Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Dat die niet in België werken en hun jobaanbiedingen dus totaal nutteloos zijn voor mij.

Mohammed Q***** 8:17 AM
Desk site support engineer Site Address: Lyon France Start date: Ideally ASAP Duration of deployment : No end date, 1 month notice period With the following requirements/skills: • 2 - 3 years’ experience in Deskside support • Basic network skills • W10 • Office 365 • Active directory • Languages : French and English

Dat is letterlijk hoe die mij contacteren. Geen hallo ofzo.
Bij mij zijn het wel meestal madammekes.


LinkedIn: de reverse tinder. Waar schoon madammekes in de DMs van mannen glippen om dan staalhard genegeerd te wordenn.
 
En nog steeds weinig tot geen kans op seks als outcome voor diezelfde mannen.
Alles online is veel blabla weinig boem boem.

Nu, an sich, seks is wel ondergeschikt tegenover elke maand een nen hoop flappen in den flappentap.
 
Laatst bewerkt:
Dat die niet in België werken en hun jobaanbiedingen dus totaal nutteloos zijn voor mij.

Mohammed Q***** 8:17 AM
Desk site support engineer Site Address: Lyon France Start date: Ideally ASAP Duration of deployment : No end date, 1 month notice period With the following requirements/skills: • 2 - 3 years’ experience in Deskside support • Basic network skills • W10 • Office 365 • Active directory • Languages : French and English

Dat is letterlijk hoe die mij contacteren. Geen hallo ofzo.
Ik krijg ook vrij regelmatig connection requests van allerhande 'unknowns' met obvious titels die 'recruitment' uitschreeuwen. Zij het M/V, maakt niet uit, die worden gewoon genegeerd.
Idem die 'messages' op LinkedIn, die ik zelfs niet lees.

Af & toe krijg ik eens telefoon van zij die op d'een of d'ander manier achter m'n telefoonnummer geraakt zijn. Maar zolang ik niet naar nieuw werk op zoek ben ... probeer ik die calls ook zo snel mogelijk af te wimpelen.
 
Haha, ik werk in zo een bedrijf. Hier is een hele 'DE&I' afdeling.

Die zitten op zo een berg geld volgens mij dat het geen naam heeft.


Edit: en mijn ergernis: mijn 'baas' die echt 0,0 kaas heeft gegeten van basiszaken zoals excel, Outlook, teams.

Accepteert geen meetings, weet volgens mij niet hoe hij in zijn eigen of iemand anders zijn agenda moet kijken, vergeet altijd als er een meeting is...

Ik snap niet dat er zo iemand in zo een positie zit.
Ik heb toch vaak het gevoel dat ze de grootste idioot pakken en die promoveren zodat die zo weinig mogelijk schade kan aanrichten op het echte werk.
 
Komaan jongens, ne goeien dickpick moet toch kunnen 't is vrijdag namiddag. Den boog moet niet altijd gespannen staan.

Meteen HR in cc, kunnen ze mee genieten van het zicht gezien dat toch een departement is vol vrouwen en homo's. Kwestie van een beetje efficient te zijn hé. Maandag mogen komen uitleggen bij HR? Don't mind if I do :coolbrows:


Ik heb à propos tegenwoordig ook zonne reclam op mijn lockscreen, maar af en toe staat daar nog eens iets nuttigs in van waar we moeten zijn voor company shares of voordelen te claimen allez. Als ge der iets voor terug krijgt dan heb ik daar heus geen probleem mee.
Als je echt een diversity & inclusion afdeling hebt moet het een donkere piemel zijn èn je moet hem naar iedereen sturen
 
Ik heb toch vaak het gevoel dat ze de grootste idioot pakken en die promoveren zodat die zo weinig mogelijk schade kan aanrichten op het echte werk.
Alsof het niet kunnen werken met Outlook, wil zeggen dat je een idioot bent of een slechte manager?

Persoonlijk heb ik liever iemand met wat people-skills als baas, dan een computernerd die niet weet hoe hij met mensen moet omgaan.
 
Die idioten zie ze ooit baas hebben gemaakt, zaten ooit allemaal op dezelfde stoel van diegenen die hem of haar nu belachelijk maken.

Men verwacht eigenlijk het onmogelijke van een baas: én het moet een expert zijn op elk vlak, én het moet iemand zijn die alles beter weet dan zijn team én het met moet een peoplemanager zijn én steeds bereikbaar,…
Mag ook niet teveel controleren, maar als het fout loopt wel verantwoordelijk zijn?
 
Een expert? Een beetje basis werken met Outlook/agenda's mag toch wel een vereiste zijn als je een man van 7-8k bruto bent. Wat je hier soms leest.
 
Outlook/agenda's/Teams zijn geen rocket science en moeten tot op zekere hoogte gekend zijn door personeel dat er mee moet werken.
Daar vallen managers/directeurs absoluut onder.

Ik ben ook voorstander van een baas met wat people skills, maar ik verwacht wel dat die met de gebruikelijke tools overweg kan. Geen Outlook/Teams expert(e), maar wel voldoende basiskennis en daarnaast intelligentie om zelfstandig even de moeilijkere zaken op te zoeken en snel te beheersen (zelfstudie via youtube/intranet of vragen aan een collega).

We moeten de lat niet te laag leggen, hé.
 
Goh ... ik heb vele klanten gehad in de overheid sector & 't was zeker niet eenmalig dat je iets gelijkaardig tegen kwam.
Zo van die managers/middle managers of zelfs diensthoofden die met moeite een PC opgestart kregen.

Hun kwaliteiten zullen dan wel elders liggen, but still.
 
Ik vind het nu ook wel straf "computernerd" te koppelen aan met Outlook kunnen werken of dan het vals dilemma alsof je dan geen people skills zou hebben. Zou een normaal functionerend persoon in een managerfunctie nu niet gewoon basisfuncties van Outlook moeten onder de knie kunnen krijgen? Allez gedeelde kalenders bekijken en meeting invitations sturen is toch niet echt geavanceerd?
 
Goh ... ik heb vele klanten gehad in de overheid sector & 't was zeker niet eenmalig dat je iets gelijkaardig tegen kwam.
Zo van die managers/middle managers of zelfs diensthoofden die met moeite een PC opgestart kregen.

Hun kwaliteiten zullen dan wel elders liggen, but still.
Onaanvaardbaar in mijn ogen. Ik lach soms ook eens met mijn ouders hun PC skills. Maar die zijn wel in staat om met Outlook/Word/Excel/Teams/... te werken. Niet geavanceerd, maar wel voldoende basiskennis.
 
Nee dit gaat hem niet worden. maar natuurlijk mag je dit de dag van vandaag ook niet zeggen, of het is discriminatie.
Dan zeg ik gewoon "sorry net te laat, we zijn voltallig".
tuurlijk mag je dat zeggen, alleen niet omwille van elke reden die je aangeeft.
 
Windows Updates.

Ik haat het.

Paswoord regelmatig veranderen.

Ik haat het.
Paswoord aanpassen is echt dom, ik ben eerlijk gezegd gestopt met unieke paswoorden bedenken en brei nu elke keer gewoon wat vast aan m'n bestaand paswoord. Het moet gewoon veel te vaak & ik snap sowieso het nut niet als er geen breuk heeft plaatsgevonden in de beveiliging.
 
Alsof het niet kunnen werken met Outlook, wil zeggen dat je een idioot bent of een slechte manager?

Persoonlijk heb ik liever iemand met wat people-skills als baas, dan een computernerd die niet weet hoe hij met mensen moet omgaan.
Neen ik bedoel algemener een idioot. Iemand die zijn job niet goed kan. Ipv die dan bij te sturen of in het slechtste geval buiten te gooien, wordt die weggepromoveerd zodat die geen schade meer kan aanrichten.

Ik heb uiteraard ook liever een manager met people skills, want dat is een echte zegen.

Je moet ook geen nerd zijn om met Outlook te kunnen werken, toch? Basisskills in MS Office zijn volgens mij toch wel een absolute minimum op de werkvloer voor vele jobs.
 
Paswoord aanpassen is echt dom, ik ben eerlijk gezegd gestopt met unieke paswoorden bedenken en brei nu elke keer gewoon wat vast aan m'n bestaand paswoord. Het moet gewoon veel te vaak & ik snap sowieso het nut niet als er geen breuk heeft plaatsgevonden in de beveiliging.
Da's tegenwoordig ook best practice om paswoorden alleen te wijzigen wanneer het nodig is, bv wanneer is sprake is van een mogelijke breach. Onder andere het NIST raadt dit aan.
 
Terug
Bovenaan