Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Goh ... ik denk dat het bij de jeugd net omgekeerd is. Als ik de laatste aanwinsten van pakweg 't voorbije jaar zo wat bezig hoor denk ik dat ze wel eens zouden vertrekken als het omgekeerde zou worden ingevoerd (e.g. het thuiswerk afschaffen).

Zij hebben nooit anders geweten & je hoort dat ook. Voor hen is dat thuiswerk de normaliteit zelve.
Men kan zich dat niet inbeelden dat je ooit 'elke dag van de ochtend tot de avond op kantoor moest zitten'.

Dus ik denk dat ze zich dan wel een WG gaan zoeken die het wél toelaat om thuis te werken, zelfs al is het niet 100% thuiswerk (bij ons is er gevraagd min. 1x/week af te komen).

Dat gezegd zijnde ... ik persoonlijk, had geen probleem met 100% thuiswerk. Ik kom overeen met de mensen op kantoor, maar ga ook m'n ontslag niet geven omdat ik ze niet elke dag zie.

Thuiswerk afschaffen zou voor veel niet meer aanvaardbaar zijn denk ik, en terecht als je ziet hoeveel tijd er verloren kan gaan aan woon-werk verkeer. Bij ons zie ik de jongere werknemers juist wat vaker op kantoor komen voor het "groepsgevoel"

Ik had ook nooit een probleem met 100% thuiswerk - zelfde visie hier, toffe collega's maar als ik persoonlijk contact wil, heb ik daar wel vrienden voor.

Anekdote, beetje off-topic want zeker geen ergernis: 1 collega (50+) die 6 maanden na de introductie van "je mag/moet terug 2-3 dagen per week naar het werk komen" nog altijd 100% thuis werkte omdat hij liever helemaal geen persoonlijk contact had :tongue: Maar zijn werk was wel 100% in orde dus niemand die daar lastig over deed.

De ongelooflijke kortzichtigheid van mensen en hoe ze zich daar constant extra werk mee opzadelen.
In een nieuw gebouw is het budget verkeerd berekend: nu, dat gebeurt. Zeker bij nieuwe gebouwen is dat bij de opstart moeilijk in te schatten.
Nu moeten we een deel extra geld opvragen en als er iets is waar mensen gevoelig aan zijn is het dat.

De boekhouder vraagt of dat geld opgevraagd mag worden, na overleg met de rekencommissaris beslissen we dat te doen.
Dan stuurt de boekhouder die opvraging van dat geld uit zonder enige uitleg of begeleidend schrijven bij.
Dat is dus nu toch geen moeite om even een klein briefje te maken met de uitleg en berekening bij waarom. Want wat krijg je nu?
Iedereen gaat bellen want ze snappen niet waarom we een deel geld bij opvragen om oa de verzekering te betalen.

Dus dat zijn allemaal (of grotendeels) telefoons die perfect vermeden hadden kunnen worden door gewoon een simpel briefke met wat uitleg.

Ik kreeg gisteren avond een meeting invite voor komende maandag van 18-19 voor het horrorproject: "onboarding finance". Verder geen verduidelijking in de email. Ik vroeg of ik required attendee ben, wat blijkbaar een domme vraag was, want ik ben zelfs de speaker kom ik nu te weten. :laugh:

Ik heb gevraagd of we niet kunnen beginnen met een van de 3000 recordings van vorige onboardings door te sturen. Daarnaast ben ik redelijk zeker dat ik al 3 maanden geleden een onboarding met finance heb gedaan.
Meeting is verplaatst naar 1 februari.

Zorgen voor toekomstige coldplayke :love:

Al die Teams berichten die beginnen met Hello en How are you? Dat wordt op den duur wel vermoeiend. IRL OK, maar om nu 20 keer per dag een antwoord op zoiets te moeten typen... Ik negeer het meestal en kom to the point.

Dat werkelijk haast alles een processie van echternach is.

De afgrijselijke meetingcultuur zonder dan ook maar telkens een meter verder te geraken.
(Gelukkig zit ik amper zelf in die meetings.)

Simpele opdrachtjes kunnen dan ook weken, maanden tot zelfs ja jaren aanslepen.
Pure kafka soms.
Veel dode momenten dan ook. (Maar die vullen we zelf wel weer in :fingerguns_r: )

(jaja overheid)

Nu bon, op't einde van de maand staan ze er gewoon.

Laatst bewerkt:
Jonge collega’s die lopen klagen over de dure huizenprijzen, maar wel echt elke middag gaan lunchen.
Reken maar uit, 20 keer Xx eur per maand, en dat op jaarbasis?

Lunchen is geen luxe, elke dag teveel betalen voor een lunch èn tegelijkertijd klagen dat je nergens geraakt omdat het leven oh zo duur is, die specifiek combinatie is te beklagen...
Dat ze er dan niet over moeten zagen akkoord, maar het is niet dat die besparing hun wel ineens een huis gaat opleveren.

Nu de jeugd van tegenwoordig ziet (die in mijn omgeving) alles echt somber en negatief in. Volgens hun gedachtengang is de wereld om zeep.

Lunchen is geen luxe, elke dag teveel betalen voor een lunch èn tegelijkertijd klagen dat je nergens geraakt omdat het leven oh zo duur is, die specifiek combinatie is te beklagen...
er is ook een verschil tussen lunchen en een broodje.
Een brood is 2.50, een potje kip curry 5euro als ge van Delio koopt. dat is 7.50e waar ge 2 of 3 dagen eten mee hebt (laatste dag is uw brood al wel steenhard, maar allez). Een broodje is 4-5 euro. tgoh, dan is dat op weekbasis niet zo veel verschil he.
Als ge natuurlijk elke dag warm gaan lunchen voor 30 euro, dan is het wel luxe want dan zijt ge wel veel geld/werkweek aan het uitgeven.

Laatst bewerkt:
Mensen die andere hun financiële toestand kunnen beklagen omdat ze tijdens de lunch voor een paar euro lunch halen.
Zijn even irritant als een jonge gast die klaagt over de woningmarkt.

Mensen die andere hun financiële toestand kunnen beklagen omdat ze tijdens de lunch voor een paar euro lunch halen.
Zijn even irritant als een jonge gast die klaagt over de woningmarkt.
Het was MIJN ergernis niet he! 😉

Ik vind het helemaal prima dat mensen die geen financiële prioriteiten kunnen stellen geen woning kunnen kopen. Bespaart hen veel miserie!

Terug
Bovenaan