Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Misschien heb ik een verkeerd beeld van wat administratief werk betekent, maar ik gebruik die schermen juist het meest intensief wanneer ik iets van facturatie of controlling moet doen.
Eigenlijk snap ik niet hoe iemand ooit even productief met één scherm kan zijn als met twee schermen. Twee versus drie zal inderdaad wat afhangen van de job/taak.

Waar ik wel kan inkomen is de ‘als je het aan één iemand geeft dan moet al de rest het ook hebben’. Wij zijn gelukkig een klein bedrijf en hebben geen last van zo’n gedrag, niemand gaat prullen bestellen ‘gewoon omdat het kan’.
Dat valt nu wel onder 2 schermen lijkt me :biglaugh:

Thuis gebruik ik ook 2x 24", op kantoor is het voor iedereen 1x 24" onder het mom "meer hebt ge niet nodig". Het verschil is wat mij betreft inderdaad duidelijk merkbaar...
Ik werk thuis met 2 externe + laptop, dus 3 schermen, maar ik zou regelmatig gerust nog gebruik kunnen maken van een 3e extra scherm.
Zeker als er zo weeral eens 2, 3 projecten dooreen iets gedaan willen hebben of iets dergelijks. Er zijn zo echt van die momenten dat ik geen schermen genoeg zou kunnen hebben. :devilish:

MAAR! Dat gezegd zijnde ... er zijn dan ook mensen die 'verloren lopen' met meer dan 1 scherm. Je ziet ze dan zo zwaar sukkelen dat men oftewel slechts 1 scherm bezigt, oftewel dat je gewoon merkt dat men tijd verliest met dat extra scherm.

't Is niet voor niets dat sommige grote applicaties overheen de jaren met 'Single-Page Application Design' af gekomen zijn. Ik weet dat dit m'n productiviteit sterk verminderd als ik slechts 1 ding tegelijk kan open hebben. Dus voor web apps doe ik dit dan regelmatig door browser features aan te spreken (zoals 'duplicate tab').
Nuja, als technisch profiel een applicatie gebruiken is een heel ander verhaal dan een gewone user.

But still, voor sommigen is dat net omgekeerd. En eerlijk gezegd ... ik denk dat dit voor vrij veel mensen geldt.
 
We gaan dat na haar bevallingsverlof doen.
Nu is niet echt de moment 😅
Ook naar andere collega's wordt er weinig over gezegd omdat ik best wel geloof dat ze het goed meent en ze zich alles fel aantrekt.
En het is dan niet de bedoeling dat dat nieuw via collega's bij haar doorsijpelt over ontevreden klanten en ze daardoor werkstress krijgt op een moment dat ze echt moet kunnen genieten.
Alleen gewoon jammer dat het nu wel plots veel is en door bovenstaande mij dat extra belast. Want ja iemand moet 't oplossen en ik ben zowat verantwoordelijk.
Spijtig dat het jou extra belast. En goed dat jullie het na haar verlof opnemen, het was me wat onduidelijk of dit allemaal dezelfde collega X was, die oa niet reageert op mails of te laat komt in het kantoor waar je naartoe pendelde én die nu dan ook in bevallingsverlof bleek :support:
 
Dat valt nu wel onder 2 schermen lijkt me :biglaugh:

Thuis gebruik ik ook 2x 24", op kantoor is het voor iedereen 1x 24" onder het mom "meer hebt ge niet nodig". Het verschil is wat mij betreft inderdaad duidelijk merkbaar...

Qua screen estate wel ja, maar in realiteit is dat 1 scherm. Veel collega’s hebben zo een breedbeeld scherm bij hun thuis (dat is dan 3x full HD).
Ik zit veel in specs terwijl ik een requirement doc opstel, dat gaat niet met maar 1 full hd scherm.

Pre-corona had ik een 2k scherm, maar met voltijds thuiswerk heb ik dat zeer snel vervangen door een 4k scherm.
 
Bij ons is het dikwijls omgekeerd, er staan 2 schermen op het bureau maar ze werken enkel op hun 14" laptop. Vooral de Indiërs.
Ik vind het al vervelend dat ik op kantoor maar 2 schermen heb :unsure:
 
Als ge het zo goed kunt tov uw peers: waarom begint ge dan niet op uzelf?
Alle zelfstandige gebouwenbeheerders zonder personeel stoppen ermee. Ze verkopen hun portefeuille door aan grote kantoren. Door de enorme stijging van het aantal appartementsgebouwen de laatste 2 decennia, en het dalende aantal gebouwenbeheerders is consolidatie het logische gevolg. Dan is het ook veel makkelijker om een beurtrol voor wachtdienst af te spreken, werk te verdelen, enz.

Dus als je in deze stiel op jezelf wil beginnen, heb je eigenlijk al meteen personeel nodig indien je nog een leven wil hebben. Daarnaast heb je ook al meteen een boekhouder nodig (voor de gebouwen dan), wat ook al een knelpuntberoep is.

Op zich is dat wel een goede collega lijkt me altijd. Maar dit zijn toch te veel toevalligheden die nu naar voor komen om zomaar te kunnen laten passeren. Op 6 weken tijd zijn er 4 dossiers bij haar vertrokken waarvan 2 die al jaren bij mij zaten zonder problemen.
Men kan een goed mens zijn, én goede intenties hebben én het beste van zichzelf geven op het werk. Maar op het einde van de dag blijft het een speciaal metier waar 1 steek laten vallen de kiem is voor gefrustreerde klanten.

Als er op zo'n periode 4 gebouwen weg zijn, begin je de rest van haar dossiers best door te lichten. Want als ze pakweg 60 gebouwen beheert zullen er nog wel wat lijken in de kast klaar zitten om eruit te vallen. Misschien schort er systematisch iets aan haar communicatie bijvoorbeeld, waardoor mensen keer op keer tegen de haren in gestreken worden. Soit, het patroon is alvast herkenbaar bij wat ik bij andere gebouwenbeheerders al gezien heb.
 
Oprechte vraag: Voor welke job heb je 3 of meer schermen nodig? Ik heb vaak veel tegelijk open staan, en vind windows+tab gemakkelijker dan steeds op andere schermen moeten kijken.
 
Oprechte vraag: Voor welke job heb je 3 of meer schermen nodig? Ik heb vaak veel tegelijk open staan, en vind windows+tab gemakkelijker dan steeds op andere schermen moeten kijken.
Als technisch tekenaar zou ik toch ook drie schermen kunnen gebruiken. 2 is doenbaar , maar kmoet soms toch veel schakelen tussen verschillende informatie bronnen bij het intekenen
 
Oprechte vraag: Voor welke job heb je 3 of meer schermen nodig? Ik heb vaak veel tegelijk open staan, en vind windows+tab gemakkelijker dan steeds op andere schermen moeten kijken.
Elke job.

2 schermen voor het werk. 1 scherm voor beyondgaming / youtube/ netflix/ disney+/prime tv/... multitasking om het werk wat plezante te maken. Zoals je vroeger ook studeerde om de saaiheid van de cursus te doorbreken.

Zonder mijn tv op de achtergrond vroeger zou ik nooit door mijn thesissen geraakt zijn... man dat was droge en saaie kost.
 
Oprechte vraag: Voor welke job heb je 3 of meer schermen nodig? Ik heb vaak veel tegelijk open staan, en vind windows+tab gemakkelijker dan steeds op andere schermen moeten kijken.
Ik doe transportplanning en heb steeds 5 schermen open staan.
Nog eentje extra zou mijn werk nog iets comfortabeler maken.
 
Oprechte vraag: Voor welke job heb je 3 of meer schermen nodig? Ik heb vaak veel tegelijk open staan, en vind windows+tab gemakkelijker dan steeds op andere schermen moeten kijken.
Ik werk op 8 schermen, en ik vind het met momenten te weinig 😅
 
Oprechte vraag: Voor welke job heb je 3 of meer schermen nodig? Ik heb vaak veel tegelijk open staan, en vind windows+tab gemakkelijker dan steeds op andere schermen moeten kijken.

Hoe volgt ge dan de koers?? Ik vind het toch gewoon handiger om op een scherm de livestream op te zetten en op het ander scherm Teams om tegen iedereen te antwoorden "dat ik nu echt geen tijd heb, ik verzuip in het werk".
 
Nu iedereen heeft kunnen stoefen in het loontopic is het hier stoefen met het aantal schermen :laugh:
Ik heb een groot scherm voor het werk en mijn laptopscherm met mijn mailbox. Veel meer dan dat en ik zou constant moeten zoeken waar mijn programma's openstaan.
 
Ik heb enkel een laptop 13", waar ik welgeteld 8 u per week achter zit voor administratie, lesvoorbereiding, bijberoep etc. en die ook nog de lesuren open staat om de pptx te hanteren (dat is momenteel niet veel meer amper 8u/week). Voor praktijk wordt de laptop niet gebruikt. Ik zie collega's soms een hele dag achter 2 schermen zitten, ik begrijp niet wat ze daar heel de tijd liggen tokkelen. Hoe minder schermtijd, hoe beter!
 
Oprechte vraag: Voor welke job heb je 3 of meer schermen nodig? Ik heb vaak veel tegelijk open staan, en vind windows+tab gemakkelijker dan steeds op andere schermen moeten kijken.
Bijvoorbeeld als je bepaalde documenten of tekeningen moet gaan vergelijken ben je toch al snel blij met 3 schermen (eventueel laptop als derde), waarbij het derde dan dient voor notities of browser om nog dingen op te zoeken oid.
 
Ik doe mijn werk met een cursusblok en balpen. Daar kan ik meerdere bladzijden uithalen en dus een multi-blad setup gebruiken om te multitasken.
 
Terug
Bovenaan