeat, repeat, ...
 
incident manager:

"Kan dat?"
"Hoe kan dat?"
"Wanneer is het in orde?"
"Hoe voorkom jij dat dit opnieuw gebeurt?"

Repeat, repeat, ...


eiland-het-eiland.gif
 
Iemand die projectleider is van een belangrijk project en als er zware fouten opduiken na live gaan/implementeren, op verlof vertrekt en het team met de shit laat zitten dat het mag oplossen.

Regel 1 als projectverantwoordelijke: “als uw project in voege gaat, ben je aanwezig om bij te sturen en te fixen waar nodig en gaat ge niet op vakantie”.

Dat zou voor mij dikke C4 zijn als ik had te beslissen!
 
Totaal nog geen zicht op mijn tewerkstellingspercentage en vakken voor volgend jaar. Mijn manager kondigt al 5 weken een vergadering aan, maar er komt weinig van in huis.
 
Dan lijkt er toch een probleem in dat bedrijf als je bang bent sommige zaken te zeggen tegen je incident manager.
Maar ik begrijp het, sommige mensen zijn echt bullebakken.

Ik ben zelf scrum master van twee squads, dus zo'n incident manager heeft tegen mij jack shit te zeggen, maar het is altijd hetzelfde liedje. Dringend! Dringend! Dringend! Het moest al vier dagen geleden opgelost zijn en dan krijg je zo'n kettingmail binnen waar je een kwartier mee zoet bent om het alleen al te lezen.

Vandaag ook weer zo'n pareltje binnengekomen: "Kan je hier aub naar kijken" met een kettingmail van minstens vijftien reacties. Daar staat opnieuw dat het dringend! dringend! dringend! is, want de NPS score van de klanten gaat naar beneden! Ik vraag dan vriendelijk om een incident te maken en binnen vijf minuten krijg ik reactie dat de oorzaak al is gevonden en dat het in mei of juni geïmplementeerd zal worden.

Had ik niet gevraagd om een incident te maken, hadden we daar weer enorm veel tijd aan verloren om iets te onderzoeken wat niet van ons is. En als het zo dringend is, waarom wordt dit dan pas twee à drie maanden later opgelost. Soms heb ik echt genoeg van die rat race.
 
"seg unsure, die mens antwoordt niet op mijn mail, wat moet ik nu doen?"
"stuur een reminder?"
"ja maar wat als hij dan nog niet antwoordt?"
"ok, geen probleem, ik zal het wel opnemen en zijn baas mee in CC nemen zodat hij de poepers krijgt"

handjes vasthouden van mensen die 30 jaar ouder zijn en begeleiden hoe ze hun job moeten doen.. 🤷‍♂️
 
Van de woorden "mail" en "dringend" in 1 zin moet ik altijd glimlachen. Die zaken komen consequent onderaan de to-do lijst hier.
 
Van de woorden "mail" en "dringend" in 1 zin moet ik altijd glimlachen. Die zaken komen consequent onderaan de to-do lijst hier.
Wat is de logica daarachter, gewoon even tegendraads doen?

Ik zou denken dat je minstens zelf bepaalt of het echt dringend is of niet en het niet zomaar helemaal onderaan zet puur om een dikke middenvinger te geven aan wie dan ook :unsure:
 
Wat is de logica daarachter, gewoon even tegendraads doen?

Ik zou denken dat je minstens zelf bepaalt of het echt dringend is of niet en het niet zomaar helemaal onderaan zet puur om een dikke middenvinger te geven aan wie dan ook :unsure:
De logica is vast dat wanneer het echt dringend is, ze wel zullen bellen.
 
Wat is de logica daarachter, gewoon even tegendraads doen?

Ik zou denken dat je minstens zelf bepaalt of het echt dringend is of niet en het niet zomaar helemaal onderaan zet puur om een dikke middenvinger te geven aan wie dan ook :unsure:
De logica daarachter is, dat als het echt dringend is dat je direct contact op neemt (telefoon, teams call, langs lopen, whatever). Welke mens zit nu constant elke mail die binnenkomt direct te checken. De meesten hebben wel wat beters te doen dan naar outlook te staren.
 
De logica daarachter is, dat als het echt dringend is dat je direct contact op neemt (telefoon, teams call, langs lopen, whatever). Welke mens zit nu constant elke mail die binnenkomt direct te checken. De meesten hebben wel wat beters te doen dan naar outlook te staren.
Hangt er wat vanaf hoe dringend 'dringend' is zeker.

Als je vandaag die mail leest, al is het om 16u en dit morgen op uw planning zet kan het ook goed zijn eh.
Soms is dringend gewoon 'laat dit geen 7d liggen'.
Je laat hopelijk uw mails toch ook geen dagen aan een stuk onaangeroerd.

Want aan de keerzijde krijg je dan mensen die klagen dat men rechtstreeks contact DURFT op te nemen via pakweg Teams.
 
De logica is vast dat wanneer het echt dringend is, ze wel zullen bellen.

De logica daarachter is, dat als het echt dringend is dat je direct contact op neemt (telefoon, teams call, langs lopen, whatever). Welke mens zit nu constant elke mail die binnenkomt direct te checken. De meesten hebben wel wat beters te doen dan naar outlook te staren.
Dat ze moeten bellen als het echt dringend is, volledig akkoord... Maar om dan zelfs niet naar de inhoud van de mail te gaan kijken maar het stante pede onderaan de to do lijst te gaan knallen...

Ook een foute reactie in mijn ogen :-)
 
Je laat hopelijk uw mails toch ook geen dagen aan een stuk onaangeroerd.

Want aan de keerzijde krijg je dan mensen die klagen dat men rechtstreeks contact DURFT op te nemen via pakweg Teams.

Tuurlijk laat ik mijn mails geen dagen liggen. Maar mailverkeer is imo voor niet dringende zaken. Ik zal zelf nooit klagen als iemand mij belt via teams. Dat is voor mij hetzelfde als bellen op de gsm. Als ik kan neem ik op, als ik in een meeitng zit ofzo, dan ben ik bezig en bel ik erna wel terug.

Dat ze moeten bellen als het echt dringend is, volledig akkoord... Maar om dan zelfs niet naar de inhoud van de mail te gaan kijken maar het stante pede onderaan de to do lijst te gaan knallen...

Ook een foute reactie in mijn ogen :)

Het hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Ik vind mijn werk dringender dan dat van iemand anders, dus nogal logisch dat mijn eigen werk een hogere prio krijgt. Ik word afgerekend op mijn eigen deadlines, niet op "dringende" zaken van iemand anders. Expliciet tussen "" omdat meestal zaken gewoon niet business critical zijn en dus helemaal niet dringend.

Edit: En laten we eerlijk zijn, dit komt gewoon door het gedrag van veel "managers" die hun eigen werk het belangrijkste vinden en gewoon wat rondmailen, maar weinig toegevoegde waarde hebben.
 
Toch wel erg, dat sociaal isolement vaak. Nog een geluk dat ik dit forum heb om toch ietwat "te communiceren".
Da's 1 van de redenen waarom ik hier ook weg ben op mijn huidig werk. Ik zit vrij vaak helemaal alleen, en soms is dat een zegen, maar soms idd heel isolerend.
De collega waarmee ik hier zit kan ik ook niet zó veel tegen zeggen, want ze zit ten 1e in een bureauruimte naast mij (kunnen wel half roepen naar elkaar) maar vooral: ze doet een totaal andere job waardoor ik nooit met haar kan spitballen over problemen of hoofdbrekers in mijn werk.

"Seg shellshock, kunt gij even helpen om de mailbox van dienst X mee op te kuisten aub?"
"Ja geen probleem, het is wat kalm wat mijn takenpakket betreft, dus geen probleem"

*Opent mailbox*
Meer dan 130 mails in die mailbox, sommige van meer dan een half jaar oud. Bijna allemaal toegewezen aan één persoon. Aan bijna elke mail hangt zo'n rood vlaggetje om die mail op te volgen. Vele dingen zijn maanden oud. Er zijn meer rode vlaggen en meer rode tekst dan op een gemiddelde 1 mei viering in Wallonië.

Aantal mails kunnen gewoon geklasseerd worden. Andere is dan weer die collega mee bezig, maar er valt geen spoor van te vinden.

Fok dit ze.
Ik heb mijn mailbox als volgt opgekuist: alles van dit jaar behandeld, of OK gezet wat ik ondertussen al gedaan had. Al de rest: gelezen zetten en foert. Meestal zijn dat toch dingen die ondertussen via een reminder al gebeurd zijn of die niet meer relevant zijn.
 
Da's 1 van de redenen waarom ik hier ook weg ben op mijn huidig werk. Ik zit vrij vaak helemaal alleen, en soms is dat een zegen, maar soms idd heel isolerend.
De collega waarmee ik hier zit kan ik ook niet zó veel tegen zeggen, want ze zit ten 1e in een bureauruimte naast mij (kunnen wel half roepen naar elkaar) maar vooral: ze doet een totaal andere job waardoor ik nooit met haar kan spitballen over problemen of hoofdbrekers in mijn werk.
Ja idealiter zit je 50/50 alleen, en niet alleen natuurlijk...

Maar goed, dé ideale job, bestaat die wel, vraag ik me dan ook af?
Ik kom van een toxisch fabrieks wereldje, waar iedereen elkaar in het zak zette, om toch maar goed met de "group leader" overeen te komen, om zo de beste en leukste jobkes te krijgen, het meeste van hem gedaan te krijgen, gewoon op een goed blaadje te kunnen komen....

Om eerlijk te zijn, vond ik dat eigenlijk nog veel erger.
 
Terug
Bovenaan