Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

We stappen over van Office 365 naar Google Suite, maar dat is ook wel even wennen. Met Teams kan je iemand rechtstreeks bellen, maar via Google gaat dat via een vergaderverzoek op mail. Dat is niet handig. Gelukkig kunnen we voorlopig nog Teams gebruiken.
 
Of kerels die simpelweg slecht kunnen liegen. Nog eentje: Patrick kon niet komen omdat zijn bomma is overleden. Maar die zat al aan zijn derde bomma. Enfin, misschien dat die vier lesbische bomma's had maar toch ...
Ja, kan ook al boeken schrijven over die 5 jaar planning.
Tot doodsbedreigingen toe :unsure: .
 
Mijn vrouw staat in het onderwijs en ouders kunnen berichtjes sturen, maar als het in het weekend gebeurt krijgen die eerst een melding dat ze de rust van de leerkrachten moeten respecteren en enkel iets moeten sturen als het HEEL dringend is. Anders krijgen die de optie om een uitgesteld bericht te sturen dat pas maandag om 7u30 wordt doorgestuurd. Vaak sturen die ouders alsnog iets "dringend" door en vaak omwille van futiliteiten. Dat continu bereikbaar zijn is een vergif.
Is het normaal dat ouders dan de privé nr van de leerkracht hebben? Als je een klas van 20 à 25 leerlingen hebt, is dat toch vragen om problemen. Ik zou proberen alles via mail af te handelen, en als het echt dringend is moeten ze maar de algemene tel nr van de school gebruiken.
 
Is het normaal dat ouders dan de privé nr van de leerkracht hebben? Als je een klas van 20 à 25 leerlingen hebt, is dat toch vragen om problemen. Ik zou proberen alles via mail af te handelen, en als het echt dringend is moeten ze maar de algemene tel nr van de school gebruiken.
Het contact verloopt via een onlineplatform, niet via de privé-GSM. Daar werd mijn vrouw voor gewaarschuwd: geef die niet door, want dan heb je het vlaggen voor de rest van het schooljaar. Maar je kan 24/7 wel vragen doorsturen via dat onlineplatform en daar krijgt ze melding van.
 
Geen eigen ergernis...

Maar ik hoor dat van voor futiliteiten gebeld worden regelmatig van mensen die daar absoluut niet voor betaald worden, bv. winkelpersoneel dat op hun privénummer gebeld wordt omdat een collega iets niet kan oplossen of omdat ze voor de derde keer die week de planning willen omgooien. Die mensen krijgen niet eens een werk-gsm om bereikbaar te zijn, ze hebben ook geen hiërarchische functie (bv. filiaal verantwoordelijke), in zo'n gevallen lijkt dat me ook totaal niet OK om buiten je werkuren voor zo'n dingen gestoord te worden...
 
Omdat dat een specifiek type moet zijn met een bepaald lettertype en ik da niet zelf voor elke blok ga uitzoeken welk type da is en welk lettertype.
Daar ben ik veel te veel tijd mee kwijt.
Dus da's dan een firma waar je altijd mee samenwerkt, en die van elke blok bijhoudt welk type en welk lettertype e.d?
 
Dus da's dan een firma waar je altijd mee samenwerkt, en die van elke blok bijhoudt welk type en welk lettertype e.d?

Nee, er zijn zo een paar firma's.
Ik heb foto's altijd met afmetingen en die mail ik dan naar zo een firma en die herkennen dan het lettertype. Easy peasy normaal.
 
Mijn vrouw staat in het onderwijs en ouders kunnen berichtjes sturen, maar als het in het weekend gebeurt krijgen die eerst een melding dat ze de rust van de leerkrachten moeten respecteren en enkel iets moeten sturen als het HEEL dringend is. Anders krijgen die de optie om een uitgesteld bericht te sturen dat pas maandag om 7u30 wordt doorgestuurd. Vaak sturen die ouders alsnog iets "dringend" door en vaak omwille van futiliteiten. Dat continu bereikbaar zijn is een vergif.
zelfde bij mijn ex, zij werkt voor een CVO en die leerkrachten stuurde soms om 23 's avonds nog. Had ze verlof? F*ck u verlof, was echt op zot van te worden
 
Mijn automatic reply vergeten aan te passen waardoor er nu al een hoop antwoorden verstuurd zijn met dat ik op verlof ben en ik 3 september terug ben. :unsure:
 
Een collega van mij is extreem onverzorgd. Soms stinkt die uren in de wind. Vandaag was het weer van dat. Ik kon diens geur echt niet meer aan. Ik krijg er hoofdpijn van, het neemt mijn eetlust weg en ik krijg er een onaangenaam gevoel van. Voor mij is dit een 'probleem' dat snel voorbij zal zijn gezien mijn nakende transfer, maar het loopt de spuigaten uit en ik vind dat die persoon echt hulp nodig heeft.

Ik wil die wel helpen, maar heb geen idee hoe ik een gesprek in die richting kan krijgen. Eerlijk in het gezicht zeggen: "Sorry dat ik het moet zeggen, maar je bent echt heel vies en je stinkt zo hard dat ik onlangs een ganse dag op kantoor met een knoop in mijn maag zat. Kan je jezelf eens wat vaker wassen en je wat beter verzorgen?" zie ik mij niet doen, wat de aanleiding ook moge zijn.
 
Een collega van mij is extreem onverzorgd. Soms stinkt die uren in de wind. Vandaag was het weer van dat. Ik kon diens geur echt niet meer aan. Ik krijg er hoofdpijn van, het neemt mijn eetlust weg en ik krijg er een onaangenaam gevoel van. Voor mij is dit een 'probleem' dat snel voorbij zal zijn gezien mijn nakende transfer, maar het loopt de spuigaten uit en ik vind dat die persoon echt hulp nodig heeft.

Ik wil die wel helpen, maar heb geen idee hoe ik een gesprek in die richting kan krijgen. Eerlijk in het gezicht zeggen: "Sorry dat ik het moet zeggen, maar je bent echt heel vies en je stinkt zo hard dat ik onlangs een ganse dag op kantoor met een knoop in mijn maag zat. Kan je jezelf eens wat vaker wassen en je wat beter verzorgen?" zie ik mij niet doen, wat de aanleiding ook moge zijn.
Deo opspuiten en subtiel vragen of hij ook wat wilt, muntje nemen en vragen of hij er ook 1 moet hebben, tanden poetsen en vragen of hij ook een borstel en tandpasta moet hebben. Zeggen dat je gaat douche en vragen of hij ni mee wilt komen douche,... mogelijkheden genoeg.
 
Een collega van mij is extreem onverzorgd. Soms stinkt die uren in de wind. Vandaag was het weer van dat. Ik kon diens geur echt niet meer aan. Ik krijg er hoofdpijn van, het neemt mijn eetlust weg en ik krijg er een onaangenaam gevoel van. Voor mij is dit een 'probleem' dat snel voorbij zal zijn gezien mijn nakende transfer, maar het loopt de spuigaten uit en ik vind dat die persoon echt hulp nodig heeft.

Ik wil die wel helpen, maar heb geen idee hoe ik een gesprek in die richting kan krijgen. Eerlijk in het gezicht zeggen: "Sorry dat ik het moet zeggen, maar je bent echt heel vies en je stinkt zo hard dat ik onlangs een ganse dag op kantoor met een knoop in mijn maag zat. Kan je jezelf eens wat vaker wassen en je wat beter verzorgen?" zie ik mij niet doen, wat de aanleiding ook moge zijn.
Ik zou die persoon er wel onder 4 ogen over aanspreken.
Wie weet wat is de reden dat die stinkt, misschien heeft die het ook gewoon niet door, …
Ik zou dat graag hebben als men mij daar privé even attent op zouden maken als ik stink en het niet zou doorhebben! 😅
 
Ik zou die persoon er wel onder 4 ogen over aanspreken.
Wie weet wat is de reden dat die stinkt, misschien heeft die het ook gewoon niet door, …
Ik zou dat graag hebben als men mij daar privé even attent op zouden maken als ik stink en het niet zou doorhebben! 😅
En ik, zoals ik al aanhaalde, niet. Thanks but no thanks voor de raad. Ik zou het ook graag hebben wanneer dit tegen mij gezegd wordt, maar verwacht niet dat een collega dat zou doen. Ik hoop dat de mensen met wie ik een inniger contact heb dan een collega die hoogstens eens op een meter van mij komt dat veel eerder opmerken en melden dan die collega.

Zoiets zeggen tegen mensen met wie ik een goeie band heb, vind ik niet lastig. Zoiets zeggen tegen mensen die ik vaak zie maar met wie ik eigenlijk geen band heb, is een ander paar mouwen.

Ook los van dit verhaal zal ik blij zijn als ik van die collega 'verlost' ben.
 
Een collega van mij is extreem onverzorgd. Soms stinkt die uren in de wind. Vandaag was het weer van dat. Ik kon diens geur echt niet meer aan. Ik krijg er hoofdpijn van, het neemt mijn eetlust weg en ik krijg er een onaangenaam gevoel van. Voor mij is dit een 'probleem' dat snel voorbij zal zijn gezien mijn nakende transfer, maar het loopt de spuigaten uit en ik vind dat die persoon echt hulp nodig heeft.

Ik wil die wel helpen, maar heb geen idee hoe ik een gesprek in die richting kan krijgen. Eerlijk in het gezicht zeggen: "Sorry dat ik het moet zeggen, maar je bent echt heel vies en je stinkt zo hard dat ik onlangs een ganse dag op kantoor met een knoop in mijn maag zat. Kan je jezelf eens wat vaker wassen en je wat beter verzorgen?" zie ik mij niet doen, wat de aanleiding ook moge zijn.
Dat is extreem moeilijk en delicaat, zo'n gesprek. We hadden vroeger ook een chauffeur met een héél pertinente lijfgeur en na lang twijfelen is daar een gesprek over geweest waar het ging om een medisch probleem, maar dat schoot bij hem ook in het verkeerde keelgat. Er is geen goede manier om dat aan te pakken.
 
Badge kwijtgespeeld. Het lukte verrassend vlot om bij security een nieuwe te krijgen maar nu moet die nog geactiveerd worden om in m’n laptop in te kunnen loggen.
IT geraakt voorlopig niet in het programma om dat te doen 🤔
 
En ik, zoals ik al aanhaalde, niet. Thanks but no thanks voor de raad. Ik zou het ook graag hebben wanneer dit tegen mij gezegd wordt, maar verwacht niet dat een collega dat zou doen. Ik hoop dat de mensen met wie ik een inniger contact heb dan een collega die hoogstens eens op een meter van mij komt dat veel eerder opmerken en melden dan die collega.

Zoiets zeggen tegen mensen met wie ik een goeie band heb, vind ik niet lastig. Zoiets zeggen tegen mensen die ik vaak zie maar met wie ik eigenlijk geen band heb, is een ander paar mouwen.

Ook los van dit verhaal zal ik blij zijn als ik van die collega 'verlost' ben.
Een vriend van mij gaf leiding aan iemand met dezelfde problemen als jij aanhaalt, en die heeft dan effectief eens onder vier ogen gezegd hoe het zat, waarna dat beterde (ging dan over het zelf niet meer merken en bezwete kledij blijven dragen/te weinig douchen ofzo).

Als gewone collega zou ik ook niet meteen weten hoe dat aan te pakken, en van die "subtiele" hints zoals deo en muntjes vind ik dan nog erger eigenlijk.

Ergens is dat wel onze cultuur om zo'n dingen uit de weg te gaan. Met mijn vrouw het er al vaak over gehad dat mensen op bv. het openbaar vervoer stinken. In Mexico hoort hygiëne bij de basisopvoeding, en wordt je terug naar huis gestuurd aan de schoolpoort als je er onverzorgd uitziet. Daar is het perfect normaal dat iemand je daarop aanspreekt ook later, op het werk of op de bus.
 
Laatst bewerkt:
Een collega van mij is extreem onverzorgd. Soms stinkt die uren in de wind. Vandaag was het weer van dat. Ik kon diens geur echt niet meer aan. Ik krijg er hoofdpijn van, het neemt mijn eetlust weg en ik krijg er een onaangenaam gevoel van. Voor mij is dit een 'probleem' dat snel voorbij zal zijn gezien mijn nakende transfer, maar het loopt de spuigaten uit en ik vind dat die persoon echt hulp nodig heeft.

Ik wil die wel helpen, maar heb geen idee hoe ik een gesprek in die richting kan krijgen. Eerlijk in het gezicht zeggen: "Sorry dat ik het moet zeggen, maar je bent echt heel vies en je stinkt zo hard dat ik onlangs een ganse dag op kantoor met een knoop in mijn maag zat. Kan je jezelf eens wat vaker wassen en je wat beter verzorgen?" zie ik mij niet doen, wat de aanleiding ook moge zijn.

Klinkt bekend - met dezelfde situatie geconfronteerd geweest:

- belangrijk is dat je 100% zeker bent dat de oorzaak grotendeels te vinden is bij verzorging, iemand die veel zweet kan dat slechts deels compenseren met hygiëne bvb.

Ik heb toen zeer beleefd een brief opgesteld waarin het probleem werd aangekaart en ook wat suggesties gedaan (douche nemen s'ochtends, regelmatig van kledij wisselen), tevens ook 2 extra setjes bedrijfskledij laten voorzien en aangegeven dat er zeer discreet wordt omgegaan met deze info en dat ik beschikbaar ben voor een 1/1 gesprek. Ik zag het zelf niet zitten om er meteen een gesprek aan te koppelen - vandaar eerst een brief gestuurd.

De dag na ontvangst van de brief heb ik de persoon wel aangesproken en nogmaals benadrukt dat dit discreet kan worden besproken - Betrokkene was wat aangeslagen maar kon uiteindelijk wel begrijpen en we hebben het ook kunnen bespreken. Werkt hier al 10 jaar, probleem is ook opgelost - persoonlijke problemen lagen aan de basis, zijn privé situatie is genormaliseerd ondertussen.
 
Collega op dezelfde dienst die vaak niet aanwezig is waardoor ik haar persoonlijke telefoon assistent ben geworden. Als de persoon in u dossier niet aanwezig is wordt de call doorverbonden met iemand van dezelfde dienst. Maar het soort dossiers dat ik behandel zijn totaal anders dan die van haar. Mensen willen dit dus niet horen en ik krijg altijd dezelfde zever: "MISSCHIEN KAN U MIJ NIET HELPEN"

NEEN, ik zet uw gegevens op mail en ze zal u wel terug bellen ...
 
Klinkt bekend - met dezelfde situatie geconfronteerd geweest:

- belangrijk is dat je 100% zeker bent dat de oorzaak grotendeels te vinden is bij verzorging, iemand die veel zweet kan dat slechts deels compenseren met hygiëne bvb.
Met de nuance dat veel zweten niet per se leidt tot stinken. Een dagelijkse douche is dan wel essentieel natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan