Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Zijn linkedin is a dead giveaway. Geeft nooit aan te vertrekken bij een bedrijf, maar laat steeds weten waar hij opnieuw begint. (zit na 5 jaar ontslag nog steeds bij ons te werken volgens linkedin)
Is dat niet eerder uit incompetentie? Die weet waarschijnlijk de Edit knop niet staan bij het werkverleden.
 
Een van de grote voordelen van een eigendom eh.
Je 'huur' zal over die zelfde 15/20/25 jaar dat je zou lenen (serieus) stijgen. Maar een lening aan een vast tarief? Dat bougeert niet. Inflatie be damned!
En uiteraard ... na die jaren afbetalen ben je er gewoon vanaf, dus nog veel minder dan huur.

---> Bottom line ... als uw loon stijgt & uw afbetaling niet ... hou je meer over. En met een vaste rentevoet zal uw vast bedrag nooit veranderen, onafhankelijk van uw inkomsten of gelijk welke andere variabele.


't Is natuurlijk niet allemaal rozegeur & maneschijn eh. Je kan geen van de grote kosten afschuiven op de huisbaas & na die 25j afbetalen kan je verwachten dat er wel iets zal beginnen breken.
Je zit ook eerder 'vast' aan uw locatie terwijl iemand die huurt van de hak op de tak zou kunnen verhuizen zonder al te veel bij stil te staan.
Idem met belastingen die je moet afstaan die anders voor de huisbaas zouden zijn, etc.
Er wordt toch vaak gefronst op mensen die huren in plaats van lenen. In eerste instantie kan niet iedereen een beginbedrag op tafel leggen, dat voor vele starters toch wel zwaar is en zeker als ze geen steun van thuis uit krijgen. En niet iedereen verdient evenveel als de mensen hier op het brutoloontopic. En ten tweede: als je inderdaad ergens "tijdelijk" wil wonen en niet voor een lange tijd, is lenen ook niet zo evident. Misschien is dat ook weer typisch van hier: mensen neuten graag op mensen die keuzes maken die buiten het verwachtingspatroon vallen.
 
Er wordt toch vaak gefronst op mensen die huren in plaats van lenen. In eerste instantie kan niet iedereen een beginbedrag op tafel leggen, dat voor vele starters toch wel zwaar is en zeker als ze geen steun van thuis uit krijgen. En niet iedereen verdient evenveel als de mensen hier op het brutoloontopic. En ten tweede: als je inderdaad ergens "tijdelijk" wil wonen en niet voor een lange tijd, is lenen ook niet zo evident. Misschien is dat ook weer typisch van hier: mensen neuten graag op mensen die keuzes maken die buiten het verwachtingspatroon vallen.
Huren VS Eigendom ... beide heeft z'n voor- en nadelen.
Op lange termijn is eigendom wel financieel beter. Op 't einde v/d rit heb je nl. niet echt nog een vast inkomen om huur mee te betalen, dus die kost niet hebben zorgt er wel voor dat uw pensioen u veel verder draagt tijdens die periode van uw leven. Zelfs al is uw eigendom het enige dat je kon sparen, is het toch een van de grootste maandelijkse vaste kosten die weg valt.

NOTE: Negeer wel even die 'kopen VS huren' analyses waar men in het hokje van huren dan ineens winsten op de beurs in gooit, want voor 't gros van huurders is dat geen verhaal (e.g. uw 'eigen inbreng' op de beurs investeren & geen lening aan gaan + gewoon huur betalen).

-> Maar ja, dat verhaal/vergelijk wordt wel regelmatig gemaakt. Echter rekent men daar regelmatig op een 10% jaarlijkse groei, wat alles behalve 't geval was natuurlijk (dit jaar).


Daarom dat ik alvast enkele puntjes aanhaalde die evt. als nadeel van eigendom kunnen worden gezien.
Als je elke paar jaar verhuist lijkt huren mij interessanter bv.
Mensen die huren hebben ook vaak meer 'ervaringen' want als we 2 gelijke situaties nemen & in 't een geval geef je 100K eigen inbreng in uw woning & in 't ander geval laat je dit op uw rekening staan om 'op te leven' ... dan ga je veel meer op reis kunnen gaan, etc.

Uiteraard, zoals je al aan geeft ... huren is niet altijd een keuze. Die hypothetische situatie waar je 100K op je rekening staan hebt kan natuurlijk ook vervangen worden door de situatie waar je elke maand met moeite toe komt & je dus ook geen keuze hebt.
Eigendom heeft nog steeds een vrij grote 'cost of entry' om het zo te stellen.

Ik kijk niet/nooit 'neer' op mensen die huren. Ik ken volk genoeg die geen eigendom heeft.
 
Ik denk eerlijk gezegd dat een 300 000 tal euro's op de beurs meer opbrengt dan de uitbespaarde kost aan huur.

Dus liever 300 000 euro op de beurs en appartement huren, dan een appartement kopen en 0 euro op de beurs.

Nog beter is natuurlijk 300 000 op de bankrekening en dan 300 000 gaan lenen om een appartement te kopen 🤔
 
mijn mentor die vaak niet bereikbaar is als em thuis werkt maar zijn skype staat wel op beschikbaar :oi22:

En dan belt hij mij altijd terug om te zeggen dat hij net op wc zat :oi22:

Denk dat em toch ne mouse jiggler gebruikt :hurrr:
 
Is dat niet eerder uit incompetentie? Die weet waarschijnlijk de Edit knop niet staan bij het werkverleden.
Neen dat is echt bewust. 3 maand is zo de gemiddelde werkduur in een nieuwe job en dan verandert die. Die is echt gestoord. Heeft zich verkocht met een paar masters tot zijn diplomas gechecked werden. 0 masters.....
 
Neen dat is echt bewust. 3 maand is zo de gemiddelde werkduur in een nieuwe job en dan verandert die. Die is echt gestoord. Heeft zich verkocht met een paar masters tot zijn diplomas gechecked werden. 0 masters.....
Hoe controleer je eigenlijk diploma's ?

Nooit gehoord dat dat ergens geregistreerd staat.
 
Hoe raadpleegt een werkgever dit?
LED VOOR WERKGEVERS
Een sollicitant of werknemer kan in jouw bijzijn inloggen in LED en hiermee aantonen dat hij een kwalificatiebewijs heeft behaald. Papieren afschriften zijn dus niet langer nodig.
Zitten de gegevens van een bepaald kwalificatiebewijs in LED? Dan weet je meteen dat de informatie correct en betrouwbaar is. Vervalsingen zoals bij papieren bewijzen zijn niet langer mogelijk.
 
Wij hebben een héél mooi verlofsysteem en urenregeling, maar soms is het wel absurd.

Deze namiddag is er collectief verlof (altijd de laatste halve werkdag voor 25/12). Mooi, maar je mag geen halve dag telewerk nemen. Meestal begrijpelijk (voor misbruik te vermijden), maar in dit geval nogal absurd.

Resultaat: omdat ik zelf zo koppig ben en weiger hier verlof in te schrijven (wat wél mag), en ik nog 2 soort van overuren heb die sowieso vervallen, ben ik dus vandaag om 4u30 opgestaan om hier op 7u30 te beginnen werken en om 9u30 terug te vertrekken (tegen 11u55 thuis).

Echter, op de trein heb ik al goed doorgewerkt, waardoor ik eigenlijk nu al mijn 2 gewerkte uren gedaan heb. Ik ga ostentatief straks wel nog eens naar de personeelschef om hem om 9u30 een goed verlof te wensen.
 
Wij hebben een héél mooi verlofsysteem en urenregeling, maar soms is het wel absurd.

Deze namiddag is er collectief verlof (altijd de laatste halve werkdag voor 25/12). Mooi, maar je mag geen halve dag telewerk nemen. Meestal begrijpelijk (voor misbruik te vermijden), maar in dit geval nogal absurd.

Resultaat: omdat ik zelf zo koppig ben en weiger hier verlof in te schrijven (wat wél mag), en ik nog 2 soort van overuren heb die sowieso vervallen, ben ik dus vandaag om 4u30 opgestaan om hier op 7u30 te beginnen werken en om 9u30 terug te vertrekken (tegen 11u55 thuis).

Echter, op de trein heb ik al goed doorgewerkt, waardoor ik eigenlijk nu al mijn 2 gewerkte uren gedaan heb. Ik ga ostentatief straks wel nog eens naar de personeelschef om hem om 9u30 een goed verlof te wensen.
Je kan mss eens naar de vakbond bellen om het aan te kaarten :woohoo:

Zijn er eigenlijk mensen bij jullie die bij een andere vakbond zijn?
 
Wij hebben een héél mooi verlofsysteem en urenregeling, maar soms is het wel absurd.

Deze namiddag is er collectief verlof (altijd de laatste halve werkdag voor 25/12). Mooi, maar je mag geen halve dag telewerk nemen. Meestal begrijpelijk (voor misbruik te vermijden), maar in dit geval nogal absurd.

Resultaat: omdat ik zelf zo koppig ben en weiger hier verlof in te schrijven (wat wél mag), en ik nog 2 soort van overuren heb die sowieso vervallen, ben ik dus vandaag om 4u30 opgestaan om hier op 7u30 te beginnen werken en om 9u30 terug te vertrekken (tegen 11u55 thuis).

Echter, op de trein heb ik al goed doorgewerkt, waardoor ik eigenlijk nu al mijn 2 gewerkte uren gedaan heb. Ik ga ostentatief straks wel nog eens naar de personeelschef om hem om 9u30 een goed verlof te wensen.
Was thuiswerk geen optie voor die 2uren?
*edit* je post niet goed gelezen 😁🙄
Mooi, maar je mag geen halve dag telewerk nemen
 
Zijn er eigenlijk mensen bij jullie die bij een andere vakbond zijn?
ja en nee.

Als je niet bij dezelfde kleur van vakbond aangesloten bent hier, is dit wettelijk een geldige reden voor ontslag om dringende reden. Echter, de werkgever mag er ook wettelijk niet achter vragen, je zou dus al met een groen hesje hier naar het werk moeten komen ofzo :).

Maar binnen de vakbond heb je verschillende centrales, die opkomen voor bepaalde sectoren. Bij ons zijn er veel aangesloten bij de centrale waar we werken. Ik ben echter aangesloten bij de bediendecentrale, waardoor in mijn geval, mocht ik problemen hebben, ik echt wel bij iemand anders kan aankloppen (en gezien de interne rivaliteit, zou dat echt wel nog zijn nut hebben).
 
ja en nee.

Als je niet bij dezelfde kleur van vakbond aangesloten bent hier, is dit wettelijk een geldige reden voor ontslag om dringende reden. Echter, de werkgever mag er ook wettelijk niet achter vragen, je zou dus al met een groen hesje hier naar het werk moeten komen ofzo :).

Maar binnen de vakbond heb je verschillende centrales, die opkomen voor bepaalde sectoren. Bij ons zijn er veel aangesloten bij de centrale waar we werken. Ik ben echter aangesloten bij de bediendecentrale, waardoor in mijn geval, mocht ik problemen hebben, ik echt wel bij iemand anders kan aankloppen (en gezien de interne rivaliteit, zou dat echt wel nog zijn nut hebben).
Vraagje: mag je eigenlijk bij 2 verschillende vakbonden aangesloten zijn in België? Of is dat verboden?
 
Vraagje: mag je eigenlijk bij 2 verschillende vakbonden aangesloten zijn in België? Of is dat verboden?
Gezien niemand mag vragen bij welke vakbond je aangesloten bent (op enkele kleine uitzonderingen na), kan zelfs de ene vakbond niet weten of je elders aangesloten bent.
 
Gezien niemand mag vragen bij welke vakbond je aangesloten bent (op enkele kleine uitzonderingen na), kan zelfs de ene vakbond niet weten of je elders aangesloten bent.
Thanks!
Dan zou ik sowieso bij een tweede aansluiten als ik werkte bij de vakbond. Want als het erop aan komt gaan ze jou toch niet verdedigen tegen hun eigen vakbond denk ik zo.

Toen ik pas in België was had ik me bij 2 verschillende ziekenfondsen ingeschreven (omdat ik het systeem nog niet goed kende en het lidgeld zo goedkoop vond voor wat je als verzekeringsdekking kreeg).
Toen wel een brief gekregen dat het verboden was om bij 2 verschillende aan te sluiten :). Blijkbaar wordt dat dus wel gemonitord ergens :).
 
Thanks!
Dan zou ik sowieso bij een tweede aansluiten als ik werkte bij de vakbond. Want als het erop aan komt gaan ze jou toch niet verdedigen tegen hun eigen vakbond denk ik zo.
dat is al gebeurd hoor. Ook hier hebben we trouwens vakbondsafgevaardigden binnen de vakbond.
saartje zei:
Toen ik pas in België was had ik me bij 2 verschillende ziekenfondsen ingeschreven (omdat ik het systeem nog niet goed kende en het lidgeld zo goedkoop vond voor wat je als verzekeringsdekking kreeg).
Toen wel een brief gekregen dat het verboden was om bij 2 verschillende aan te sluiten :). Blijkbaar wordt dat dus wel gemonitord ergens :).
Daar kan je effectief misbruik plegen als je dat doet, da's logisch (alhoewel mss nu niet echt meer met de digitalisering)
 
Ze hebben hier een nieuwe KPI ingevoerd waarbij ons werk wordt gedubbelchecked door Indiërs, en bij elke faling die ze vinden heeft dat invloed op uw profielscore, en kan dat invloed hebben op uw bonus etc. (let op een faling kan ook een typfout zijn à la 300 ingeven ipv 301 , en dit gaat dan ook over een getal dat je moet opzoeken in een officieel systeem en moet ingeven in een ander officieel systeem...).

Die Indiërs worden dan ook geacht meer kwalitatieve checks te doen over dingen die in het Nederlands en Frans weergegeven worden, dus nu gaan we alles nog eens extra mogen vertalen en verduidelijken :laugh:

Pure kafka :crazy:, en dan zich vragen stellen over waarom zoveel mensen in burnout vallen

Op zich is het voor mij niet een al te groot probleem, maar in ons team zit 20 man waarvan 15 ofzo al 25jaar dezelfde job uitvoeren en in een paar jaar tijd is die job compleet veranderd
 
Terug
Bovenaan