Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ik neem die calls dan ook nooit op behalve van mijn baas of n+2
Dit dus. Niets zo hatelijk als iemand die out of the blue met Teams begint te bellen naar u. Met een klassieke telefoon kan je dit niet vergelijken omdat de hoorn opnemen een pak sneller gaat dan in paniek die headset die op tafel ligt op je hoofd te zetten, de micro uit te klappen, en dan de muis terug pakken om de oproep te aanvaarden. Instant stressmomentje om de oproep niet te missen met al dat tijdverlies.

Uit beleefdheid stuur ik altijd eerst een berichtje met de vraag of ik eens kan bellen, en wanneer het eventueel beter zou passen. Maar helaas heeft niet iedereen dat inzicht.
 
Dit dus. Niets zo hatelijk als iemand die out of the blue met Teams begint te bellen naar u. Met een klassieke telefoon kan je dit niet vergelijken omdat de hoorn opnemen een pak sneller gaat dan in paniek die headset die op tafel ligt op je hoofd te zetten, de micro uit te klappen, en dan de muis terug pakken om de oproep te aanvaarden. Instant stressmomentje om de oproep niet te missen met al dat tijdverlies.

Uit beleefdheid stuur ik altijd eerst een berichtje met de vraag of ik eens kan bellen, en wanneer het eventueel beter zou passen. Maar helaas heeft niet iedereen dat inzicht.
Of.. je klikt gewoon op het telefoontje, veel sneller om een teams call op te nemen dan mijn gsm uit mijn zak te vissen.

Maar goed niemand die dat hier doet, dat is altijd 'heb je een paar minuten?'
 
HR-verantwoordelijke die verkondigt dat het personeel al 10% opslag heeft gehad dit jaar door de indexaties.

Hemeltergend om te horen. Index vs opslag iemand ?
Tja, als je in een global team zit zoals ik dan wordt er toch wel effectief zo naar gekeken -> ik ga in januari 10-11% extra loon krijgen en de rest niet... ik kan perfect begrijpen dat mijn baas dit als opslag ziet.

what's in a name natuurlijk, maar indexering is ook gewoon opslag hé mannekes :wink:

Hoeveel andere landen ter wereld kennen dit systeem van indexering ook alweer? Ik zou eigenlijk liever een systeem zonder indexering hebben waar je de goede werknemers meer kan geven en de slechte niets, maar we staan nu eenmaal op belgische payroll
 
Zeggen ze bij ons ook altijd. En dan verbaast dat er zoveel volk vertrekt :laugh:
Is ook gewoon logisch natuurlijk.

Als je pakweg Belgische en Deense werknemers hebt en je *moet* de belg 10% geven, dan ga je uw budget niet gebruiken om die belgen nog meer te geven maar proberen om zo dicht mogelijk bij gelijkaardig te doen voor de denen.
 
Laatst bewerkt:
Of.. je klikt gewoon op het telefoontje, veel sneller om een teams call op te nemen dan mijn gsm uit mijn zak te vissen.
Dat schrijf ik toch? Ik neem de muis terug vast om op het telefoontje te klikken op het scherm. Gsm heeft hier niets mee te zien.

En als je met het telefoontje verwijst naar de knop op de headset: dat werkt soms averechts omdat mijn Jabra Bluetooth headset met meerdere toestellen verbonden is. Ik ben aan het bekijken om van dat onding af te stappen naar een klassieke bekabelde setup met mengpaneel zodat ik volledige controle heb.
 
Dat schrijf ik toch? Ik neem de muis terug vast om op het telefoontje te klikken op het scherm. Gsm heeft hier niets mee te zien.

En als je met het telefoontje verwijst naar de knop op de headset: dat werkt soms averechts omdat mijn Jabra Bluetooth headset met meerdere toestellen verbonden is. Ik ben aan het bekijken om van dat onding af te stappen naar een klassieke bekabelde setup met mengpaneel zodat ik volledige controle heb.
Mijn punt was dat die headset ofwel op je hoofd kan zitten, je iets anders dan een headset kan gebruiken, etc. Persoonlijk gebruik ik een jabra connect 4s

Dus het is veel sneller om gewoon te klikken om die teams call te beantwoorden dan een 'echt telefoontje' te beantwoorden.. Dat je gewoon niets opneemt omdat je bezig bent is 1 ding, maar een verschil tussen teams en telefoon is er niet echt
 
Nog altijd beter dan dat hem moet verkondigen dat er 10 procent ontslag is door de indexaties.
Dan liever die 10% verhoging en dan daarna mijn ontslag wegens de indexatie.

Ik heb dan nog de ontslagvergoeding, de werkloosheidsvergoeding erna en tijd om een andere job te zoeken. En men schreeuwde om werknemers een tijdje terug ;p.
 
Ik heb dan nog de ontslagvergoeding,
Waar blijft deze mythische zak geld toch altijd maar?
Doorgaans: "Hey, je wordt ontslagen. Je opzegtermijn gaat maandag in!"
BG'ers: woohoow, ik ga een zak geld krijgen!

Euh...neen. Je krijgt je loon tijdens je opzegtermijn.
@JPV zijn er eigenlijk cijfers van hoeveel % zijn opzegtermijn wel/niet moet doen?
 
Waar blijft deze mythische zak geld toch altijd maar?
Doorgaans: "Hey, je wordt ontslagen. Je opzegtermijn gaat maandag in!"
BG'ers: woohoow, ik ga een zak geld krijgen!

Euh...neen. Je krijgt je loon tijdens je opzegtermijn.
@JPV zijn er eigenlijk cijfers van hoeveel % zijn opzegtermijn wel/niet moet doen?

Betaalde vakantie dus 🥳

Tenzij je rap nieuw werk vind, in dat geval is het kassa kassa.
 
Dan liever die 10% verhoging en dan daarna mijn ontslag wegens de indexatie.

Ik heb dan nog de ontslagvergoeding, de werkloosheidsvergoeding erna en tijd om een andere job te zoeken. En men schreeuwde om werknemers een tijdje terug ;p.
In de huidige setting geef ik u gelijk. Maar ik geloof dat er mogelijk andere tijden zitten aan te komen.
 
Waar blijft deze mythische zak geld toch altijd maar?
Doorgaans: "Hey, je wordt ontslagen. Je opzegtermijn gaat maandag in!"
BG'ers: woohoow, ik ga een zak geld krijgen!

Euh...neen. Je krijgt je loon tijdens je opzegtermijn.
@JPV zijn er eigenlijk cijfers van hoeveel % zijn opzegtermijn wel/niet moet doen?
Nog nooit mijn opzegtermijn moeten uitdoen.
Misschien ben ik gewoon een gevaarlijk man :(.

Ook zelfde ervaring van korte familie. Niemand van hen heeft zijn opzegtermijn ooit moeten uitdoen, en hebben altijd wel een deftig bedrag gekregen. Met uitzondering van mijn vader.
Daarnaast komt het volgende stuk er bij kijken.
In de huidige setting geef ik u gelijk. Maar ik geloof dat er mogelijk andere tijden zitten aan te komen.

Ja, dat risico lopen we. Maar dat risico lopen we in mijn ogen ongeacht of ze die index geven of niet. Of anders gezegd de energieimpact is de drijvende kracht achter de problematiek. Niet de index. De index kan echter wel dat extra zetje geven. Maar rekening houdende hoe ongezond die zoektocht naar personeel begon te worden, lijkt een afkoeling mij niet noodzakelijk zo slecht. Ik hoop enkel dat het niet te zwaar afkoelt en de recessie niet te diep gaat.

Voor de rest ben ik in tegenstelling tot de vakbond niet noodzakelijk tegen het principe dat in die index moet gesneden kunnen worden of niet in functie van hoe een sector het doet. (als men miljoenen kan uitdelen aan CEO's of dergelijke via warrants, bonusplans, aandelen... dan moeten ze ook maar de index geven. Doen ze dat niet, dan wil ik het gerust uitstellen tot op het moment dat het terug beter gaat (niet afstellen hé...)) Wel niet op niveau van het bedrijf...
 
Een Philips lamp met detectie opgehangen in de berging. Detectie verlaagd van 100 naar 50%, maar nog altijd als er iemand voorbij de deur passeert van de berging, schiet die aan. De gevoeligheid is gewoon te hoog :-(
Een stukje schilderstape geplakt op de sensor, maar nog altijd is het te gevoelig.
 
Terug
Bovenaan