Ik krijg het afgelopen jaar regelmatig mails van één of ander recruitment bureau dat hun diensten probeert aan te smeren. Niet via Linkedin maar op mijn professionele e-mail die nergens gepubliceerd staat.
Ik negeer die al meer dan een jaar en die blijven om de zoveel maand een mail sturen, al is het me ook teveel moeite om alle mails van dat bedrijf automatisch in spam te gooien. Chance dat ik te vriendelijk ben om die eens op te bellen en mijn gedacht te zeggen over zo'n onprofessionele spam-tactieken
Ook klassiek: veel recruiters op Linkedin die me contacteren, een gesprek inplannen omdat ze denken een interessante vacature te hebben in de sector - en dan die call afblazen en niets meer van zich laten horen.
Of de vraag krijgen van verschillende mensen in hetzelfde recruitment bedrijf met de vraag om eens door mijn CV te lopen. Ik zeg altijd dat ze beter eens communiceren met hun collega's of hun baas - en dat ik nog altijd geen enkele relevante vacature van hen gekregen heb...