Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Na een overname hebben ze ondertussen al tot drie keer toe mijn vakantie-attest gevraagd van de vorige firma, terwijl ik op mail 1 en 2 telkens mooi heb geantwoord met een bijlage. Nu vragen ze het dus al voor een derde keer. Wat is de bedoeling of zo? Beetje met mijn voeten spelen of zo?
Stuur gewoon terug "Zie vorige mail"
 
Na een overname hebben ze ondertussen al tot drie keer toe mijn vakantie-attest gevraagd van de vorige firma, terwijl ik op mail 1 en 2 telkens mooi heb geantwoord met een bijlage. Nu vragen ze het dus al voor een derde keer. Wat is de bedoeling of zo? Beetje met mijn voeten spelen of zo?
Vraag of de bijlage effectief bij de mail zat. Weet nooit of er ergens iets die bijlage verwijderd heeft
 
Al een meer dan een maand een issue waarvoor ik aan het mailen ben met de vendor. Nu vraagt die na een maand plots een samenvatting van het probleem.

Echt tamme hust, lees uw mails na. Ik heb betere dingen te doen dan uw secretaresse te spelen.
 
Ewel ja, dan kunt gij 't zelfste zeggen tegen uwe 'student' eh.

Jah ... die materie ... 'k kan u daar ni veel interessants over zegge ze. Als er vragen zijn, vraag eens aan departement X.
Het zit er weer tegen hier.

Vrijdag wast aan mij en een collega om de telefonie te doen. Uiteraard na 16u gene mens meer van die andere dienst te bespeuren of online dus "trek uw plan"
Maandag dan toch een opmerking van gemaakt en dan krijg je als antwoord
"Als ge het niet weet, schrijf het op, vraag het de dag nadien en bel de mensen terug"

Wat ben ik ? Uw persoonlijke secretaresse ?? OF ge zijt aanwezig om te helpen OF ge doet uwe telefoon zelf. Nu ben ik 2x tijd aan het verdoen, gij zijt tijd aant verdoen en die mens heeft nog geen antwoord


Ik heb 2 sollicitatieprocedures lopen, dat ik hier zo rap mogelijk weg mag zijn
 
Ben enkele weken geleden als freelancer bij een klant begonnen. Het was allemaal heel dringend omdat ze handen te kort hadden, maar ik zit hier gewoon mijn broek te slijten.

De kerel die ik moet helpen speelt duidelijk een "job protection"-strategie uit, waardoor ik keer op keer moet vragen om mij dingen te tonen of aan te leren over de omgeving. Spontaan taken geven aan mij doet hij niet.

Op al die tijd heb ik ocharme nog maar 5 mails uitgestuurd. Ondertussen ben ik tijdens thuiswerk erachter gekomen dat men mij niet uitnodigt voor sommige Teams vergaderingen, die nochtans exact de materie behandelen waarvoor ik ingehuurd ben.

Zo is het wel makkelijk verdiend natuurlijk, maar anderzijds bijzonder frustrerend omdat ik voor dezelfde reden (verveling) was vertrokken bij een vorige werkgever.

Er lijkt dan ook waarheid te schuilen in het gezegde "Het beste tijdstip om naar een nieuwe job uit te kijken, is op dag 1 van je huidige job".
 
Beste,

OK Boomer.

Met vriendelijke groet,

Kay-gell
Facility Manager
XXX Immo - Uw appartement, onze zorg.
Schoolstraat 69
1234 Limburg

In de herfstvakantie zijn wij gesloten van 31 oktober tot en met 6 november. 7 november staan wij terug voor u klaar. Adios losers.
Ik had toch een ander adres verwacht.

Eerder

Kaygell
Plattekakstraat 69
2840 Reet
 
Na 8 maanden thuis te zitten na een arbeidsongeval en 2 operaties later staat mijn rentré ingepland voor december... Ik zie het niet zitten... In die maanden thuis heb ik de tijd en de luxe gehad om na te denken over mijn carrière en beslist dat wat ik tot nu toe deed niet meer is wat ik wil.

Ik heb gesolliciteerd voor een nieuwe functie.. Maar ik weet dat dit gaat inslaan als een bom bij mijn huidig werk... Oh joy.. 🙄
 
mentor: "peppe, je werkt echt wel snel hoor"
ik: "ahja ik zal wat gas terug nemen"
mentor: "goed anders ga je vaak zonder werk vallen"

makkelijker gezegd dan gedaan, moest ik thuiswerken kon ik nog ondertussen iets anders doen maar hier op kantoor doen alsof ik bezig ben is intensiever dan effectief te werken.

Normaal gezien moet ik maar een maand op voorrand alles voorbereiden maar mijn mentor doet 2 maanden op voorrand en nog ben ik te snel.
 
@Silence

'Beste collega,

Ik ben van dienst op telefonie en kreeg net een vraag van meneer/mevrouw Huppeldepup bestemd voor jullie dienst, maar blijkbaar is er niemand meer aanwezig.

Kunnen jullie contact opnemen op nr ............ ?

Alvast bedankt!

Groeten,
Silence'

Heeft toch geen zin om u daar zo druk in te maken?
 
@Silence

'Beste collega,

Ik ben van dienst op telefonie en kreeg net een vraag van meneer/mevrouw Huppeldepup bestemd voor jullie dienst, maar blijkbaar is er niemand meer aanwezig.

Kunnen jullie contact opnemen op nr ............ ?

Alvast bedankt!

Groeten,
Silence'

Heeft toch geen zin om u daar zo druk in te maken?
Als dat ene is niet nee en zo werkt het niet hé :)

Jij noteert de vraag (en hoopt dat er geen 5 bijvragen zijn)
Je stelt die vraag de volgende dag aan een collega "ik had persoon Huppeldepup aan de lijn en die zit in die situatie en wil dit weten"
Je krijgt een (hopelijk correct) antwoord en dan moet jij persoon Huppeldepup terug bellen

en opnieuw hopen dat die dan niet verder gaat op dat antwoord.
Compleet foute manier van werken in mijn ogen mja soit
 
Als dat ene is niet nee en zo werkt het niet hé :)

Jij noteert de vraag (en hoopt dat er geen 5 bijvragen zijn)
Je stelt die vraag de volgende dag aan een collega "ik had persoon Huppeldepup aan de lijn en die zit in die situatie en wil dit weten"
Je krijgt een (hopelijk correct) antwoord en dan moet jij persoon Huppeldepup terug bellen

en opnieuw hopen dat die dan niet verder gaat op dat antwoord.
Compleet foute manier van werken in mijn ogen mja soit
Je zegt toch gewoon aan Huppeldepup dat jouw collega hem/haar morgen gaat terugbellen? niks te vraag noteren, dat is alleen maar miserie zoeken.
 
Of indien @Spooky zijn manier van werken niet aanvaard zou worden, antwoorden via tel: 'collega's van dienst Huppeldepup zijn er momenteel niet meer, gelieve maandag terug te bellen.'
 
Je zegt toch gewoon aan Huppeldepup dat jouw collega hem/haar morgen gaat terugbellen? niks te vraag noteren, dat is alleen maar miserie zoeken.

Of indien @Spooky zijn manier van werken niet aanvaard zou worden, antwoorden via tel: 'collega's van dienst Huppeldepup zijn er momenteel niet meer, gelieve maandag terug te bellen.'
Yup eveneens mijn idee.
Helaas heb ik hier helemaal niks te zeggen.
Zonet nog eens even getelefoneerd met dat diensthoofd om duidelijk te maken dat mensen aan telefoon een antwoord willen en ze beter een deftige opleiding zouden voorzien. Ze gingen het bekijken
 
Hoe moeilijk kan het zijn om een headset te installeren voor o.a. CC:

Antwoord: 1 IT'er, 2 ingenieurs, 1 CEO en 2 secretaresses gedurende 2 uur - resultaat: headset werkt niet, en de speakers (die daarnet nog werkten) werken ook niet meer.

Topdag, zo eenvoudige zaken die plug and play werken - dat wordt niet meer gemaakt blijkbaar, voor letterlijk alles heb je een specialist nodig vandaag de dag.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan