Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Die mail waar ik een paar weken geleden over klaagde die per ongeluk naar een user groep met 2182 leden gestuurd werd... met daarop een 35 reply all's.

Wel, vandaag is er iemand in geslaagd van 2 weken na datum (vermoedelijk kwam die uit verlof) hier toch nog eens op te antwoorden dat die mail toch wel niet aan haar moest geadresseerd zijn en van haar aub te verwijderen uit de maillist. Waarna er 25 anderen het nodig vonden om hier ook nogmaals op in te pikken dat het ook niet voor hen is. Incl. Project Managers & the works... :wallbash::wallbash::wallbash: en zelfs een directe collega die al eens bij die eerste 35 had gezeten. Genant, ik kan die mens gewoon niet meer in zijn ogen aankijken... ik schaam mij in zijn plaats.

Eén van de collega's probeerde iets duidelijk te maken met onderstaand antwoord, maar ik heb niet de indruk dat het veel hielp. :unsure:
 
Die mail waar ik een paar weken geleden over klaagde die per ongeluk naar een user groep met 2182 leden gestuurd werd... met daarop een 35 reply all's.

Wel, vandaag is er iemand in geslaagd van 2 weken na datum (vermoedelijk kwam die uit verlof) hier toch nog eens op te antwoorden dat die mail toch wel niet aan haar moest geadresseerd zijn en van haar aub te verwijderen uit de maillist. Waarna er 25 anderen het nodig vonden om hier ook nogmaals op in te pikken dat het ook niet voor hen is. Incl. Project Managers & the works... :wallbash::wallbash::wallbash: en zelfs een directe collega die al eens bij die eerste 35 had gezeten. Genant, ik kan die mens gewoon niet meer in zijn ogen aankijken... ik schaam mij in zijn plaats.

Eén van de collega's probeerde iets duidelijk te maken met onderstaand antwoord, maar ik heb niet de indruk dat het veel hielp. :unsure:
Sheesh ... als de mail u ni interesseert ... easy toch ---> DELETE & Ignore.
Wie wil er zich nu telkens per sé gaan bezig houden met replies te schrijven op die zever.
 
Die mail waar ik een paar weken geleden over klaagde die per ongeluk naar een user groep met 2182 leden gestuurd werd... met daarop een 35 reply all's.

Wel, vandaag is er iemand in geslaagd van 2 weken na datum (vermoedelijk kwam die uit verlof) hier toch nog eens op te antwoorden dat die mail toch wel niet aan haar moest geadresseerd zijn en van haar aub te verwijderen uit de maillist. Waarna er 25 anderen het nodig vonden om hier ook nogmaals op in te pikken dat het ook niet voor hen is. Incl. Project Managers & the works... :wallbash::wallbash::wallbash: en zelfs een directe collega die al eens bij die eerste 35 had gezeten. Genant, ik kan die mens gewoon niet meer in zijn ogen aankijken... ik schaam mij in zijn plaats.

Eén van de collega's probeerde iets duidelijk te maken met onderstaand antwoord, maar ik heb niet de indruk dat het veel hielp. :unsure:
Je kan die collega wijsmaken dat om dit probleem op te lossen, hij een ticket moet loggen met hoge prioriteit, kritieke impact en breaking voor heel het bedrijf; immers hebben alle collega's die mail gekregen en door dat mailverkeer kan niemand zich nog concentreren op zijn werk. En bij elke keer dat iemand anders op die mail reageert moet hij bellen naar IT om te vragen waarom het nog niet is opgelost.

Plezier gegarandeerd. :unsure:
 
2 weken niet op het werk geweest en er is weer hardware verdwenen. Okay, maar kleine dingetjes, maar is iets dat niet kan. En als je dan vraagt of ze weten waar het is krijg je als antwoord: "Ah, nee". En als je dan zegt dat daar op moet gelet worden krijgen je een "Joa". IT materiaal dat 2 weken lang verdwenen is want meegenomen door IT: Niemand van IT weet van iets. Kan ik het weer gaan oplossen.

Echt waar, dan moet ik mij toch echt inhouden om geen kletsen uit te delen.
 
2 weken niet op het werk geweest en er is weer hardware verdwenen. Okay, maar kleine dingetjes, maar is iets dat niet kan. En als je dan vraagt of ze weten waar het is krijg je als antwoord: "Ah, nee". En als je dan zegt dat daar op moet gelet worden krijgen je een "Joa". IT materiaal dat 2 weken lang verdwenen is want meegenomen door IT: Niemand van IT weet van iets. Kan ik het weer gaan oplossen.

Echt waar, dan moet ik mij toch echt inhouden om geen kletsen uit te delen.

Daar kreeg ik het ook van op mijn vorig werk. Of ik zag dat die persoon het laatst gebruikt had. En dan vraag je of ze soms weten waar het is.. "neen" euh ja wtf? En helpen zoeken ga je dus niet doen?

Als iemand mij dat vraagt en ik heb het laatst gebruikt dan ga ik toch tenminste helpen zoeken.
 
2 weken niet op het werk geweest en er is weer hardware verdwenen. Okay, maar kleine dingetjes, maar is iets dat niet kan. En als je dan vraagt of ze weten waar het is krijg je als antwoord: "Ah, nee". En als je dan zegt dat daar op moet gelet worden krijgen je een "Joa". IT materiaal dat 2 weken lang verdwenen is want meegenomen door IT: Niemand van IT weet van iets. Kan ik het weer gaan oplossen.

Echt waar, dan moet ik mij toch echt inhouden om geen kletsen uit te delen.
Ik zou deze in de gaten houden:
 
ook al zit ik in opleiding ik snap het niet waarom ik op kantoor moet zijn. De persoon die mij opleidt komt maar 2 dagen per week naar het kantoor.

Voor de rest kan niemand mij echt helpen met mijn vragen en word alles gedaan via skype. Dus waarom moet ik hier 5/5 zitten.

Heb ik het aan het stok met een paar vastgeroeste ouw taarten. Die vonden dat ik minder moest surfen op de pc (mijn werk was altijd gedaan .......)

Begon ze daar te klagen dat zij aant verdrinken was wanneer mevr een half uur koffie pauze neemt, om de haverklap ergens gaat tetteren en voor de rest niet veel doet.

Het enigste eiland die veel lawaai maakt is degene waar ik nu zit en volgende week ben ik weg want concentreren gaat hier gewoon niet.

Serieus in mijn gat gebeten dat die ouw taarten durven klagen wanneer ze zelf niks doen. Ben nog maar ongeveer een maand bezig, natuurlijk ga ik sneller door mijn werk zijn omdat ik alles in fases aangeleerd krijg.

Echt een schoon voorbeeld van ancients die vastgeroest zijn bij de overheid.

Domme trutten.

end/rant
 
Geeft natuurlijk ook niet de meest goede indruk als je in uw eerste maand al zit te surfen op het werk natuurlijk :unsure:
Toen ik hier begon -midden in volle Coronacrisis eind november/begin december- zeiden ze tegen mij; " Hier is uw laptop en vanaf morgen moet je thuisblijven tot nader order. Lees u maar wat in. Je kan persoon X helpen met bepaalde eenvoudige taken voor de jaarafsluit, maar de persoon die haar taken deels moet overdragen heeft het veel te druk met die jaarafsluit, dus verschiet er niet van als je soms eens niet te doen hebt"
Daar zit je dan thuis. Inlezen kan je ook maar zo lang doen en eenmaal die eenvoudige taken gedaan, was er niets. Heeft toch bijna twee maanden geduurd zo. Zat je daar thuis met de duimen te draaien, maar ik ben toch een paar uren betaald geweest voor letterlijk niks te doen. 🤷‍♂️
 
Toen ik hier begon -midden in volle Coronacrisis eind november/begin december- zeiden ze tegen mij; " Hier is uw laptop en vanaf morgen moet je thuisblijven tot nader order. Lees u maar wat in. Je kan persoon X helpen met bepaalde eenvoudige taken voor de jaarafsluit, maar de persoon die haar taken deels moet overdragen heeft het veel te druk met die jaarafsluit, dus verschiet er niet van als je soms eens niet te doen hebt"
Daar zit je dan thuis. Inlezen kan je ook maar zo lang doen en eenmaal die eenvoudige taken gedaan, was er niets. Heeft toch bijna twee maanden geduurd zo. Zat je daar thuis met de duimen te draaien, maar ik ben toch een paar uren betaald geweest voor letterlijk niks te doen. 🤷‍♂️
Ik beweer niet dat je de hele tijd kunt werken en er altijd werk zal zijn maar gewoon, kan me wel inbeelden dat dat geen goede indruk geeft als je gewoon zit te surfen als je er pas werkt.

Zelf ook ooit die fout gemaakt en da's niet zo geweldig afgelopen :unsure
 
Ik beweer niet dat je de hele tijd kunt werken en er altijd werk zal zijn maar gewoon, kan me wel inbeelden dat dat geen goede indruk geeft als je gewoon zit te surfen als je er pas werkt.

Zelf ook ooit die fout gemaakt en da's niet zo geweldig afgelopen :unsure
Je mag dus pas koffiekletsen, taterwateren en op internet surfen als je er vast meubilair bent?

Dat zogezegde meubilair is vast ook de eerste om wat te surfen .

Iedereen houdt zich beter bezig met zijn eigen werk in plaats van dat van een ander te bekritiseren. Tenzij dat laatste tot je jobinhoud behoort natuurlijk.
 
Je mag dus pas koffiekletsen, taterwateren en op internet surfen als je er vast meubilair bent?

Dat zogezegde meubilair is vast ook de eerste om wat te surfen .

Iedereen houdt zich beter bezig met zijn eigen werk in plaats van dat van een ander te bekritiseren. Tenzij dat laatste tot je jobinhoud behoort natuurlijk.
Iemand met meer ervaring kan zich al wat meer permitteren, je moet het als het ware verdienen om de regels te mogen breken
 
Goh ja, ik ben toch ook wel van mening dat je in het begin (wanneer je in opleiding bent) zelf proactief op zoek moet naar werk om dode momenten te vullen. Zelfs al zijn het taken die niet in je afgebakende pakket vallen. De eerste weken heb ik iedere dag een 2-tal uur op eigen initiatief bij de post geholpen tot ik genoeg eigen taken had. Dat werd geapprecieerd, en voor mij ging de tijd ook een stuk sneller voorbij.
 
Viel natuurlijk niet echt te bewijzen...
Ik vraag mij af hoeveel kantoormateriaal er zo 'verloren' geraakt.
Veel!

Ik heb grote bedrijven gekend waarbij alle kantoormateriaal daarom achter slot en grendel zat, waarbij 1 iemand in die afdeling verantwoordelijk was en toezicht hield dat het niet altijd dezelfde waren die met veel materiaal gingen lopen - en die verantwoordelijk was voor de kosten (kwestie van niet de kat bij de melk te zetten). Dat scheelde op een jaar tijd tienduizenden euro's.
 
Op mijn vorig werk ging er VEEL materiaal verloren puur door nonchalance en slordigheid. Nuja, 4 zelfstandigen met 2 man personeel in dienst die weinig verloren, dan doen ze het zichzelf aan. 😁
(Gaande van iPhone tot een ecg-toestel dat gewoon bij een thuisbezoek vergeten werd. 80% van de spullen kwam spontaan terug bij ons: patiënten die langskomen met een bloeddrukmeter, stethoscoop,... Of bellen of de dokter nog eens wil passeren omdat die x of y vergeten was)
 
Terug
Bovenaan