Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

werknemer van ons heeft sinds vorig jaar loonbeslag.

Zopas nieuwe brief binnen gekomen, nieuw loonbeslag!
(belastingsbrief 2022, onderhoudsgeld, auto taksen... gooit hij allemaal in de vuilnisbak blijkbaar :crazy:. )

Als ik hem daarmee confronteer, en zeg dat wij als werkgever verplicht verdere inhoudingen moeten doen,
zegt hij doodleuk "smijt me dan maar buiten, want ik ga nie gaan werken voor de staat" :wtf:
 
werknemer van ons heeft sinds vorig jaar loonbeslag.

Zopas nieuwe brief binnen gekomen, nieuw loonbeslag!
(belastingsbrief 2022, onderhoudsgeld, auto taksen... gooit hij allemaal in de vuilnisbak blijkbaar :crazy:. )

Als ik hem daarmee confronteer, en zeg dat wij als werkgever verplicht verdere inhoudingen moeten doen,
zegt hij doodleuk "smijt me dan maar buiten, want ik ga nie gaan werken voor de staat" :wtf:
Goh ... 'k denk niet dat een WG daar veel keuze in heeft. Als 't staat af komt met de eis om loon in te houden ... dan zal de WG dat ook doen.
Als hij dan zelf ontslag wil nemen is dat zijn keuze natuurlijk, maar 't zal niet beter zijn bij een andere WG (tenzij in 't zwart uiteraard).
 
't is natuurlijk ook idioot van hem he. de dop komt van de staat.
soit, FOD Fin zal wel aan zijn geld geraken, either way.
 
Goh ... 'k denk niet dat een WG daar veel keuze in heeft. Als 't staat af komt met de eis om loon in te houden ... dan zal de WG dat ook doen.
Als hij dan zelf ontslag wil nemen is dat zijn keuze natuurlijk, maar 't zal niet beter zijn bij een andere WG (tenzij in 't zwart uiteraard).
De staat werkt wel super traag. 9 maand duurde het eer ze door hadden dat hij bij ons werkt... Dus als hij om de 9 maand van job verandert, glipt hij telkens door de mazen van het net.
 
Kelder op de werf weer -deels- onder water gelopen. Dus ook de liftput. :cautious:
Liften met een niveau lager dan 0 is toch echt altijd miserie hé
 
Ontwikkelaars die niet online zijn voor 9u45 en om 15u al niet meer bereikbaar zijn. En als ze dan beschikbaar zijn dan krijg je volgende boodschap: “Je suis trop chargé”.
Sinds 14u30 kan ik ook geen enkele collega meer bereiken. Iedereen blijkbaar al in weekend.
 
De staat werkt wel super traag. 9 maand duurde het eer ze door hadden dat hij bij ons werkt... Dus als hij om de 9 maand van job verandert, glipt hij telkens door de mazen van het net.
als de staat zou mogen doen, weten ze altijd van iedereen wanneer ze waar zijn. maar ja, dan heb je big brother toestanden. en dan klaagt iedereen óók over "waar moeit de staat zich mee". (en in dat geval wel terecht)
 
Ontwikkelaars die niet online zijn voor 9u45 en om 15u al niet meer bereikbaar zijn. En als ze dan beschikbaar zijn dan krijg je volgende boodschap: “Je suis trop chargé”.
Sinds 14u30 kan ik ook geen enkele collega meer bereiken. Iedereen blijkbaar al in weekend.

Hier omgekeerd. Een incident manager die in Teams om 21h een groepschat aanmaakt met de vraag om een (eigenlijk niet eens zo dringend) incident asap op te lossen. Ik snap dat je zoiets doet wanneer je on call bent, maar toch niet voor werknemers die toevallig expert zijn in een bepaald domein. Maar nu iedereen gedeeltelijk mag thuiswerken, moeten we maar wat flexibeler zijn. Like WTF.

Ik vond dat recht om te deconnecteren een beetje lachwekkend toen ik het voor de eerste keer hoorde toen men dat invoerde in Frankrijk, maar ik begin dat steeds meer en meer te begrijpen.
 
Hier omgekeerd. Een incident manager die in Teams om 21h een groepschat aanmaakt met de vraag om een (eigenlijk niet eens zo dringend) incident asap op te lossen. Ik snap dat je zoiets doet wanneer je on call bent, maar toch niet voor werknemers die toevallig expert zijn in een bepaald domein. Maar nu iedereen gedeeltelijk mag thuiswerken, moeten we maar wat flexibeler zijn. Like WTF.

Ik vond dat recht om te deconnecteren een beetje lachwekkend toen ik het voor de eerste keer hoorde toen men dat invoerde in Frankrijk, maar ik begin dat steeds meer en meer te begrijpen.
Asap kan ook volgende donderdag om 11.23 zijn he. Asap betekent niet nu 🙂
 
De wind :( :(

Zo meteen middag pauze. De enige manier om toch wat menselijk contact te hebben is hier naar de buren op de koffie te gaan (naast mijn werk).

Maar door de wind is het haast onmogelijk je buiten te begeven. Echt erg vandaag hier.

Dan maar weer mijn hele middagpauze binnen blijven, en straks naar huis gaan zonder ook maar 1 woord effectief te hebben gesproken...

(Misschien bellen de microsoft scammers nog vanmiddag.... Dan kan ik hen weer eerst 3 minuten laten uitleggen, en hen dan keihard terug aanpakken dat ik wel weet dat het scammers zijn. Dan heb ik toch eens iets gezegd vandaag).

Toch wel erg, dat sociaal isolement vaak. Nog een geluk dat ik dit forum heb om toch ietwat "te communiceren".
 
Jeetje wat ben ik die IT-shit soms toch beu.

Je past ergens een versienr. aan van een gebruikte component.
En je mag al uren zitten refactoren.

Continue zitten upgraden is eigenlijk al een fulltime job geworden.


Elders zit men weer servermigraties te doen, de helft niet meer werkende.
Helaas een realiteit in veel bedrijven op het gebied van software... Dreef mij tot enkele jaren geleden ook "on the brink of insanity" en ik fantaseerde er ook over om te stoppen met IT. :) (Ik was al een business plan aan het uitschrijven om een frituur te starten. :LOL:)

De laatste jaren ben ik DDD en hexagonal architecture aan het toepassen (gezonde balans tussen puristische en pragmatische aanpak) en dat heeft een enorme impact gehad op de onderhoudbaarheid van toepassingen. Hiermee wordt alles minder afhankelijk van frameworkjes (en dus techniciteit). Er is een leercurve en wat overhead, maar zou niet meer terug willen als softwareontwikkelaar.
 
Laatst bewerkt:
"Seg shellshock, kunt gij even helpen om de mailbox van dienst X mee op te kuisten aub?"
"Ja geen probleem, het is wat kalm wat mijn takenpakket betreft, dus geen probleem"

*Opent mailbox*
Meer dan 130 mails in die mailbox, sommige van meer dan een half jaar oud. Bijna allemaal toegewezen aan één persoon. Aan bijna elke mail hangt zo'n rood vlaggetje om die mail op te volgen. Vele dingen zijn maanden oud. Er zijn meer rode vlaggen en meer rode tekst dan op een gemiddelde 1 mei viering in Wallonië.

Aantal mails kunnen gewoon geklasseerd worden. Andere is dan weer die collega mee bezig, maar er valt geen spoor van te vinden.

Fok dit ze.
 
*Opent mailbox*
Meer dan 130 mails in die mailbox, sommige van meer dan een half jaar oud. Bijna allemaal toegewezen aan één persoon. Aan bijna elke mail hangt zo'n rood vlaggetje om die mail op te volgen. Vele dingen zijn maanden oud. Er zijn meer rode vlaggen en meer rode tekst dan op een gemiddelde 1 mei viering in Wallonië.
dit lijkt mij een duidelijke red flag te zijn.
 
Terug
Bovenaan