Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Soms is het hier om horendol te worden. Wij moeten nu ook het werk doen/meehelpen met een ander departement

Voor mijn verlof krijg ik een uitnodiging voor een opleiding over dat heel proces en de how to..
-> Ik laat weten dat ik NIET kan want ik heb verlof die datums
--> Geen probleem, iemand van de leidinggevende zal de opleiding volgen en dit aan u (en andere die in verlof zijn dan) opnieuw uitleggen

TIJDENS mijn verlof een mail of zij mogen inplannen om mensen te helpen ivm die materie
-> Ik kan niet antwoorden want verlof (op voorhand doorgegeven + afwezigheidsmelding)
--> Ik zie die mail NA mijn verlof en wil reageren, maar intussen zie ik dat ik blindelings ben ingepland (so why do you ask?)

Oké, geen probleem, ik zal vooraf die opleiding nog wel krijgen dan (denk ik)

Intussen is het woensdag en ik zeg vandaag "seg ik sta ingepland, maar wie kan mij helpen. ik heb die opleiding niet gevolgd hé"
Die bepaalde leidinggevende : "Oh ja juist, nuja die opleiding had ge toch nie veel hoor, nie echt interessant"
"Als er vragen zijn, hoort es bij uw collega's"

Ik doe mijn job (gedeeltelijk intussen) nog graag en zit hier goed, maar ga toch eens stilaan kijken of er niks anders is
 
Soms is het hier om horendol te worden. Wij moeten nu ook het werk doen/meehelpen met een ander departement

Voor mijn verlof krijg ik een uitnodiging voor een opleiding over dat heel proces en de how to..
-> Ik laat weten dat ik NIET kan want ik heb verlof die datums
--> Geen probleem, iemand van de leidinggevende zal de opleiding volgen en dit aan u (en andere die in verlof zijn dan) opnieuw uitleggen

TIJDENS mijn verlof een mail of zij mogen inplannen om mensen te helpen ivm die materie
-> Ik kan niet antwoorden want verlof (op voorhand doorgegeven + afwezigheidsmelding)
--> Ik zie die mail NA mijn verlof en wil reageren, maar intussen zie ik dat ik blindelings ben ingepland (so why do you ask?)

Oké, geen probleem, ik zal vooraf die opleiding nog wel krijgen dan (denk ik)

Intussen is het woensdag en ik zeg vandaag "seg ik sta ingepland, maar wie kan mij helpen. ik heb die opleiding niet gevolgd hé"
Die bepaalde leidinggevende : "Oh ja juist, nuja die opleiding had ge toch nie veel hoor, nie echt interessant"
"Als er vragen zijn, hoort es bij uw collega's"

Ik doe mijn job (gedeeltelijk intussen) nog graag en zit hier goed, maar ga toch eens stilaan kijken of er niks anders is
Ewel ja, dan kunt gij 't zelfste zeggen tegen uwe 'student' eh.

Jah ... die materie ... 'k kan u daar ni veel interessants over zegge ze. Als er vragen zijn, vraag eens aan departement X.
 
Ergernis van vandaag?

Dominante collega's die altijd absoluut hun gelijk willen halen. En dan ook de vuile mindtrick constant toepassen van uw woorden te verdraaien als je tegengas geeft. Alsof dat JIJ dan plots de onnozelaar bent, terwijl zij het eigenlijk niet bij het rechte einde hebben... Naar management toe zullen ze ook altijd in een goed daglicht proberen te staan en zelfs "pluimen pakken" voor het werk dat een ander gedaan heeft. Bah.

Ik bijt van me af, maar op vrijdag ben ik het altijd zo beu om er adem aan te verspillen. 🥱😆
 
Ik ben op apart project gezet de komende weken om de IT infrastructuur uit te rollen. Tof en uitdagend, máár nu loopt daar nog een IT’er van een andere firma rond. Eind de 40, begin de 50. Ah, iemand met ervaring waar je veel van gaat leren. hoor ik jullie al zeggen.

Maar niets is minder waar beste forumvrienden. Hij weet van toeten noch blazen wat hij moet komen doen, kan met moeite een vijs vastdraaien en zit mij continu te vragen waar X of Y voor dient en hij volgt mij continu.

Gisteren laat hij, tijdens het inladen van een server, die plots los zonder te checken of die deftig in de rail zat. Chance dat ik er snel bij was of 15.000€ aan materiaal de grond op.

Ik zeg dan dat hij maar een paar pc’s moet gaan monteren, komt hij een half uur later af dat het niet lukt. Moet ik er daar ook nog eentje voordoen eerst.

Ik ga nu meestal al 1-1,5 uur vroeger naar daar om dan toch gewoon even rustig door te kunnen werken.
 
Laatst bewerkt:
Ik was mijn mails van tijdens mijn verlof al eens aan het doornemen.

Zag ik dat iemand 3x een uitnodiging heeft verstuurd en verplaatst in mijn verlof (een meeting enkel met ons 2). 3x. Mijn out of office staat op en mijn agenda is geblokkeerd.

En dan telkens "gelieve tijdig te verwittigen als dit niet past". Lel.

Nu heeft ze hem maandag dan maar om 18:30 gezet. :laugh:
 
krijgen we een mail dat de verwarming terug gezet gaat worden tot 19 graden. Goed maar zetten ze hier ook nog es de airco op.

Ik zit hier met een dikke pull met rolkraag en heb het nog koud

/half met werk te maken want het gaat om een huurwagen van werk.

Ik had een maand lang een huurwagen die ik had gewisseld voor een andere wegens te klein. In juli gewisseld.
Maand geleden boeten ontvangen in België. Vorig week nog eentje in Nederland (€230) van de auto waarmee ik al ruim 2 maanden niet meer mee rijd.
2x contact gehad met hun om het recht te zetten. Ook boete moeten betwisten in België. Paar telefoontjes gedaan…

Vandaag weer eens gebeld.
Blijkbaar weten ze niet aan wie ze auto hebben verhuurd. Ze vroegen aan wie ik de auto heb meegegeven…
Zou mij niet verbazen dat die nu ergens gebruikt word in het drugsmilieu en op mijn naam staat…

pas maar op of ze gaan hem gebruiken voor een drive by or getaway.
 
krijgen we een mail dat de verwarming terug gezet gaat worden tot 19 graden. Goed maar zetten ze hier ook nog es de airco op.

Ik zit hier met een dikke pull met rolkraag en heb het nog koud
Het probleem met te koude werkomgevingen zijn vooral de handen/vingers als je lang neerzit en moet typen.
 
Ik had voor het project waar ik stress voor heb een meeting met een developer in Oekraïne. Hij liet weten dat zijn internet connectie kon wegvallen omdat hij moest schuilen en zijn gsm-verbinding niet goed was.

Dat plaatst mijn zielige zorgen wel in perspectief, hoor. Ik zei hem dat ik niet verwachtte dat hij op zo'n moment toch zou inbellen, maar hij wou liever aan het werk blijven om zijn gedachten te verzetten. :(
 
Oei ik durf mijn ergernis al nie meer posten nu...

(het was dat ik gisteren een interventie had die normaal 20 min ging duren maar goed 2h geduurd heeft).
 
Laatst bewerkt:
Eentje van vorige week zaterdag waar ze een upgrade hebben gedaan van ons ticketing systeem programma (was voorzien van 10u tot 11u, het heeft uiteindelijk tot 16u geduurd tegen dat het in orde was). Daarbij zijn ze wel vergeten dat ons extern call center ook een upgrade moest krijgen. Dus heeft bibi hier mogen werken van 20u30 tem 23u55 (zolang bezig geweest omdat ik geen idee had wat er allemaal aangepast was )omdat er een paar idioten hun werk niet hadden gedaan en natuurlijk ook niet meer bereikbaar waren op dat uur :angry:
 
Sinds een klein jaar ben ik intern gewisseld naar een nieuwe functie die toch niet volledig is wat ik ervan verwacht had. Naar mijn gevoel kunnen hier kleine dingen in aangepast worden zodanig dat ik én liever, én beter mijn job doe.
Dus een mailtje gestuurd naar mijn baas als reactie op het zoveelste waar er in tussengekomen werd genre "kunnen we even spreken over gevallen als deze en de job int algemeen, want echt veel voldoening haal ik er niet meer uit momenteel".

Reactie "ja, op die dag zitten we allemaal samen, we kunnen het dan eens bekijken in groep".

'T is ne goeien baas, maar 1 op 1 gesprekken zijn echt zijn ding niet :rolleyes: Daar gaat hij altijd voor gaan lopen.
 
Ik doe dat ook wel zoals @shellshock aangeeft. Misschien ben ik wel abnormaal. Alleen zet ik er geen () in.
Als ge enkel maand/dag er in zet heeft het geen zin. Enige reden waarom je er überhaupt een datum zou willen in foefelen is voor sortering in de lijst van bestanden.
Als het dan niet "yyyyMMdd" is dan heeft dat geen enkele meerwaarde.

Als het niet voor te sorteren is heeft de datum zelf ook niet echt meerwaarde, want versiebeheer is SharePoint z'n werk. ;)
Ik ken jullie interne afspraken niet, maar bij ons en 3 klanten waar ik al als consultant actief was, is het steeds: 13/10/2022, 13102022, 13okt2022. Duidelijk voor iedereen.
Hmmmm, dat zou niet interessant zijn. '/' is ongeldig karakter voor 'n file name & op die manier is er ook geen deftige sortering mogelijk.
Dan heeft een datum om uw file name te beginnen geen zin lijkt mij.

En gewoon voor de show in elk bestand een datum 'suffixen' ... dunno ... zie er 't nut niet van in.
Uw documentenlijst kunt ge dan even goed gewoon sorteren op 'created on'.
 
Ik krijg het alsmaar moeilijker om nog de vreugde in mijn job te zien. Meer doen met minder middelen, personeelsverloop is enorm, steun vanuit directie miniem. Ik merk dat ik een korter lontje krijg en mijn draagkracht enorm verminderd is. Als je dit aankaart hogerop, is het enige wat ze kunnen zeggen dat ik dan maar in coaching moet gaan. Maar beleidsmatig dingen in vraag stellen? Nee hoor
 
[...]
En gewoon voor de show in elk bestand een datum 'suffixen' ... dunno ... zie er 't nut niet van in.
Uw documentenlijst kunt ge dan even goed gewoon sorteren op 'created on'.
Volledig akkoord behalve dat laatste. 'Created On' slaat op het bestand op het bestandsysteem aka de fysieke harde schijf.
Die kan je soms "willekeurig" om zeep helpen door mappen te verplaatsen en weetikwat.

Of dat echt een issue is, weet ik niet, ik weet alleen dat die modified en created dates niet altijd doen wat je denkt, zeker op netwerkschijven en ook nog eens als je met Mac en Windows tegelijk bezig bent.
 
Terug
Bovenaan