Goh ... da's gewoon onhandig. Die Windows 11 z'n 'layout management' zal er wel wat helpen om 3 schermen te 'faken' op een ultrawide, maar toch.
Gewoon een 'maximized' applicatie per scherm is toch wat je wil.
Ik werk eigenlijk zelden met maximized applicaties. Zelfs op mijn 15" laptop werk ik vaak met applicaties die minder dan fullscreen staan en met achterliggend applicaties zichtbaar zodat ik op die manier ook snel kan switchen.
Je sleept dat ding naar gelijk welk venster 'bovenaan' & krijgt het maximized. I.p.v. te gaan prutsen met 3 'vensters' naast elkaar te zetten op 1 scherm.
Met het layout management van Windows 11 moet je ook niet echt prutsen om 3 vensters naast elkaar te krijgen hoor, dat is 1 van de pre-existing layouts waar je zo in kan snappen.
Dat 3 dingen naast elkaar op 1 scherm is ook enkel goed als je 'maar' 3 dingen hebt die eigenlijk verder niet bougeren & niet te veel 'breedte' van doen hebben.
Klopt, maar je zit dan ook met veel minder fysieke ruimte in gebruik dan 3 schermen he. 3 27" of zelfs 24" naast elkaar zijn een stuk breder dan 1 35".
Je moet 1 UW dan eerder vergelijken met 2 kleinere monitoren ofzo, en dan heb je wel het voordeel dat je je scherm voor je kan centreren zonder een paar centimeter bezel. Wat op zich ook comfortabeler werkt.
Vergelijk je met 3 schermen dan heb je die bezel in het midden niet, maar dan zit je al met minstens anderhalve meter scherm voor je en dat is echt wel enorm he.
Alsook, als je dan nog wat VPC's of iets dergelijks open hebt ... dat marcheert toch niet deftig als je dat niet maximaliseert, etc.
Hangt er toch van af wat je gebruikt. VMWare Horizon in gebruik bij 1 van m'n klanten en dat werkt eigenlijk top bij eender welke windowgrootte. Kan je resizen naar wat je maar wil en die desktop past vanzelf aan.