Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ondankbare ouderen, waarbij je de moeite doet om hen een feestmaal te geven en een college die gewoon niet komt opdagen, gevolg een heel lange dag omdat je het werk van deze collega dan maar overneemt. Positief,de grote baas die je persoonlijk komt bedanken voor de inzet.
 
Ondankbare ouderen, waarbij je de moeite doet om hen een feestmaal te geven en een college die gewoon niet komt opdagen, gevolg een heel lange dag omdat je het werk van deze collega dan maar overneemt. Positief,de grote baas die je persoonlijk komt bedanken voor de inzet.
Wij zijn vorige week met heel den buro naar den Boondocks geweest voor 'n goei steakske.

Denk niet dat iederéén er was, maar we waren wel met een grote hoop. We zullen den eigenaar z'n dag wel gemaakt hebben, zo op een gewone weekdag zo veel volk.
Anyway ... iedereen kiest toch zelf of die aanwezig wil zijn of niet? Waarom is dat een probleem?
 
Wij zijn vorige week met heel den buro naar den Boondocks geweest voor 'n goei steakske.

Denk niet dat iederéén er was, maar we waren wel met een grote hoop. We zullen den eigenaar z'n dag wel gemaakt hebben, zo op een gewone weekdag zo veel volk.
Anyway ... iedereen kiest toch zelf of die aanwezig wil zijn of niet? Waarom is dat een probleem?
Ik kan het fout hebben, maar volgens mij werkt Calfons in de keuken van een rusthuis. En wouden ze voor de bewoners een feestmaal klaarmaken, maar is 1 van zijn collega’s niet komen opdagen om te werken.
 
Weer n goeie over de mentaliteit van mijn collega's (ander team wel)

3 weken verlof genomen in de zomer.
Aangevraagd, goedgekeurd en dagen opgenomen.

Tussendoor is er een nieuwe P&O toepassing gekomen en is blijkbaar maar 1 week werkelijk geregistreerd in de nieuwe toepassing.

Al een paar x over gehad dat die best P&O eens belt daarover, ook onterecht vergoedingen voor telewerk ontvangen tijdens de verlofperiode hierdoor

Vanmorgen stuurt die persoon mij "Ik zie dat ik die 10 dagen nog altijd kan opnemen, ik kom dit jaar niet meer, fijne feesten" en "ik zal wel zien of ze er volgend jaar iets van zeggen of merken"

Op zich niet mijn probleem, maar zegt wel wat over de mentaliteit van sommige.
 
Weer n goeie over de mentaliteit van mijn collega's (ander team wel)

3 weken verlof genomen in de zomer.
Aangevraagd, goedgekeurd en dagen opgenomen.

Tussendoor is er een nieuwe P&O toepassing gekomen en is blijkbaar maar 1 week werkelijk geregistreerd in de nieuwe toepassing.

Al een paar x over gehad dat die best P&O eens belt daarover, ook onterecht vergoedingen voor telewerk ontvangen tijdens de verlofperiode hierdoor

Vanmorgen stuurt die persoon mij "Ik zie dat ik die 10 dagen nog altijd kan opnemen, ik kom dit jaar niet meer, fijne feesten" en "ik zal wel zien of ze er volgend jaar iets van zeggen of merken"

Op zich niet mijn probleem, maar zegt wel wat over de mentaliteit van sommige.
Ik denk dat bij vele niet de mentaliteit is die een ergernis gaat zijn, maar het feit dat die collega verlof heeft en zij niet.
 
Weer n goeie over de mentaliteit van mijn collega's (ander team wel)

3 weken verlof genomen in de zomer.
Aangevraagd, goedgekeurd en dagen opgenomen.

Tussendoor is er een nieuwe P&O toepassing gekomen en is blijkbaar maar 1 week werkelijk geregistreerd in de nieuwe toepassing.

Al een paar x over gehad dat die best P&O eens belt daarover, ook onterecht vergoedingen voor telewerk ontvangen tijdens de verlofperiode hierdoor

Vanmorgen stuurt die persoon mij "Ik zie dat ik die 10 dagen nog altijd kan opnemen, ik kom dit jaar niet meer, fijne feesten" en "ik zal wel zien of ze er volgend jaar iets van zeggen of merken"

Op zich niet mijn probleem, maar zegt wel wat over de mentaliteit van sommige.
Gohja ... als gij het correct aangehaald hebt & ook schriftelijk antwoord krijgt dat uw info niet juist is, maar hun info wel ... da's toch goed e. Da's ineens 2w gratis verlof. :devilish:
 
Weer n goeie over de mentaliteit van mijn collega's (ander team wel)

3 weken verlof genomen in de zomer.
Aangevraagd, goedgekeurd en dagen opgenomen.

Tussendoor is er een nieuwe P&O toepassing gekomen en is blijkbaar maar 1 week werkelijk geregistreerd in de nieuwe toepassing.

Al een paar x over gehad dat die best P&O eens belt daarover, ook onterecht vergoedingen voor telewerk ontvangen tijdens de verlofperiode hierdoor

Vanmorgen stuurt die persoon mij "Ik zie dat ik die 10 dagen nog altijd kan opnemen, ik kom dit jaar niet meer, fijne feesten" en "ik zal wel zien of ze er volgend jaar iets van zeggen of merken"

Op zich niet mijn probleem, maar zegt wel wat over de mentaliteit van sommige.
Denk dat er veel van Financiën hiermee te maken hebben. Geen idee hoe ze dat gaan oplossen.
 
Volgende week kerstverlof en alle managers hebben tegelijk verlof, net in een periode waar een nieuwe wetgeving héél wat extra werk oplevert. Schoon geregeld.
 
Oh ma ik heb ook verlof de rest van het jaar dus dat stoort me niet 😉

Maar zijt gewoon wat eerlijk.
eerlijkheid wordt niet geincentiveerd, tbh. integendeel: heb ooit eens (op mijn vorig werk, in de privé) een fout gemeld in mijn loon, in mijn voordeel: ik werd letterlijk vierkant uitgelachen door de verantwoordelijken.

dus ja, voor eerlijk te zijn krijgt ge niks, en omgekeerd gebeurt het ook niet in zo'n gevallen.
't is jammer, maar da's de werkcultuur die vaak gecreëerd wordt, tegenwoordig.
 
Volgende week kerstverlof en alle managers hebben tegelijk verlof, net in een periode waar een nieuwe wetgeving héél wat extra werk oplevert. Schoon geregeld.
Eigenlijk zou je uzelf dan net rond kerst, moeten ziek melden. Ne controleur sturen? De verantwoordelijk is dan op verlof he!

Alle ja, je doet dit natuurlijk niet, maar soms als je ziet dat een ander dat dan wel gewoon doet, dan denk je soms ook wel: Fuck this.
 
laatste week voor dat we sluiten tussen kerst en nieuw en een heel hoop is al op vakantie. Op kantoor wordt er voor 50% nog gewerkt, het is hier meer een grote koffieklets dan iets anders.

Nu hebben ze ook besloten om overuren af te schaffen en ons 12 extra vakantiedagen te geven dus is nu iedereen hier op kantoor om nog een halve dag overuren/ganse dag bijeen te krijgen. Anders zijt ge uw uren kwijt vanaf volgend jaar.

Ik moet vandaag ook nog 45 min langer werken om aan een ganse dag te komen zodat ik deze kan opnemen vrijdag. Vorige week was het serieus peren om de betaal datum te halen met meerdere dagen dat ik heb zitten overwerken en dees week is gewoon dood.
 
Geen opslag krijgen omwille van de indexatie..
Niemand van het lager- en middenkader krijgt iets.
Schrijnend als je weet dat het hier om een Big Pharma bedrijf gaat..
 
Bij ons ook al een mail dat er geen opslag komt het komende kwartaal door de indexatie terwijl ze die wel integraal doorrekenen aan de klant :unsure: Niet dat ik opslag verdien/verwacht maar toch :p
 
Geen opslag krijgen omwille van de indexatie..
Niemand van het lager- en middenkader krijgt iets.
Schrijnend als je weet dat het hier om een Big Pharma bedrijf gaat..
Die discussie is wel al meermaals gevoerd in deze of andere threads eh.
Index IS opslag, dus nog méér opslag vragen als men al verplicht is om iedereen >10% te geven (bv. in PC200) ... jah ... da's toch geen onverwachte twist dat er weinig 'extraatjes' zullen zijn deze keer. Nee?

Bij ons zijn gesprekken over loon iets voor in juni, dus ik zal dit nog lang niet weten, but still ... geen hoge verwachtingen daar.

Oh and by the way ... het is Big Pharma ... dus 't is net wél logisch (en dus net niet schrijnend) dat men daar zeker niet zal mee doen aan 'nog wat' extra's.
Voor hen is dat index gedoe wss een serieuze doorn in het oog. Zo'n typisch Belgisch uitvindsel dat men ginder in 'the big US of A' niet kent, noch van wil weten. So yeah ... zeker voor zo'n bedrijven ... index == (door de staat verplichte) opslag PERIOD.
 
Oh and by the way ... het is Big Pharma ... dus 't is net wél logisch (en dus net niet schrijnend) dat men daar zeker niet zal mee doen aan 'nog wat' extra's.
Voor hen is dat index gedoe wss een serieuze doorn in het oog. Zo'n typisch Belgisch uitvindsel dat men ginder in 'the big US of A' niet kent, noch van wil weten. So yeah ... zeker voor zo'n bedrijven ... index == (door de staat verplichte) opslag PERIOD.

Ik vind dit altijd zo’n non-argument. Je vestigt je in België, dan weet je dat het indexsysteem van toepassing is.

2 weken geleden nog een mega-investering met hele show aankondigen, nota bene in dit ‘auto-indexland’, en nu de krenterige gaan uithangen.

Soit, het topic behandelt ergernissen op het werk, dit was de mijne vandaag.
 
Die discussie is wel al meermaals gevoerd in deze of andere threads eh.
Index IS opslag, dus nog méér opslag vragen als men al verplicht is om iedereen >10% te geven (bv. in PC200) ... jah ... da's toch geen onverwachte twist dat er weinig 'extraatjes' zullen zijn deze keer. Nee?

Bij ons zijn gesprekken over loon iets voor in juni, dus ik zal dit nog lang niet weten, but still ... geen hoge verwachtingen daar.

Oh and by the way ... het is Big Pharma ... dus 't is net wél logisch (en dus net niet schrijnend) dat men daar zeker niet zal mee doen aan 'nog wat' extra's.
Voor hen is dat index gedoe wss een serieuze doorn in het oog. Zo'n typisch Belgisch uitvindsel dat men ginder in 'the big US of A' niet kent, noch van wil weten. So yeah ... zeker voor zo'n bedrijven ... index == (door de staat verplichte) opslag PERIOD.

Men heeft u goed te pakken zie ik. Ik ga precies toch nooit begrijpen waarom mensen zich genoodzaakt zien multinationals te verdedigen. Eender welk farmaceutisch bedrijf is perfect in staat hun loonmassa'tje in België opslag te geven boven de index.
 
Terug
Bovenaan