Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

ik dacht bij afstuderen: ITers dat zullen wel geen ochtendmensen zijn.
Blijkt toch dat er veel ochtendmensen tussenzitten die al vanaf 8u aan de slag zijn.
Als ik dan van 12u tem 14u een meeting inplan zitten die meestal met een serieuze honger. al vaak gezegd dat ze van mij mogen eten tijdens de meeting.
voor 11u laten ze mij met rust en na 16u laat ik hun met rust, dat werkt vrij vlot.
Tussen 12 en 13u aanvaard ik geen meetings, da's mijn lunch- en mailopvolgtijd. Ik ga ook niet zitten eten tijdens een meeting, efkes pauze mag/moet wel.
 
Vergaderingen inplannen tijdens de lunchpauze is toch ook iets wat je niet te vaak moet doen. Laat mensen ‘s middags toch gewoon even deconnecteren. Vooral introverte mensen moeten zich even kunnen afzonderlijk eens mee volgens mij.
akkoord, hoor. gebeurt ook amper (enkel noodmeetings).
Tussen 12 en 13u aanvaard ik geen meetings, da's mijn lunch- en mailopvolgtijd. Ik ga ook niet zitten eten tijdens een meeting, efkes pauze mag/moet wel.
dat is inderdaad uw lunchtijd, kan ik zeker begrijpen. mijn lunchtijd is tussen 14u en 15u, dan wordt het soms moeilijk en ik ben bereid om 13u al mijn lunch te doen, soms om 16u. ik stel geen verwachtingen om af te wijken van de standaard lunchpauzes, tussen 12 en 13
 
Bureau binnengestapt en vlakaf gezegt dat ik ze niet aanvaard. En dat dit totaal geen respect is naar ons toe. Het werd stil aan de andere kant.
Besef dat je dan wel loon zal verliezen, want je werkgever mag nog altijd loon inhouden voor die maaltijdcheques.
 
Ik had het gewoon aanvaard.

Het is dan misschien niet zo veel als je had gehoopt. Maar het is toch maar meer. En ik betwijfel het dat je in die zones waar het al krabben is om aan iets van loonsverhoging te kunnen geven, je veel meer gaat gaan krijgen.

Zeker daar ze nu al aan het krabben zijn om de indexatie te kunnen betalen.
 
Nope en dat heeft hij ook niet gedaan, want heb mijn loonbrief van juli al ( maaltijdcheques gingen in van af juli in plaats augustus) en er is niets afgehouden.
hij kan dat wel.
Trouwens onze loonbrieven worden gemaakt door de afdelings hoofden. En ik weet dat onze afdelingshoofd dat niet zal doen.
ter info: geen enkel afdelingshoofd maakt loonbrieven, dat is de personeelsdienst of het sociaal secretariaat die dat opmaakt.
Trouwens het zou illegaal zijn voor iets van je loon af te houden als je geen contract hebt getekend voor akkoord.
nee. Een cao kan dit perfect opleggen.
 
Toch wel een rare reactie. Wie gaat er nu een loonsverhoging weigeren, hoe klein die ook is. Miss ff leuk om de moraalridder uit te hangen, uiteindelijk ben jij de enige persoon die er nadeel van ondervindt, precies of jouw werkgever hier wakker van ligt.
 
Toch wel een rare reactie. Wie gaat er nu een loonsverhoging weigeren, hoe klein die ook is. Miss ff leuk om de moraalridder uit te hangen, uiteindelijk ben jij de enige persoon die er nadeel van ondervindt, precies of jouw werkgever hier wakker van ligt.
Agree
Als geld hoog op je prioriteitenlijst staat zit je in de verkeerde sector.
 
Geld = respect. En mijn werkgever heeft veel respect voor mij :biglaugh:

Gisteren zat hier een vriendin van mijn vrouw te zagen dat ze een mooie opslag gekregen heeft, maar niet de titel, want bijna bejaarde incompetente collega heeft die functietitel en er kunnen er natuurlijk geen 2 zijn….

‘’ik wil wel die titel he’’ Dat er velen zijn die wel een mooie titel krijgen en verantwoordelijkheid maar niet de correcte verloning kwam niet in haar op.
 
Toch wel een rare reactie. Wie gaat er nu een loonsverhoging weigeren, hoe klein die ook is. Miss ff leuk om de moraalridder uit te hangen, uiteindelijk ben jij de enige persoon die er nadeel van ondervindt, precies of jouw werkgever hier wakker van ligt.
Rare reactie van jou. 1€ maaltijdcheque is echt spotten, niks meer of minder.
Ga jij ook achter het kleingeld dat ze u toesmijten op de vloer gaan kruipen om het te zoeken?
Want dat is hoe dat soms vroeger werd gedaan om iemand te denigreren, hier is het gewoon nu virtueel geld, maar principe is identiek hetzelfde.
 
Dit dus, en dat heb ik hen ook duidelijk laten horen dat ik me echt beledigt voelde. En ik was niet alleen. En zeker dat ze op de vergadering een hoger bedrag hadden belooft, dat ze ons werk heel hard waarderen.🙄
Ik snap dat heel goed dat je u beledigd voelt, maar waarom werk je dan nog in zo'n sector? Dat is al jaren dat de zorg, bagage afhandelaars,... zo in beeld komen. Er is toch echt wel werk genoeg momenteel?
 
Geld = respect. En mijn werkgever heeft veel respect voor mij :biglaugh:

Gisteren zat hier een vriendin van mijn vrouw te zagen dat ze een mooie opslag gekregen heeft, maar niet de titel, want bijna bejaarde incompetente collega heeft die functietitel en er kunnen er natuurlijk geen 2 zijn….

‘’ik wil wel die titel he’’ Dat er velen zijn die wel een mooie titel krijgen en verantwoordelijkheid maar niet de correcte verloning kwam niet in haar op.
Ik ken redelijk wat close kennissen die al 2-3 promoties hebben gehad zonder loonsverhoging. Dat bestaat bij mij toch niet. Meer verantwoordelijkheden, nieuwe titel en geen opslag. :unsure: Dat is eigenlijk een loonsverlaging. Quality of life naar beneden. Als je zo een promotie krijgt is dat instant het signaal om die titel te leveragen naar een positie met extra voordelen bij een concurrent.
 
Digitale webloketten waar je maar x aantal MB per document mag uploaden. Als je dan een document comprimeert verdwijnt de digitale handtekening. Zever, gezever.
 
Zo in de vakantiemaanden merk ik dat ik eigenlijk te weinig te doen heb om enthousiast te blijven.
Ben bewust van job verandert om minder te werken en meer tijd voor mijn gezin te hebben, en dat is ook echt wel beter. Maar mijn werk krijg ik zo in deze periode op een tweetal uurtjes per dag gedaan en dan zit ik hier wat . Tijdens de gewone maanden is dit natuurlijk beter maar nu sinds 15 juli is het hier echt wel een traag kabbelend beekje geworden. Bore-out here I come... :D
 
Ben nu op vakantie en heb eens m'n loonfiche bekeken.
Blijkt dat ik veel minder vakantiegeld gekregen heb dan vorig jaar en jaar ervoor.
Op Acerta loonbon vorig jaar v juni stond er een "code 238 "enkel vak.geld veranderl.wedde"" en dan wat lager weer een code 338 "dub. vak.geld veranderl. wedde". Dit jaar staat dat er niet op...

Enfin netto krijg ik nu aanzienlijk bedrag minder.

Aangezien vakantie is wil ik nu niet bellen nr mn WG hiervoor. Dus gebeld nr Acerta zelf.
Maar daar zeiden ze dat ik moest WG voor contacteren en wilden ze geen uitleg geven over die codes op de loonbon.

:(
 
Ben nu op vakantie en heb eens m'n loonfiche bekeken.
Blijkt dat ik veel minder vakantiegeld gekregen heb dan vorig jaar en jaar ervoor.
Op Acerta loonbon vorig jaar v juni stond er een "code 238 "enkel vak.geld veranderl.wedde"" en dan wat lager weer een code 338 "dub. vak.geld veranderl. wedde". Dit jaar staat dat er niet op...

Enfin netto krijg ik nu aanzienlijk bedrag minder.

Aangezien vakantie is wil ik nu niet bellen nr mn WG hiervoor. Dus gebeld nr Acerta zelf.
Maar daar zeiden ze dat ik moest WG voor contacteren en wilden ze geen uitleg geven over die codes op de loonbon.

:(
Dat is vakantiegeld op een bonus. Als je geen bonus gekregen hebt is er ook geen vakantiegeld meer op natuurlijk.

Ook op een bonus in warranten is er geen vakantiegeld verschuldigd btw
 
Terug
Bovenaan