Klinkt als een pmSinds enkele weken is er bij ons een jongere dame begonnen als consultant, ze is pm. Sindsdien de hele dag door minstens tien mails met telkens een massa volk in CC, de hele tijd vergaderverzoeken, ...
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Klinkt als een pmSinds enkele weken is er bij ons een jongere dame begonnen als consultant, ze is pm. Sindsdien de hele dag door minstens tien mails met telkens een massa volk in CC, de hele tijd vergaderverzoeken, ...

Wat heb je op papier?Ik ben sprakeloos.
Voor mijn indiensttreding gevraagd hoe het zat ivm overgedragen vakantiedagen uit 2022, bevestiging gekregen dat alle tellers worden overgenomen worden overgenomen op basis van de dienststaat
Nu krijg ik te horen dat er een interne regel is dat het er maar 10 mogen zijn. Ik zou dus 14 dagen gewoon kwijt zijn
@JPV wat kan ik hiermee?![]()
Ik heb je een pb gestuurdWat heb je op papier?

Lol, ik las de eerste zin eerst echt als 'seksmeeting'. Ik dacht wtf?! Maar het herstelde zich al snel.Jaarlijks hebben we intern enkele salesmeetings gekoppeld aan een lunch/diner.
Bon, de verkoop steekt wat tegen sinds midden vorig jaar. Zelf ben ik al zeker +5 jaar naar deze meetings geweest.
Deze week is het terug zo'n meeting. Intern moest de secretaresse het aantal gasten doorgeven voor het diner achteraf. Mijn naam wordt ook opgeven. De Directeur "Ahnee Gumball is deze keer niet meer welkom. En verkoper X ook niet". Dus ook gewoon niet op de meeting zelf..dafuq?
0,0 uitleg. Zelfs mn eigen Manager "Euhm wtf krijgen we nu? Gij presenteert altijd een deel mee, was tof om zo'n tandem te vormen. Nu is het precies of ge ongewenst zijt. Zonder enige uitleg".
Voel nu precies niet de motivatie om nog eens over te werken als ik op deze manier behandeld word. Geef dan tenminste een reden waarom het zo is. Met een "we moeten her en der besparen, daarmee" had ik perfect gevonden..hoewel 1-2 menu's nu wel ni het verschil gaan gemaakt hebben eh
Ook ooit iets gelijkaardigs meegemaakt.Gecontacteerd door een externe firma voor een mogelijke job.
Van in het begin aangegeven dat ik absoluut niet wil inleveren op brutoloon.
De nieuwe job kwam weliswaar met een bedrijfswagen, maar ook met jaarlijks 12 dagen minder verlof.
Beperkte verlof als belangrijke nadeel aangegeven, bedrijfswagen is maar een beperkt voordeel aangezien mijn vrouw er een heeft.
'Jaja, geen probleem hoor, dat moet haalbaar zijn'.
Heel het sollicitatieproces doorlopen, 2x de verplaatsing tot daar gemaakt, online assessment uitgevoerd.
Uitkomst, ze willen een voorstel doen.
Na 2 weken stilte komen ze af met een voorstel waarvan het brutoloon op maandbasis € 1100 lager ligt dan mijn huidige loon.
Echt, wat een waste of time was me dat..
Pb allemaal goed en wel, maar de afloop moeten wij hier wel weten hé!Ik heb je een pb gestuurd![]()

Op dit moment: gedegouteerd.Pb allemaal goed en wel, maar de afloop moeten wij hier wel weten hé!![]()
Zit jij niet bij de politie? Of heb ik dat verkeerd voor?Op dit moment: gedegouteerd.
Zoals ik zei: Voor indienstreding al gemaild hoe het zit met vakantiedagen uit 2022 die ik mee wou overnemen.
Antwoord gekregen dat alle tellers worden overgenomen (nergens sprake van een maximum of beperking) behalve de compensatiedagen en overuren, die dagen heb ik dus opgenomen bij mijn vorige werkgever. De rest mee overgenomen.
Vrijdag zelf gemaild hoe het eigenlijk zat want mijn vakantiedagen teller stond nog steeds op 0
Mail gekregen dat ik max. 10 dagen mee mocht overnemen ipv de 24 (omdat dat voor interne werknemers zo is) EN die 10 op te nemen voor eind maart.
Vandaag dan gereageerd met alle mails & bijlagen waaruit blijkt dat ik vanaf dag 1 zeg hoeveel dagen ik nog had + hun antwoorden waarin wederom niemand iets heeft gezegd over voorwaarden of max. aantal dagen en dat 10 dagen opnemen op 1 maand gewoon niet doenbaar is.
Zonet telefoon gekregen dat ze het jammer vinden dat ik fout geinformeerd ben, maar dat er niks aan te doen is.
Ik moet die 14 dagen maar laten uitbetalen door de vorige werknemer volgens hun (dat ik daar veel op verlies qua belastingen is niet hun zaak), en voor die 10 willen ze een uitzondering maken tot eind juni voor enkele van die dagen.
Op mijn reactie dat ik niet kan weten wat de interne regels zijn en ik me enkel kan baseren op de informatie die ik krijg van hun eigen diensten werd zelfs niet meer gereageerd.
In mijn ogen zijn dit bijna 5 weken vakantie gewoon de vuilbak in, die dagen heb ik de voorbije jaren zitten opsparen en dit jaar zouden we op huwelijksreis gaan en eens wat langer verlof nemen.
Dus ja op momenteel voel ik me vrij kut en gedemotiveerd en is het beter dat ik niemand van de bureau zie.
Intussen ook de persoon die me de info heeft gegeven toen gecontacteerd met de vraag hoe ze dit zien op te lossen (want ik ga het hier ook niet bij laten)
Nope, geen politieZit jij niet bij de politie? Of heb ik dat verkeerd voor?
Bij ons is het max +30u en je mag 10u in de - gaan naar de volgende referentieperiode. Alles meer dan 30u betalen ze uit. Als je ze niet officieel doorgeeft om mee te nemen naar de volgende periode worden ze ook uitbetaald.
Dat zijn dingen die in een korpsnota staan, als dat bij jou ook het geval is dan gaat er niet veel aan te doen zijn.
Als je die 14 dagen laat uitbetalen en je neemt op jouw nieuwe dienst 14 dagen onbetaald, komt dat dan niet +- overeen uit?Ik moet die 14 dagen maar laten uitbetalen door de vorige werknemer volgens hun (dat ik daar veel op verlies qua belastingen is niet hun zaak), en voor die 10 willen ze een uitzondering maken tot eind juni voor enkele van die dagen.

"Ik heb geen 9 to 5 mentaliteit hoor"
Werk start om 8h30, om 8h29 toekomen en bij het afsluiten waar de dag om 17h00 stopt om 17h02 al in de auto zitten...
Idem met de middagpauzes, alles stipt getimed om zeker geen extra minuut te moeten doen. Tel daarbij 0 initiatief en ik heb beslist om nooit nog zelf aanwervingen te doen![]()
Theoretisch doet de man niks verkeerd als dat zo in zijn contract staat he.Ik vind dat zo'n domme zin, hé. Zoals TNTim zegt kan dat ook in de omgekeerde zin betekenen dat hij/zij misschien liever NIET van 9 tot 5 werkt, maar iets vroeger weg is als het werk af is."Ik heb geen 9 to 5 mentaliteit hoor"
Werk start om 8h30, om 8h29 toekomen en bij het afsluiten waar de dag om 17h00 stopt om 17h02 al in de auto zitten...
Idem met de middagpauzes, alles stipt getimed om zeker geen extra minuut te moeten doen. Tel daarbij 0 initiatief en ik heb beslist om nooit nog zelf aanwervingen te doen![]()
Heeft natuurlijk wel gelijk als hij van 8h30 tot 17h werkt"Ik heb geen 9 to 5 mentaliteit hoor"

Ik heb dit jaar 29 vakantiedagen (van 2023)Als je die 14 dagen laat uitbetalen en je neemt op jouw nieuwe dienst 14 dagen onbetaald, komt dat dan niet +- overeen uit?
Wel waarschijnlijk verlies van vakantie volgend jaar en lagere eindejaarspremie/vakantiegeld.
Maar aangezien je ambtenaar bent, is er mogelijks één of ander verlofstelsel waarbij je dit niet verliest.