Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ik heb ook zo'n collega (van een ander departement) die constant follow ups doet op mails (over niet dringende zaken dan nog). Ik heb écht al op het punt gestaan om een brief te laten versturen via de post naar het kantoor, ter attentie van haar, met daarop,


Zeer geachte en weledelgeleerde Kristien,

Bij deze wens ik te kennen te geven dat ik uw e-mail van <datum> in goede orde ontvangen heb. Echter door ontbrekende informatie alsook agendatechnische beperkingen van mijnentwege zal de oplossing van de in de e-mail vermelde situatie een paar dagen op zich laten wachten. Naar mijns inziens hoeft dit niet problematisch te zijn, gezien de operator maar een antwoord verwacht op het einde van Q1.

U bijzonder dankend bij voorbaat, bieden wij U onze zeer voorname gevoelens van hoogachting,

Fingers
 
Een ploegbaas die een verslag maakt van onze laatste vergadering er er dingen op zet die helemaal niet besproken waren ( vooral aandacht punten zoals bepaalde lijsten elke dag invullen, en wat we ook elke dag doen). Dingen opnoemen waar ze/hij eerst zegt op de vergadering van dit gaan we anders doen, maar dan in het verslag weer een heel ander verhaal schrijft enz. Ons regels opleggen waar hij/zij het zelf het altijd niet toepast als hij/zij soms in de keuken staat. Ook is het altijd onze schuld dat er iets niet in huis is, je had dat maar moeten melden, terwijl we dat wel degelijk doen. Of de uitvlucht van ja "ik had dat besteld". En vooral dat geslijm bij de grote baas en het soms hoog in hare/zijne bol hebben. Volgende week functioneringsgesprek en zal het haar/ hem nog eens goed duidelijk maken dat ik daar niet mee gedient ben hoe dat hij/zij bezig is. Vroeger toen hij/zij nog niet zo een hoge functie had en dagelijks met ons samenwerkte was het tof om er met samen te werken, maar vanaf hij/zij een hogere functie kreeg is het hoog in hare/zijne bol gestegen. Ze/hij vergeet soms van waar hij/zij komt.

En een andere ergenis, men is laat met ons loon.
Zo deze ergenis moest er even uit. Gelukkig zijn de rest van onze ploeg aangename mensen om mee samen te werken.
 
Laatst bewerkt:
Wekelijkse teammeeting met 17 à 19 personen :cry: die vorige week is uitgesteld van maandagochtend naar donderdagmiddag (en die dan ook los drie kwartier over tijd ging, maar soit). Aan het eind vraag ik dan of het de maandag erop (vandaag dus) terug teammeeting is.
Antwoord: "ja natuurlijk".

Ffs; wat gaat er op één dag -een vrijdag dan nog waar om 15:00 al meer dan de helft ophoudt met werken- nu extra gebeuren dat we nog moeten vergaderen. :sop:
 
Mails/Teamsberichten waarin een vraag wordt gesteld af en toe eens de woorden "aub" en "dankuwel" zeggen is precies toch verdomd moeilijk, al zeker als de vraag wordt gesteld aan jongere mensen is beleefd blijven precies niet zo belangrijk... Beetje degoutant.
 
Mijn releasediagrammen dat ik via draw.io online heb gemaakt zijn allemaal weg 🤯
Gelukkig had ik ze al in een ppt als afbeelding gestoken maar niet alles:wallbash:
 
Mijn releasediagrammen dat ik via draw.io online heb gemaakt zijn allemaal weg 🤯
Gelukkig had ik ze al in een ppt als afbeelding gestoken maar niet alles:wallbash:
Die van ons zitten allemaal op de SharePoint (& lokaal werk op mijne OneDrive, dus ook SP :whistle: ).
Ik bezig dan ook altijd de offline 'desktop app'.

Nu ... 't is effe geleden da'k nog naar die'n Online Client geweest ben, maar had die'n Draw.IO online niet de optie om te 'openen' van OneDrive/Google Drive? Waar heb je ze dan gestoken om ze 'kwijt' te zijn?
 
Ik krijg soms hoofdpijn van de mails die ik krijg. Ik mail alle eigenaars van een blok dat de gemeentje misschien een voetbalgoaltje op het plein willen zetten dat te midden de blok ligt (dat is eigendom van de gemeente). Met wat uitleg en de contactgegevens van de gemeente voor vragen.
En dan krijg ik dit soort mails.

Hey

Is Da waar wat ik gehoord heb komen hier op gras vaste goalen staat willen de rust hier weer vepesten ik was nu zo blij dat Da voetballen gedaan was die meserie toch weer niet weer constant ballen keihard tegen mijn vesten en in mijn tuin als ik er last van heb tegen mijn venster steek ik de ballen kapot gaat weer grote meserie worden voor zo rommel zijn ze de eerste om de rust te verstoren Da ze op ander gaan voetballen ik wil die onrust en merserie niet
 
Collega’s die “half genezen” zijn van griep, maar toch al naar bureau komen zonder verwittigen.
Aldaar nog zitten hoesten en proesten.

Dezelfde collega’s die tijdens Corona de niet-gevaccineerden met de vinger wezen als egoïstisch.

Ene naar huis gestuurd en ene een mondmasker opgezet.
Boodschap was duidelijk.
 
Collega’s die “half genezen” zijn van griep, maar toch al naar bureau komen zonder verwittigen.
Aldaar nog zitten hoesten en proesten.

Dezelfde collega’s die tijdens Corona de niet-gevaccineerden met de vinger wezen als egoïstisch.

Ene naar huis gestuurd en ene een mondmasker opgezet.
Boodschap was duidelijk.
Duidelijk, die gaan int vervolg al hun dagen betaald ziekteverlof thuis uitzitten zelfs al voelen ze zich prima buiten wat kuchjes.
 
Duidelijk, die gaan int vervolg al hun dagen betaald ziekteverlof thuis uitzitten zelfs al voelen ze zich prima buiten wat kuchjes.

Dat zijn er die elk jaar wel enige weekjes afwezig zijn. Dus hun ziektedagen zijn sowieso netjes op.
Heel gezellig als er collega’s zitten hoesten en proesten.
Ik vind dit qua collegialiteit triest.
 
Ik krijg soms hoofdpijn van de mails die ik krijg. Ik mail alle eigenaars van een blok dat de gemeentje misschien een voetbalgoaltje op het plein willen zetten dat te midden de blok ligt (dat is eigendom van de gemeente). Met wat uitleg en de contactgegevens van de gemeente voor vragen.
En dan krijg ik dit soort mails.
Wat is dat voor Nederlands taalgebruik. Dat gaat meteen de vuilbak in.
 
Ik krijg soms hoofdpijn van de mails die ik krijg. Ik mail alle eigenaars van een blok dat de gemeentje misschien een voetbalgoaltje op het plein willen zetten dat te midden de blok ligt (dat is eigendom van de gemeente). Met wat uitleg en de contactgegevens van de gemeente voor vragen.
En dan krijg ik dit soort mails.

En die mensen worden ook oud.
Ik begrijp dat niet.
 
Collega’s die “half genezen” zijn van griep, maar toch al naar bureau komen zonder verwittigen.
Aldaar nog zitten hoesten en proesten.

Dezelfde collega’s die tijdens Corona de niet-gevaccineerden met de vinger wezen als egoïstisch.

Ene naar huis gestuurd en ene een mondmasker opgezet.
Boodschap was duidelijk.
Ik zit ook al 3 dagen met keelpijn/hoest op het werk. Serieus, als ik daarvoor al ga moeten thuisblijven moet ik half de winter niet komen werken. En er zou al helemaal geen collega naar mij moeten komen met "hier, doe een mondmasker aan", want die heeft juist geen bal over mij te beslissen.

Of ga je iedereen die ook maar een beetje keelpijn, buikpijn, hoofdpijn, etc. heeft enkele dagen thuiszetten?
 
Terug
Bovenaan