Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Hoe de vrouwen hier te werk gaan 's morgens. Een deel komt aan rond 7u30, 30 min koffie pauze, dan komt de rest aan en dan is het "koffie, iemand?" en dan is de hele groep weer weg.

Echt niet te schatten, gewoon een 1 uur koffie pauze ma wel klagen en zagen als iemand anders zijn werk niet doet.
Ik vind het echt verbazingwekkend dat er voor jou een open vacature was. Je zegt vaak niets te doen te hebben, en de rest heeft het ook heel rustig?
 
Ik vind het echt verbazingwekkend dat er voor jou een open vacature was. Je zegt vaak niets te doen te hebben, en de rest heeft het ook heel rustig?

Die vrouwen zijn allemaal anciens die hier al 10 jaar + werken daar kunde echt niets tegen zeggen. Of die hun werk af is of niet ...

Nu dat ik mag thuiswerken is het probleem van werkloosheid geen probleem meer. Maar ik ben gebonden aan bepaalde afsluit datums elke maand waardoor ik niet sneller of meer kan werken.

Elke maand bereid ik dossiers voor, voor 2 maanden in de "toekomst". Komt neer op een goede 200 dossiers per maand. Meer krijg ik er niet omdat ik dat ook van een andere dienst krijg en dat is zo afgesproken.

Dus als je alles goed plant heb je werk genoeg om een maand vol te krijgen maar als je zo een idioot bent zoals mij die graag alles er door jaagt in de eerste 2 weken ...

Daarom dat mijn mentor mij vaak de opmerking geeft van plan uw werk en probeer niet alles zo snel af te werken.

En niet vergeten ik werk voor de overheid :oi22:

MAAR bij een andere dienst op dezelfde vloer staan meerdere vacatures open die gewoon niet ingevuld raken. En sommige collegas zijn het werk aan het doen van +1/2 mensen en die zijn aant verdrinken dus het is allemaal relatief.
 
Collega die net op kantoor zegt hoeveel vakantiedagen die heeft.
Ik heb mijn dagen 3x opgetelt en ik mis er precies een aantal

"Aah maar sinds dit jaar hebben we toch 3 ziekte dagen zonder papiertje. Oké dat is geen verlof, maar het zijn betaalde dagen dus ik ga die wel nemen hoor"

echt aan het aftellen tot ik uit deze mentaliteit weg ben :headshake:

Hier spreekt het bedrijf zelfs over "baaldagen" ipv ziektedagen.

En effectief de bedoeling is die te gebruiken als je je eens een beetje "pips" voelt.

Op mijn vorig werk kon je elke keer 1 dag per maand ziek zonder ziektebriefje en dan zag je effectief mensen de eerste week van de maand hun ziektedag op nemen, zodat moesten ze een dag ziek zijn later in dezelfde maand, ze dat via een doktersbriefje konden doen ipv die ziektedag op te gebruiken.
 
Collega die net op kantoor zegt hoeveel vakantiedagen die heeft.
Ik heb mijn dagen 3x opgetelt en ik mis er precies een aantal

"Aah maar sinds dit jaar hebben we toch 3 ziekte dagen zonder papiertje. Oké dat is geen verlof, maar het zijn betaalde dagen dus ik ga die wel nemen hoor"

echt aan het aftellen tot ik uit deze mentaliteit weg ben :headshake:
herkenbaar. hier ook, op't einde van het jaar: "ik heb nog zoveel baaldagen, die moeten toch op?"
en aangezien we geen verlof of recup mogen nemen in de weekends...
 
Die vrouwen zijn allemaal anciens die hier al 10 jaar + werken daar kunde echt niets tegen zeggen. Of die hun werk af is of niet ...

Nu dat ik mag thuiswerken is het probleem van werkloosheid geen probleem meer. Maar ik ben gebonden aan bepaalde afsluit datums elke maand waardoor ik niet sneller of meer kan werken.

Elke maand bereid ik dossiers voor, voor 2 maanden in de "toekomst". Komt neer op een goede 200 dossiers per maand. Meer krijg ik er niet omdat ik dat ook van een andere dienst krijg en dat is zo afgesproken.

Dus als je alles goed plant heb je werk genoeg om een maand vol te krijgen maar als je zo een idioot bent zoals mij die graag alles er door jaagt in de eerste 2 weken ...

Daarom dat mijn mentor mij vaak de opmerking geeft van plan uw werk en probeer niet alles zo snel af te werken.

En niet vergeten ik werk voor de overheid :oi22:

MAAR bij een andere dienst op dezelfde vloer staan meerdere vacatures open die gewoon niet ingevuld raken. En sommige collegas zijn het werk aan het doen van +1/2 mensen en die zijn aant verdrinken dus het is allemaal relatief.
Ben toch wel benieuwd op welke FOD en dienst je eigenlijk werkt :)
 
De chaos in het bedrijf en mailverkeer..
Programma bc dat echt omslachtig is.
Maar goed, 600 bruto meer tov vorige job. Voor wat, hoort wat?
 
Hier spreekt het bedrijf zelfs over "baaldagen" ipv ziektedagen.

En effectief de bedoeling is die te gebruiken als je je eens een beetje "pips" voelt.

Op mijn vorig werk kon je elke keer 1 dag per maand ziek zonder ziektebriefje en dan zag je effectief mensen de eerste week van de maand hun ziektedag op nemen, zodat moesten ze een dag ziek zijn later in dezelfde maand, ze dat via een doktersbriefje konden doen ipv die ziektedag op te gebruiken.
Als je dergelijke opties geeft is dat ook gewoon de deur open zetten natuurlijk, dan aanvaard je op voorhand al dat dat gewoon als verlof wordt gebruikt door x% van de werknemers.
Ik zou het zelf niet opnemen, maar wie is er dan eigenlijk de onnozelaar? :p
 
Niet meteen een ergernis, maar toch iets onlogisch imo.


Gisteren kletsnatte dag: Iedereen van onze arbeiders thuis wegens weerverlet (werkloos).
Ik als enige bediende, hier de hele dag zitten op youtube filmpjes bekijken.

Dat vind ik dus niet normaal, dat bedienden in een KMO niet kunnen stempelen hiervoor.
Mijn baas moet mij de hele dag door betalen om niets te doen.

Als de arbeiders thuis zijn wegens weerverlet, heb ik ook geen support te bieden obviously.

In economische tijden vind ik dat ergens wel sneu voor mijn baas, maar om dan zomaar zelf te zeggen "ok betaal me dan niet, onbetaald verlof" vind ik er ook weer wat over.

Het is gewoon niet logisch dat ik niet kan stempelen net zoals hen , als er geen werk is wegens weerverlet.
 
Niet meteen een ergernis, maar toch iets onlogisch imo.


Gisteren kletsnatte dag: Iedereen van onze arbeiders thuis wegens weerverlet (werkloos).
Ik als enige bediende, hier de hele dag zitten op youtube filmpjes bekijken.

Dat vind ik dus niet normaal, dat bedienden in een KMO niet kunnen stempelen hiervoor.
Mijn baas moet mij de hele dag door betalen om niets te doen.

Als de arbeiders thuis zijn wegens weerverlet, heb ik ook geen support te bieden obviously.

In economische tijden vind ik dat ergens wel sneu voor mijn baas, maar om dan zomaar zelf te zeggen "ok betaal me dan niet, onbetaald verlof" vind ik er ook weer wat over.

Het is gewoon niet logisch dat ik niet kan stempelen net zoals hen , als er geen werk is wegens weerverlet.
Als hij daar écht mee zou inzitten dan zou hij u wel op technische werkloosheid zetten eh. Tijdens de corona periode zijn er zoveel bedienden technisch werkloos gezet.

Dus in principe kan het, maar 't zal de moeite niet zijn om zo eens voor 1d zijn enige bediende dan technisch werkloos zetten.
 
Betaald worden om te youtuben
Niet meteen een ergernis, maar toch iets onlogisch imo.


Gisteren kletsnatte dag: Iedereen van onze arbeiders thuis wegens weerverlet (werkloos).
Ik als enige bediende, hier de hele dag zitten op youtube filmpjes bekijken.

Dat vind ik dus niet normaal, dat bedienden in een KMO niet kunnen stempelen hiervoor.
Mijn baas moet mij de hele dag door betalen om niets te doen.

Als de arbeiders thuis zijn wegens weerverlet, heb ik ook geen support te bieden obviously.

In economische tijden vind ik dat ergens wel sneu voor mijn baas, maar om dan zomaar zelf te zeggen "ok betaal me dan niet, onbetaald verlof" vind ik er ook weer wat over.

Het is gewoon niet logisch dat ik niet kan stempelen net zoals hen , als er geen werk is wegens weerverlet.

Betaald worden om te youtuben. Waarschijnlijk met een goed taske koffie.

Puur genieten dus :cool:
 
Veranderd van level op het werk en daardoor veranderen ook de auto’s die je kan kiezen. Jammer genoeg een half jaar geleden reeds moeten kiezen (nog wachten tot december 2023 voor de levering)en nu zijn er natuurlijk veel leukere auto’s om tussen te kiezen. Maar ja de bestelbon is getekend en dus niets meer aan te doen :sop: #firstworldproblems
 
Veranderd van level op het werk en daardoor veranderen ook de auto’s die je kan kiezen. Jammer genoeg een half jaar geleden reeds moeten kiezen (nog wachten tot december 2023 voor de levering)en nu zijn er natuurlijk veel leukere auto’s om tussen te kiezen. Maar ja de bestelbon is getekend en dus niets meer aan te doen :sop: #firstworldproblems
Ik ga ook een loonschaal hoger en ga als kaderlid een auto mogen kiezen, maar ik heb al een ruime gezinswagen via het cafetariaplan. Dus ik weet niet of ik die wagen ga moeten afgeven of dat ze een constructie gaan bedenken zodat ik de huidige kan behouden. Want het gaat wellicht om kleinere wagens, wat niet zo interessant is als gezinswagen.
 
Ik ga ook een loonschaal hoger en ga als kaderlid een auto mogen kiezen, maar ik heb al een ruime gezinswagen via het cafetariaplan. Dus ik weet niet of ik die wagen ga moeten afgeven of dat ze een constructie gaan bedenken zodat ik de huidige kan behouden. Want het gaat wellicht om kleinere wagens, wat niet zo interessant is als gezinswagen.
Zou dat niet net omgekeerd moeten zijn?
Je gaat een trapje hoger, dus zou je verwachten ook méér wagen te kunnen kiezen.

Alsook, ruimte != klasse/budget.
Je kan idd een A6 Avant rijden in een hoge klasse, dus duur.
Maar je hebt even veel, zoniet meer ruimte in een Skoda Superb, welke in een lagere klasse zit dan de A6.

En met dat zelfde budget als de Avant, zou je even goed een berline A6 kunnen gekozen hebben, dus minder ruim.
 
Zou dat niet net omgekeerd moeten zijn?
Je gaat een trapje hoger, dus zou je verwachten ook méér wagen te kunnen kiezen.

Alsook, ruimte != klasse/budget.
Je kan idd een A6 Avant rijden in een hoge klasse, dus duur.
Maar je hebt even veel, zoniet meer ruimte in een Skoda Superb, welke in een lagere klasse zit dan de A6.
Krijgen in het salarispakket is niet hetzelfde als via cafetariaplan.

Dus hij gaat een stap hoger en krijgt de wagen + cafetariaplan kan nog steeds.
 
Zou dat niet net omgekeerd moeten zijn?
Je gaat een trapje hoger, dus zou je verwachten ook méér wagen te kunnen kiezen.

Alsook, ruimte != klasse/budget.
Je kan idd een A6 Avant rijden in een hoge klasse, dus duur.
Maar je hebt even veel, zoniet meer ruimte in een Skoda Superb, welke in een lagere klasse zit dan de A6.
Ik ben momenteel "gewoon" bediende en heb geen recht op een salariswagen in mijn standaard loonpakket, maar we hebben wel recht om een wagen te leasen via het cafetariaplan. Als ik opschuif naar een hogere loonklasse, heb ik recht op een firmawagen in mijn standaard loonpakket. Dat is het verschil.

Omdat ik in een Frans bedrijf werk, duurt het wel een hele tijd voor de knopen zijn doorgehakt. Dus ik weet nog niet welke keuze ik heb of hoe het allemaal wordt geregeld.
 
Ik ben momenteel "gewoon" bediende en heb geen recht op een salariswagen in mijn standaard loonpakket, maar we hebben wel recht om een wagen te leasen via het cafetariaplan. Als ik opschuif naar een hogere loonklasse, heb ik recht op een firmawagen in mijn standaard loonpakket. Dat is het verschil.

Omdat ik in een Frans bedrijf werk, duurt het wel een hele tijd voor de knopen zijn doorgehakt. Dus ik weet nog niet welke keuze ik heb of hoe het allemaal wordt geregeld.
Well sure, I get that.

'k Bedoel maar ... onafhankelijk wat uiteindelijk gebeurd met uw huidige wagen van de cafetaria.
Waarom zouden de wagens die je kan kiezen via 't 'bedrijfswagen' traject daarom 'klein' zijn? Wat ik wil aangeven is dat dit meestal met budgetten werkt (eventueel merkbeperking) & wat je er voor aanschaft kies je zelf eh.
Als je dan meer ruimte wilt pakt ge een break & anders niet.
 
Terug
Bovenaan