Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Voor alle duidelijkheid: er is zeker niets mis met de boodschap hé.

Ik stoor mij er gewoon aan dat da nu prominent bij iedere mail staat in een opvallende kleur. Trekt op niks.
Die signature vind ik nu ook extreem belachelijk.... Wie verzint zoiets zelfs ... Ik erger mij soms zo hard een het gepamper van de huidige maatschappij. Djeezes
 
Vorige week mijn laatste dag gedaan op mijn oude job. Samen met een andere collega van mijn team die ook vertrekt. Het is de gewoonte om elke keer als iemand vertrekt die persoon te verrassen met een kado bon of een etentje. Ik leg dan ook al heel mijn carrière centen mee in de pot voor de vertrekkers te bedanken. Blijkt dat de andere collega getrakteerd werd op een etentje en insane niet uitgenodigd werd.
Amai, zo iets zou mij keihard raken (hoe flauw dat voor sommigen ook mag lijken). Ook geen kadobon gekregen?
 
En daarom geef ik sinds enkele jaren al niks meer aan vertrekkers, jarigen of andere mensen die ik buiten het werk niet zie. Zo hoef ik op het einde van de rit ook niks te verwachten. 🤷‍♂️
 
Was iedereen van het team op dat etentje, buiten jij?
Klopt. Ik ben na jaren dienst daar afgelopen jaar een tijd arbeidsongeschikt geweest. Meerdere operaties gehad. Daar werd achter mijn rug mee gelachen, er werd een ander WhatsApp groepje opgericht zonder mij (kwam ik pas later achter natuurlijk), vrienden die ik dacht te hebben hoorde ik plots niet meer, ik moest nog een tijdje terug komen alvorens op mijn nieuwe job te beginnen en de helft zei zelfs geen goeiedag meer.

En dan het etentje verhaal... Het is wat veel aan het worden om mentaal nog op een goede wei te zitten momenteel.

Je kan wel zeggen het zijn maar collega's.. Maar enkele daarvan zag ik ook in de privé en kon ik echt vrienden noemen. Tot nu.
 
Klopt. Ik ben na jaren dienst daar afgelopen jaar een tijd arbeidsongeschikt geweest. Meerdere operaties gehad. Daar werd achter mijn rug mee gelachen, er werd een ander WhatsApp groepje opgericht zonder mij (kwam ik pas later achter natuurlijk), vrienden die ik dacht te hebben hoorde ik plots niet meer, ik moest nog een tijdje terug komen alvorens op mijn nieuwe job te beginnen en de helft zei zelfs geen goeiedag meer.

En dan het etentje verhaal... Het is wat veel aan het worden om mentaal nog op een goede wei te zitten momenteel.

Je kan wel zeggen het zijn maar collega's.. Maar enkele daarvan zag ik ook in de privé en kon ik echt vrienden noemen. Tot nu.
Het zijn niet alleen maar collega's, maar ook gewoon een bende onvolwassen eikels hoor, daar moet je niet aan twijfelen. Dat is echt eerder een move die ik zou verwachten van wat 14-jarigen. Wees blij dat je daar vertrekt.

Hell, ik zou me zelfs niet kunnen inhouden en nog een laatste bericht sturen waarin ik haarfijn uitleg wat een hoop genetisch afval ze zijn, maar dat laat je beter zo.
 
Ik zou toch iets sturen in de aard van 'go fuck yourselves manchilds' in die groep, maar ik heb nogal een 'I don't give a fuck' en 'fuck em' mindset.

I.v.m. de discussie over giften aan vertrekkers en dergelijke: ik leg nooit bij. Ik vind dat de taak van de werkgever om een attentie te voorzien. Ik heb dan ook wel gevraagd voor mij nooit dergelijke collectemails uit te sturen.
 
Ik zou toch iets sturen in de aard van 'go fuck yourselves manchilds' in die groep, maar ik heb nogal een 'I don't give a fuck' en 'fuck em' mindset.

I.v.m. de discussie over giften aan vertrekkers en dergelijke: ik leg nooit bij. Ik vind dat de taak van de werkgever om een attentie te voorzien. Ik heb dan ook wel gevraagd voor mij nooit dergelijke collectemails uit te sturen.
De discussie hierover is eerder wel al eens gepasseerd. Vanalles geven (e.g. geld verzamelen) voor geboortes, trouw, ...
Ik heb toen ook gezegd "nope". Ik doe nooit mee aan die collectes. Tegenwoordig is dit dan ook vaak voor mensen die je voor haar noch pluim kent (corona, thuiswerk, ...).

Enige wat ik wel doe is als ik zelf verjaar eens wat snoepgoed mee te brengen voor 't kantoor. Uiteindelijk doet vrijwel iedereen dat wel & snoep je ook wel mee als men dat doet (& toevallig op kantoor bent). Maar daar blijft het ergens wel bij.
 
Klopt. Ik ben na jaren dienst daar afgelopen jaar een tijd arbeidsongeschikt geweest. Meerdere operaties gehad. Daar werd achter mijn rug mee gelachen, er werd een ander WhatsApp groepje opgericht zonder mij (kwam ik pas later achter natuurlijk), vrienden die ik dacht te hebben hoorde ik plots niet meer, ik moest nog een tijdje terug komen alvorens op mijn nieuwe job te beginnen en de helft zei zelfs geen goeiedag meer.

En dan het etentje verhaal... Het is wat veel aan het worden om mentaal nog op een goede wei te zitten momenteel.

Je kan wel zeggen het zijn maar collega's.. Maar enkele daarvan zag ik ook in de privé en kon ik echt vrienden noemen. Tot nu.
normaal zou ik zeggen: smijt iedereen buiten :p, maar is er geen nuance te vinden? Hebben zij zelf het georganiseerd of waren ze gewoon uitgenodigd? Maakt toch wel veel verschil. Je kan het ze niet echt kwalijk nemen dat ze naar een feestje gaan van iemand die vertrekt, ook al is er geen georganiseerd voor jou. Als die vrienden de organisators zijn, dan is het wel heel erg natuurlijk.
 
Ik zou toch iets sturen in de aard van 'go fuck yourselves manchilds' in die groep, maar ik heb nogal een 'I don't give a fuck' en 'fuck em' mindset.

Dan laat je alleen maar merken dat ze je geraakt hebben en daar zouden ze wrs nog plezier aan beleven.

Beste lijkt mij er schoon schip mee te maken. Alles en iedereen wissen van dat werk op sociale media en focussen op het nieuwe werk.
 
Mijn collega kan het vandaag precies NIET laten om mij 100 keer te storen :sop: Daarnet nog met een mail "AMAI WAT IS DAT HIER ALLEMAAL". Zo'n super obvious scam mail dat er een fax toegekomen zou zijn (hebben niet eens een fax) met als bijlage een html bestand.
En alle keren mijn concentratie kwijt he, zoals nu dus ook. Ze riep hier net weer iets naar mij. Soms reageer ik er al niet meer op.

Da gaat hier wat worden als ik hier weg ben jawadde... Ik zal nog veel mogen bijspringen de zaterdag.


@insane01: vreselijk gewoon. Echt klotig voor u. Maar goed je gaat weg. kop omhoog en denken "ander en beter".
 
Om 14 uur kreeg ik een invite doorgestuurd voor een meeting om 15 uur, waar zeer weinig info in was gegeven. Ik decline met de boodschap dat ik op dat moment een conflicterende meeting heb waar ik in moest aanwezig zijn.

Om 15:07 word ik ingebeld in de meeting die ik had afgewezen... Ik stap dus even uit de meeting waar ik op dat moment al in zat.

Dan wouden ze dat ik onvoorbereid een demo gaf aan QA testers voor een project waar ik weliswaar redelijk wat analyse voor heb gedaan als back-up, maar niet de "main" business analyst ben omdat het niet mijn product is. Ik ben bij zoveel dingen betrokken geraakt dat ik ook geen globaal overzicht meer heb van hoever development voor dat stuk nu eigenlijk is. De main business analyst stond op beschikbaar op dat moment, dus waarom ze mij daar per se weer voor nodig hadden...

Ze zagen zelf ook wel in dat het geen goede besteding van onze tijd was, dus ze hebben mij terug naar de eerste meeting laten gaan.

Dat hele project is een en al chaos, het is intussen alweer met 2 maanden opgeschoven. Niemand hogerop wil de stekker eruit trekken, maar we gaan nooit een return on investment hebben.
 
Mijn collega kan het vandaag precies NIET laten om mij 100 keer te storen :sop: Daarnet nog met een mail "AMAI WAT IS DAT HIER ALLEMAAL". Zo'n super obvious scam mail dat er een fax toegekomen zou zijn (hebben niet eens een fax) met als bijlage een html bestand.
En alle keren mijn concentratie kwijt he, zoals nu dus ook. Ze riep hier net weer iets naar mij. Soms reageer ik er al niet meer op.

Da gaat hier wat worden als ik hier weg ben jawadde... Ik zal nog veel mogen bijspringen de zaterdag.


@insane01: vreselijk gewoon. Echt klotig voor u. Maar goed je gaat weg. kop omhoog en denken "ander en beter".
Een fax met een HTML bestand bijlage? Da's iets nieuws. :sneaky:
 
Op iets in onze database gestoten... Data die manueel wordt in gegeven, met duizenden duplicates, records met typo's, ontbrekende records, ... En voor die content betalen onze klanten heel veel centjes.

Wanneer gaan ze nu eens snappen dat mensen op manuele processen zetten niet werkt als je niet genoeg aan quality controle doet. Duidelijk ook dat de mensen in het team ook al moet zijn opgevallen hoeveel slordigheden erin zitten, maar proactief dit melden, ho maar.

Dit lijkt me nu ook een proces dat voor een stuk wel automatischer kan verlopen. Nog maar iets aan de lijst van improvements toevoegen...
 
Op iets in onze database gestoten... Data die manueel wordt in gegeven, met duizenden duplicates, records met typo's, ontbrekende records, ... En voor die content betalen onze klanten heel veel centjes.

Wanneer gaan ze nu eens snappen dat mensen op manuele processen zetten niet werkt als je niet genoeg aan quality controle doet. Duidelijk ook dat de mensen in het team ook al moet zijn opgevallen hoeveel slordigheden erin zitten, maar proactief dit melden, ho maar.

Dit lijkt me nu ook een proces dat voor een stuk wel automatischer kan verlopen. Nog maar iets aan de lijst van improvements toevoegen...
SH** in, SH** out. Nothing new right?
 
Op iets in onze database gestoten... Data die manueel wordt in gegeven, met duizenden duplicates, records met typo's, ontbrekende records, ... En voor die content betalen onze klanten heel veel centjes.

Wanneer gaan ze nu eens snappen dat mensen op manuele processen zetten niet werkt als je niet genoeg aan quality controle doet. Duidelijk ook dat de mensen in het team ook al moet zijn opgevallen hoeveel slordigheden erin zitten, maar proactief dit melden, ho maar.

Dit lijkt me nu ook een proces dat voor een stuk wel automatischer kan verlopen. Nog maar iets aan de lijst van improvements toevoegen...
Da's hier ook zo en ik word gek van sommige dingen. Vooral uitgevonden postcodes of gemeentes met typfouten. Terwijl in onze software letterlijk alle postcodes van heel Europa staan. Op officiële opmaak van bepaalde velden niet volgen waardoor data niet uniform is.
 
Terug
Bovenaan