Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

er is ook een verschil tussen lunchen en een broodje.
Een brood is 2.50, een potje kip curry 5euro als ge van Delio koopt. dat is 7.50e waar ge 2 of 3 dagen eten mee hebt (laatste dag is uw brood al wel steenhard, maar allez). Een broodje is 4-5 euro. tgoh, dan is dat op weekbasis niet zo veel verschil he.
Als ge natuurlijk elke dag warm gaan lunchen voor 30 euro, dan is het wel luxe want dan zijt ge wel veel geld/werkweek aan het uitgeven.
1 brood is normaal 24 sneden. Zonder de kantjes is 1 brood per week mogelijk met 4 sneden per dag. Steek het in de diepvries en dat blijft goed smaken. Dat is 2,70 euro momenteel denk ik.
Jonge gouda kaas is is 2,89 euro voor 300 gram (7 sneetjes). 1 sneetje per 2 boterhammen dus 10 sneetjes per week nodig. Aan anderhalve verpakking is dat 4,3 euro.
Dat is in totaal 7 euro per werkweek oftewel 1,4 euro per middagmaaltijd.
Aan een broodje van gemiddeld 4,5 euro per stuk is dat een meerkost van 3,1 euro per dag.
Aan 220 werkdagen kan je zo op jaarbasis 680 euro besparen.
Nee daar koop je ook geen huis mee.
Maar als iemand zo 'laks' bent met alle uitgaven dan worden vele kleintjes heel veel natuurlijk.
 
1 brood is normaal 24 sneden. Zonder de kantjes is 1 brood per week mogelijk met 4 sneden per dag. Steek het in de diepvries en dat blijft goed smaken. Dat is 2,70 euro momenteel denk ik.
Jonge gouda kaas is is 2,89 euro voor 300 gram (7 sneetjes). 1 sneetje per 2 boterhammen dus 10 sneetjes per week nodig. Aan anderhalve verpakking is dat 4,3 euro.
Dat is in totaal 7 euro per werkweek oftewel 1,4 euro per middagmaaltijd.
Aan een broodje van gemiddeld 4,5 euro per stuk is dat een meerkost van 3,1 euro per dag.
Aan 220 werkdagen kan je zo op jaarbasis 680 euro besparen.
Nee daar koop je ook geen huis mee.
Maar als iemand zo 'laks' bent met alle uitgaven dan worden vele kleintjes heel veel natuurlijk.

Zoals ik hier al eens gepost heb. Wij hebben daar eens op beginnen letten. Vroeger kwamen we gemiddeld een 100€ over per maand. Dan hebben we gestopt met over de middag iets te halen van eten, geen kleine brol meer halen van de action die je niet nodig hebt,.. En dan spaarden we makkelijk +500€.

Het zit hem idd niet in dat broodje, maar wel in die vele kleine dingen waarvan je denkt van "och ja voor die 5 euro".
 
1 brood is normaal 24 sneden. Zonder de kantjes is 1 brood per week mogelijk met 4 sneden per dag. Steek het in de diepvries en dat blijft goed smaken. Dat is 2,70 euro momenteel denk ik.
Jonge gouda kaas is is 2,89 euro voor 300 gram (7 sneetjes). 1 sneetje per 2 boterhammen dus 10 sneetjes per week nodig. Aan anderhalve verpakking is dat 4,3 euro.
Dat is in totaal 7 euro per werkweek oftewel 1,4 euro per middagmaaltijd.
Aan een broodje van gemiddeld 4,5 euro per stuk is dat een meerkost van 3,1 euro per dag.
Aan 220 werkdagen kan je zo op jaarbasis 680 euro besparen.
Nee daar koop je ook geen huis mee.
Maar als iemand zo 'laks' bent met alle uitgaven dan worden vele kleintjes heel veel natuurlijk.
Gewoon niet eten is nog goedkoper.
Geen idee wat voor een kleine eters jullie zijn, maar 4 sneetjes is wel weinig voor ne volwassen mens.
Nuja weer een discussie die niemand kan winnen want iedereen leeft anders.
 
Gewoon niet eten is nog goedkoper.
Geen idee wat voor een kleine eters jullie zijn, maar 4 sneetjes is wel weinig voor ne volwassen mens.
Nuja weer een discussie die niemand kan winnen want iedereen leeft anders.

Ik eet er maar 3... :unsure: zal ook van je job afhangen. Maar als je de hele dag zit. Ik heb daar toch geen honger mee.
 
1 brood is normaal 24 sneden. Zonder de kantjes is 1 brood per week mogelijk met 4 sneden per dag. Steek het in de diepvries en dat blijft goed smaken. Dat is 2,70 euro momenteel denk ik.
Jonge gouda kaas is is 2,89 euro voor 300 gram (7 sneetjes). 1 sneetje per 2 boterhammen dus 10 sneetjes per week nodig. Aan anderhalve verpakking is dat 4,3 euro.
Dat is in totaal 7 euro per werkweek oftewel 1,4 euro per middagmaaltijd.
Aan een broodje van gemiddeld 4,5 euro per stuk is dat een meerkost van 3,1 euro per dag.
Aan 220 werkdagen kan je zo op jaarbasis 680 euro besparen.
Nee daar koop je ook geen huis mee.
Maar als iemand zo 'laks' bent met alle uitgaven dan worden vele kleintjes heel veel natuurlijk.
Op m'n werk bestellen ze ook elke dag "belegde broodjes".
Dat kost gelijk 4,5 euro of zo. Elke dag...
Das op ne week vlug 20 à 25 euro, op ne maand 100 euro.

Ik doe dat nooit, NOOIT. Elk z'n ding ofc.
Ik eet meestal brood met wat charcuterie of kaas, soms een slaatje, maar bestel nooit iets.
 
Mijn ergernis:
Een collega werkte voor 2 afdelingen, deels vr de ene afdeling, deels vr de andere.
Plots na ne burn-out wilde ze niet meer voor onze afdeling werken en enkel nog vr de andere.
Dus haar dossiers kwamen vrij en werden herverdeeld. Ik heb daar ne paar v gekregen.
Enfin... veel was niet echt in orde en dan moesten we nog met nieuw programma werken.
Dus heb ik die dossiers in dat nieuw programma moeten instellen en zorgen dat ze beetje "proper" stonden.

Die collega heeft ruzie met ne moeilijke collega in de andere afdeling en komt nu plots weer terug bij ons werken...
Wat ik vreesde is gebeurd...
Die wil haar dossiers, terug.
Bon, 1 dossier heeft ze teruggekregen paar maand geleden, m'n teamlead zei aja die klanten kennen die goed en zouden liever willen dat weer zij is.. ok.
Kwist dat zever was, maar heb er niks op gezegd, wat is nu 1 dossier?

Vandaag kreeg ik ne mail die begon met "Op vraag van de klant zouden we dossiers A & B bij andere dossierbeheerder doen. We zouden bij collega X doen want die heeft nog wat ruimte...".

Als ik vraag waarom of wat die klant nu gezegd heeft sta m'n teamlead met z'n mond vol met tanden. Ik zei toen "bon whatever, goed" en ga verder met m'n werk.

Als ik beetje later agresssief zeg tegen collega X "tis nu al tweede maal dak dossiers proper zet en gij ermee wegloopt" dan loopt dat achterlijk schaap nr de teamlead. Kheb direct gezegd tegen die 2 dat ik "het maar een rare manier v werken vind hier", dan mij omgedraaid en terug gaan werken.

Die collega X zei nog 2x goedenavond toen ze wegging, maar ik vertik het om daar nog 1 seconde tijd aant te verspillen en doe gelijk dak ze niet hoor.

KUTWIJF!

Als ze dossiers willen geven nr iemand anders, geef ze dan nr iemand anders, maar ge moet niet afkomen met die zever van "de klant wil dat".
 
hier was het vroeger gratis eten, met bonnekes (voor de panos of de quick). maar dat was (begrijpelijk) niet houdbaar.
dus hebben ze automaten gezet, 3€ voor een maaltijd. da's dit jaar opgeslagen naar 4€. + 90 cent voor een blikje cola.

allemaal nog wel aanvaardbaar hoor. alleen vullen ze die automaten niet altijd even regelmatig bij, en tegen 't einde van de week zijn we dan aangewezen op andere opties. op een luchthaven loopt dàt dan wel op.
 
1 brood is normaal 24 sneden. Zonder de kantjes is 1 brood per week mogelijk met 4 sneden per dag. Steek het in de diepvries en dat blijft goed smaken. Dat is 2,70 euro momenteel denk ik.
Jonge gouda kaas is is 2,89 euro voor 300 gram (7 sneetjes). 1 sneetje per 2 boterhammen dus 10 sneetjes per week nodig. Aan anderhalve verpakking is dat 4,3 euro.
Dat is in totaal 7 euro per werkweek oftewel 1,4 euro per middagmaaltijd.
Aan een broodje van gemiddeld 4,5 euro per stuk is dat een meerkost van 3,1 euro per dag.
Aan 220 werkdagen kan je zo op jaarbasis 680 euro besparen.
Nee daar koop je ook geen huis mee.
Maar als iemand zo 'laks' bent met alle uitgaven dan worden vele kleintjes heel veel natuurlijk.
Mja, noem me een verwend nest. Maar ik heb soms toch ook wel eens graag iets anders tussen mijn boterham dan 1 schel kaas. Om dat nu 200 middagen op een jaar te eten... Realistischer is waarschijnlijk dat er ook eens een potje preparé gekocht wordt, of een vleessalade, of eens iet anders.

Niet te vergeten dat je ook niet weet waar andere mensen kosten maken. Het is goedkoop als iemand elke dag een boterham met kaas eet, maar als diezelfde persoon ook 2-3 pakjes per week rookt krijg je ook een heel ander eindresultaat. En als die persoon met zijn dagelijks broodje enkel kraantjeswater drinkt is die nog goedkoper af.

Nu, is elke dag een broodje in een broodjeszaak halen een dure zaak? Op zich wel. Maar om dat altijd aan te halen als reden dat iemand niet mag klagen over de huizenprijzen? Heeft naar mijn mening niets te maken met lak zijn. Of gaan we blijven doen alsof het allemaal voor iedereen haalbaar is en blijven we ontkennen dat onze huizenmarkt een overgewaardeerde bubbel is?
 
Bij mijn huidige klant is er intern een restaurant. Interne mensen betalen 1 euro voor een broodje/warme maaltijd.
Ik als externe betaal 2 euro voor een broodje en 5 euro voor een warme maaltijd. Dus eigenlijk kan ik 5 dagen in de week biefstuk friet eten voor 25 euro :unsure: Zit ook elke keer soep + dessert bij, giga cheap eigenlijk.

Bij mijn vorige klant ging ik elke dag naar de Panos en da's dan broodje + dessert + drank en was ik elke dag 9-10 euro kwijt ofzo :p
 
Maar om dat altijd aan te halen als reden dat iemand niet mag klagen over de huizenprijzen? Heeft naar mijn mening niets te maken met lak zijn. Of gaan we blijven doen alsof het allemaal voor iedereen haalbaar is
Nee. Niemand zegt dat een woning voor iedereen haalbaar is. Voor de gemiddelde IT'er is, zelfs voor alleenstaanden, een eigen stek meestal haalbaar. Niet bij de start van je contract (eerst wat sparen, vandaar ook eerst thuiswonen of op de centjes letten) en ook geen alleenstaande woning met alles erop of eraan en ook niet noodzakelijk in de perfecte regio. Maar ja, voor wie deftig verdient, is een studio, appartement of rijwoning in bepaalde regio's nog altijd mogelijk.
Carrion zei:
en blijven we ontkennen dat onze huizenmarkt een overgewaardeerde bubbel is?
Ja. Als je met een bubbel >20-30% overgewaardeerd bedoelt.

Het gaat overigens niet over af en toe eens een broodje halen, hé. Het gaat over het principe van impulsaankopen te doen en niet op voorhand al eens na te denken. En ook over niet alles in 1 keer willen.

Collega (externe) heeft én disney én netflix én streamz én spotify. Is alleenstaand. Hij mag dat allemaal, maar hij mag niet verwachten dat hij geen tegenwind krijgt als hij dan zou klagen dat hij geen huis in de streek van Mechelen vindt met zijn budget :). Waar hij een stuk van zijn loon opoffert voor bedrijfswagen + de opties daarop en al die abo's, daar heb ik mijn registratierechten mee betaald :).
 
Nee. Niemand zegt dat een woning voor iedereen haalbaar is. Voor de gemiddelde IT'er is, zelfs voor alleenstaanden, een eigen stek meestal haalbaar. Niet bij de start van je contract (eerst wat sparen, vandaar ook eerst thuiswonen of op de centjes letten) en ook geen alleenstaande woning met alles erop of eraan en ook niet noodzakelijk in de perfecte regio. Maar ja, voor wie deftig verdient, is een studio, appartement of rijwoning in bepaalde regio's nog altijd mogelijk. Ja. Als je met een bubbel >20-30% overgewaardeerd bedoelt.
Gelukkig is iedereen IT'er, probleem opgelost.

Ja. Als je met een bubbel >20-30% overgewaardeerd bedoelt.
5-10%, de percentages die ik ondertussen al van elke bank te horen heb gekregen waar ik voor een lening ga kijken, is evenzeer overgewaardeerd. Kom seg, zelfs het gemiddelde EPC F kot uit 1960 durven ze voor bijna 300.000 online te zwieren.
 
Gelukkig is iedereen IT'er, probleem opgelost.
dat claim ik niet. Ik verwees gewoon naar een hier veelvoorkomend profiel.
Voor andere profielen is het moeilijk om een loonvork te schetsen. En ja, voor mensen die de onderste lonen hebben zal een woning niet haalbaar zijn, zoals dat vroeger ook was. Het is wat meer geworden, maar in vergelijking met het buitenland nog altijd ca va.
Carrion zei:
5-10%, de percentages die ik ondertussen al van elke bank te horen heb gekregen waar ik voor een lening ga kijken, is evenzeer overgewaardeerd. Kom seg, zelfs het gemiddelde EPC F kot uit 1960 durven ze voor bijna 300.000 online te zwieren.
5-10% is overgewaardeerd, maar geen bubbel.

En nee, het gemiddelde EPC F kot uit 1960 durven ze niet voor bijna 300k online zwieren. Tenzij je claimt dat de gemiddelde woning in België slechter dan een EPC F kot uit 1960 zou zijn. Want de mediaanprijs voor een woning in België (excl. appartementen) is 290.000 euro.
 
hier was het vroeger gratis eten, met bonnekes (voor de panos of de quick). maar dat was (begrijpelijk) niet houdbaar.
dus hebben ze automaten gezet, 3€ voor een maaltijd. da's dit jaar opgeslagen naar 4€. + 90 cent voor een blikje cola.

allemaal nog wel aanvaardbaar hoor. alleen vullen ze die automaten niet altijd even regelmatig bij, en tegen 't einde van de week zijn we dan aangewezen op andere opties. op een luchthaven loopt dàt dan wel op.
Heb je toegang tot de bagagezaal op niveau 0?
Aan liftkern 4 staan er ook automaten die 3x per dag worden bijgevuld door afilal
 
Jonge collega’s die lopen klagen over de dure huizenprijzen, maar wel echt elke middag gaan lunchen.
Reken maar uit, 20 keer Xx eur per maand, en dat op jaarbasis?
20x 5€ x 11 maanden = 1100 EUR/jaar (broodje)
-of-
20x15€ x 11 = 3300 EUR/jaar (lunch)

Bij elkaar gespaard door dagelijks voor 11 jaar lang geen broodje (5€) / lunch (15€) te eten : 12100€ of 36300€.

Mediane huizenprijzen zijn dan ook stevig toegenomen op 11jaar tijd ten opzichte van het mediaan loon.

Mediaan prijs halfopen bebouwing
2010 : 180.000€
2021 : 265.000€ (+ 47%)
Mediaan loon Vlaanderen
2010 : 2.676
2020: 3.523 (+31%)

Zal het dagelijkse broodje/lunch het verschil maken tussen al dan niet het kunnen kopen van een (deftige) woning? Wellicht niet
Is het verstandig om elke dag uit te gaan eten? Nee
Is dit een quick win om toch sneller een huis te kunnen kopen? Wellicht wel
Terechte ergernis? Jazeker
 
20x 5€ x 11 maanden = 1100 EUR/jaar (broodje)
-of-
20x15€ x 11 = 3300 EUR/jaar (lunch)

Bij elkaar gespaard door dagelijks voor 11 jaar lang geen broodje (5€) / lunch (15€) te eten : 12100€ of 36300€.

Mediane huizenprijzen zijn dan ook stevig toegenomen op 11jaar tijd ten opzichte van het mediaan loon.

Mediaan prijs halfopen bebouwing
2010 : 180.000€
2021 : 265.000€ (+ 47%)
Mediaan loon Vlaanderen
2010 : 2.676
2020: 3.523 (+31%)

Zal het dagelijkse broodje/lunch het verschil maken tussen al dan niet het kunnen kopen van een (deftige) woning? Wellicht niet
Is het verstandig om elke dag uit te gaan eten? Nee
Is dit een quick win om toch sneller een huis te kunnen kopen? Wellicht wel
Terechte ergernis? Jazeker
Awel als de jongeren nu eens hun lunch laten liggen hebben ze hun woonbonus net terug.
 
Terug
Bovenaan