Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Maak een offerte op voor een enorm project voor een zeer groot bedrijf,

Gevraagd: maak uw offerte zo getailleerd mogelijk op.

Oke basisprijs voor X. zoveel €

Indien X + Y vereist, meerprijs zoveel €
Indien X + Z vereist, meerprijs zoveel €

Y en Z zijn maar zelden vereist, en dit kan perfect tijdens uitvoering verrekend worden.

Feedback, uw offerte is niet duidelijk voor ons, gelieve 1 vaste prijs op te geven....

serieus??
 
Vandaag telefoon van potentieel nieuwe klant: Ik heb dringend een nieuwe partner en dus een offerte nodig!

Ok … blablabla

En de offerte moet min. een jaar geldig zijn! Niet zoals bij mijn huidige leverancier en 3x prijsstijging doorvoeren dus. Wetende dat de grondstoffen bijna 50% duurder werden afgelopen jaar wees ik hem hier wel op.

En toen: en ik verwacht dat je geen 70% extra rekent om prijsstijgingen het komende jaar op te vangen, of ik krijg het product niet meer verkocht.

Ja maaar ja … het is te nemen of te laten he
 
Vandaag met mijn indirecte lead gebeld (was buiten de uren en hij stond on call ipv mijn directe lead) om gewoon wat info door te geven die ik zelf pas had ontvangen. Maar om een of andere reden klinkt die bijna altijd geërgerd als ik hem bel. Terwijl hij in meetings steeds aangeeft dat we steeds een on call moeten verwittigen bij bepaalde zaken.

Waardoor ik nu weer met het gevoel zit van “okay, heb ik iets misdaan? Of is die slecht gezind op mij? Of gewoon een off day? Of wat dan ook”.

Ik doe vrij veel voor mijn job, doe vaak zaken die eigenlijk niet tot mijn taken behoren, blijf soms al eens langer om nieuwelingen te helpen/trainen terwijl dat eigenlijk niet aan mij is, etc.

En om nu dan zo’n kutgevoel te hebben over iets triviaals, geen idee hoe het komt. Alsof ik me precies efkes niet geapprecieerd voel.
 
Collega's met een eigen bureau die hun deur open laten tijdens calls, daarbij nog eens luid spreken en natuurlijk de andere kant ook op speaker zetten, kwestie dat er direct 10-20 collega's kunnen meegenieten :rolleyes:
Recht staan, deur dichtsmijten en terug gaan zitten. Na een paar keer leren ze het echt wel hoor.
 
Vandaag met mijn indirecte lead gebeld (was buiten de uren en hij stond on call ipv mijn directe lead) om gewoon wat info door te geven die ik zelf pas had ontvangen. Maar om een of andere reden klinkt die bijna altijd geërgerd als ik hem bel. Terwijl hij in meetings steeds aangeeft dat we steeds een on call moeten verwittigen bij bepaalde zaken.

Waardoor ik nu weer met het gevoel zit van “okay, heb ik iets misdaan? Of is die slecht gezind op mij? Of gewoon een off day? Of wat dan ook”.

Ik doe vrij veel voor mijn job, doe vaak zaken die eigenlijk niet tot mijn taken behoren, blijf soms al eens langer om nieuwelingen te helpen/trainen terwijl dat eigenlijk niet aan mij is, etc.

En om nu dan zo’n kutgevoel te hebben over iets triviaals, geen idee hoe het komt. Alsof ik me precies efkes niet geapprecieerd voel.
Vraag het dan eens? Nu zit je telkens met een wrang gevoel..
 
Vandaag telefoon gehad van mijn teamleider dewelke tijdens mijn afwezigheid achter mijn rug mijn plek in het team heeft verkocht. (heb arbeidsongeval gehad en zit nog even thuis na operaties en al maanden niemand gehoord). Door zijn stoten moet ik nu ongevraagd extra diensten doen zonder met mij te overleggen. Plus ik moet op die diensten vaak vanuit een ander kantoor werken.

Baas: "hey makker hoe ist? Seg kheb is een vraag...."

Ik: ingehaakt.



Kust ze.
 
binnen 3 weken is het hier een dag teambuilding. Aangezien onze dienst 2talig is en de dag door gaat in brugge gaat al niemand van onze franstalige collega's.

NL collega's keken al naar mij van "peppe je gaat toch ook komen e"... Ben nog ma 4 maanden hier dus ik dacht van ik zal maar meegaan om een goede indruk te maken maaaaaaaar f*ck dat.

Al die roddeltantes die achter mijne rug zijn gaan klagen bij mijn mentor gaan ook en ik heb geen zin om een ganse dag met een fake smile dingen met hun te doen dan kom ik nog liever werken.
 
binnen 3 weken is het hier een dag teambuilding. Aangezien onze dienst 2talig is en de dag door gaat in brugge gaat al niemand van onze franstalige collega's
Omdat ze schrik hebben voor de goedendag als ze de Vlaemsche grens over komen?
 
Omdat ze schrik hebben voor de goedendag als ze de Vlaemsche grens over komen?
1/3 van de activiteit is NL/FR de rest is allemaal in het nederlands en sommige komen van ver bv. wallonië. Ik moet ook 2 uur op de trein zitten als ik zou gaan en das mij net ietrs te lang.
 
Vandaag telefoon van potentieel nieuwe klant: Ik heb dringend een nieuwe partner en dus een offerte nodig!

Ok … blablabla

En de offerte moet min. een jaar geldig zijn! Niet zoals bij mijn huidige leverancier en 3x prijsstijging doorvoeren dus. Wetende dat de grondstoffen bijna 50% duurder werden afgelopen jaar wees ik hem hier wel op.

En toen: en ik verwacht dat je geen 70% extra rekent om prijsstijgingen het komende jaar op te vangen, of ik krijg het product niet meer verkocht.

Ja maaar ja … het is te nemen of te laten he
Lol wij hebben ook zo ene gehad. Offerteaanvraag nu, opstart in 2e helft van 2023. Ze vroegen de prijs voor DAN te geven. Ik heb de huidige prijs gegeven en gezegd dat ik dat onmogelijk kan inschatten, maar zou rekenen op 5-20% (afhankelijk van het product).
Ik snap niet onder welke steen zo mensen geleefd hebben de afgelopen 3 jaar. Defrancq stuurt bijna wekelijks updates over prijsstijgingen.
 
Loon van mijn vriendin is gestort, maar uiteraard weer niet compleet

KM vergoeding voor dienstverplaatsingen is er niet bij
En ze gaat een opleiding volgen op de VUB, +-400€ zelf voor te schieten en dan terug te vragen zit er ook niet bij

In totaal een +-550€, maar ey het zijn geen moeilijke tijden hé.
 
Voor iedereen met werkergernissen:

d8a59c13-08bc-45d7-b1f8-0379e6b03bb4.1db6601f358bc4ff3a9b9932d3bc64a1.jpeg
 
TLDR:
* Boekhoudjob = nooit gedaan met je werk :sop:
* Plus ne teamlead die zaken verandert en dan vlug wegloopt en ik mag het dan uitzoeken wat het is en oplossen...
* Collega's die no-life werken (zondag en morgen ook weer...) en mensen bijna verwachten dat ik dit ook doe...

Deadline v PB en BTW is nu achter de rug, vandaag speciaal geweest om nog laatste 2 BTW's in te dienen.
Nu enkel nog balansen op 31/03/22 opstellen en indienen.
Heb er 2 die ik al 100% klaar stonden, maar m'n teamlead heeft daar nog wat aanpassingen gedaan, maar hij weet niet meer goed wat of hoe.
En door de drukte heb ik daar niet meer naar gekeken. Het is van beide maar paar aanpassingen.
Toen ik vandaag aan grote baas vroeg of ik woensdag ook vrijaf mocht, is dit geweigerd omdat die 2 balansen nog niet ingediend zijn.
Daar nog gezeten vandaag tot 19u20 om die ene nu terug 100% te krijgen (1u om de aanpassing vd teamlead te begrijpen en aan te passen en 1 om dat dan in nieuw programma te krijgen zodat programma da ook verstaat...)
Nu moet ik nog van 1 balans wa aanpassen, hoogstens is dit 2 uur werk, hoop ik. Doe ik woensdag.

Blijkbaar hebben 2 collega's daar de zondag gewerkt. Sommige vroegen aan mij of ik morgen ook kom (op 1 november dus...).
Heb da beleefd afgewimpeld. Waar stopt dat eigenlijk!!!
 
Blijkbaar hebben 2 collega's daar de zondag gewerkt. Sommige vroegen aan mij of ik morgen ook kom (op 1 november dus...).
Heb da beleefd afgewimpeld. Waar stopt dat eigenlijk!!!
Zolang er collega’s zon - en feestdagen werken alsof het een gewone dag is: niet.
Als het vrijwillig is, gewoon zeggen dat dat niet lukt.

Bij ons wordt er ook op weekends/feestdagen gewerkt, maar is met een permanentie systeem dat al zo goed als heel het jaar vastligt.
 
TLDR:
* Boekhoudjob = nooit gedaan met je werk :sop:
* Plus ne teamlead die zaken verandert en dan vlug wegloopt en ik mag het dan uitzoeken wat het is en oplossen...
* Collega's die no-life werken (zondag en morgen ook weer...) en mensen bijna verwachten dat ik dit ook doe...

Ga gewoon intern bij een bedrijf werken man... ik doe bvb. 3 BTW-aangiftes op een ganse maand. :rofl:Ik zou het niet meer opnieuw willen doen zelfs al zouden ze den duurste Tesla onder mijn kont duwen.
 
Zolang er collega’s zon - en feestdagen werken alsof het een gewone dag is: niet.
Als het vrijwillig is, gewoon zeggen dat dat niet lukt.

Bij ons wordt er ook op weekends/feestdagen gewerkt, maar is met een permanentie systeem dat al zo goed als heel het jaar vastligt.
Het is op vrijwillige basis. De baas vraagt het zelf niet eens.
Maar onbewust/bewust is het werk soms zo geregeld dat je niet anders kan dan extra uren kloppen of eens in het weekend gaat.
Gelijk de vrijdag namiddag nog ne hoop werk geven of treuzelen met goedkeuring geven over bepaalde dossiers of ze nu wel of niet mogen verzonden worden... vlak voor de deadlines. Not done imho.
Heb geen probleem met wat langer werken, maar op ne feestdag zit ik thuis en ben ik niet beschikbaar. Net zoals ne zondag.


Ga gewoon intern bij een bedrijf werken man... ik doe bvb. 3 BTW-aangiftes op een ganse maand. :rofl:Ik zou het niet meer opnieuw willen doen zelfs al zouden ze den duurste Tesla onder mijn kont duwen.
Begrijp je, maar ik ben niet van da niveau dat ik alles alleen kan, sommige zaken heb ik niet veel kennis van.
Daarbij werk ik graag in grote groep, als boekhouder in een bedrijf zit je misschien alleen of met max paar andere boekhouders.
Ik zit in gebouw met meer dan 25 boekhouders.
Voor het geld moet je allezins geen boekhouder worden, behalve als je aan de top zit of zelfstandig bent. Maar das een ander verhaal.
 
Na een ontspannend lang weekend die agenda openen en zien dat men die de voorbije dagen voor deze week weer propvol gestampt heeft 😩 van 8u30 tot 18u de ene call na de andere maar hé, hier en daar hebben ze 15 à 30min gelaten zodat ik toch eens wat mails kan beantwoorden ook :unsure:
Part of my job, maar soms zou ik toch graag eens op pauze duwen, zeker in tijden als deze waar het privé toch lastigere tijden zijn.
 
Na een ontspannend lang weekend die agenda openen en zien dat men die de voorbije dagen voor deze week weer propvol gestampt heeft 😩 van 8u30 tot 18u de ene call na de andere maar hé, hier en daar hebben ze 15 à 30min gelaten zodat ik toch eens wat mails kan beantwoorden ook :unsure:
Part of my job, maar soms zou ik toch graag eens op pauze duwen, zeker in tijden als deze waar het privé toch lastigere tijden zijn.
Zijn de calls effectief belangrijk? Ik weiger 50% van de calls en in degene die ik wel meedoe zeg ik bijna nooit iets :unsure:
 
Terug
Bovenaan