Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Hahahahaha. My god. Wie komt er nu af met zo'n zever. Dat draagt echt 0,0 bij aan de productiviteit . Weer iemand dat tekort had aan eigen ideeën.
Tja, ik heb er op zich niks tegen dat mensen zich daar mee bezighouden. Maar om dat nu aan iedereen op te dringen voor de groepsgeest of zo... dat werkt eerder contraproductief bij mij.
 
Bij software development gaat thuiswerk hopelijk eeuwig de standaard zijn. paar dagen op kantoor misschien max. Ik heb te vaak het gevoel voor niets naar kantoor te gaan.
 
Bij software development gaat thuiswerk hopelijk eeuwig de standaard zijn. paar dagen op kantoor misschien max. Ik heb te vaak het gevoel voor niets naar kantoor te gaan.
Ik zou daar toch een beetje mee oppassen in die sector met 100% thuiswerken.

In den tijd toen ik nog veel ontwikkelde wou ik graag eens een extra centje bij verdienen op een online platform en short term coding projectjes doen. Ik werd letterlijk uit de markt geprijsd door lageloon landen.

Binnenkort heb je de hele wereld op je kap die aan het meedingen is voor je westerse salaris.
 
Op kantoor en weer een halfuur tijd verloren met mijn laptop op het scherm aan te sluiten. De kabels hier maken niet goed contact en zijn heel gevoelig bij de minste beweging, ik ben niet de enige die er last van ondervindt. :sop:
 
Op kantoor en weer een halfuur tijd verloren met mijn laptop op het scherm aan te sluiten. De kabels hier maken niet goed contact en zijn heel gevoelig bij de minste beweging, ik ben niet de enige die er last van ondervindt. :sop:
Heerlijk productief om zo naar kantoor te gaan. Hier ook elke keer problemen met kabels of andere randapparatuur die je dan nog moet testen.🙃
 
Wij hadden tot het vorige model laptops nog een handige docking waar je de laptop gewoon kon in klikken.
Met het nieuwe model kan je zes kabels insteken en terug uittrekken als je de laptop mee wilt nemen in een vergadering...
 
Hier is het altijd een zoekttocht naar een azerty/querty toetsenbord. Die zitten zowat verspreid over alle computer, maar elke werkplek heeft dus maar 1 toetsenbord. Het is verplicht om een werkplek te reserveren, maar je weet dus nooit welk toetsenbord je daar gaat terugvinden.
 
Hier is het altijd een zoekttocht naar een azerty/querty toetsenbord. Die zitten zowat verspreid over alle computer, maar elke werkplek heeft dus maar 1 toetsenbord. Het is verplicht om een werkplek te reserveren, maar je weet dus nooit welk toetsenbord je daar gaat terugvinden.
Hiervoor neem ik steeds mijn eigen draadloos toetsenbord mee. Hoef ik me ook geen zorgen te maken om welke vuile vingers er al hebben aan gewerkt.
 
Wij hadden tot het vorige model laptops nog een handige docking waar je de laptop gewoon kon in klikken.
Met het nieuwe model kan je zes kabels insteken en terug uittrekken als je de laptop mee wilt nemen in een vergadering...
Wij hebben op kantoor 1 kabel die we moeten insteken (die ook fungeert als oplaad kabel) en dan is onze laptop geconnecteerd met de 2 grote schermen en keyboard die daar voorzien zijn. Nog nooit problemen mee gehad gelukkig :music:
 
Op kantoor en weer een halfuur tijd verloren met mijn laptop op het scherm aan te sluiten. De kabels hier maken niet goed contact en zijn heel gevoelig bij de minste beweging, ik ben niet de enige die er last van ondervindt. :sop:

HP Docking stations met thunderboltkabeltje toevallig?
Die zijn daar ook supergevoelig aan, kabels gaan snel kapot en kosten fucking 80€ voor een kabeltje..
 
Een meeting met een externe vendor die al 2 weken vast ligt willen de developers nu verplaatsen omdat onze main developer deze namiddag door omstandigheden plots afwezig is. Enige probleem: de main developer bij de vendor gaat morgen 3 weken op verlof.

Ik haat die afhankelijkheid van een enkele persoon. :angry:
 
HR die weer maar is op zich laat wachten...
Ze hadden mij beloofd van mijn huidig contract (2e keer van 1 jaar) vervroegd om te zetten naar een vast contract. Ondertussen al 2 maanden geleden dat ze zeiden dat HR mij zou contacteren.

HR bij ons is zo moeilijk te bereiken, maar ook zo ontransparant. Als er daar iemand op verlof is is het ook van "Ik ben er nu niet." . Maar nooit effe meedelen wie je dan wel kan bereiken. Soms zijn het nu eenmaal dringende zaken.
 
Hiervoor neem ik steeds mijn eigen draadloos toetsenbord mee. Hoef ik me ook geen zorgen te maken om welke vuile vingers er al hebben aan gewerkt.
Ik bezig nog steeds liefst m'n laptop keyboard. 'k Sleep tegenwoordig al weer een hele tijd 2 laptops mee (dus 2 laders ook), no tnx dat ik nog eens wat extra hardware moet mee slepen. :eek2:
 
Niet echt een ergernis, maar...

Collega stuurde tijdens mijn vakantie een mail naar een leverancier met vraag om verdere info.
Tot vandaag heb ik hierover geen terugkoppeling gekregen. Ik wil een herinneringsmail sturen, dus open de oorspronkelijke mail.
U reageert niet op de meest recente mail. Klik hier om die te openen.
*Opent meest recente mail*

Re: afwezigheid
Beste

Ik ben afwezig van 30/12/19 tot 07/01/20

:thinking::thinking: :thinking: :thinking: :thinking:

En nochtans heeft die persoon in juni nog mails naar ons zitten sturen.

Leverancier:
De federale overheid.
:woohoo:

Verklaart. Alles.
 
Niet echt een ergernis, maar...

Collega stuurde tijdens mijn vakantie een mail naar een leverancier met vraag om verdere info.
Tot vandaag heb ik hierover geen terugkoppeling gekregen. Ik wil een herinneringsmail sturen, dus open de oorspronkelijke mail.
U reageert niet op de meest recente mail. Klik hier om die te openen.
*Opent meest recente mail*

Re: afwezigheid
Beste

Ik ben afwezig van 30/12/19 tot 07/01/20

:thinking::thinking: :thinking: :thinking: :thinking:

En nochtans heeft die persoon in juni nog mails naar ons zitten sturen.

Leverancier:
De federale overheid.
:woohoo:

Verklaart. Alles.

Die heeft haar datum vergeten aan te passen van haar automatische mail. Had ik bijna ook voor in mijn verlof. Maar ik test het altijd eens uit door een mail te sturen naar mezelf.
 
Denk ik ook, maar 2,5 jaar vind ik nu wel heel raar.
Velen die gewoon die template zitten hebben in hunnen Outlook & die gewoon 'aan/af' zetten als ze in verlof gaan.
Als daar dan een datum in staat ... jah ... doesn't surprise me.

Ik ben meestal zelfs nog te tam om een Out of Office in te stellen. 'k Vergeet dat gewoon altijd.
Nuja ... ik ben dan ook geen PM of iets in die'n aard, zijnde functies die pretty much begraven worden onder de e-mails.
 
Terug
Bovenaan