Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Mijn verlof moet nog beginnen en ik ben al opgejaagd voor de dag dat ik terug keer.

Verlof tot begin oktober. Als ik terug ben begin ik met een opleiding intern (alleen geen idee welke dagen die opleiding is)
Intussen zie ik al dat men bezig is met een planning voor oktober en mij lustig aan het inplannen is (aahja want ik heb geen datums kunnen doorgeven)

1 van die opleiders dan maar gemaild of er al zicht op de datums is -> "deze info zal binnenkort per mail worden doorgegeven"
Dus ik ga volgende week in verlof tot 3 oktober, dan ga ik terugkeren en zien dat die opleiding wss die dag of de dag erop begint, maar dat ze me ook hebben ingepland voor andere zaken (waar ik dan hoogst waarschijnlijk zelf oplossingen moet voor gaan zoeken of wisselen)

Intussen is iedereen gewoon bezig met zijn eigen ding en wil er niemand luisteren
Gaat leuk worden
Probleem voor binnen een maand. Nu even 4w 'disconnecten' & vergeten.

Als er na 't verlof conflicten in de planning zijn ... jah ... iemand zal dan uit de boot vallen & een cancellation/reschedule in z'n bus krijgen eh.
Da's dan pretty much 't probleem van zij die de conflicten in boeken. Ook al is het momenteel nog een kwestie van 'ik weet dat er iets tussen komt, maar nog niet exact wanneer', wat uiteraard wat ambetant is.

Geef aan die opleiding gasten gewoon door dat ze de planning niet enkel naar jou door mailen, maar ook naar iedereen die planning doet tijdens uw verlof.
Ik ga daar dan ook redelijk licht over na m'n verlof. Al zeker als ik op voorhand het conflict aangegeven heb, dan is het gewoon 'not my problem ... you deal with it!'.
 
Heel de voormiddag 1 of 2 telefoons. Ik ga in pauze: op een half uur 4 telefoons :angry:

Deze week ook zo 1 gehad. Ze belt naar mij (hoe ze aan mijn intern nummer kwam is al een raadsel) om een heel verhaal af te steken dat er geld uit de portefeuille is die ze kwam ophalen aan het onthaal (wat al niet kan want ze moeten het controleren en aftekenen voor ze ze meenemen). En ze doet gewoon 5x hetzelfde verhaal zonder dat ik er een woord tussen krijg.
5 minuten voor ik ging stoppen. Heeft ze daar wel geen kwartier zitten zagen daarover zonder dat ik iets kon zeggen. Heb ze dan gewoon doorverbonden zonder iets te zeggen naar het onthaal.

Als er iemand belt denken die ook altijd dat je op de hoogte bent van alles alsof zij de enige zijn op de wereld die iets tegenkwamen. " ja hallo, die gestolen fiets weet je daar al iets over?" "euh, met wie spreek ik?" en dan begint het gezaag. Tegen dat je dan weer over wat het gaat zijn we weer 10 minuten verder.

En dan de mooiste deze week. Die dacht dat we een copycenter waren waarschijnlijk. Die belde om te vragen of hij hier een kopie mocht komen nemen. De verzekering had hem dat wijsgemaakt (wss om er vanaf te zijn). Die begon ook zonder zijn naam of iets te zeggen een heel verhaal af te steken van een dakgoot. En dat hij met een scootmobiel reed.

Die gasten aan het onthaal mogen het hebben, ze bellen daar zelfs om de uren te weten van de treinregeling. Ik heb echt geen geduld om met zulke mensen om te gaan.
 
Ten gevolge mijn post in het ergernissen topic.

Samenvatting: vrouw heeft diabetes en moet volgende week een week in het ziekenhuis verblijven voor onderzoeken.
Ik heb hiervoor sociaal verlof gekregen van de huisarts.

Ik bel dat door naar onze planning en die stellen mij voor de keuze:

Ik moet zelf voor vervanging zorgen voor mijn diensten ingevuld te krijgen. Dan zetten ze er een paar van mijn (70) dagen op die ik ondertussen achter sta.
Ofwel zorgen zij ervoor dat mijn diensten ingevuld geraken, maar dan zetten ze er bij mij dagen onbetaald verlof op.


Da is gvd het werk van die planners om bij onvoorziene zaken vervanging te zoeken. Naast het uitbrengen van ons werkrooster natuurlijk.

Maar nee, ik zou van thuis uit, in de stress en drukte, zelf moeten gaan rondbellen naar mijn collega's? Waarvan ik hun werkrooster niet kan zien, en ik van 3/4 hun contactgegevens niet heb.


Ik ga er geen spel van maken omdat ik toch bijna weg ben, maar dat is toch niet normaal?
 
Ten gevolge mijn post in het ergernissen topic.

Samenvatting: vrouw heeft diabetes en moet volgende week een week in het ziekenhuis verblijven voor onderzoeken.
Ik heb hiervoor sociaal verlof gekregen van de huisarts.

Ik bel dat door naar onze planning en die stellen mij voor de keuze:

Ik moet zelf voor vervanging zorgen voor mijn diensten ingevuld te krijgen. Dan zetten ze er een paar van mijn (70) dagen op die ik ondertussen achter sta.
Ofwel zorgen zij ervoor dat mijn diensten ingevuld geraken, maar dan zetten ze er bij mij dagen onbetaald verlof op.


Da is gvd het werk van die planners om bij onvoorziene zaken vervanging te zoeken. Naast het uitbrengen van ons werkrooster natuurlijk.

Maar nee, ik zou van thuis uit, in de stress en drukte, zelf moeten gaan rondbellen naar mijn collega's? Waarvan ik hun werkrooster niet kan zien, en ik van 3/4 hun contactgegevens niet heb.


Ik ga er geen spel van maken omdat ik toch bijna weg ben, maar dat is toch niet normaal?
Normaal is dit nee.

Maar ik dacht dat je sociaal verlof niet op voorhand kon inplannen.
Dat dit bv de dag zelf kon ingezet worden.
@JPV ?
 
Laatste dag voor mijn verlof en er moest toch weer iets gebeuren dat je echt niet weet of je nu moet lachen of wenen van miserie. Één van de magazijniers die mijn wagen heeft aangereden met een heftruck. Gelukkig is het een bedrijfswagen, maar toch. De schade is wel aanzienlijk.

Ongelooflijk wat voor incompetentie daar tussen die mannen zit. Die hebben echt hun rijbewijs bij een pakje cornflakes gekregen en geen enkel besef met wat ze rondrijden. Wagen stond dan nog tegen de zijkant van het gebouw, en er was nota bena nog op zen minst 8 à 10 meter doorgang tussen mijn wagen en het hekwerk. Hoe dat ge het in godsnaam flikt om er tegen te rijden zijn me raadsels.

Op z'n minst heeft hij het direct toch toegegeven. Anderen zouden gewoon doen dat hun neus bloed.
 
Normaal is dit nee.

Maar ik dacht dat je sociaal verlof niet op voorhand kon inplannen.
Dat dit bv de dag zelf kon ingezet worden.
@JPV ?
Klopt, sociaal verlof dient voor overmacht, een geplande opname bvb valt hier niet onder.

Maar natuurlijk bullshit dat ze er wèl mee akkoord gaan maar je dan zelf maar vervangingen zou moeten zoeken.
Mijn reactie zou zijn: geen probleem, boek maar in als onbetaald verlof en betaal me al mijn overuren dan maar netjes uit. 🤷🏼

Sociaal verlof is voor de meesten trouwens toch onbetaald (verlof :unsure: )

 
Heel blij op mijn nieuw werk. Maar de responsiveness van de personeelsdienst op sommige plaatsen, echt waar... Ik dien mijn aanvraag voor Vlaams Opleidingsverlof in, geen antwoord. Ik werk sinds 1 augustus, nog steeds geen loon ontvangen. "Ja, normaal betalen we een voorschot de 25e, en het saldo samen met de loonbrief op de 4e". Oké, maar heb nog geen voorschot ontvangen? "Ah, ik denk dat dat is omdat het je eerste maand is en je resterende vakantiedagen daarin worden verrekend. Ik denk dat je de rest zal krijgen de 4e".

Ik denk? Ik denk? Ik mag het hopen.
 
Als er iemand belt denken die ook altijd dat je op de hoogte bent van alles alsof zij de enige zijn op de wereld die iets tegenkwamen. " ja hallo, die gestolen fiets weet je daar al iets over?" "euh, met wie spreek ik?" en dan begint het gezaag. Tegen dat je dan weer over wat het gaat zijn we weer 10 minuten verder.

Toen ik nog in de haven van Antwerpen werkte, is er ooit iemand aan de telefoon boos geworden omdat ik niet wist waar zijn container was. Hij kon wel niet zeggen: met welk schip die was toegekomen, welke firma de documenten afhandelde, wanneer hij was toegekomen, vanuit welk land hij vertrokken was of wat de containernummer was. Maar het was de die met autobanden in....
 
Laatste dag voor mijn verlof en er moest toch weer iets gebeuren dat je echt niet weet of je nu moet lachen of wenen van miserie. Één van de magazijniers die mijn wagen heeft aangereden met een heftruck. Gelukkig is het een bedrijfswagen, maar toch. De schade is wel aanzienlijk.

Ongelooflijk wat voor incompetentie daar tussen die mannen zit. Die hebben echt hun rijbewijs bij een pakje cornflakes gekregen en geen enkel besef met wat ze rondrijden. Wagen stond dan nog tegen de zijkant van het gebouw, en er was nota bena nog op zen minst 8 à 10 meter doorgang tussen mijn wagen en het hekwerk. Hoe dat ge het in godsnaam flikt om er tegen te rijden zijn me raadsels.

Op z'n minst heeft hij het direct toch toegegeven. Anderen zouden gewoon doen dat hun neus bloed.

Echt levensgevaarlijk, zo'n toeren. Bij ons valt het gelukkig mee qua veiligheidsbesef, maar ook al op bedrijven rondgelopen waar ze met heftrucks crossen alsof het een indoor circuit is, zonder te beseffen dat dat een moordwapen van 2 ton is...
 
Echt levensgevaarlijk, zo'n toeren. Bij ons valt het gelukkig mee qua veiligheidsbesef, maar ook al op bedrijven rondgelopen waar ze met heftrucks crossen alsof het een indoor circuit is, zonder te beseffen dat dat een moordwapen van 2 ton is...

Tot er iets gebeurt en dan onthouden ze het wel voor de rest van de tijd. In een bedrijf in de buurt enkele jaren ook iemand geplet geweest tussen de muur en de heftruck.

De rood bruine vlek op de muur die er niet meer uit gaat doet hen er nu wel iedere dag aan herinneren hoe fout het kan gaan. Maar jammer dat er eerst een slachtoffer moet vallen.
 
nieuw laptop gekregen.

Wireless headset werkt nietmeer
Programma's werken nietmeer
oude docking station staat hier nog en de nieuwe laptop past daar niet op dus zijt ge nog meer plaats kwijt
IT die google sync heeft geblokkeerd (WAAROM??) en ik AL mijn paswoorden manueel weer moet ingeven

EDIT: mentor en IT die om half 10 nog niet online zijn, kan gewoon niet werken om geen enkele programma werkt. Ik zit hier al van 07:15......
 
Laatst bewerkt:
Op kantoor en weer een halfuur tijd verloren met mijn laptop op het scherm aan te sluiten. De kabels hier maken niet goed contact en zijn heel gevoelig bij de minste beweging, ik ben niet de enige die er last van ondervindt. :sop:
Ik neem sinds kort gewoon een HDMI-kabel mee van thuis, die DP-kabels werken voor geen meter.

Omdat ik de eerste op kantoor ben, heb ik telkens het genot van het estafette-koor van verzuchtingen en gevloek te horen op die schermen de hele ochtend door. :laugh:

godverdomse KLOETEkabel altijd hetzelfde geen ene keer kan die FUCKING KLOETEkabel vanaf de eerste keer werken
 
Ik maak een ticket aan omdat ik niet de juiste user rights in een applicatie heb. Ik had al opgezocht of ik in mijn settings iets zelf moest veranderen, maar helaas niet. Dus ik op goede hoop een ticket gelogd.

Binnen de 5 minuten een chat van iemand die duidelijk zijn issue resolution flowchart was aan het aflopen tegen mij. Hij zegt 'one moment', sluit het ticket en stuurt mij naar een confluence pagina met 30 subpages om door te nemen en dan terug een ticket te loggen als het niet aan mij ligt.

Ik snap dat mensen soms te snel een ticket loggen, maar ik ben 100% zeker dat ik gewoon niet de juiste permissies heb gekregen en dat kan alleen een admin aanpassen. :angry:
 
Vraag gekregen van iemand van de security of ik het wachtwoord op zijn account niet kon verwijderen want hij maakte altijd typefouten. Een wachtwoord had volgens hem toch geen nut want als ze een kalasjnikov tegen zijn hoofd zouden houden zou hij het wachtwoord toch gewoon geven. :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Vraag gekregen van iemand van de security of ik het wachtwoord op zijn account niet kon verwijderen want hij maakte altijd typefouten. Een wachtwoord had volgens hem toch geen nut want als ze een kalasjnikov tegen zijn hoofd zouden houden zou hij het wachtwoord toch gewoon geven. :unsure:
Gaat die kalasjnikov er dan voor zorgen dat hij geen typefouten maakt 🤣

Ooit gelijkaardige vraag horen binnenkomen, finacieel verantwoordelijke om het wachtwoord van zijn laptop weg te doen, reden was dat het teveel tijd innam om dat telkens opnieuw in te geven.
 
Laatste dag voor mijn verlof en er moest toch weer iets gebeuren dat je echt niet weet of je nu moet lachen of wenen van miserie. Één van de magazijniers die mijn wagen heeft aangereden met een heftruck. Gelukkig is het een bedrijfswagen, maar toch. De schade is wel aanzienlijk.

Ongelooflijk wat voor incompetentie daar tussen die mannen zit. Die hebben echt hun rijbewijs bij een pakje cornflakes gekregen en geen enkel besef met wat ze rondrijden. Wagen stond dan nog tegen de zijkant van het gebouw, en er was nota bena nog op zen minst 8 à 10 meter doorgang tussen mijn wagen en het hekwerk. Hoe dat ge het in godsnaam flikt om er tegen te rijden zijn me raadsels.

Op z'n minst heeft hij het direct toch toegegeven. Anderen zouden gewoon doen dat hun neus bloed.
Op een vorige job van mij is er een heftruckchauffeur ontslagen omdat ze te veel kosten maakte. Poorten kapot rijden, die blazers boven een poort kapot rijden, eens een gat in een muur gereden. Dat soort dingen.

OT: net een telefoongesprek gehad, blijkbaar wel een intelligente mens, maar hoe stroef verliep dat zeg. Amai. Volgens mij verstonden we elkaar de helft van de tijd ook niet.
 
Terug
Bovenaan