Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

@ik werk om te legen ik leef niet om te werken

Als ge leeft om verlof te pakken en uw leven bestaat voor 90% uit niet-verlof dan hebt ge opt einde van de rit een redelijk zielig leven gehad vergeleken met een persoon die wel voldoening uit zijn werk kon halen en daar iets neergezet heeft. Ik denk dat de ene dan een heel stuk minder “geleefd” heeft dan de andere zelfs al heeft die elk jaar geskied veel landschappen gezien en veel buitenlands eten geproefd. Maar in onze samenleving is werk den duvel uiteraard.
 
Consultant die echt coooooonstant zit te zagen over non-work things. Over de kindjes en zijn huis en zijn receptje hier en dom weetje daar.
Hou gewoon uw fucking klep eens 2 minuten. Iedereen ergert zich eraan en niemand durft er iets van zeggen.

Gisteren heeft hij van thuis gewerkt en het was de beste dag ooit :sop:
 
nieuwe collega nog maar 4 dagen bezig waarvan ze al 3 dagen zo ziek is als een hond. Zit die hier de ganse dag haar longen uit te hoesten.

Ik begrijp dat je net bent begonnen maar komaan, ziek is ziek. Blijf thuis in de plaats van de rest aan te steken

3 man nu al die hun longen aant uithoesten zijn hier :wallbash:
 
@ik werk om te legen ik leef niet om te werken

Als ge leeft om verlof te pakken en uw leven bestaat voor 90% uit niet-verlof dan hebt ge opt einde van de rit een redelijk zielig leven gehad vergeleken met een persoon die wel voldoening uit zijn werk kon halen en daar iets neergezet heeft. Ik denk dat de ene dan een heel stuk minder “geleefd” heeft dan de andere zelfs al heeft die elk jaar geskied veel landschappen gezien en veel buitenlands eten geproefd. Maar in onze samenleving is werk den duvel uiteraard.
Ik heb niet gezegd dat ik geen voldoening haal uit het werk of dat ik niets neerzet he. T'is ook niet dat ik op het werk met een dikke muilface daar heel de tijd zit te werken. De meeste collega's zeggen dat ik opgewekt, erg gemotiveerd en enthousiast ben. En ja dat is ook wel zo.

Eens ik bezig ben .. ca va. Maar als je mij vraagt of ik echt graag ga werken? Dan is het antwoord toch gewoon 'neen, absoluut niet'.

Dat jij wel je werk graag doet? Ik ben gelukkig in jou plaats. Prijs uzelf gelukkig, want dat maakt jou eigen wereldje, zoveel beter. :thumb:
 
Ik heb niet gezegd dat ik geen voldoening haal uit het werk of dat ik niets neerzet he. T'is ook niet dat ik op het werk met een dikke muilface daar heel de tijd zit te werken. De meeste collega's zeggen dat ik opgewekt, erg gemotiveerd en enthousiast ben. En ja dat is ook wel zo.

Eens ik bezig ben .. ca va. Maar als je mij vraagt of ik echt graag ga werken? Dan is het antwoord toch gewoon 'neen, absoluut niet'.

Dat jij wel je werk graag doet? Ik ben gelukkig in jou plaats. Prijs uzelf gelukkig, want dat maakt jou eigen wereldje, zoveel beter. :thumb:
Moesten ze mij elke maand 2.5k op de rekening zetten zou ik ook niet meer elke nacht om 2u opstaan om te gaan werken.

Ik ga ook niet tegen men zin werken maar zoals jij ben ik ook liever thuis zoals de meeste mensen.
 
Loonbrief voor eindejaarspremie gekregen. Van boven naar beneden gelezen en dan zien dat er op het eind van de rit nog 51% van het bruto bedrag overblijft. :headshake:
 
Gisteren gaan vragen als ik recht op ecocheques had. Ik ben sinds 2 november gestart en HR zei dat in ons paritair comité je sinds juli moet werken om die te krijgen.
Ik wist oprecht niet dat dit een ding was?

De vriendin die één week na mij ergens anders begonnen is, krijgt wel 180€ ecocheques. Zucht… 😃


@JPV zou je misschien kunnen bevestigen als het klopt dat de startdatum om ecocheques te ontvangen afhankelijk is van het paritair comité waar je voor werkt?
 
@JPV zou je misschien kunnen bevestigen als het klopt dat de startdatum om ecocheques te ontvangen afhankelijk is van het paritair comité waar je voor werkt?
Bijna alle modaliteiten voor het toekennen van maximaal 250 euro ecocheques per jaar hangen af van het paritair comité. Nationaal is slechts heel beperkt bepaald hoe of wanneer je zo'n ecocheques krijgt.

Men kan bvb eisen dat je 20 maand in dienst moet zijn vooraleer je ecocheques kan krijgen.

Als je het paritair comité geeft, kan ik het vlug opzoeken.
 
Bijna alle modaliteiten voor het toekennen van maximaal 250 euro ecocheques per jaar hangen af van het paritair comité. Nationaal is slechts heel beperkt bepaald hoe of wanneer je zo'n ecocheques krijgt.

Men kan bvb eisen dat je 20 maand in dienst moet zijn vooraleer je ecocheques kan krijgen.

Als je het paritair comité geeft, kan ik het vlug opzoeken.
PC209
 


Bedrag :
maximum 250 EUR/jaar ;
onvolledige periode: pro rata ;
deeltijds: pro rata.
Toekenningsregels :
referteperiode: 1/10 van het voorgaande jaar tot 30/09 van het lopende jaar
gelijkgestelde dagen:
...
Betalingsdatum : jaarlijks in de maand oktober

Met andere woorden: je hebt recht op het volledige bedrag, maar in plaats van te berekenen volgens kalenderjaren, rekent men van oktober-september.
(bedrijf zelf kan een andere regeling hebben en mss zelfs géén ecocheques geven, maar het moet minstens hetzelfde voordeel opleveren.
 
Klopt tot op de komma, er gaat enkel nog een bijzondere bijdrage soc zekerheid af waardoor ik net onder de 40% kom
ik dacht dat men ondertussen al toegelaten had dat er geen BBSZ meer op eindejaarspremie af moest, want dat krijg je in alle gevallen via de belastingen toch integraal terug (tenzij de extreme gevallen van mensen die extreem veel onbetaald verlof namen in het vierde kwartaal)
 

Bedrag :
maximum 250 EUR/jaar ;
onvolledige periode: pro rata ;
deeltijds: pro rata.
Toekenningsregels :
referteperiode: 1/10 van het voorgaande jaar tot 30/09 van het lopende jaar
gelijkgestelde dagen:
...
Betalingsdatum : jaarlijks in de maand oktober

Met andere woorden: je hebt recht op het volledige bedrag, maar in plaats van te berekenen volgens kalenderjaren, rekent men van oktober-september.
(bedrijf zelf kan een andere regeling hebben en mss zelfs géén ecocheques geven, maar het moet minstens hetzelfde voordeel opleveren.
Hij heeft toch geen recht op het volledige bedrag ?

Hij heeft recht op een prorata (onvolledige periode). Maar aangezien het betaald wordt in oktober en pas in november gestart is, lijkt het mij dat hij volgend jaar in oktober het pas krijgt voor een volledig jaar.

Of mis ik iets ?
 
Hij heeft toch geen recht op het volledige bedrag ?

Hij heeft recht op een prorata (onvolledige periode). Maar aangezien het betaald wordt in oktober en pas in november gestart is, lijkt het mij dat hij volgend jaar in oktober het pas krijgt voor een volledig jaar.

Of mis ik iets ?
Tuurliijk, ik wou gewoon zeggen dat hij geen enkele maand zal missen door die andere manier van berekenen, hij krijgt voor elke maand tewerkstelling een "volledige" twaalfde van ecocheques. 't is niet dat hij eerst X maand moet werken en daarna pas zijn recht op toekenning zou beginnen.
 
Tuurliijk, ik wou gewoon zeggen dat hij geen enkele maand zal missen door die andere manier van berekenen, hij krijgt voor elke maand tewerkstelling een "volledige" twaalfde van ecocheques. 't is niet dat hij eerst X maand moet werken en daarna pas zijn recht op toekenning zou beginnen.
Ah ok, het kwam over alsof dat hij in november 2022 250€ aan ecocheques moest krijgen, terwijl hij eigenlijk niets moest krijgen maar die wel pas kreeg in oktober 2023.
 
Dat ik nog altijd niet snap wat de voordelen zijn van zo'n Flex Income winkeltje.
Vorig jaar zat daar 3000 euro (bruto) in, ik heb een iPhone van 1250 euro gekocht in dat winkeltje.
Mijn 3000 euro was volledig weg en ik heb nog 600 euro moeten bijleggen op mijn loon van December :unsure:

Dit jaar gewoon afgebleven en van de 3200 euro heb ik 1300 euro netto gekregen.
Maar waarom zou je ooit daar iets in kopen ipv gewoon dat te laten uitbetalen en dan die iPhone/iPad/laptop/whatever te kopen?
 
Lijkt me eerder een slechte implementatie te zijn van het Flex Income systeem.

Bij ons heb je een maandelijks besteedbaar budget daarvoor, en de dingen die je kiest betaal je maandelijks af op een door de werkgever vastgelegde termijn. Zo heb ik de afgelopen 2 jaar een iPhone afbetaald aan € 25 bruto per maand. Dat voel je niet hé.
 
Terug
Bovenaan