Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Gohja, levenslang leren hè. Master op je 23, master ergens in je 30, dan een graduaat in je 40 en nog ergens eentje begin de 50.
'k Heb het hier nog wel al ergens eens (wat uitgebreider) geschreven, maar 'kennis op papier' (e.g. diploma's of certificaten of whatever) is op zich niet zo veel waard.
Als puntje bij paaltje komt moet je 't kunnen, niet 'somewhat' kennen.

Een 'basis' is ergens wel nodig, zeker bij 't begin van uw werkend leven. Pakweg een schoolverlater ... je wil wel weten dat die effectief afgestudeerd is in [whatever]. Maar op een bepaald moment wordt ervaring koning.
 
Man, man.
Net een aanstellingsvergadering gedaan. Enfin geprobeerd.

We werden door de bouwheer aangesteld als syndicus voor een nieuw gebouw. Dus ik las een vergadering in om wat praktische zaken te overlopen en af te stemmen met de bewoners.

Die vergadering begint en daar pakt direct ene het woord. "Ja, ik zou willen dat de syndicus buiten gaat, blablabla. Want wij moeten daar over stemmen blablabla". (klopt niet want in de statuten staat dat de bouwheer ons mag aanstellen soit)

Dan heb ik al geen goesting meer, dus de baas gebeld terwijl ik buiten ging of ik niet gewoon dat gebouw aan de deur kon zetten als ze moeilijk deden want op die manier eraan beginnen heeft voor niemand nut en ik heb daar ook gewoon geen zin in. Uiteindelijk moet je wel nog altijd in vertrouwen kunnen werken.
Dat was ok.
Maar voor ik terug binnenkom trapt iedereen het af en komen die door het kantoor gewandeld op weg naar buiten :lol:

Die jackass die het woord nam zat er nog. Heb hem wel beleefd maar kordaat gezegd dat ik dat op 0.0 vond trekken en dit totaal onprofessioneel is.
Hij had gerust op voorhand kunnen laten weten dat hij het niet zag zitten en het woord wilde nemen dan hadden we zelf op voorhand kunnen evalueren of we dat gebouw nog wel wilden doen en had niet iedereen ne namiddag vrij genomen voor niets.

Heel mijne powermove ook gekilled, want ik wilde daar binnen gaan en zeggen dat het voor ons op die manier ook niet meer moest. :unsure:
 
Herkenbaar. Als je aangesteld werd door de bouwheer ben je op voorhand al verdacht (ahja jullie zijn vriendjes hé).

Dan maak je er inderdaad best korte metten mee, in plaats van u 300% in te zetten voor die nieuwbouw want het gaat toch nooit lonen. Men beseft vaak pas achteraf welke goede syndicus ze hebben laten gaan, als ze met een echte cowboy te maken hebben gehad.
 
Man, man.
Net een aanstellingsvergadering gedaan. Enfin geprobeerd.
en nu? De eigenaars willen jullie niet, maar hebben daarover niks te zeggen (alvast in het begin niet). En jullie willen hen ook niet meer.

Wie stelt nu de volgende syndicus aan?
 
en nu? De eigenaars willen jullie niet, maar hebben daarover niks te zeggen (alvast in het begin niet). En jullie willen hen ook niet meer.

Wie stelt nu de volgende syndicus aan?

Uit de wet op mede-eigendom:
Bij gebreke van een syndicus kan de raad van mede-eigendom of, bij gebreke daarvan, de voorzitter van de laatste algemene vergadering of, bij gebreke daarvan, één of meer mede-eigenaars die ten minste een vijfde van de aandelen in de gemeenschappelijke delen bezitten, de algemene vergadering bijeenroepen teneinde een syndicus aan te wijzen.
In praktijk zoekt een initiatiefnemende mede-eigenaar een nieuwe syndicus, en die maakt dan de nodige documenten op om de aanstelling volgens het boekje te laten verlopen (via stemming op een algemene vergadering uiteraard).

(klopt niet want in de statuten staat dat de bouwheer ons mag aanstellen soit)
De eigenaars willen jullie niet, maar hebben daarover niks te zeggen (alvast in het begin niet).
Dit deel durf ik toch wel in twijfel trekken. De wet zegt immers ook:
Art. 3.89. Syndicus
Wanneer de syndicus niet in het reglement van interne orde aangesteld werd, wordt hij benoemd door de eerste algemene vergadering of, bij ontstentenis daarvan, bij beslissing van de rechter, op verzoek van iedere mede-eigenaar of van iedere belanghebbende derde.
...
Indien hij is aangesteld in het reglement van interne orde, neemt zijn mandaat van rechtswege een einde bij de eerste algemene vergadering.
Het mandaat van de syndicus mag niet langer zijn dan drie jaar, maar kan worden hernieuwd door een uitdrukkelijke beslissing van de algemene vergadering. Het feit dat het mandaat van de syndicus niet wordt vernieuwd, geeft op zich geen aanleiding tot een vergoeding.
Onder voorbehoud van een uitdrukkelijke beslissing van de algemene vergadering, kan hij geen verbintenissen aangaan voor een termijn die de duur van zijn mandaat te boven gaat.
Dus een aanstelling door de bouwheer komt op de allereerste algemene vergadering sowieso tot zijn einde. Iedere mede-eigenaar heeft dan het recht om z'n eigen syndicus mee te nemen, en die te laten voorstellen, waarna er gestemd wordt wie het zal worden. In praktijk verlaten de andere kandidaat-syndici dan inderdaad de zaal wanneer er zich een kandidaat voorstelt aan de groep.

Het enige scenario waar zo'n vertoning nutteloos is, is wanneer de bouwheer nog de meerderheid van de aandelen in handen heeft, want dan is de kans groot dat het diens kandidaat zal worden (tenzij al de bouwheer zijn klanten hem al rauw lusten).
 
Uit de wet op mede-eigendom:

In praktijk zoekt een initiatiefnemende mede-eigenaar een nieuwe syndicus, en die maakt dan de nodige documenten op om de aanstelling volgens het boekje te laten verlopen (via stemming op een algemene vergadering uiteraard).



Dit deel durf ik toch wel in twijfel trekken. De wet zegt immers ook:

Dus een aanstelling door de bouwheer komt op de allereerste algemene vergadering sowieso tot zijn einde. Iedere mede-eigenaar heeft dan het recht om z'n eigen syndicus mee te nemen, en die te laten voorstellen, waarna er gestemd wordt wie het zal worden. In praktijk verlaten de andere kandidaat-syndici dan inderdaad de zaal wanneer er zich een kandidaat voorstelt aan de groep.

Het enige scenario waar zo'n vertoning nutteloos is, is wanneer de bouwheer nog de meerderheid van de aandelen in handen heeft, want dan is de kans groot dat het diens kandidaat zal worden (tenzij al de bouwheer zijn klanten hem al rauw lusten).

Toch is het zo enfin is ook de mening van de huisadvocaat.
Ik moest helemaal geen algemene vergadering bijeenroepen, dit was ook geen algemene vergadering maar een buitengewone algemene vergadering.
Nu, zoals gezegd, zo heeft een samenwerking ook geen zin.
Ze moeten er nu maar samen uit proberen geraken.
Versta niet waarom mensen soms alleen zo de dick moeten uithangen ipv op voorhand even contact op te nemen. Nu heeft iedereen ne namiddag vrijgenomen voor een onnuttige vergadering van 15 min.
 
Op je nieuw werk? Valt het mee?
Yes, bezig van 5 déc.
Goed onthaald geweest, goede collega's.
Basis werk is ok. Afdeling waar ik opleiding voor krijg sinds 4 dagen weet ik nog niet echt, probeer de workflow nog te begrijpen, tis nogal een chaos.
Kgeef het nog een maand voor ik een oordeel ga vellen.
 
Toch is het zo enfin is ook de mening van de huisadvocaat.
Ik moest helemaal geen algemene vergadering bijeenroepen, dit was ook geen algemene vergadering maar een buitengewone algemene vergadering.
Nu, zoals gezegd, zo heeft een samenwerking ook geen zin.
Ze moeten er nu maar samen uit proberen geraken.
Versta niet waarom mensen soms alleen zo de dick moeten uithangen ipv op voorhand even contact op te nemen. Nu heeft iedereen ne namiddag vrijgenomen voor een onnuttige vergadering van 15 min.

Inderdaad belachelijk... Maar om te eindigen met een positieve noot: wees blij dat je van die mensen af bent ;)
 
Inderdaad belachelijk... Maar om te eindigen met een positieve noot: wees blij dat je van die mensen af bent ;)

Idd alleen jammer da mijne powermove generfd is en ik daar ni binnen kon gaan voor een volle zaal van 30 man om te zeggen dat ze hunne plan trekken en we werk genoeg hebben.
Woulda felt so goooodddddd
 
Woulda felt so goooodddddd
gettyimages-724937731-2000.jpg
 

Dat hé.
Allee not gonna lie das best wel ff fucking gênant als daar 30 man zit en die pannekoek gaat zo af, zit dan achter uwe rug van alles over u (uw firma) te zeggen en ineens trapt iedereen het af omdat ze niet met u verder willen werken.
Dat heb ik hem ook nog gezegd, dat dat ne blok hier in Hasselt is waar ik die mensen waarschijnlijk nog van in stad tegenkom en dat alles behalve netjes vond dat die dan zo ne indruk van mij/ons achterlaat zonder enig weerwoord.
Want ik haal daar net veel voldoening uit dat iedereen van mijn klanten in Hasselt supervriendelijk is en vaak nog es complimenten geeft aan de persoon die bij me is als het over mijn werk gaat (zolang als ze maar niet te werk gerelateerd blijven vragen erna :p )

Maar op mijn mailtje erna toch paar positieve reacties gehad, sjans.
 
Voor dat project dat vierkant loopt is eindelijk een delivery date vastgelegd: midden maart. Ik zie nog steeds niet hoe dat tegen dan live gaat kunnen gaan, maar ik ga nu zo hard naar die datum toeleven in de hoop dat het over 3 maanden toch voor eventjes voorbij is...
 
Voor dat project dat vierkant loopt is eindelijk een delivery date vastgelegd: midden maart. Ik zie nog steeds niet hoe dat tegen dan live gaat kunnen gaan, maar ik ga nu zo hard naar die datum toeleven in de hoop dat het over 3 maanden toch voor eventjes voorbij is...
Houd ons dan op de hoogte van uw burn out.
 
Houd ons dan op de hoogte van uw burn out.
Ik kan nu gelukkig wel op een uitstekende delivery manager rekenen die mij wat meer probeert te ontzien en de juiste mensen die hun kop in het zand steken aansprakelijk houdt. Hij heeft ook lovende feedback aan mijn manager bezorgd voor mijn evaluatie; voor mijn gemoedsrust helpt dat wel.
 
komt er hier ene werken met een longontsteking .. BLIJF DAN THUIS. Nee nu zit die op hetzelfde eiland als mij en is die haar longen aant uithoesten. Echt waar sommige mensen
 
Terug
Bovenaan