Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Volledig akkoord behalve dat laatste. 'Created On' slaat op het bestand op het bestandsysteem aka de fysieke harde schijf.
Die kan je soms "willekeurig" om zeep helpen door mappen te verplaatsen en weetikwat.

Of dat echt een issue is, weet ik niet, ik weet alleen dat die modified en created dates niet altijd doen wat je denkt, zeker op netwerkschijven en ook nog eens als je met Mac en Windows tegelijk bezig bent.
Over 't algemeen geen issue als ge gebruik maakt van een document management systeem a la SharePoint & konsoorten uiteraard.
Als je dat niet bezigt dan zijn datums in bestanden meestal iets dat ge(/mis)bruikt wordt voor versiebeheer (Doc1_20220101/Doc1_20220125/...).

Daarmee dat ik aanhaal van -->
Als het niet voor te sorteren is heeft de datum zelf ook niet echt meerwaarde, want versiebeheer is SharePoint z'n werk. ;)
Netwerkschijven als actieve collaboratie platformen zijn oh so 90's. :devilish:
 
Persoon Y is contractueel voor 1 jaar.
Persoon Y komt om 10:50 mijn bureau binnengestrompeld.
Deelt mee dat men normaal cursus moest volgen de hele dag want 'rats vergeten'.

Ik vraag aan persoon Y wat dan de verklaring is dat deze ook zo laat is.
Geen zinnige verklaring.

Wat later vraagt persoon Y om aanvraag de 4/5 loopbaanonderbreking met premie goed te keuren voor studies.

Dan maar gevraagd of ze tijdens de 4/5 werktijd ook effectief gaat werken als ik dat goedkeur.

Tranen zijn goedkoop - het is al ferm moeilijk om mij boos te krijgen, laat staan op mijn werk maar vandaag is het voor de eerste keer ooit iemand gelukt - met verve. Wtf gast

giphy.webp


Sommigen hebben totaal geen gene of greintje zelfbesef hoe hun daden bezien worden...

/EDIT: nooit zo een obliviousness/arrogantie gezien sinds mijn eerste job waar iemand die absoluut geen klop deed een boze brief schreef na een slecht evaluatiegesprek waarin opgesomd werd waarom, door wie en op welke manieren men zich tekort gedaan voelde...
 
Ik krijg het alsmaar moeilijker om nog de vreugde in mijn job te zien. Meer doen met minder middelen, personeelsverloop is enorm, steun vanuit directie miniem. Ik merk dat ik een korter lontje krijg en mijn draagkracht enorm verminderd is. Als je dit aankaart hogerop, is het enige wat ze kunnen zeggen dat ik dan maar in coaching moet gaan. Maar beleidsmatig dingen in vraag stellen? Nee hoor
dan is het tijd om uit te kijken naar een nieuwe job ....
 
Persoon Y is contractueel voor 1 jaar.
Persoon Y komt om 10:50 mijn bureau binnengestrompeld.
Deelt mee dat men normaal cursus moest volgen de hele dag want 'rats vergeten'.

Ik vraag aan persoon Y wat dan de verklaring is dat deze ook zo laat is.
Geen zinnige verklaring.

Wat later vraagt persoon Y om aanvraag de 4/5 loopbaanonderbreking met premie goed te keuren voor studies.

Dan maar gevraagd of ze tijdens de 4/5 werktijd ook effectief gaat werken als ik dat goedkeur.

Tranen zijn goedkoop - het is al ferm moeilijk om mij boos te krijgen, laat staan op mijn werk maar vandaag is het voor de eerste keer ooit iemand gelukt - met verve. Wtf gast

giphy.webp


Sommigen hebben totaal geen gene of greintje zelfbesef hoe hun daden bezien worden...

/EDIT: nooit zo een obliviousness/arrogantie gezien sinds mijn eerste job waar iemand die absoluut geen klop deed een boze brief schreef na een slecht evaluatiegesprek waarin opgesomd werd waarom, door wie en op welke manieren men zich tekort gedaan voelde...
Ben jij nu al bezig in je nieuwe functie?
 
niet mijn ergernis maar passeerde net bij een collega en zag daar 19500 ongelezen berichten staan in inbox

focking hell :laugh:
Ah, ik voel mij verslagen nu!


mail.png


Verklaring kan mogelijk dezelfde zijn als hier: mailbox 1 stuur alles automatisch door naar mailbox 2 waar wel alles behandeld is.

Indien dat onbehandelde persoonlijke mails zijn: chapeau :p
 
Ik heb ook duizenden mails die niet verwerkt moeten worden (logs en zo), maar die worden standaard gearchiveerd, die staan niet vermeld bij inbox.
 
Gisteren klant ontmoet. Meer stereotype ambtenaar vind je niet. Zo goed als met pensioen, stress kent hij niet. Ik had daar een meeting mee op een werf, moest hem zelf ophalen en terug voeren naar zijn bureau. Ik kom op zijn bureau, blijkt het zo'n komiek te zijn die zichzelf hilarisch vindt maar de rest loopt te cringen. Eerst nog moeten uitleggen hoe hij zijn foto's op de netwerkschijf zet (en 5 keer moeten tonen waar explorer staat, uitleggen wat netwerkschijf is).
Dan naar de werf, een half uur lopen zoeken in de kelder naar de technische ruimte, tot hij zegt 'anders kijken we eens in de technische ruimte boven' :wallbash::wallbash::wallbash::wallbash:

Ondertussen ben ik daar al een uur en ik had maar een half uur voorzien. Soit, boven gekomen alles hersteld. Belt hij aan bij iemand daar om naar de WC te gaan. Sta ik daar dus letterlijk een kwartier te koekeloeren terwijl die bewoner mij vertelt dat ze niet van die vent moet weten en er schrik van heeft.

Daarna zo rap mogelijk de rest gecontroleerd en die vent aan zijn bureau gedumpt. 2 uur aan verspeeld, waardoor ik gvd 11h heb gewerkt gisteren en zelfs een werf niet kunnen doen heb.
 
Daarna zo rap mogelijk de rest gecontroleerd en die vent aan zijn bureau gedumpt. 2 uur aan verspeeld, waardoor ik gvd 11h heb gewerkt gisteren en zelfs een werf niet kunnen doen heb.
11h - 2u = 9h, en dan nog een werf niet kunnen doen? Dan was je dag, ook zonder die vervelende ambtenaar, al belachelijk vol gepland.
 
11h - 2u = 9h, en dan nog een werf niet kunnen doen? Dan was je dag, ook zonder die vervelende ambtenaar, al belachelijk vol gepland.
Mocht alles gegaan zijn zoals het hoort was het wel gelukt, maar ik heb op meerdere werven tegenslagen gehad waardoor die onvoorzien uitgelopen zijn. De laatste ging ca 40 min duren maar ik heb er bijna anderhalf uur rondgelopen. Erfenis van mijn ex-collega...

Normaal zijn mijn dagen heel schappelijk gepland, dat ik als ik mij zou haasten zelfs geen 8h zou doen. Ik heb ook van en naar A'pen veel file gehad.
 
Gisteren klant ontmoet. Meer stereotype ambtenaar vind je niet. Zo goed als met pensioen, stress kent hij niet. Ik had daar een meeting mee op een werf, moest hem zelf ophalen en terug voeren naar zijn bureau. Ik kom op zijn bureau, blijkt het zo'n komiek te zijn die zichzelf hilarisch vindt maar de rest loopt te cringen. Eerst nog moeten uitleggen hoe hij zijn foto's op de netwerkschijf zet (en 5 keer moeten tonen waar explorer staat, uitleggen wat netwerkschijf is).
Dan naar de werf, een half uur lopen zoeken in de kelder naar de technische ruimte, tot hij zegt 'anders kijken we eens in de technische ruimte boven' :wallbash::wallbash::wallbash::wallbash:

Ondertussen ben ik daar al een uur en ik had maar een half uur voorzien. Soit, boven gekomen alles hersteld. Belt hij aan bij iemand daar om naar de WC te gaan. Sta ik daar dus letterlijk een kwartier te koekeloeren terwijl die bewoner mij vertelt dat ze niet van die vent moet weten en er schrik van heeft.

Daarna zo rap mogelijk de rest gecontroleerd en die vent aan zijn bureau gedumpt. 2 uur aan verspeeld, waardoor ik gvd 11h heb gewerkt gisteren en zelfs een werf niet kunnen doen heb.
Neem eens een voorbeeld aan die mens, veel minder stress zo!
 
Amper iets te doen op het werk. Support is echt pokkesaai.
Maar door al het lawaai hier van mensen die wel werk krijgen, kan ik me ook niet concentreren om wat te studeren ofzo.

Ugh, blij dat het weekend is. Haal echt 0,0 voldoening uit mijn werk momenteel
 
Amper iets te doen op het werk. Support is echt pokkesaai.
Maar door al het lawaai hier van mensen die wel werk krijgen, kan ik me ook niet concentreren om wat te studeren ofzo.

Ugh, blij dat het weekend is. Haal echt 0,0 voldoening uit mijn werk momenteel
Kan je bij uw werkgever niet vragen of je niet bij een andere klant tewerk gesteld kan worden? Of rustig ergens anders kijken, IT support jobs zijn toch vrij makkelijk te vinden.
 
Collega (van een ander team) : Makila kan je snel service X testen van applicatie Y, NU! ASAP! Business vraagt dat je alles laat vallen en dit NU test!

Ik: Neen sorry, ik ken niets van applicatie Y, ik weet niet eens hoe ik dit moet testen, laat staan nu onmiddellijk.
Collega: Hoezo? Dat is toch voor uw team? Waarom ken je niks van applicatie Y? Die bestaat al jaren en jij hebt al die tijd daar niets voor gedaan?
Ik: Neen, dat zit bij collega S
Collega: En heeft hij dan geen testen klaar staan voor die service?
Ik: Dat weet ik niet, dat moet je hem vragen
Collega: Weet jij dit dan niet? Communiceer jij dan nooit met hem?
Ik: Jawel, maar die service ken ik niet.
Collega: Dat die service bestaat, moest je toch wel weten hé Makila!
Ik: Als ik die service 0x hoor passeren tijdens meetings en communicaties met die collega, dan weet ik niet dat die bestaat.
Collega: Dit had je toch kunnen opzoeken op sharepoint dat die bestaat?
Ik: Ik lees niks van sharepoint zaken die horen bij een collega, als hij de lead daarvan is en niet vraagt dat ik dat lees / bekijk
Collega: Je heb toch tijd genoeg gedurende al die jaren om eens rond te neuzen wat er allemaal op sharepoint staat?
Ik: Spreek gewoon eens met mijn collega. (Ik denk: laat mij eens fucking met rust, dit moet via mijn eigen baas passeren of die collega, niet zomaar via mij)

Een week later
Big chief: Makila collega W vraagt of je tijd hebt om snel service X te testen!
Ik: Dat zit bij collega S, maar sure, boek een meeting in met mij en collega S en dan bekijken we dit wel even.
Big chief: OK ik plan iets in!
 
Laatst bewerkt:
Collega (van een ander team) : Makila kan je snel service X testen van applicatie Y, NU! ASAP! Business vraagt dat je alles laat vallen en dit NU test!

Ik: Neen sorry, ik ken niets van applicatie Y, ik weet niet eens hoe ik dit moet testen, laat staan nu onmiddellijk.
Collega: Hoezo? Dat is toch voor uw team? Waarom ken je niks van applicatie Y? Die bestaat al jaren en jij hebt al die tijd daar niets voor gedaan?
Ik: Neen, dat zit bij collega S
Collega: En heeft hij dan geen testen klaar staan voor die service?
Ik: Dat weet ik niet, dat moet je hem vragen
Collega: Weet jij dit dan niet? Communiceer jij dan nooit met hem?
Ik: Jawel, maar die service ken ik niet.
Collega: Dat die service bestaat, moest je toch wel weten hé Makila!
Ik: Als ik die service 0x hoor passeren tijdens meetings en communicaties met die collega, dan weet ik niet dat die bestaat.
Collega: Dit had je toch kunnen opzoeken op sharepoint dat die bestaat?
Ik: Ik lees niks van sharepoint zaken die horen bij een collega, als hij de lead daarvan is en niet vraagt dat ik dat lees / bekijk
Collega: Je heb toch tijd genoeg gedurende al die jaren om eens rond te neuzen wat er allemaal op sharepoint staat?
Ik: Spreek gewoon eens met mijn collega. (Ik denk: laat mij eens fucking met rust, dit moet via mijn eigen baas passeren of die collega, niet zomaar via mij)

Een week later
Big chief: Makila collega W vraagt of je tijd hebt om snel service X te testen!
Ik: Dat zit bij collega S, maar sure, boek een meeting in met mij en collega S en dan bekijken we dit wel even.
Big chief: OK ik plan iets in!
Waarom wil die per se dat jij dit deed en u dingen verwijten, terwijl er een expert in het bedrijf zit?
Ik moet ook geregeld eens iets vragen bij bepaalde owners en als ik de feedback krijg: "dit zit bij collega S". Dan bedank ik die voor de info en ga ik effectief horen bij collega S..
 
Kan je bij uw werkgever niet vragen of je niet bij een andere klant tewerk gesteld kan worden? Of rustig ergens anders kijken, IT support jobs zijn toch vrij makkelijk te vinden.
Wil geen support meer doen maar doe te weinig ervaring op om iets anders doen. Zou eigenlijk thuis moeten studeren en certificaten halen maar daar heb ik meestal de energie niet voor
 
Wil geen support meer doen maar doe te weinig ervaring op om iets anders doen. Zou eigenlijk thuis moeten studeren en certificaten halen maar daar heb ik meestal de energie niet voor
Heb jij al geen opleiding/certificaten ivm netwerken? Of welk type job zoek je precies?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan