ThekillingGoku
Well-known member
Misschien heb ik een verkeerd beeld van wat administratief werk betekent, maar ik gebruik die schermen juist het meest intensief wanneer ik iets van facturatie of controlling moet doen.
Eigenlijk snap ik niet hoe iemand ooit even productief met één scherm kan zijn als met twee schermen. Twee versus drie zal inderdaad wat afhangen van de job/taak.
Waar ik wel kan inkomen is de ‘als je het aan één iemand geeft dan moet al de rest het ook hebben’. Wij zijn gelukkig een klein bedrijf en hebben geen last van zo’n gedrag, niemand gaat prullen bestellen ‘gewoon omdat het kan’.
Ik werk thuis met 2 externe + laptop, dus 3 schermen, maar ik zou regelmatig gerust nog gebruik kunnen maken van een 3e extra scherm.Dat valt nu wel onder 2 schermen lijkt me
Thuis gebruik ik ook 2x 24", op kantoor is het voor iedereen 1x 24" onder het mom "meer hebt ge niet nodig". Het verschil is wat mij betreft inderdaad duidelijk merkbaar...
Zeker als er zo weeral eens 2, 3 projecten dooreen iets gedaan willen hebben of iets dergelijks. Er zijn zo echt van die momenten dat ik geen schermen genoeg zou kunnen hebben.
MAAR! Dat gezegd zijnde ... er zijn dan ook mensen die 'verloren lopen' met meer dan 1 scherm. Je ziet ze dan zo zwaar sukkelen dat men oftewel slechts 1 scherm bezigt, oftewel dat je gewoon merkt dat men tijd verliest met dat extra scherm.
't Is niet voor niets dat sommige grote applicaties overheen de jaren met 'Single-Page Application Design' af gekomen zijn. Ik weet dat dit m'n productiviteit sterk verminderd als ik slechts 1 ding tegelijk kan open hebben. Dus voor web apps doe ik dit dan regelmatig door browser features aan te spreken (zoals 'duplicate tab').
Nuja, als technisch profiel een applicatie gebruiken is een heel ander verhaal dan een gewone user.
But still, voor sommigen is dat net omgekeerd. En eerlijk gezegd ... ik denk dat dit voor vrij veel mensen geldt.