Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Goh ... da's gewoon onhandig. Die Windows 11 z'n 'layout management' zal er wel wat helpen om 3 schermen te 'faken' op een ultrawide, maar toch.
Gewoon een 'maximized' applicatie per scherm is toch wat je wil.

Ik werk eigenlijk zelden met maximized applicaties. Zelfs op mijn 15" laptop werk ik vaak met applicaties die minder dan fullscreen staan en met achterliggend applicaties zichtbaar zodat ik op die manier ook snel kan switchen.

Je sleept dat ding naar gelijk welk venster 'bovenaan' & krijgt het maximized. I.p.v. te gaan prutsen met 3 'vensters' naast elkaar te zetten op 1 scherm.

Met het layout management van Windows 11 moet je ook niet echt prutsen om 3 vensters naast elkaar te krijgen hoor, dat is 1 van de pre-existing layouts waar je zo in kan snappen.

Dat 3 dingen naast elkaar op 1 scherm is ook enkel goed als je 'maar' 3 dingen hebt die eigenlijk verder niet bougeren & niet te veel 'breedte' van doen hebben.

Klopt, maar je zit dan ook met veel minder fysieke ruimte in gebruik dan 3 schermen he. 3 27" of zelfs 24" naast elkaar zijn een stuk breder dan 1 35".
Je moet 1 UW dan eerder vergelijken met 2 kleinere monitoren ofzo, en dan heb je wel het voordeel dat je je scherm voor je kan centreren zonder een paar centimeter bezel. Wat op zich ook comfortabeler werkt.
Vergelijk je met 3 schermen dan heb je die bezel in het midden niet, maar dan zit je al met minstens anderhalve meter scherm voor je en dat is echt wel enorm he.

Alsook, als je dan nog wat VPC's of iets dergelijks open hebt ... dat marcheert toch niet deftig als je dat niet maximaliseert, etc.

Hangt er toch van af wat je gebruikt. VMWare Horizon in gebruik bij 1 van m'n klanten en dat werkt eigenlijk top bij eender welke windowgrootte. Kan je resizen naar wat je maar wil en die desktop past vanzelf aan.
 
Gisteren opleiding: ASBESTVERWIJDERING.

Dit is een jaarlijks verplichte herhalings opleiding, en het was er aan te zien: veel mensen die gewoon ongeinteresseerd liggen te slapen of ambetant doen naar de lesgever.... Ok ik snap ook niet goed waarom je elk jaar hetzelfde nog eens en nog eens moet opnieuw bekijken, maar goed....



voor mij was het de eerste keer, en ik vond het razend interessant!

Ik heb vorig jaar, met mijn domme kop, asbest platen in een container gegooid (zonder masker). Er van uitgaand dat het toch losse en al gebroken stukken waren , en ik bovendien een stuk hoger stond dan de container, dacht ik.... why not. 1 uurtje op mijn hele leven, zal wel zo veel kwaad niet kunnen dacht ik.....

Maar als je zo'n cursus achter de rug hebt gehad, dan kom je daar dus haast als kotsend naar buiten, wetende wat die smeerlapperij kan veroorzaken... Ik troost me met de gedachte dat ik een niet-roker ben, en gezonde longen heb, maar ga binnen 10 jaar en daarna ook om de 5 jaar toch maar eens mijn longen een echo van nemen denk ik.
 
Gisteren opleiding: ASBESTVERWIJDERING.

Dit is een jaarlijks verplichte herhalings opleiding, en het was er aan te zien: veel mensen die gewoon ongeinteresseerd liggen te slapen of ambetant doen naar de lesgever.... Ok ik snap ook niet goed waarom je elk jaar hetzelfde nog eens en nog eens moet opnieuw bekijken, maar goed....



voor mij was het de eerste keer, en ik vond het razend interessant!

Ik heb vorig jaar, met mijn domme kop, asbest platen in een container gegooid (zonder masker). Er van uitgaand dat het toch losse en al gebroken stukken waren , en ik bovendien een stuk hoger stond dan de container, dacht ik.... why not. 1 uurtje op mijn hele leven, zal wel zo veel kwaad niet kunnen dacht ik.....

Maar als je zo'n cursus achter de rug hebt gehad, dan kom je daar dus haast als kotsend naar buiten, wetende wat die smeerlapperij kan veroorzaken... Ik troost me met de gedachte dat ik een niet-roker ben, en gezonde longen heb, maar ga binnen 10 jaar en daarna ook om de 5 jaar toch maar eens mijn longen een echo van nemen denk ik.
Asbestkanker heeft natuurlijk niets te maken met roken. Is heel ander type. Maar goed zulke cursussen, in ziekenhuis regelmatig slachtoffers gezien. 30-40j geleden in bouw gewerkt en nu mesothelioom, dat de weduwe na 6 maanden een geldsom uit beroepsziekte fonds krijgt is dan magere troost. Dus inderdaad niet licht mee omspringen
 
Ik ben op kantoor de soapUI specialist en we hebben hier 3 versies van soapUI draaien.

- Soapui 5.7.0 FREE version
- SoapUiPro PAID Version --> Deze betalende versie wordt niet meer ondersteund door Smartbear maar om de kosten te dekken wordt deze betalende versie gebruikt voor het uitvoeren van Automated tests ... :unsure:
- ReadyAPI PAID version --> Deze versie gebruik ik als ENIGE binnen het bedrijf.

Wat is nu het issue?

Ik heb hier REST services die ik moet gebruiken
Een aantal heel oude, met WADL (Hier zijn er geen problemen mee)
Een aantal met swagger 2.x
En een aantal heel recente, met OpenAPI 3.0.x

Je kan het al raden. Natuurlijk supporteert de SoapUiPro PAID Version alleen WADL's en GEEN swagger of OpenAPI
Dwz als ik alles oplaad in ReadyAPI en ik wil dat openen in soapuiPro --> BIG NO. SoapUIpro kan alles WADL's lezen. :frown:

Gelukkig kan je sinds versie 5.7.0, swagger importeren via de FREE version. De FREE version converteert dit dan naar een WADL en voila nu kan soapUIpro dit ook openen. Helaas lukt dit trukje NIET voor OpenAPI, daarvoor is het wachten tot versie 5.8.0 ???

Gelukkig is er de mogelijkheid om via ReadyAPI, OpenAPI REST services te converten naar swagger 2.0 (natuurlijk niet naar WADL he). Nadat ik dit zo bewaard heb, sluit ik ReadyAPI af, ik open de FREE version, importeer swagger. De FREE version converteert dit dan naar een WADL en voila nu kan soapUIpro dit ook openen. Alle problemen opgelost! :clap:

----

Toch blijft dit een frustratie. Ik moet echt trukjes toepassen en foefelen, om alle nieuwste services die de developers maken, nog te kunnen gebruiken in soapUIPro. En men blijft de switch naar ReadyAPI uitstellen, want dat is te duur. Misschien moeten ze toch eens overwegen van Postman te gebruiken of zo. :support:
 
Wat een soap zeg.
Ik heb het gemoved naar het topic 'dagelijkse frustraties op het werk' maar inderdaad een soap lol.

Ik snap geen hol van wat je hier allemaal zegt dus wordt jouw post mijn wtf momentje van de dag. :unsure:
Het was zelfs voor mij niet zo eenvoudig om de oplossing te vinden.

Omdat soapUIpro outdated is, is google not your friend, en het bedrijf echter soapUI replied gewoon héél droogjes aan mij als ik ze email:
'Wij supporteren niet langer soapUiPro, indien u support wenst, dient u over te schakelen op ReadyAPI' ... ja dan is het even zuchten. :tongue:
 
Asbestkanker heeft natuurlijk niets te maken met roken. Is heel ander type. Maar goed zulke cursussen, in ziekenhuis regelmatig slachtoffers gezien. 30-40j geleden in bouw gewerkt en nu mesothelioom, dat de weduwe na 6 maanden een geldsom uit beroepsziekte fonds krijgt is dan magere troost. Dus inderdaad niet licht mee omspringen
Is het aandeel van mesothelioom niet heel laag t.o.v. het totaal aantal kankers, m.a.w. staat het niet onderaan de lijst met kankers ?
 
Is het aandeel van mesothelioom niet heel laag t.o.v. het totaal aantal kankers, m.a.w. staat het niet onderaan de lijst met kankers ?
Klopt 47 x mesothelioom in 2020. Maar natuurlijk wel hoger overlijdensrisico. 3000 longkankers in dat jaar bv, maar ook wel meer mensen die in contact kwamen met sigaretten dan asbest lijkt me. Soit, niet omdat het zeldzaam is dat je niet wilt opletten
 
Klopt 47 x mesothelioom in 2020. Maar natuurlijk wel hoger overlijdensrisico. 3000 longkankers in dat jaar bv, maar ook wel meer mensen die in contact kwamen met sigaretten dan asbest lijkt me. Soit, niet omdat het zeldzaam is dat je niet wilt opletten
Zeker niet, maar er is volgens mij zeer veel meer blootstelling aan asbest geweest en eigenlijk nog steeds. Persoonlijk ook al per ongeluk een paar keer blootgesteld geweest. Als kind moest ik eens muren en plafonds gaan afkappen aan 3 euro/uur. Uiteindelijk zou dat wicht mij nu bij voorbaat al een paar 100K moeten betalen, maar bewijs eens iets dat meer dan 20 jr geleden is?
 
Ik ben op kantoor de soapUI specialist en we hebben hier 3 versies van soapUI draaien.

- Soapui 5.7.0 FREE version
- SoapUiPro PAID Version --> Deze betalende versie wordt niet meer ondersteund door Smartbear maar om de kosten te dekken wordt deze betalende versie gebruikt voor het uitvoeren van Automated tests ... :unsure:
- ReadyAPI PAID version --> Deze versie gebruik ik als ENIGE binnen het bedrijf.

Wat is nu het issue?

Ik heb hier REST services die ik moet gebruiken
Een aantal heel oude, met WADL (Hier zijn er geen problemen mee)
Een aantal met swagger 2.x
En een aantal heel recente, met OpenAPI 3.0.x

Je kan het al raden. Natuurlijk supporteert de SoapUiPro PAID Version alleen WADL's en GEEN swagger of OpenAPI
Dwz als ik alles oplaad in ReadyAPI en ik wil dat openen in soapuiPro --> BIG NO. SoapUIpro kan alles WADL's lezen. :frown:

Gelukkig kan je sinds versie 5.7.0, swagger importeren via de FREE version. De FREE version converteert dit dan naar een WADL en voila nu kan soapUIpro dit ook openen. Helaas lukt dit trukje NIET voor OpenAPI, daarvoor is het wachten tot versie 5.8.0 ???

Gelukkig is er de mogelijkheid om via ReadyAPI, OpenAPI REST services te converten naar swagger 2.0 (natuurlijk niet naar WADL he). Nadat ik dit zo bewaard heb, sluit ik ReadyAPI af, ik open de FREE version, importeer swagger. De FREE version converteert dit dan naar een WADL en voila nu kan soapUIpro dit ook openen. Alle problemen opgelost! :clap:

----

Toch blijft dit een frustratie. Ik moet echt trukjes toepassen en foefelen, om alle nieuwste services die de developers maken, nog te kunnen gebruiken in soapUIPro. En men blijft de switch naar ReadyAPI uitstellen, want dat is te duur. Misschien moeten ze toch eens overwegen van Postman te gebruiken of zo. :support:
Conclusie die ik precies lees is dat je het toch elke keer flikt om dat te laten macheren op de cheap versie waardoor management dus geen niveau hoger hoeft te schakelen... Misschien volgende keer eens zeggen (en voet bij stuk houden) dat je ReadyAPI nodig hebt om verder te geraken doordat je FREE version z'n laatste loodjes gelegd heeft? :-)
 
Ik ben op kantoor de soapUI specialist en we hebben hier 3 versies van soapUI draaien.

- Soapui 5.7.0 FREE version
- SoapUiPro PAID Version --> Deze betalende versie wordt niet meer ondersteund door Smartbear maar om de kosten te dekken wordt deze betalende versie gebruikt voor het uitvoeren van Automated tests ... :unsure:
- ReadyAPI PAID version --> Deze versie gebruik ik als ENIGE binnen het bedrijf.

Wat is nu het issue?

Ik heb hier REST services die ik moet gebruiken
Een aantal heel oude, met WADL (Hier zijn er geen problemen mee)
Een aantal met swagger 2.x
En een aantal heel recente, met OpenAPI 3.0.x

Je kan het al raden. Natuurlijk supporteert de SoapUiPro PAID Version alleen WADL's en GEEN swagger of OpenAPI
Dwz als ik alles oplaad in ReadyAPI en ik wil dat openen in soapuiPro --> BIG NO. SoapUIpro kan alles WADL's lezen. :frown:

Gelukkig kan je sinds versie 5.7.0, swagger importeren via de FREE version. De FREE version converteert dit dan naar een WADL en voila nu kan soapUIpro dit ook openen. Helaas lukt dit trukje NIET voor OpenAPI, daarvoor is het wachten tot versie 5.8.0 ???

Gelukkig is er de mogelijkheid om via ReadyAPI, OpenAPI REST services te converten naar swagger 2.0 (natuurlijk niet naar WADL he). Nadat ik dit zo bewaard heb, sluit ik ReadyAPI af, ik open de FREE version, importeer swagger. De FREE version converteert dit dan naar een WADL en voila nu kan soapUIpro dit ook openen. Alle problemen opgelost! :clap:

----

Toch blijft dit een frustratie. Ik moet echt trukjes toepassen en foefelen, om alle nieuwste services die de developers maken, nog te kunnen gebruiken in soapUIPro. En men blijft de switch naar ReadyAPI uitstellen, want dat is te duur. Misschien moeten ze toch eens overwegen van Postman te gebruiken of zo. :support:
Bij ons gebruikt iedereen Postman en we zijn daar eigenlijk heel content van. Ik weet wel niet hoeveel moeite het kost om alles over te zetten maar ik vermoed dat je vanuit SoapUI alles kan exporteren als een json ofzo en dan in Postman importeren? Maar je moet natuurlijk eerst je management overtuigd krijgen. De technologie qua webservices evolueert bijzonder snel dus dan moet je ook tools hebben die kunnen volgen.
 
Honestly? No.

Meer schermen voor efficiënter multi-tasken is veel beter dan 1 'fancy' scherm.
Ik kan dat be-amen want want mijn 2 externe schermen hier thuis zijn zo oud als 't straat (1 v/d 2 >10j oud blijkbor). Deze zijn ook 'maar' 24" & dus ook niet meer dan 1080P.
Toen ik nog bij klanten zat alle dagen (met een 'modern' scherm), dan merkte je wel het verschil als je terug naar deze oude schermen terug keerde. Maar als je dagelijks enkel met die oude dingen werkt ... meh ... no problem. 't Is voornamelijk 'maar' text, geen 4K gaming.

En zelfs al schrijf je software, je hebt altijd meer dan 1 scherm in gebruik.
Minimum 1 voor uw IDE, 1 voor uw applicatie zelf (bv. een browser of 2 die open staat als je WebDev doet), nog eentje voor een of andere analyse/DevOps/... waar beschreven staat wat je gaat maken, nog eentje voor uwen Teams, mss eentje voor uwe SQL IDE, ...

Anyway ... ik kan zo nog wel even door gaan. Maar alles op 1 scherm ... dan ben ik zo gefrustreerd door constant te switchen van applicatie dat het de focus v/h werk zelf weg neemt.

Basically ... not at all.
Same. Ik werk nu op mijn werk op een scherm van 15 jaar oud en 1 van ca 10 jaar oud. Liever dit dan 1 scherm hoor. Ook al is mijn 2e scherm maar 1650 x 1050.
 
Wat voor een absoluut kutbedrijf is Fedex wel niet. Kan je voor geen meter iemand effectief aan de lijn krijgen.
 
Opleiding reach nodig tegen eind feb. Al gemeld in januari. Resultaat : vandaag opleiding heftruck. Volgende week kan ik nog eens terug komen. 👌
 
ik heb mijn derde thuiswerken nodig, begin het serieus beu te worden 3 dagen in brussel te zitten.

Al 2 weken aant wachten voor de goedkeuring van mijn chef om mijn dossiers af te werken.
 
ik heb mijn derde thuiswerken nodig, begin het serieus beu te worden 3 dagen in brussel te zitten.

Al 2 weken aant wachten voor de goedkeuring van mijn chef om mijn dossiers af te werken.
Jah ... algemeen genomen betaald BXL beter, maar als je zelf niet daar woont betaal je er natuurlijk zelf voor op een andere manier.

Ik heb zelf, als consultant weliswaar, 2j aan een stuk in BXL gezeten & dat was absoluut niet m'n favoriete periode. Heel blij dat ik daar vanaf ben.
En dat was dan zelfs nog niet de 'ambetantste' locatie in BXL, want ik heb al klanten gehad waar het véél erger was om er te geraken (en weer buiten te geraken).
 
stelletje kinders toch soms op het werk hoor...

ik regel speciaal medisch onderzoek na hun uren, en betaal dan 1 uur extra, omdat ze zo niet hun werf moeten verlaten (op de bouw). (en het werk daar niet in gedrang komt).
En dan nog speciaal dichtbij een medisch onderzoek dichtbij hun woonplaats.

Nu komt er ene af dat hij bovenop dat uur betaald medisch onderzoek, ook nog eens de verplaatsing wenst van de werf naar het medisch onderzoek ook.

Ik zeg dat dit niet kan, want hij krijgt die verplaatsing zowiezo al. (dagelijkse kilometervergoeding)

Komen ze dan af met een vakbonds pamfletje waar staat "verplaatsing van en naar de medisch onderzoek moet betaald worden door werkgever".
Ja maar dat is uiteraard bedoeld als je van thuis uit zou naar het medisch onderzoek gaan, op een vrij moment als je niet aan het werk bent.
Of je moet een omweg maken naar het medisch onderzoek.
Niet als je er gewoon moet passeren uiteraard.


jeezes, doet me terug denken aan die corona prikken, dan haalden ze ook alles uit de kast, om toch maar tijdens hun werk te kunnen gaan (wat toen wel mocht natuurlijk); maar eens 1 keer gaan op een avond? Nee voor sommigen was dit nooit het geval, en van anderen (die ook hun prik haalden) hebben we zelfs nooit te vraag gekregen om tijdens de werk uren te gaan. Mensen die willen moeilijk doen gaan altijd moeilijk doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Komen ze dan af met een vakbonds pamfletje waar staat "verplaatsing van en naar de medisch onderzoek moet betaald worden door werkgever".
Ja maar dat is uiteraard bedoeld als je van thuis uit zou naar het medisch onderzoek gaan, op een vrij moment als je niet aan het werk bent.
Of je moet een omweg maken naar het medisch onderzoek.
Niet als je er gewoon moet passeren uiteraard.
Dat is ook daarvoor bedoeld.
 
Wat een gedoe voor mijne bedrijfswagen.
Ben er al sinds augustus ofzo mee bezig. Eerst lang moeten wachten op antwoord dat mijne AMG overkopen me te duur zou zijn in VAA.
Dan maar op zoek naar ne elektrische, maar elk model dat ik doorstuurde kwam geen antwoord op om dan te horen dat de meeste te duur waren. Als ne mens dan vraagt naar een budget krijgt em geen antwoord. Terwijl van het begin duidelijk gezegd was dat ik iets deftig mocht zoeken omdat ik niet van ne AMG naar iets veel minder wilde overstappen. Al zijn elektrische wagens gewoon ook wel echt duur tbh.

Dan ging ik de F pace van de bazin krijgen ma die vindt gene nieuwe.
Nu hebben ze me 2-3 weken geleden beloofd dat ik tijdelijk ne V40 kreeg van de holding zodat ik dan kon zoeken naar ne elektrische verder.
Mja nu hoor ik dat die van een ander firma in de holding is en dus opnieuw gekeurd moet worden en dat kan pas ergens 3 maart, dus zal voor na mijn verlof zijn 10 maart.
Ondertussen vallen van veel modellen de levertijden mee en is ook de tweedehands markt wat afgekoeld. De tweedehands markt had een betere optie geweest voor ne onmiddellijk beschikbare elektrische bedrijfswagen (en ik mocht daar ook kijken van hen), mja nu moet ik midden maart ook niet afkomen met de vraag voor ne elektrische als ze net die Volvo geregeld hebben.
Feit dat de tweedehandsmarkt wat afkoelt doet de mijne ook in waarde dalen, dus das dubbel klote.

En ben er ook niet echt van te spreken dat iemand als ik die er al 10 jaar werkt maar ff in iemand anders zijne auto moet rondrijden. Laat staan dat ik al iets weet van budget.
What a joke.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan