Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Daar krijgt ge de kans niet toe. En ik heb hem daar al es over aangesproken, mja wat ga ik doen? Het is mijne baas, ne volwassen vent,...
Das wel waar. Ma gade tegen uzelf ook da zeggen als hem 20min later zich dood rijd of nog erger iemand anders? Ik denk zelf dat je dan wel paar maand gaat denken had ik dit maar gedaan of dat terwijl het de schuld van de bestuurder is ga je toch u deels schuldig voelen.

Geen verwijt hoor begrijp wel dat ge het niet durft als het u baas is.

Soms zou je gewoon de flikken moeten bellen zodat ze het leren.
 
Das wel waar. Ma gade tegen uzelf ook da zeggen als hem 20min later zich dood rijd of nog erger iemand anders?

Geen verwijt hoor begrijp wel dat ge het niet durft als het u baas.

Soms zou je gewoon de flikken moeten bellen zodat ze het leren.

True, bij anderen hier op café doe ik dat wel al es of pak ik hun sleutels af.
Maar dit ligt moeilijk, zijn vrouw weet het, hij is er al voor tegengehouden,... Ik weet het niet, maar hier durf ik die stap niet te zetten.
 
Djeezes, jongens. Moeilijk begrijpend lezen vandaag.

Ben je ziek, blijf thuis (en werk thuis). Ben je gezond, ga werken.

Tijdens covid kon het 2y lang. Tijdens griep moet het ook kunnen.
Dat komt omdat men toen covid inschatte alsof het een dodelijke ziekte was die de helft van de bevolking ging uitroeien. Achteraf bleek dat dit niet zo was, vandaag spreekt niemand er nog over.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het wel duidelijk dat cege doelt op mensen die bij de verplichte work from home wel thuis konden werken, en dat die dat dus nu ook zouden moeten kunnen. Misschien niet al hun taken even goed, maar ze kunnen wel door blijven werken van thuis uit.
Het is niet omdat je het zou moeten kunnen, dat uw werkgever het ook effectief toelaat. En dat is wat cege precies maar niet wilt inzien.
 
liever 1 degelijk scherm, dan 3 cheap schermen.
Vooral om focus te houden, met 3 schermen open ben je meer bezig met het zoeken naar het juiste venster?
27 inch is imo ideaal voor software te schrijven.
(thuis wel nog een tweede scherm met persoonlijke desktop PC op aangesloten voor de achtergrond ruis te voorzien :) )
Honestly? No.

Meer schermen voor efficiënter multi-tasken is veel beter dan 1 'fancy' scherm.
Ik kan dat be-amen want want mijn 2 externe schermen hier thuis zijn zo oud als 't straat (1 v/d 2 >10j oud blijkbor). Deze zijn ook 'maar' 24" & dus ook niet meer dan 1080P.
Toen ik nog bij klanten zat alle dagen (met een 'modern' scherm), dan merkte je wel het verschil als je terug naar deze oude schermen terug keerde. Maar als je dagelijks enkel met die oude dingen werkt ... meh ... no problem. 't Is voornamelijk 'maar' text, geen 4K gaming.

En zelfs al schrijf je software, je hebt altijd meer dan 1 scherm in gebruik.
Minimum 1 voor uw IDE, 1 voor uw applicatie zelf (bv. een browser of 2 die open staat als je WebDev doet), nog eentje voor een of andere analyse/DevOps/... waar beschreven staat wat je gaat maken, nog eentje voor uwen Teams, mss eentje voor uwe SQL IDE, ...

Anyway ... ik kan zo nog wel even door gaan. Maar alles op 1 scherm ... dan ben ik zo gefrustreerd door constant te switchen van applicatie dat het de focus v/h werk zelf weg neemt.
Vooral om focus te houden, met 3 schermen open ben je meer bezig met het zoeken naar het juiste venster?
Basically ... not at all.
 
Honestly? No.

Meer schermen voor efficiënter multi-tasken is veel beter dan 1 'fancy' scherm.
Ik kan dat be-amen want want mijn 2 externe schermen hier thuis zijn zo oud als 't straat (1 v/d 2 >10j oud blijkbor). Deze zijn ook 'maar' 24" & dus ook niet meer dan 1080P.
Toen ik nog bij klanten zat alle dagen (met een 'modern' scherm), dan merkte je wel het verschil als je terug naar deze oude schermen terug keerde. Maar als je dagelijks enkel met die oude dingen werkt ... meh ... no problem. 't Is voornamelijk 'maar' text, geen 4K gaming.

En zelfs al schrijf je software, je hebt altijd meer dan 1 scherm in gebruik.
Minimum 1 voor uw IDE, 1 voor uw applicatie zelf (bv. een browser of 2 die open staat als je WebDev doet), nog eentje voor een of andere analyse/DevOps/... waar beschreven staat wat je gaat maken, nog eentje voor uwen Teams, mss eentje voor uwe SQL IDE, ...

Anyway ... ik kan zo nog wel even door gaan. Maar alles op 1 scherm ... dan ben ik zo gefrustreerd door constant te switchen van applicatie dat het de focus v/h werk zelf weg neemt.

Basically ... not at all.
Ik heb gewoon 1 groot scherm (32 inch) en zet als het nodig is gewoon 2 vensters naast elkaar open :wink:
 
Thuis: laptopscherm en een groot scherm. Op het werk: laptop met twee grote schermen. Ik kan toch moeilijk zonder. In Citrix toegang tot SAP en in lokale omgeving de mailboxen, Google Drive en Teams/Mitel.
 
Ik heb gewoon 1 groot scherm (32 inch) en zet als het nodig is gewoon 2 vensters naast elkaar open :wink:
Goh ... da's gewoon onhandig. Die Windows 11 z'n 'layout management' zal er wel wat helpen om 3 schermen te 'faken' op een ultrawide, maar toch.
Gewoon een 'maximized' applicatie per scherm is toch wat je wil.

Je sleept dat ding naar gelijk welk venster 'bovenaan' & krijgt het maximized. I.p.v. te gaan prutsen met 3 'vensters' naast elkaar te zetten op 1 scherm. Dat 3 dingen naast elkaar op 1 scherm is ook enkel goed als je 'maar' 3 dingen hebt die eigenlijk verder niet bougeren & niet te veel 'breedte' van doen hebben.

Alsook, als je dan nog wat VPC's of iets dergelijks open hebt ... dat marcheert toch niet deftig als je dat niet maximaliseert, etc.
So yeah ... hoe meer schermen, hoe liever.
 
op windows geen idee (al dacht ik dat de naam windows op meerdere windows per scherm sloeg, dus zou toch goed moeten zijn op dat platform)

hier werk ik vooral op ubuntu en Mac OS on the side.

fyi, voor taken die veel cross-referencing vereisen meer schermen meer vreugde, maar single focus taken waar 2 andere schermen aan het idlen zijn op bv. beyondgaming of hln is nefast voor de voortgang hier.
 
Als mensen kunnen werken tijdens een epidemic, dan kun je jezelf isoleren als je een griepje hebt.



Zie hierboven.

Ik vind het wel duidelijk dat cege doelt op mensen die bij de verplichte work from home wel thuis konden werken, en dat die dat dus nu ook zouden moeten kunnen. Misschien niet al hun taken even goed, maar ze kunnen wel door blijven werken van thuis uit.

Dat zegt hij toch helemaal niet. Bovenstaande was het antwoord op de nuancering dat sommige mensen nu eenmaal niet kunnen telewerken en ook tijdens covid gewoon doorwerkten. Hij verduidelijkt helemaal niet dat het gaat over mensen die kunnen telewerken. Integendeel hij benadrukt dat het tijdens covid wel kon, wat voor veel mensen gewoon niet klopt.
 
Het is niet omdat je het zou moeten kunnen, dat uw werkgever het ook effectief toelaat. En dat is wat cege precies maar niet wilt inzinzien

Je kunt ook ziek thuis zijn en 0 werk doen.

Als het snot uit je oren spuit, is er geen enkele dokter die je gaat verplichten te werken. Dus waarom moet je fan als werkgever of werknemer interessant doen.

Wij hebben hier een labo en manufacturing afdeling. Geen omgeving voor zwangeren. We slagen er altijd in werk rond te shuffelen zodat de zwangeren tot hun 6 7 mnd zinvol werk kunnen doen, buiten het labo. Je kunt ook geen centimeter flexibiliteit hebben en dan zijn ze na 3mnd thuis in werkbescherming.... wat heb je het liefst...

En in corona is de economische krimp minimaal geweest. Lijkt dus wel dat thuiswerken of zieken efficient isoleren van de werkplek kan. Ik heb nog altijd geen argument gehoord om zieken gewoon heel de bureau te laten besmetten.
 
Mondneusmaskers verplicht, mondneusmaskers niet verplicht. Mondneusmaskers verplicht, mondneusmaskers niet verplicht. Mondneusmaskers verplicht, mondneusmaskers niet verplicht. Maak godverdomme nu eens een besluit? 🙄
 
Sollicitant die heel hard moest nadenken over het onderwerp van zijn thesis die hij in juni met succes had verdedigd. Kon echt niets zinnigs vertellen over de inhoud, klonk allemaal enorm vaag.

"Is ook al een jaar geleden". Goh... 8maanden en normaal herinnert ge u uw onderwerp toch wel voor minstens een paar jaar ...


Red flag...
 
Sollicitant die heel hard moest nadenken over het onderwerp van zijn thesis die hij in juni met succes had verdedigd. Kon echt niets zinnigs vertellen over de inhoud, klonk allemaal enorm vaag.

"Is ook al een jaar geleden". Goh... 8maanden en normaal herinnert ge u uw onderwerp toch wel voor minstens een paar jaar ...


Red flag...
Ik herinner me zelfs de thesis nog die ik voor een lief heb uitgetypt, 24 jaar geleden :lol:
 
Terug
Bovenaan