Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Als het letterlijk op de route ligt natuurlijk wel. Maar ik ging er vanuit dat het een omweg was.
Goh ... hij gaf aan dat het pretty much bij de deur was. Moet je echt gaan uitdokteren hoeveel extra je zou moeten worden betaald om 5 minuten om te rijden op uwe weg naar huis?
Zeker aangezien er ook werd vermeld dat er een uur extra uitbetaald zou worden voor die controle. Dat zou die paar minuutjes omrijden toch wel moeten dekken.

Je kan op uw strepen staan, maar je kan het in 't absurde trekken ook natuurlijk.
 
Goh ... hij gaf aan dat het pretty much bij de deur was. Moet je echt gaan uitdokteren hoeveel extra je zou moeten worden betaald om 5 minuten om te rijden op uwe weg naar huis?
Zeker aangezien er ook werd vermeld dat er een uur extra uitbetaald zou worden voor die controle. Dat zou die paar minuutjes omrijden toch wel moeten dekken.

Je kan op uw strepen staan, maar je kan het in 't absurde trekken ook natuurlijk.
Klopt.
Persoon in kwestie wou zijn verplaatsing van werf lokeren naar knokke ook nog es betaald zien, terwijl hij daarvoor al KM vergoeding kreeg.
En medisch onderzoek was in knokke zelf.. Waar hij woont.

Dat ze dat zelfs nog maar durven vragen?
Int vervolg plan ik hun MO in op een vrij moment, die lastige gevallen.
 
Oprechte vraag: Voor welke job heb je 3 of meer schermen nodig? Ik heb vaak veel tegelijk open staan, en vind windows+tab gemakkelijker dan steeds op andere schermen moeten kijken.
Meldkamer. 1 x 43 inch en 2 x 28 inch en ik zou er nog twee kunnen gebruiken tbh.
 
Ik heb nu wekelijks een update call met de UX designer omdat hij niet met langetermijn deadlines overweg kan (lees: hij doet niks tot het laatste moment).

En nog steeds doet die precies niets... Het is nu al de 3de keer op rij dat hij gewoon ruwe mock-ups die ik voor hem had gemaakt letterlijk heeft gescreenshot en zo in zijn versie stopt. En dan nog niet volledig. Stories waar ik in detail requirements uitschrijf worden ook niet bekeken. Waarom hebben we eigenlijk nog een UX designer? Ik kan dit blijven escaleren naar management, maar er verandert niets terwijl we wel aan development moeten beginnen en dan wil ik wel meer kunnen voorleggen dan wat ruwe statische schetsen die niet eens de helft bevatten van wat in de requirements staat.
 
Mensen die u gewoon onaangekondigd inbellen in hun meeting. Precies alsof ik niets anders te doen heb.
Daar ben ik heel soms ook eens schuldig aan. Ik doe dit enkel bij belangrijke meetings, waar dringend input van iemand nodig is en wanneer ik zie dat die persoon op "groen" staat (en als het heel dringend is, ook "rood - bezet").
 
Daar ben ik heel soms ook eens schuldig aan. Ik doe dit enkel bij belangrijke meetings, waar dringend input van iemand nodig is en wanneer ik zie dat die persoon op "groen" staat (en als het heel dringend is, ook "rood - bezet").
Hoe moeilijk is het om even iets à la “hey, kan ik u even inbellen in een meeting met x want we hebben een dringende vraag over y” te typen? Dat duurt niet lang en is wel zo aangenaam.
 
Wat een gedoe voor mijne bedrijfswagen.
Ben er al sinds augustus ofzo mee bezig. Eerst lang moeten wachten op antwoord dat mijne AMG overkopen me te duur zou zijn in VAA.
Dan maar op zoek naar ne elektrische, maar elk model dat ik doorstuurde kwam geen antwoord op om dan te horen dat de meeste te duur waren. Als ne mens dan vraagt naar een budget krijgt em geen antwoord. Terwijl van het begin duidelijk gezegd was dat ik iets deftig mocht zoeken omdat ik niet van ne AMG naar iets veel minder wilde overstappen. Al zijn elektrische wagens gewoon ook wel echt duur tbh.
Ik zit in dezelfde schuit, je moet ze gewoon de arm omwringen over de restwaarde en doorverkoopwaarde. Vaak zijn ze bij HR daar veel te pessimistisch in. Collega van mij wil een Audi Q (geen idee de welke, zo'n kleinere in ieder geval), en dat was buiten budget, tot hij eens keek naar wat volgens HR daar de restwaarde van was. Hij heeft die toen rond hun oren geklopt met feiten over wat de eigenlijke restwaarde van die wagen is, gestaafd met voorbeelden, en die auto past dan perfect in budget.

Hier moet ik binnenkort ook een wagen kiezen. Bedrijf heeft een bepaald doel om een bepaalde CO²-uitstoot te hebben voor het wagenpark, dus de dieselstoven worden uitgefaseerd voor full EV's, zelfs plugin hybrids worden al met een scheef oog bekeken. Dus ik ben al eens aan het rondkijken geweest, en in mijn categorie is het gewoon onmogelijk geworden om een hybride, laat staan een EV te vinden. Tenzij een minuscule stadswagen (waar ik niets op tegen heb, maar ik heb rijbereik nodig omdat ik redelijk vaak DIEP in de Vlaenders of Wallonië moet zijn). Benzine dus, maar dan gaat de CO²-verhouding weer omhoog, en dat willen ze niet. Plus alles wat iets uitstoot gaat binnenkort door de overheid droog in den hol genomen worden qua fiscaliteit, dus da's dan ook een vergiftigd geschenk.
 
Hoe moeilijk is het om even iets à la “hey, kan ik u even inbellen in een meeting met x want we hebben een dringende vraag over y” te typen? Dat duurt niet lang en is wel zo aangenaam.
Dat is mijn directe kant. Je zit dan in een meeting en je hebt plots onverwacht de input van iemand nodig. Dan bel ik die gewoon in, verontschuldig heel kort uit beleefdheid en dan schets ik kort de situatie en wat de vraag is naar die persoon.

Van mij mag die persoon altijd weigeren om in te bellen en dan zal ik even een berichtje sturen via teams.
Opnieuw, dit gebeurt heel zelden. :-)
 
Dat is mijn directe kant. Je zit dan in een meeting en je hebt plots onverwacht de input van iemand nodig. Dan bel ik die gewoon in, verontschuldig heel kort uit beleefdheid en dan schets ik kort de situatie en wat de vraag is naar die persoon.

Van mij mag die persoon altijd weigeren om in te bellen en dan zal ik even een berichtje sturen via teams.
Opnieuw, dit gebeurt heel zelden. :)
Goh ... vroeger had men zoiets als een telefoon. Dat onding rinkelde & rinkelde op de zotste momenten.
En weet je wat? Nooit werd dat op voorhand aangekondigd dat dit rinkelen ging starten. Pas op dat ge niet verschiet e! :whistle:

Dus euuuuh ... wat is nu 't grote probleem met 'iemand (in)bellen' via Teams?
-> Gewoon omdat het nu (mogelijks) een video call is (afhankelijk van het knopje dat je klikt)?
-> Gewoon omdat er (mogelijks) meer dan 1 persoon aan de andere kant van de lijn zit?

Al zéker als er enkel 'interne' mensen in die meeting zitten (collega's dus).
 
Goh ... vroeger had men zoiets als een telefoon. Dat onding rinkelde & rinkelde op de zotste momenten.
En weet je wat? Nooit werd dat op voorhand aangekondigd dat dit rinkelen ging starten. Pas op dat ge niet verschiet e! :whistle:

Dus euuuuh ... wat is nu 't grote probleem met 'iemand (in)bellen' via Teams?
-> Gewoon omdat het nu (mogelijks) een video call is (afhankelijk van het knopje dat je klikt)?
-> Gewoon omdat er (mogelijks) meer dan 1 persoon aan de andere kant van de lijn zit?

Al zéker als er enkel 'interne' mensen in die meeting zitten (collega's dus).
Ik zie het probleem ook niet meteen. Ze doen dat ook af en toe bij mij en ik heb daar meestal geen problemen mee. Als ik geconcentreerd moet doorwerken, zet ik me wel op "do not disturb" of zelfs offline.

Maar blijkbaar ligt dat voor @taste like summer gevoelig.
 
Goh ... vroeger had men zoiets als een telefoon. Dat onding rinkelde & rinkelde op de zotste momenten.
En weet je wat? Nooit werd dat op voorhand aangekondigd dat dit rinkelen ging starten. Pas op dat ge niet verschiet e! :whistle:

Dus euuuuh ... wat is nu 't grote probleem met 'iemand (in)bellen' via Teams?
-> Gewoon omdat het nu (mogelijks) een video call is (afhankelijk van het knopje dat je klikt)?
-> Gewoon omdat er (mogelijks) meer dan 1 persoon aan de andere kant van de lijn zit?

Al zéker als er enkel 'interne' mensen in die meeting zitten (collega's dus).

Ik zie het probleem ook niet meteen. Ze doen dat ook af en toe bij mij en ik heb daar meestal geen problemen mee. Als ik geconcentreerd moet doorwerken, zet ik me wel op "do not disturb" of zelfs offline.

Maar blijkbaar ligt dat voor @taste like summer gevoelig.
Sorry dat dat mijn ergernis van de dag is hoor. :unsure:
 
https://www.linkedin.com/jobs/view/...rAb2Fjhir07NUPR1Svh0h1IxD1S6L8mLS7eeLArx7EflI

Je komt terecht in een open bedrijf waar elke medewerker team minded is. We noemen het onze kleine familie!

🔴

Jouw taken en verantwoordelijkheden als Junior Accountant zijn zeer divers

Zoals ne... senior accountant dus eigenlijk?

  • Kennis van Excel is een must; kennis van SAP is een pluspunt.

SAP-kennis en junior pay :rofl:

You will get paid! Je salaris zal marktconform zijn,

Geen euro te veel dus.

l extra voordelen via ons flex-inkomplan: van het leasen van een fiets

Wow ne fiets

  • Oh en van tijd tot tijd hebben we van die geweldige bedrijfsactiviteiten, afterwork drinks, Star of the month, Padel avonden, icecream @ work, lunchwandelingen,....

Ja superleuk je vrijetijd moeten doorbrengen met collega's... en dan nog eens mogen wedijveren om Star Of The Month te mogen zijn. :rofl:
 
https://www.linkedin.com/jobs/view/...rAb2Fjhir07NUPR1Svh0h1IxD1S6L8mLS7eeLArx7EflI



🔴



Zoals ne... senior accountant dus eigenlijk?



SAP-kennis en junior pay :rofl:



Geen euro te veel dus.



Wow ne fiets



Ja superleuk je vrijetijd moeten doorbrengen met collega's... en dan nog eens mogen wedijveren om Star Of The Month te mogen zijn. :rofl:
Dit begrijp ik wel niet:
".... en werkt ook met een flexibel uurrooster tussen 7u45 en 16u."

Mag je daar niet na 16u werken?
Of ten laatste op 7u45 starten? maar dan zit je om 16u aan je uren.
Of bedoelen ze dat je van 7u45 tot 16u werkt en daarnaast nog gratis overuren, maar wel flexibele?
Of dat je je 8u gedaan moet hebben tussen 7u45 en 16u, maar dan heb je welgeteld 15' flexibel..

:thinking:
 
Terug
Bovenaan