Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Da's tegenwoordig ook best practice om paswoorden alleen te wijzigen wanneer het nodig is, bv wanneer is sprake is van een mogelijke breach. Onder andere het NIST raadt dit aan.

Wel op mijn werk moet het elke 3 maanden (en je kan niet meer inloggen zonder het aan te passen als je het niet doet).

Misschien moet ik dat even doorsturen naar het IT management :D
 
Als je op een universiteit werkt krijg je geregeld mails van Iraniërs, Indiërs, en Chinezen die een doctoraat willen komen doen. Maar meestal heb je op dat moment geen budget, of dat CV is duidelijk nogal opgepompt (vaak krijg ik het gevoel dat ik toch nogal een amateur moet zijn). Het is ook duidelijk dat ze gewoon en masse die mails uitsturen met de hoop dat iemand terugstuurt, dus erop antwoorden is iets dat ik al eens vergeet.

Dan was er die kerel die me na de eerste mail met zijn CV 8 (!) reminders stuurde om te zeggen dat hij begreep dat ik het druk had, maar of ik toch eens naar zijn CV wou kijken.

Ik krijg het afgelopen jaar regelmatig mails van één of ander recruitment bureau dat hun diensten probeert aan te smeren. Niet via Linkedin maar op mijn professionele e-mail die nergens gepubliceerd staat.
Ik negeer die al meer dan een jaar en die blijven om de zoveel maand een mail sturen, al is het me ook teveel moeite om alle mails van dat bedrijf automatisch in spam te gooien. Chance dat ik te vriendelijk ben om die eens op te bellen en mijn gedacht te zeggen over zo'n onprofessionele spam-tactieken :devilish:

Ook klassiek: veel recruiters op Linkedin die me contacteren, een gesprek inplannen omdat ze denken een interessante vacature te hebben in de sector - en dan die call afblazen en niets meer van zich laten horen.
Of de vraag krijgen van verschillende mensen in hetzelfde recruitment bedrijf met de vraag om eens door mijn CV te lopen. Ik zeg altijd dat ze beter eens communiceren met hun collega's of hun baas - en dat ik nog altijd geen enkele relevante vacature van hen gekregen heb... 😋
 
Ik krijg het afgelopen jaar regelmatig mails van één of ander recruitment bureau dat hun diensten probeert aan te smeren. Niet via Linkedin maar op mijn professionele e-mail die nergens gepubliceerd staat.
Ik negeer die al meer dan een jaar en die blijven om de zoveel maand een mail sturen, al is het me ook teveel moeite om alle mails van dat bedrijf automatisch in spam te gooien. Chance dat ik te vriendelijk ben om die eens op te bellen en mijn gedacht te zeggen over zo'n onprofessionele spam-tactieken :devilish:

Ook klassiek: veel recruiters op Linkedin die me contacteren, een gesprek inplannen omdat ze denken een interessante vacature te hebben in de sector - en dan die call afblazen en niets meer van zich laten horen.
Of de vraag krijgen van verschillende mensen in hetzelfde recruitment bedrijf met de vraag om eens door mijn CV te lopen. Ik zeg altijd dat ze beter eens communiceren met hun collega's of hun baas - en dat ik nog altijd geen enkele relevante vacature van hen gekregen heb... 😋
ik krijg er ook regelmatig via linkedin ... terwijl ik al 6 jaar geleden mijn telefoonnummer verwijderd heb van mijn linkedin ... brol tool qua data privacy dus!

Al een paar keer gevraagd hoe ze aan mijn nummer zijn geraakt, telkens via linkedin.. proper
 
ik krijg er ook regelmatig via linkedin ... terwijl ik al 6 jaar geleden mijn telefoonnummer verwijderd heb van mijn linkedin ... brol tool qua data privacy dus!

Al een paar keer gevraagd hoe ze aan mijn nummer zijn geraakt, telkens via linkedin.. proper
Mijn nummer heeft nog nooit op LinkedIn gestaan. Maar eens uw nr in hun databank zit maakt het niet meer uit dat je het weg doet op [InsertPlatformNameHere].

So yeah ... 't zal wss wel niet meer raadpleegbaar zijn op LinkedIn nu je 't weg gehaald hebt, maar ze hebben wss ooit uw nr via LinkedIn bemachtigd & dat zal voor eeuwig & altijd wel in hun DB blijven zitten.

Ik merk dat ook bij mij, er zijn volgens mij 2 recruiting buro's die mijn nr hebben, want als ik ze aan telefoon krijg zijn het altijd die zelfde 2.
Op LinkedIn komt het van overal.
 
Enigste dat je er aan kunt doen is onbekende nummers niet oppakken. Bij mij is dat simpel, ken ik je niet mag je eerst een voice mail inspreken. Te tam voor? Dan bel ik niet terug.
 
Enigste dat je er aan kunt doen is onbekende nummers niet oppakken. Bij mij is dat simpel, ken ik je niet mag je eerst een voice mail inspreken. Te tam voor? Dan bel ik niet terug.
Bij mij zijn 't vooral de buitenlandse nummers dat ik negeer (e.g. Nigel Frank).
Alsook de 'hidden' nummers, daar doe ik niet aan mee. Als ik niet mag weten wie belt, dan neem ik niet op.

En dan zijn er nog die calls die m'n telefoon aangeeft als 'possible spam' ... die laat ik ook gewoon gaan.

Dus indien het een klassiek BE nummer is, die niet aangegeven wordt als 'possible spam', dan neem ik meestal wel op.
 
Waarom heeft Microsoft een persoonlijke teams versie gelanceerd, verschillend van de werkversie... Wie gebruikt dat zelfs.
Nu moet ik starters al gaan begeleiden om aan te melden op Teams :woohoo:
 
Enigste dat je er aan kunt doen is onbekende nummers niet oppakken. Bij mij is dat simpel, ken ik je niet mag je eerst een voice mail inspreken. Te tam voor? Dan bel ik niet terug.
same here, en vroeger was het idd simpel want was het altijd +44 of zo en dan wist je het al, maar tegenwoordig bellen die sloebers via één of ander call center en zie je een Belgisch mobiel nummer.
 
"Dinsdag moet je naar kantoor komen, dan is de ICT verantwoordelijke hier voor je gsm (werkomgeving) in te stellen"

Vanmorgen echt vroeg daar, gsm op den bureau om op te laden, simkaartje mooi ernaast, sleuteltje erbij om de sim erin te steken.
IT dude komt stuk later aan, komt tegenover mij zitten "Just die gsm, ik vergeet u nie ze man!"

12u, ik zeg euhm ja men gsm?
"Sebiet, sebiet, ff bezig nu"

15u50 gsm int doosje gestoken en in de locker opgeruimd. Ik sta recht om te vertrekken
"Hoe waar gaat gij heen? En uw gsm dan? Had gij die donderdag niet nodig?"

Ja ik heb die donderdag nodig en ik zal wel zeggen dat gij andere prioriteiten had gedurende de hele dag die ik speciaal naar Brussel moest komen voor u. En nu ga ik naar huis, de trein wacht niet.

Organisatie: 0,0

"Ik heb geen toegangsrechten"
Verwijder de cookies, sluit alles en open es opnieuw

Been there done that, werkt nog steeds niet
*Zucht*
Jaja das uw job hè vriend
 
"Dinsdag moet je naar kantoor komen, dan is de ICT verantwoordelijke hier voor je gsm (werkomgeving) in te stellen"

Vanmorgen echt vroeg daar, gsm op den bureau om op te laden, simkaartje mooi ernaast, sleuteltje erbij om de sim erin te steken.
IT dude komt stuk later aan, komt tegenover mij zitten "Just die gsm, ik vergeet u nie ze man!"

12u, ik zeg euhm ja men gsm?
"Sebiet, sebiet, ff bezig nu"

15u50 gsm int doosje gestoken en in de locker opgeruimd. Ik sta recht om te vertrekken
"Hoe waar gaat gij heen? En uw gsm dan? Had gij die donderdag niet nodig?"

Ja ik heb die donderdag nodig en ik zal wel zeggen dat gij andere prioriteiten had gedurende de hele dag die ik speciaal naar Brussel moest komen voor u. En nu ga ik naar huis, de trein wacht niet.

Organisatie: 0,0

"Ik heb geen toegangsrechten"
Verwijder de cookies, sluit alles en open es opnieuw

Been there done that, werkt nog steeds niet
*Zucht*
Jaja das uw job hè vriend
En er is geen mogelijkheid om na 12u even aan te geven dat je om 16u weg moet? Zou niet zo'n lange post opgeleverd hebben natuurlijk.
 
"Dinsdag moet je naar kantoor komen, dan is de ICT verantwoordelijke hier voor je gsm (werkomgeving) in te stellen"

Vanmorgen echt vroeg daar, gsm op den bureau om op te laden, simkaartje mooi ernaast, sleuteltje erbij om de sim erin te steken.
IT dude komt stuk later aan, komt tegenover mij zitten "Just die gsm, ik vergeet u nie ze man!"

12u, ik zeg euhm ja men gsm?
"Sebiet, sebiet, ff bezig nu"

15u50 gsm int doosje gestoken en in de locker opgeruimd. Ik sta recht om te vertrekken
"Hoe waar gaat gij heen? En uw gsm dan? Had gij die donderdag niet nodig?"

Ja ik heb die donderdag nodig en ik zal wel zeggen dat gij andere prioriteiten had gedurende de hele dag die ik speciaal naar Brussel moest komen voor u. En nu ga ik naar huis, de trein wacht niet.

Organisatie: 0,0

"Ik heb geen toegangsrechten"
Verwijder de cookies, sluit alles en open es opnieuw

Been there done that, werkt nog steeds niet
*Zucht*
Jaja das uw job hè vriend

Troost u. Intussen 7m in dienst, ik heb nog altijd geen (fysieke) toegang tot alles waar ik moet binnen kunnen. Sleutels die nog moeten bijgemaakt of gevonden worden, badge die niet geactiveerd is op sommige locaties,....
Sinds 1/2 ook (hogere) functie normaal gezien ook Inc eigen toegang tot de werkbonnen, planningssoftware, ordersysteem,.... maar daar beweegt nog niks rond, nuja, niet erg want er is ook geen toestel/gsm beschikbaar voor mij.
Intussen kan/mag/moet ik dus gewoon als handlanger/assistent blijven werken, mij niet gelaten.
 
Ook hier: recht op GSM met abonnement, maar altijd te drukdrukdruk om mijn abonnement eindelijk op te starten (ik betaal er al wel VAA op)... Dus ik schrijf gewoon een onkostennota per week wat ik aan data verbruik, aan de geldende tarieven van wat 1MB aan data kost buiten de bundel (12ct/MB), met als verklaring: "IT verzaakt aan het gsm-abonnement".
 
En er is geen mogelijkheid om na 12u even aan te geven dat je om 16u weg moet? Zou niet zo'n lange post opgeleverd hebben natuurlijk.
Vorige week woensdag en donderdag al aangegeven dat ik wel vroeg begin, maar ook op tijd vertrek (16u) want ben wel even onderweg naar Limburg.

Ik ben geen papegaai hè.
Maar ze beginnen dan precies liever met mensen uit Leuven bv. die om de 10 minuten een trein hebben.

Of start er ene, laat dat ding draaien terwijl ge een 2e start ipv te wachten tussen elke handeling
 
Vorige week woensdag en donderdag al aangegeven dat ik wel vroeg begin, maar ook op tijd vertrek (16u) want ben wel even onderweg naar Limburg.

Ik ben geen papegaai hè.
Maar ze beginnen dan precies liever met mensen uit Leuven bv. die om de 10 minuten een trein hebben.

Of start er ene, laat dat ding draaien terwijl ge een 2e start ipv te wachten tussen elke handeling
Beter een papegaai met een werkende gsm denk ik dan.
 
Feit. Mja dan is het opzoekwerk voor de collega met de werkende gsm.

We zijn 1,5maand na mijn indiensttreding.
Gelukkig nog niet zo erg als @Gromker
Niet dat ik de situatie kan inschatten maar op basis van uw post vind ik uw houding ook maar vreemd voor nog maar net in dienst te zijn. Ik zou er in ieder geval niet blij mee zijn als men op mijn afdeling zo te werk zou gaan.
 
Niet dat ik de situatie kan inschatten maar op basis van uw post vind ik uw houding ook maar vreemd voor nog maar net in dienst te zijn. Ik zou er in ieder geval niet blij mee zijn als men op mijn afdeling zo te werk zou gaan.
Intern overgekomen dus al +-8j dienst.
Pas de cursus assertiviteit opnieuw gevolgd, misschien daarmee 😊
 
In November zouden ze mijn lease wagen bestellen. Fast forward na een update te vragen de volgende email terug gekregen:

Ja, de auto is gencanceld we gaan voor gelijkaardige stockwagens kijken zo moet je niet zo lang wachten.

Ondertussen 10x gemaild omdat ik wist dat VW stopte met hybrides produceren. Maar nee ik moest mij niet druk maken.

Ben benieuwd hoe lang dit weer gaat duren.
 
Terug
Bovenaan