Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ik zit ook al 3 dagen met keelpijn/hoest op het werk. Serieus, als ik daarvoor al ga moeten thuisblijven moet ik half de winter niet komen werken. En er zou al helemaal geen collega naar mij moeten komen met "hier, doe een mondmasker aan", want die heeft juist geen bal over mij te beslissen.

Of ga je iedereen die ook maar een beetje keelpijn, buikpijn, hoofdpijn, etc. heeft enkele dagen thuiszetten?
Ja, dat lijkt me toch logisch. Zeker als je de mogelijkheid hebt om (gedeeltelijk) van thuis te werken. Niet alleen voor je eigen gezondheid maar vooral uit respect voor de gezondheid van je collega's.
 
Als je de hele tijd gaat zitten hoesten en net de griep gehad hebt, ja.
Hier lopen er ook zo rond. Duidelijk nog ziek en toch te snel terug komen werken.
Tof, ik kan soms nog tot 2-3 weken nadat ik ziek ben geweest last hebben van een hoest. Ik zal al even 3 weken ziekenverlof aanvragen voor een hoestje.
 
^door de extra rust die ge krijgt duurt die hoest allicht minder lang he. Waarom zou ge herbeginnen als ge nog een "uitloper" hebt. Zo onmisbaar zijn we toch niet
 
Tof, ik kan soms nog tot 2-3 weken nadat ik ziek ben geweest last hebben van een hoest. Ik zal al even 3 weken ziekenverlof aanvragen voor een hoestje.
Dan doe je toch iets verkeerd denk ik. Besides, we hebben net een zware pandemie gehad. No offence, maar je zou denken dat mensen geleerd hebben om thuis te werken/blijven of een mondmasker op te zetten rond ander volk :sop:
 
Dan doe je toch iets verkeerd denk ik. Besides, we hebben net een zware pandemie gehad. No offence, maar je zou denken dat mensen geleerd hebben om thuis te werken/blijven of een mondmasker op te zetten rond ander volk :sop:
En wat doe ik dan precies verkeerd? Het is niet alsof ik er zelf voor kies om nog 2-3 weken met een hoest rond te lopen eh.

Ja we hebben een pandemie gehad, maar er is wel een groot verschil tussen pandemie en een onnozele verkoudheid. Een beetje weerbaarheid kweken is ook niks mis mee hoor.

Ik zeg ook niet dat mensen die in het midden van hun griep zitten met koorts en rillingen moeten komen werken eh. Maar om elke keer thuis te blijven dat je u eens een dag wat minder voelt, het zal plezant worden. En dan kunnen ze hier komen klagen dat hun collega's om de vijf voet thuis zitten. En niet iedereen kan thuis werken.
 
Ik krijg soms hoofdpijn van de mails die ik krijg. Ik mail alle eigenaars van een blok dat de gemeentje misschien een voetbalgoaltje op het plein willen zetten dat te midden de blok ligt (dat is eigendom van de gemeente). Met wat uitleg en de contactgegevens van de gemeente voor vragen.
En dan krijg ik dit soort mails.
Stel je voor dat je die HG schimmelreiniger op mensen mocht gebruiken.
 
En wat doe ik dan precies verkeerd? Het is niet alsof ik er zelf voor kies om nog 2-3 weken met een hoest rond te lopen eh.

Ja we hebben een pandemie gehad, maar er is wel een groot verschil tussen pandemie en een onnozele verkoudheid. Een beetje weerbaarheid kweken is ook niks mis mee hoor.

Ik zeg ook niet dat mensen die in het midden van hun griep zitten met koorts en rillingen moeten komen werken eh. Maar om elke keer thuis te blijven dat je u eens een dag wat minder voelt, het zal plezant worden. En dan kunnen ze hier komen klagen dat hun collega's om de vijf voet thuis zitten. En niet iedereen kan thuis werken.
Er is zoals je zegt een verschil tussen met een licht hoestje/keelpijn gaan werken en echt ziek aan uw bureau te zitten he.
Hier lopen mensen soms echt te snotteren, luid te hoesten en gewoon de rest ziek te maken.
Je voelt toch zelf wanneer je echt ziek bent?

En als je 3 weken na uw ziekte nog fel loopt te hoesten lijkt het mij toch dat je misschien te snel stopt met medicatie en/of niet genoeg rust neemt.
 
Er is zoals je zegt een verschil tussen met een licht hoestje/keelpijn gaan werken en echt ziek aan uw bureau te zitten he.
Hier lopen mensen soms echt te snotteren, luid te hoesten en gewoon de rest ziek te maken.
Je voelt toch zelf wanneer je echt ziek bent?
Natuurlijk voel je dat, maar in mijn ogen hoort een verkoudheid daar nog niet echt onder. Hoe lang duurt het meestal vooraleer een verkoudheid goed en wel over is, een goede week ofzo? Is toch te zot dat ik een week thuis zou moeten blijven omdat ik gewoon veel moet snutten en snotteren? Het is ook niet alsof je vanaf de eerste hoest meteen iedereen op kantoor besmet hebt eh.

Ik ben absoluut voor om bij zware ziekte thuis te zitten, al is het maar voor uzelf om deftig te kunnen genezen. Ik vind dat mensen de pandemie ook wel iets te extreem gebruiken en vinden dat iedereen die niet 100% op en top gezond is moet thuis blijven. En dat slaagt ook nergens op vind ik.

Zoals ik zei, ik zit hier om het half uur ook efkes te hoesten. Maar om daar nu een week ziekenverlof voor te pakken...
 
Natuurlijk voel je dat, maar in mijn ogen hoort een verkoudheid daar nog niet echt onder. Hoe lang duurt het meestal vooraleer een verkoudheid goed en wel over is, een goede week ofzo? Is toch te zot dat ik een week thuis zou moeten blijven omdat ik gewoon veel moet snutten en snotteren? Het is ook niet alsof je vanaf de eerste hoest meteen iedereen op kantoor besmet hebt eh.

Ik ben absoluut voor om bij zware ziekte thuis te zitten, al is het maar voor uzelf om deftig te kunnen genezen. Ik vind dat mensen de pandemie ook wel iets te extreem gebruiken en vinden dat iedereen die niet 100% op en top gezond is moet thuis blijven. En dat slaagt ook nergens op vind ik.

Zoals ik zei, ik zit hier om het half uur ook efkes te hoesten. Maar om daar nu een week ziekenverlof voor te pakken...
Ja wat jij beschrijft zou ik nu ook niet voor thuis blijven.
Maar bij mijn vorige werkgever ging ik voor corona soms ziek werken omdat het niet echt in dank afgenomen werd als je thuis bleef :unsure:
 
Er is zoals je zegt een verschil tussen met een licht hoestje/keelpijn gaan werken en echt ziek aan uw bureau te zitten he.
Hier lopen mensen soms echt te snotteren, luid te hoesten en gewoon de rest ziek te maken.
Je voelt toch zelf wanneer je echt ziek bent?

En als je 3 weken na uw ziekte nog fel loopt te hoesten lijkt het mij toch dat je misschien te snel stopt met medicatie en/of niet genoeg rust neemt.
Ik heb al meermaals "atypische longontstekingen" gehad, waarbij ik dus wel 7dagen de longen uit mijn lijf hoest en ellendig ben en thuis blijf. Maar die hoest kan tot 6(!) weken aanhouden en mijn hoestje klinkt als een bronstige zeekoe die 6km verder nog te horen is bij wijze van lichtelijke overdrijving. Dan krijg ik ook boze blikken terwijl ik medisch gezien geen enkel risico meer loop een ander te besmetten. 🤷🏼
 
Ik heb al meermaals "atypische longontstekingen" gehad, waarbij ik dus wel 7dagen de longen uit mijn lijf hoest en ellendig ben en thuis blijf. Maar die hoest kan tot 6(!) weken aanhouden en mijn hoestje klinkt als een bronstige zeekoe die 6km verder nog te horen is bij wijze van lichtelijke overdrijving. Dan krijg ik ook boze blikken terwijl ik medisch gezien geen enkel risico meer loop een ander te besmetten. 🤷🏼
Er zijn natuurlijk uitzonderingen he. Maar collega x hier heeft griep (gehad), is 3 dagen thuis geweest en zit hier gisteren knalrood, te snotteren en te hoesten en te doen. “Niet in mijn bureau komen, ben nog wat ziek”. Vandaag is ze terug thuis maar zo’n dingen erger ik mij dood aan.
 
We zijn bezig met een implementatieproject waar ze over het algemeen een sterk intern team hebben, maar 1 van de internen is dramatisch. ik zit een half uur in de meeting, en ik ben al meer aan het woord geweest om bij te sturen dan haar, terwijl zij de sessie leidt.

al is leiden hier eerder met lange ij :unsure:
 
Ik ben vandaag voor het eerst in de 7 jaar dat ik voor dit bedrijf werk hoorbaar mijn geduld verloren tijdens een meeting. Ineens ben ik - als business analyst - verantwoordelijk voor het management rond terms & conditions omdat de projectleiding dit over het hoofd heeft gezien en te tam is om ons legal contact aan te spreken hiervoor. :laugh:
 
Ik ben vandaag voor het eerst in de 7 jaar dat ik voor dit bedrijf werk hoorbaar mijn geduld verloren tijdens een meeting. Ineens ben ik - als business analyst - verantwoordelijk voor het management rond terms & conditions omdat de projectleiding dit over het hoofd heeft gezien en te tam is om ons legal contact aan te spreken hiervoor. :laugh:

Je geduld verliezen en dan meer werk krijgen.

Tof bedrijf daar. 🧐
 
Terug
Bovenaan